Ús de cookies
Adolescents.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies.

Com cal posar un condó?

Saps que has d'evitar obrir un preservatiu amb les dents? O bé que és millor que no el portis a dintre el moneder? Sabries distingir un preservatiu en bon estat d'un altre defectuós? Avui a Adolescents.cat t'expliquem pas per pas el correcte ús d'un preservatiu.

| Actualitzat el 07/03/2013 a les 11:30h
Arxivat a: amor, sexe, com, posar, condó


 Il·lustració Marta Comas

1.
Abans d'obrir un preservatiu fixa't amb la data de caducitat i amb l'estat de l'embolcall. Si veus que està malmès o fet pols millor utilitza'n un altre...

2. Evita obrir el preservatiu amb les dents, portar-lo a la guantera del cotxe o a llocs exposats a altes temperatures com la cartera.

3. Cal que posis el preservatiu quan el penis estigui erecte i abans d'iniciar qualsevol joc sexual (saps que encara que no hi hagi penetració també es poden transmetre moltes malalties???) 

4. Quan obris l'embolcall has de vigilar amb les ungles o les dents i també anar amb cura amb objectes tallants com anells o d'altres objectes que puguin fer malbé el preservatiu.

5. Una vegada hagis tret el preservatiu de l'envàsonvas.cat cal que subjectis la part de dalt (la mena de dipòsit que té) amb el dit gros i l'índex per tal d'expulsar l'aire que hi queda dintre.

6. Col·loca el condó al penis sempre subjectant-lo per l'extrem de dalt (la mena de dipòsit que t'hem explicat). El desenrotlles poc a poc i amb cura i... txatxaaaaan! Impermeable posat!

7. Després de l'ejaculació cal retirar-lo quan l'"amiga encara està aixecada". Es treu subjectant-lo sempre de la base perquè no surti el semen.

8. El condó usat cal llançar-lo a les escombraries i MAI al WC.

Si notes dolor o molèsties a l'hora de fer-ho cal que consultis amb el teu ginecòleg o amb el servei d'atenció a la dona o a la sexualitat del teu poble o ciutat. Et garanteixen confidencialitat amb qualsevol dubte que tinguis o problema. 

En el cas que necessitis lubricació addicional no utilitzis olis ni vaselina ja que pot malmetre el condó. El millor és utilitzar lubricants a base d'aigua com la glicerina. 

COMENTARIS

+24
-9
condons
Anònimmmmmmmmmmmmmmm, 07/03/2013 a les 11:55
es mooooooooooolt facil! creieume!
+17
-5
jsafgbawkjaw
Anònimmmuss, 07/03/2013 a les 11:56
Jajajajajjaja!!
silviaaa a tuu si que et serviraaa ooi?
Un petoooo
Laura i Maria
+8
-7
jsafgbawkjaw
Anònimmmuss, 07/03/2013 a les 11:58
Jajajajajjaja!!
silviaaa a tuu si que et serviraaa ooi?
Un petoooo
Laura i Maria
+14
-13
Caraai!
Fernandaaaaaaaa, 07/03/2013 a les 12:00
Perfavoor quin faasttiiiiicc!
Lauraa a tu aqesta nit et servira màaxim!
Jijijijiji!

PETONÀS
+22
-1
gracies
AnònimASDFHJKLÑ, 07/03/2013 a les 12:00
Gracies per penjar-lo perquè avui serà el primer cop que ho faig
Laura jo u vui fer amb tu
+10
-2
alwra
Laura i mariaaa, 07/03/2013 a les 12:00
Okk laiaaa okkk ;)
jajajajjajaj
Interessant
+74
-19
kasdfnAEO
Laura i mariaaa, 07/03/2013 a les 12:03
SOLSONAAA FOREVEER!!!
HAHAHAHAH
Avuiii hi ha molttaa gent que ho fara serviiir!!....
+8
-7
ferros!!!!!!!!!!!!!1
Anònimwertui76uo, 07/03/2013 a les 12:04
Enever be alone!!

Dish Laura
+10
-5
aj.rkwgdsVzxh .
Laura i mariaaa, 07/03/2013 a les 12:05
Ja en tinc moltes ganes de feru avui am el meu noviu..
O amb la laia i la silvia que sonn moooltt guapeess i ens posen mool :$ Qiin cuul mes sexy :3
+4
-5
Jiji
Anònimdsfdswwwww, 07/03/2013 a les 12:05
mmmmmmmmmmm....gracies no ho sabieem!

US ESTIMEM MÀXIM DEMÀ ENS TROBEM!
+22
-6
KCMSAHDLJFVBAWLE
SOLSONA, 07/03/2013 a les 12:07
QUE FOLLES!!!!!!!!!!!!!
JO TAMBE VAIG CALENTEETT!!!
LES QUI VOLGEU FERUUU.... POSEU POSITIUUU!!!
SISPLAAAU COMENTEU!!
+11
-2
ASD
ASDFGHJKLÑ, 07/03/2013 a les 12:07
´MA SEMBLAT BE PERQUE LA GENT K ESTA D DESESPERADA COM EL REI LEON DE FERU ELS CONSELLS ELS LI SEMBLARAN B
+3
-7
xdxdx
anonimm qwertuiopkjhgdszdfhn, 07/03/2013 a les 12:07
aixo mesta servint molt perque d'aqui unes hores o tindre que fer hi hara mestic masturvant ooo uin gusttt
+5
-3
;))
laura i maria, 07/03/2013 a les 12:07
NALTREES TAMBEE!!
I A LES VOSTRESS PARTSS.....
MAQUEEESS QUE SOOOUU!:)
+6
-3
WTF
SDFVBN8IKASDFDAA77, 07/03/2013 a les 12:11
Oh my goood! M'esteu posaant calentaaa!:) hahahaha!

+5
-3
aejfb eq
laura i maria, 07/03/2013 a les 12:13
Keviin kabraaa fooll!!
Tequeremooooss!!!
ahahahhahahah
+5
-4
condons
foll, 07/03/2013 a les 12:13
Laura i miquel us aviso que el condo es trenque o sigui no li futeu molt fort
+5
-3
orhjawifej
laura i maria, 07/03/2013 a les 12:14
Laa dolorss enss posaaa claenteess!!!
Guapaaa!!!
+5
-5
asd
ASDFGHJKLÑ, 07/03/2013 a les 12:14
OLA SOLO KIERO MAS MAS MAS SOLO POLVOS MASAMASMASMAMSAM DAME SEXO
+6
-4
KCMSAHDLJFVBAWLE
SOLSONA, 07/03/2013 a les 12:14
QUE FOLLES!!!!!!!!!!!!!
JO TAMBE VAIG CALENTEETT!!!
LES QUI VOLGEU FERUUU.... POSEU POSITIUUU!!!
SISPLAAAU COMENTEU!!
+4
-4
condonsjajajaja
olaaaaa, 07/03/2013 a les 12:15
Laura i miquel us aviso que el condo es trenque o sigui no li futeu molt fort
+4
-3
ASD
ASDFGHJKLÑ, 07/03/2013 a les 12:16
POLVO TE VEO POLVO TE DESEO PLVO TE KIERO
+7
-3
afklan
laura, maria i pol, 07/03/2013 a les 12:27
Ferraan els condons potser es trenquen, ok, pero naltres us avisem a tu i a la nouhalia que els llits tambe! I van cars!!
Aneu tranquileetss! :P
+6
-7
Ola k ase?
Anònimsiudijswjsj, 07/03/2013 a les 12:48
MÁS MÁS MÁS DAME MÁS!! QUIERO MÁAS MUUFF YOUR BODYYYY PEGATEE MAAAS!

Que suba suba la temperatura que la noche esta buena para hacer travesurar movimiento sexuaal siin corduraa!!
BUENA BUENA!
+3
-7
zwcefre
Anònim xqrfrt, 07/03/2013 a les 15:38
Si ets un noi i notes dolor o molèsties a l'hora de fer-ho, també has d'anar al ginecòleg o al servei d'atenció a la dona??
+12
-3
weywer57g86o7op6r
Anònimuiortgoi47i4uf, 07/03/2013 a les 16:03
Vaya imbècils la gent que es dedica a escriure comentaris inútils i patètics. Si us avorriu compreu-vos un gos.

Merci pels consells adolescents:)
+4
-3
dios...
Anònimeta, 07/03/2013 a les 16:08
M'estic posant certament cachonda... Nois de els voltants del llobregat, positiu i comenteu!
+9
-3
weywer57g86o7op6r
Anònimuiortgoi47i4uf, 07/03/2013 a les 16:11
Vaya imbècils la gent que es dedica a escriure comentaris inútils i patètics. Si us avorriu compreu-vos un gos.

Merci pels consells adolescents:)
+3
-0
OMG!
Anònimñvmañklj, 07/03/2013 a les 19:18
OMG, estic menjant i m'he quedat una miqueta..:$

Hihi, bons consells! Ho tindré en compte!

Petons*
+3
-0
WTF
1234567890, 08/03/2013 a les 12:49
Buaaah els de SOLSONA són els millors i la canya! Hi han +60 MG !!

PD: UN PETO A TUTOM!
+2
-0
fgoWAN
Laura i maria, 08/03/2013 a les 12:51
Clarr que sii ADOLESCENTS SOLSONA!!!!
Laia, silvia,ferran i miqueeel!!
Guppeess i guapooos!!
ajajajajjaja
+3
-0
ASD
ASDFGHJKLÑ, 08/03/2013 a les 12:54
HOLA LAURA I MARIA ESTIK LLIURE I JA SABEU ON ESTIK
+1
-0
En Marxa!
Anneta! , 08/03/2013 a les 14:48
Nois, ya sabeu, ya els sabeu utilitzar, en marxa!!
Un petó!
+0
-0
buaah!
Anònimaaaa:), 08/03/2013 a les 21:15
Es moooooooooooolt facil creieume, i amb la boca encara n'es mes


UN pppppppppppppeto adolescents
+0
-0
Ginecòleg
Anònima6, 09/03/2013 a les 11:01
Soc menor d'edat i vui anar al ginecòleg perquè ja he tingut relacions sexuals amb al meu novio fa un any i crec que m'aniria bé una revisió per assegurar-me de que tot esta bé però la meva mare no sap que he tingut relacions... Es pot anar al ginecòleg sola o amb el novio tot i ser menor d'edat?