Anonim
Anonim
Any: 2005
Comarca: Baix Llobregat
Data de publicació: 28/09/2018 00:14
Igual o mes
Aver fa com menys d'un mes vaig fer una consulta k es deia: El menjar....
Doncs pocs dies despres de fer la consulta vaig començar a menjar mes, el problema va començar la setmana passada, que vaig començar a menjar menys i a començar a buscar pagines a internet de princesas Ana i Mia, no he parlat amb elles ni res solament he llegit alguns bloggs, i he començat a fer dos coses que no crec que siguin molt perilloses: quan tinc gana i no es hora de menjar hem menjo un chicle sense sucre o mintento distreure fent una altre cosa.

Ex del que menjo:

Per esmorzar a casa (7.30): res o mitj got de llet,

Per esmorzar al cole (10.30): mitj bocata, que deuen ser un 8cm

Per dinar (3.15): Avui he menjat uns 10 trocitos de pinchos i 1/4 de patata al forn i un yogurt(normalment no menjo postre)

Per berenar: no breno mai, com a molt algun dia hem menjo un cuadradet de xocolata negra amb avellanes.

Per sopar: avui he menjat(9.30): 1/2 vol dels petits bichisua*no se com sescriu*, 1 saltxixa i mitja(abans hem menjava 4) i de postres una poma.

El k menjo es obligat menx el 1/2 bocata del mati qye el podria tirar sebse que senterin

Aver k yo no crec k menji molt poc ni que fagi coses perjudicals, pero vull saver la opinio de algu que sap.

Pd: No he tingut ningun canvi negatiu de salut per ara

Una abraçada!!!
Laia Reventós
Laia Reventós
Data de publicació: 28/09/2018 10:39
Hola!

Primer de tot, deixa de llegir aquestes pàgines. Són blogs que juguen amb la vulnerabilitat de les persones i divulgar consells perillosos per la salut. Així que t'animo a no fer res del que diguin ja que no té ni cap ni peus el que diuen.
Pel que fa a menjar un xicle quan no és hora de menjar. Bé, si tu tens molta gana no passa res per menjar-te un snack saludable i treure't aquesta sensació. Pots menjar una peça de fruita, iogurt, torrada, barreta, fruits secs, etc. T'ajudarà a mantenir-te saciada i a no tenir gana fins el següent àpat.

Respecte els àpats que comentes, observo que són molt pobres...Hauries de fer 5 àpats al dia i només en fas 3 i aquests ja són molt mínims. Tu mateixa ets conscient que n'hauries de fer cinc ja que els has dividit tu mateixa i poses que ni per esmorzar ni per berenar menges. Així doncs, hauries de completar-los tots. I pel que fa als àpats principals les quantitats són poques. Et poso un exemple del que hauria de ser un menú de 5 àpats complet per a que et facis una idea:

Esmorzar: un vas de llet amb cereals / galetes / torrada / iogurt amb fruita (esculls una de les opcions)
Mig matí: ja ho fas bé. T'has de seguir menjant l'entrepà. NO EL TIRIS!!!! et dóna energia fins l'hora de dinar, i dines tard (15:15h), així que és essencial per mantenir-te saciada fins aleshores.
Dinar: deixa de calcular els troços que et menges de cada cosa. Hauries de fer sempre un primer plat (per exemple arròs amb verdures), un segon plat (peix i amanida) i postres (iogurt o fruita).
Berenar: HAS DE BERENAR! pots escollir el que et vingui més de gust: fruita, iogurt, torrada, barreta, fruits secs, etc.
Sopar: al igual que el dinar hauries de fer primer, segon i postres.

SOBRETOT!! Tens 15 anys i el teu cos necessita créixer i desenvolupar-se. el menjar t'ajuda a fer-ho i et dóna energia per funcionar en el teu dia a dia i rendir amb els estudis. és molt important, així que no facis tonteries i deixa de mirar els blogs d'ana i mia.

Espero haver-te ajudat.

Laia Raventós,
Psicòloga.
Només els moderadors i l'usuari que ha fet la consulta poden publicar-hi respostes.