EXPERIMENT

Així de sexista sona una lletra de reggeaton sense música

| 08/05/2016 a les 11:57h
Arxivat a: TENDÈNCIES, reggeaton, Reggeaton
[youtubesensepubli]P8QcwVV3eXk[/youtubesensepubli]

Que el reggeaton té ritme és indiscutible, que és un dels estils més punxats a les discoteques és un fet. Els artistes que encapçalen aquest estil musical s'inflen a fer concerts bolos i guanyen moltíssima pasta! És un moviment titànic que arrossega milions de fidels amants del perreo. A l'entorn d'aquestes seqüències musicals repetitives i de dubtosa virtut melòdica s'hi apleguen infinitat de fanàtics de baix esperit crític que es refreguen sense escrúpols mentre sona la música, però… s'han plantejat realment què expliquen les lletres de moltes d'aquestes cançons?
 

Un experiment dels companys de upsocl, que proposa que una sèrie de convidats llegeixin en veu alta algunes lletres de reggeaton, posa de manifest el caràcter masclista de moltes de les seves propostes. En molts casos, aquesta música desacredita i vexa les noies, tot i que ningú ho diria perquè sovint són elles les que aclamen escoltar-la, ballar-la i moure el culet mentre sona. 

 T'agrada el reggeaton? Què en penses d'aquesta música i la cultura que la rodeja?

Què t'ha semblat?

0
0
0
0
0
0
0

COMENTARIS

reggae
Anònim, 08/05/2016 a les 12:17
Molt interessant
+255
-21
el reggarteon es sexista algunes lletres, sobretot videos i moviments per aixo l' odio i molta gent diu que es el pijot genere
si el reggaeton es musica cagar es arte
Anònim, 08/05/2016 a les 12:46
Molt interessant
+192
-25
totalment d'acord, no se li pot ni dir musica.... basura el reggaeton, i sexista a mes no poder, que asco em dona....
avans de saber
Anònim, 08/05/2016 a les 14:12
+41
-12
avans de adonarme que eraaixxo m' agradaba pero ara veig lamena de musica que es, una basura de genere, val mes el rap que aixo
...
Anònim, 08/05/2016 a les 14:46
Interessant
+68
-1
...
A la persona del primer comentari... Saps q el reggae no és el mateix q el reaggeton no?
El reggae es el q cantava Bob Marley, el reaggeton és aixo q hi ha gent q diu q es música...
Skkkaaa Reagggeee music pel meu sexy body
Anònima., 08/05/2016 a les 17:13
+34
-13
Perdona? La/El que ha dit que el reaggeton és pitjor que el rap quina cara que tens noia/noi t'has dignat a escoltar mai una puta canço de rap valencià. Perquè no ho sembla.
totalment d'acord amb el de sobre meu
Anònim, 08/05/2016 a les 19:30
+16
-2
el rap de qualitat no es pot comparar amb el reggaeton. El rap té molt treball darrere a diferència d'això, la lletra està cuidadíssima ja només per començar.. ami m'encanten los chikos del maiz!!< 3
mireu això
Anònim, 08/05/2016 a les 20:53
+11
-2
la prova verdadera del perquè el reggaeton no se l'hauria de considerar com a música deixan apart la puta merda lletra sexista que te.



jo enserio
Anònim, 09/05/2016 a les 08:01
+3
-0
se de que parlo, a mi m' encanta el rap mes que el Reggateoon, al menys el rap parla mes be de realitat de la vida y si no escolteu al PORTA es dels millors rapers, el reggateoon nomes parla de folleteo y de cosas de esas, un poquito de sentido comun señores i adoneuvos de la basura de musica que es, bueno vale, se que alguns no esteu d' acord pero es la veritat
mucho bla bla y a la cara nada
Anònim, 09/05/2016 a les 11:25
+3
-1
sisi molt dir que el reggaeton es sexista i tot el que vulgueu pero ve que quan ballen i perren le sties le smireu si no hus agrada ni ho mireu ni ho balleu naiiss
Per la que ha dit que el rap es una merda.... #elrapboeslaostiaa #reggaeiskapelnostrebodyyyy
Anònimaaaaaa, 20/09/2016 a les 20:26
+1
-1
Les cançons de Reggaetón son sexistes i apart de que el ritme la majoria de vegades es igual a totes les cançons, les lletres son lamentables, el rap (la majoria, hi ha de tot) almenys el rap que escolto jo no diu coses sexistes ni que pugin afectar a ningú.
GENTTT NO ESCOLTEU REGGAETON SIUSPLAU
Pd: M'agraden alguns grups que heu ditttttt les dels coments del rappp
pf
Anònim, 08/05/2016 a les 12:20
Molt interessant
+106
-6
a mi algunes cançons em semblen bastant machistes vamos que parlen de les noies com si fossin una joguina sexual....
Soc noia i..
Anònim, 08/05/2016 a les 12:20
+1
-40
No me deja publicar lo k micro coño
Soc noia i..
Anònim, 08/05/2016 a les 12:21
+5
-53
encara que he estat amb molts trios y M'encanten els trios no m'importaria experimentar amb ,e ties a algú mes li pasa o soc la única ?
ya ya
Anònim, 08/05/2016 a les 12:52
+40
-5
ningu su traga qe as estat amb trios, segur que ni 1
Reggeaton...
Anònim, 08/05/2016 a les 12:26
Interessant
+84
-6
Odio aquesta "música"!!! No sé per què a la gent li agrada tant si totes les cançons són iguals i totes són iguals de dolentes, i la lletra ja... Em sembla lamentable. Entenc que hi hagi gent que li agradi el reggeaton, però que diguin que és la bona música... Per aquí no hi passo!!
moltissima rao
Anònim, 08/05/2016 a les 12:52
+44
-4
tens tota la rao!! no entenc la gent que diu que es bona musica😱 a demes la meitat de ties que escolta reggeaton va denfensan els drets de las dones i despres les veus escoltant aquesta musica i tu et quedes: pots ser mes hipocrita?
Jaa tio
Anònim, 08/05/2016 a les 12:56
+28
-10
Es pot saber qui es el llest que se li va acudir fer aquesta merda de musica? Si algu el coneix mateulo sisplau. Gràcies :)
el reggaeton es merda pura
Anònim, 08/05/2016 a les 20:37
+12
-3
totalment dacord amb el que dius, avera quan es posar de moda la música bona de veritat (the beatles, led zepelin, creedense, ac/dc, aerosmith, al jerrau, albert collins, allman brothers, the answer, aretha franklin, B.B king, Bee gees, blackberry smoke, blackfoot, the blues brothers, bon jovi, boney m, bruce springsteen, deep purple, eagles, earth wind & fire, elvis presley, eric clapton, fito & fitipaldis, foo fighters, gary moore, guns n roses, green day, janis joplin, john fogerty, judas priest, kid rock, kiss, kool & the gang, lynyrd skynyrd, metallica, michael jackson, nickelback, pink floyd, the police, prince, queen, ramones, ray charles, the roling stones, rossington collins band, santana, scorpions, stray cats, supertramp, tina turner, twisted sister, whitesnake, zz top...... I MOLTS MES)
??
Anònim, 08/05/2016 a les 13:09
+63
-29
Sisi molt dir que és una merda de música però quan sona a la disco be que tots ho ballem,no?
vamos haber
Anònim, 08/05/2016 a les 13:48
+31
-12
haber si tu te'n vas de festa amb els amics y aneu a una disco que nomes possa reggeaton , pues no et quedaras alla plantat sense ballar.
Ara diras :
doncs te'n vas de la disco
Doncs no, passo de gastarme mes pasta
...
Anònim, 08/05/2016 a les 14:01
+30
-5
Normalment jo quan dic que el reggeshit aquest és una merda i no m'agrada, ni vaig a llocs on el posin, ni l'escolto i molt menys ho ballo.

Una mica més de personalitat siusplau.
sisi
Anònim, 08/05/2016 a les 17:58
+24
-7
aver la lletra és sexista i tot el que tu vulguis, però jo no penso deixar d'anar de festa per la lletra. I el ritme és ballable. No trobo que sigui una musica per escoltar, i a sobre dir que és bona, però pavu, som joves, aligual deixarem de sortir de festa per això? Apa va, no em feu riure! I amb perdó eeh, però és que gran part de la industria de la música en general és sexista. Tradueix-te totes les cançons que escoltes en anglès. Segur que en més de les que creus hi ha missatges sexistes. la clau?
- ESCOLTA la música que t'agradi, si entens la lletra, que també t'agardi la lletra, si no, doncs només el ritme.
- BALLA la música ballable. Suda d la lletra, quan balles, agafes el ritme, el que digui la cançó no importa!

Disfruteu de sortiir de festa! I si no us agrada, felicitats per vosaltres, però no digueu hipòcrita a qui és feminista i balla reggeaton si el posen a la disco, collons!
Bueh
Anònim, 08/05/2016 a les 13:09
+34
-7
L'odio. Es masclista i deixa a la dona com una joguina sexual. Hi han amics meus que els hi agrada i sempre que dic la meva opinió em diuen que "he de respectar els seus gustos", etc.
Odio al reggeton
Anònim, 08/05/2016 a les 13:11
+39
-4
ho sento! l'odio! toootes les cançons tenen el mateix ritme. totes parlen de posarse al llit... tiooo!
reggaeton
Anònim, 08/05/2016 a les 13:19
+30
-5
que és música basura sense cpa virtud melòdica, amb una lletra ofensiva i poc treballada és un fet. Però també penso que molts/es dels/les que vénen aquí dient que és una merda música i que els hi fa fàstic escolten coses que no és que se n'allunyin molt quan a qualitat musical i lletra, n'estic seguríssima. Així que una mica d'hipocresia hi ha..
i no dic que tots/es feu això eh! Però que hi ha gent que diu això i després escolta cançons comercials en anglès que diuen les mateixes coses que les de reggaeton però com que està en anglès no ho entenen i els hi és igual.
aveeraa
Anònim, 08/05/2016 a les 13:22
+26
-10
que per molt que no us agradi si que es veritat q heu de respecta els gustos de la gent! (I no ho dic perque a mi m'agradi ja que no m'agrada gens). Q segur que moltes de les que dieu que es una merda si algu digues aixo dl justin bieber x exemple o algun d'aqets, us posarieu com unes furies.
Aixi q respecteu
respect
Anònimaaa, 08/05/2016 a les 13:37
+24
-7
Tota la raó, a mi no em desagrada i tambe escolto altres tipus demusica com EDM,etc. i també escolto reggaeton i tampoc m'ho aprenc al peu de la lletra i aquí molta gent esta criticant el reggaeton i després en una festa tothom ho balla, aixi que a respectar.
respect
Anònimaaa, 08/05/2016 a les 13:40
+12
-4
Tota la raó, a mi no em desagrada i tambe escolto altres tipus demusica com EDM,etc. i també escolto reggaeton i tampoc m'ho aprenc al peu de la lletra i aquí molta gent esta criticant el reggaeton i després en una festa tothom ho balla, aixi que a respectar.
I després algú és queixa del justin o d'alguns d'aquests i arde troia.
No comparis...
Anònim, 08/05/2016 a les 18:47
+4
-6
Jo també crec que tot s'ha de respectar, però no em comparis la música com aquesta de reggaeton, que no es pot considerar musica, amb l'estil de musica que te justin Bieber, la seva porta molt treball rere el que nosaltres escoltem, y no te cap lletra que parli malament de ningú...
😍😍
Anònim, 08/05/2016 a les 16:09
+22
-18
A mi mencanta i penso que sha de respectar
😍😍
Anònim, 08/05/2016 a les 16:13
+11
-24
A mi mencanta i penso que sha de respectar
Reggeton😌
Anònim, 08/05/2016 a les 16:31
+28
-8
A mi m'agrada per anar de festa tot hi que algunes cançons no em fan massa el pes....
Sempre escolto reggaeton🖕🏼
Anònima fan del reggaeton, 08/05/2016 a les 17:34
+20
-16
Aveure gent, tothom te els seus gustos i a mi personalment el reggaeton m'encanta i es un forma per oblidarme dels maldecaps per molt machista que sigui.
Farruko, Maluma, J Balbin, Magic Magno... Els millors!
VISCA EL REGGAETON OSTIA!
Us Aclareu?
La ama, 08/05/2016 a les 17:54
+11
-4
Aver adolescents sempre penjeu articles dien q tothom pot pensar i expresar la seva opinió tal i qual pero clar arriba el reggeton i dieu que es merda pues tambe eu de respectar a la gen que li agrada aquet genere musical que si es mascliste VALE pero no per això teniu que odiarlo i dir q la gen que l'escolta no te oida musical o que no es musica i tampoc tota la gen que balla reggeton va restregan culs ara el únic que eu aconseguit es fer el que sempre dieu i publiqueu queixanvos dir que un gènere o una opcio no es correcte que tothom te que despreciar el reggeton pues NO ya podeu petarme a dislikes pero es la meva opinio
Us Aclareu?
La ama, 08/05/2016 a les 17:56
+13
-2
Aver adolescents sempre penjeu articles dien q tothom pot pensar i expresar la seva opinió tal i qual pero clar arriba el reggeton i dieu que es merda pues tambe eu de respectar a la gen que li agrada aquet genere musical que si es mascliste VALE pero no per això teniu que odiarlo i dir q la gen que l'escolta no te oida musical o que no es musica i tampoc tota la gen que balla reggeton va restregan culs ara el únic que eu aconseguit es fer el que sempre dieu i publiqueu queixanvos dir que un gènere o una opcio no es correcte que tothom te que despreciar el reggeton pues NO ya podeu petarme a dislikes pero es la meva opinio
Clar que si!!!
Anònim, 08/05/2016 a les 18:30
+11
-8
Per fi un article amb cara i ulls!!!!
Visca el punk!!!!!!
PUNK NOT DEAD!!!
Suuuuu, 09/05/2016 a les 10:05
+3
-0
Tens tota la raó!!!

PUNK NOT DEAD!
Consulta
Anònima, 08/05/2016 a les 18:34
+8
-4
Els meus amics i jo tenim 16 anys i volem anar a alguna discoteca però el problema és q odiem el reggeaton.
Algú sap alguna disco on no en posin o en posin molt poc?
Ens agrada molt la música catalana i a alguns els hi agrada el pop
Moltes gràcies :)
Jajaja
Anònim, 08/05/2016 a les 20:21
+4
-24
Puees que pringaaaos que soois.Catalufooooos .l. ARRIBA ESPAÑA Y ARRIBAA EL PERREEEOO INTENSOO JAJAJAJAJA
PER EL DE "Jajaja"
Anònim, 08/05/2016 a les 20:46
+13
-4
SHUT UP WEEI... ESPANYOLITO DE MERDA QUE ET FOLLI PEL CUL UN PEIX ESPASA I QUE T'EL DEIXI VEN GUAPOO..... PALLASSOOOO!!!!

#REGGAETONPUTISSIMABASURA
em..perdona?
Anònimaaaa, 08/05/2016 a les 21:49
+10
-7
A veure el que acabes de dir no te molt de sentit, les discoteques estan fetes per posar music bona, en plan electronia i reggeton i per passar-t'ho be amb els teus amics, per lligar,etc. Si el que pretens es trobar una discoteca on possin musica catala vas malament perque no n'hi ha cap i amb tot el respecte del m'on amb la musica catala no t'ho pots passar be, es més per anar de concert i cantar. Aixi que noi ja pots anar-te familiaritzant amb la bona musica i dexar la catalana a casa sino no disfrutaras quan vagis de festa i discoteques. Ija em podeu posar dislikes i tot el que vulgueu que visc tranquila igualment i amb la mateixa opinió.
Un petonet.
Festa
Mainodiguismai, 09/05/2016 a les 11:57
+4
-0
Jo a la teva edat anava a Bogatell. Bars xupitos y cuántas molt barats, i molt bona música. Probaho.
Salir!
reggeton asco
Anònim, 08/05/2016 a les 18:47
+9
-6
ARA OS ADONEU DEL FÀSTIG QUE FA EL REGGETON?!??!?! ÉS SÚPER MASCLISTA I ASQUERÓS!!!!!!!!
la dona ha lluitat molts anys per ser considerada una persona i no un objecte sexual però ara, la majoria de noies els encanta el reggeton! no ho entenc
Soc una noia
Anònim, 08/05/2016 a les 19:11
+16
-6
Doncs a mi m'encanta el reguetton sincerament, tant els que dieu que es una merda, hi ha molte cançons de pop que son molt masclistes pero com us importa una merda perque com es en angles no us entereu ni de la mitad doncs paseu. Jo l'escolto i se que es masclista tot i aixi no podeu negar que ja nomes pel ritme es millor que molts altres generes. I pel de les discos, tu creus que serà divertit una festa sense reguetton i amb musica catalana? RISAA VAYA
si es diu discoteca, musica disco de veritat ostia!!!
Anònim, 08/05/2016 a les 20:50
+7
-9
com quan els meus pares eren joves tiu!! es diu discoteca perque se suposa que hi hauria de sonar musica disco ( boney m, jackson 5, earth wind & fire...) i no el putu reggaeton aquet dels collons, sino que enlloc de discoteca li posin reggaetoneca.....

#FORAREGGAETON

mes musica bona siusplau
d'acooord
Anònim, 08/05/2016 a les 22:20
+5
-0
per coses així m'agradaria haver nascut als anys 80, que a les discos posaven música de michael jackson i madonna... cançons que a part de tenir qualitat per mi tenen més ritme que el reggaeton.. avera si algun dia passa:')
Teniu molta cara
Anònima a la que li ha molestat la forma en la que eu ddescrit el reggeton, 08/05/2016 a les 20:11
+9
-4
Potser a molta gent no li agrada però aqui les cagat. Redactors que eu escrit aixo, eu ficat en mal lloc piblicament del rreggeton quan NO TOTES LES CANCONS SON MAXISTES. Demaneu respecte a les dones (que hi estic totalmen dacord) pero a la vegada no respecteu els gustos del demees. A sobre eu dit (... Per moure el culet...) com ddien que totes les ties que ens agrada el reggeton fossim unes guarres.... Us equivoqueu. I si no us agrada una cosa siusplau no ho deixessiu en constancia, sou uns mal eucats. CRITICA RECONSSTRUCTIVAA
Teniu molta cara
Mal educats, 08/05/2016 a les 20:16
+7
-4
No tot el reggeton es masclista, i si no us agrada no fiquessiu el reggeton en mall lloc, perque vosaltres quedeu pitjos no tenint educacio. I sou vosaltres els que demaneu igualtat i no al masclisme quan no podeu respetar gustos? Podem ser adolescents i tot el que vulgueu pero amb ledat que teniu aurieu de rspectar. ( fora el masclisme )
euuu
Anònim, 08/05/2016 a les 21:06
+4
-7
calla, si per començar nose pk la gent li diu musica
ROCK&ROLL
Anònimaa, 08/05/2016 a les 21:06
+4
-4
algú més o sóc la única? :))
I wanna rock n roll all night n party every day
Anònim, 08/05/2016 a les 21:20
+3
-2
rock i blues, els millors Generes de lhistoria
totalment d'acorrrrd
Anònim, 08/05/2016 a les 22:24
+2
-1
i te'n deixes un: el jazz. Em fa feliç saber que hi ha mes gent mes o menys de la meva edat que tambe escolta aquests generes de musica jajajajaaj< 3
Vaia tela
Anònim, 08/05/2016 a les 22:43
+2
-1
Adolescents, si dieu alguna cosa dalgun tema digeu tot no nomes el que os interesa. Q hi ha lletres sexistes ? Si pero tambe hi ha lletres romantiques o que diu q el tiu faria lo que fos per la tia...aixo no ho dieu i les que no us agrada el reggeton ia magradaria veureus a la discoteca...
Penós
Anònima, 08/05/2016 a les 22:52
+3
-2
Com collons pot estar reggeaton i música en una mateixa frase?😬😬😬
Fuck regetonto
Anònim, 08/05/2016 a les 23:07
+1
-2
El regeton es la merda mes gran que s ha inventat mai
Raggaeton
Anònim, 08/05/2016 a les 23:20
+3
-1
Esta clar que el raggaeton es maxista, pero deixant de banda aixo es un genere musical amb moltisim exit i un del que sescolta mes. Ami personalment desde petita mencanta i quan vaig de festa magrada que en posin i clar q com a noia no magrada que ens tractin aixi pero es nomes una canço i no mho prenc enserio. Es com el rap diuen moltes bestieses i aixo no ens impideix que ens agradi.
pfpfp
Anònim, 05/01/2017 a les 16:14
+0
-0
rt
Anonim
Anònim, 09/05/2016 a les 06:59
+2
-1
Es veritat que en el reggeton la majoria de cançons tenen lletres masclistes o simplement lletres estupides, pero la musica comercial de la radio tmb en te bastantes....us animo a que escolteu la lletra de Blurred lines per exemple i mireu tambe el videoclip...no es cosa nomes del reggeton
A mi si m'agrada
Anònim, 09/05/2016 a les 09:00
+2
-0
Sóc l'únic a qui li agrada? Infleu-me a negatius 😂

Pd: que m'agradi no vol dir que estigui a favor del que diu la lletra
Mencanta el reggeton
Reggetoneraaaa, 09/05/2016 a les 19:03
+0
-0
Reggeton és tot el q tinc al meu mobil, i no només el més comercial, moltissimes cançons. Tot i que m'agrada tambe i em se totes les cançons d'aspencat, zoo, pirats.. i aquests tipus de música. Percert, si entenc q no us agradi, pero hauríeu de respectar l'estil com respecteu els altres, hi ha gent q li mola i no són moltes coses de les q heu dit. PARA GUSTOS COLORES!
Sóc la primera en dir q hi han cançons q no tenen sentit inclus són machistes, pero tenen un ritmazooo!!!
olee!
Anònim, 09/05/2016 a les 11:33
+1
-0
a mi m'encanta el reggaeton per ballar-lo i tot a mi em dona igual la lletra perqué per escoltar múscia amb lletra bona ja tinc temps en una disocteca reggaeton edm twerk... no començem a fotre música classica...
M'he posat calenta
Anònim, 09/05/2016 a les 15:19
+1
-1
A ningu més li ha passat que quan ha vist el gif s'ha posat to burra?? Buff el que faria ara per fer un polvet...
Les discos d'abans les millors.
Anònim, 10/05/2016 a les 16:01
+1
-0
Plis que tornin les discos dels anys 80 i la música bona del sXX. El que hi ha avui en dia depèn de quines cançons són massa repetitives.