Per què perdem la gana quan ens trenquen el cor?

per Redacció, 27 de maig de 2017 a les 19:00 |
És molt habitual que quan pateixes un desamor o et trenquen el cor, estàs uns dies que no tens ganes de menjar res. Sents com se't tanca l'estómac i no et ve de gust ni el teu plat preferit!

Sembla que aquesta situació podria tenir una resposta científica. Resulta que quan ens trenquen el cor el nostre cos pateix estrès que es propaga ràpidament gràcies al cortisol. A més, sembla que aquesta situació 'traumàtica' fa que el cos es posi en alerta com si estiguéssim patint una catàstrofe i per garantir la supervivència fa que la digestió sigui més lenta, evitant així que tinguis gana.


També hi ha una altra explicació i és que les àrees del cervell que controlen les emocions i el dolor emocional també regulen la nostra necessitat de menjar.
 

Però que passa després dels primers dies que estem molt tristos i no tenim gana? Doncs que el nostre cos torna a la normalitat però tenim els nivells de oxitocina baixos (hormona que segreguem quan estem enamorats) i llavors ens dóna per menjar coses llamineres o que ens agradin molt.

Per evitar aquestes dues situacions el millor que pots fer és menjar amb normalitat encara que no tinguis gana els primers dies de la ruptura amorosa. Així el teu cos no patirà tants canvis i a poc a poc podràs tornar a la normalitat més aviat. 


Has viscut aquesta situació? Com va ser? Llegim els vostres comentaris!
Arxivat a:
ACTUALITAT, cor, ruptura
Participació
aquest article és de la Madison Flager, del 23-05-2017
Per Anònim el 28 de maig de 2017 a les 18:06
0   0
em sap greu dir-vos que aquets article es va publicar el 23-05-2017 a delish.com, escrit per Madison Flager, i en el vostre hi dieu el mateix. Que ha passat?

Depresio
Per Anònim el 28 de maig de 2017 a les 10:34
0   0
A mi mha oasat fa molt poc vaoj tenir una discucio molt forta amb la meva parella i vaij entrar en depresio no sortia de la habitacio no anava al institut no menjava i mhe aprimat 10 k desde llavors pk no vaij menjar en un mes i tot oer por a que la meva novia em deixes per que lhavia fet enfadar(tinc molta por a perdrela pk es la unica perdona k mestima de veritat).

Ajudeume!😔😓
Per L'odio pero l'estimo. el 28 de maig de 2017 a les 09:34
2   0
Hi ha una persona que desde k la vaig veure sem va parar el cor. I no penseu perk era molt guapo, no. Era normal pero li notaba algu especial. Desde akella día vaig saber quina era la diferencia entre que tagradi un noi i estimar un noi. I jo k pensaba k l'amor a primera vista no existía. .. porto ja 10 mesos enamorada Dell. I no Mel trec del cap. li vaig dir k lestimaba pero ell no sentía lo mateix, ell em va dir k em va estimar pero no ara... vaig plorar dies I dies fins k vaig superar una mica. Vaig intentar k em tornes a estimar I es va tornar a fixar en mi. De fet li caic be I soms amics pero si no li agrado pero em mira...Tots els dies...aixo mesta fent mal. No he sentit mai aixo,I estic depresiva, a mi m agrada el basquet pero fins I tot quan faig canastes, penso en ell, quan dormo, quan miro la tele, quan surto a passejar... I mesta trencant el cor. Lu pitjor es k el vaig deixar en ridículo dabant dels seus amics I ara ns si m'odía pero ell mai mha odiat. Pero ell em segueix mirant, les clases sem fan una eternitat I lu horrible de tot es k no li TROBO el sentit a res. Akesta nen sembla idiota. Si abans li vaig agradar I no sem va declarar perk li feia vergonya ara segurament tambe per aixo em mira pero no em diu res. haure de fer algu perk satreveixi a dirmu. O ajudeume!!! Ns com fer k mu digui!!!!!!!

No et puc ajudar
Per Anònima el 28 de maig de 2017 a les 16:48
1   0
No se com ajudar-te, jo tornaria a parlar amb ell, o si no amb algun amic seu. He contestat pk crec que t'has explicat molt bé ja que hi ha gent a adolecents.cat que no sap escriure i expliquen la seva vida amorosa pero no s'enten gens pero en el teu cas si que s'ha entés i m'ha entretingut. De fet sempre que llegeixo la vida amorosa de gent de adolecents.cat m'imagino que és algu que conec i penso joder que rallats que estan
😢
Per Anonima el 28 de maig de 2017 a les 12:54
1   0
Estiiic igual, pero IGUAL queee tu😱 , ho estic passant fatal
Que dur...
Per Anònim el 28 de maig de 2017 a les 01:36
3   0
Porto desde divendres al migdia sense menjar res.Ningu ho sap i no tinc gana,quan vec el menjar m'agovio i tinc arcades.No vull menjar estic molt rallada per temes amorosos,soc conscient que em podria passar algo aixi que dema al mati potser menjo un mica de chocolata o algo pero nose,necesito ajuda estic molt depresiva enserio...

menja sa
Per Anònim el 28 de maig de 2017 a les 09:28
0   0
al menys fruita pero vamos, molt d' anim una situacio aixi no es facil pero se supera
Si
Per Anònim el 27 de maig de 2017 a les 23:13
0   0
Vaig viure aquesta situació aquest estiu, vaig arribarme a aprimar 3kilos. No m'acabava els plats i em passava el dia a la piscina i caminant pel poble. Despres no vaig tenir la temporada llaminera perquè no m'agraden gaire les xuxes. Una merda que et trenquin el cor.

havia de ser just avui?
Per Anònimaa... el 27 de maig de 2017 a les 22:26
4   0
Avui la persona que m'agrada ha descobert que era ella, no sap que sóc bi ni res... I ens hem mig picat perquè ella em va prometre que no ens distanciariem, no m'ha parlat quasi res en tot el dia... Després l'he obert per whats i diu que a ella no li ha donat aquesta sensació... M'està destrossant per dins... P.D. Sé quee llegeixes adolescents.cat així que holiwi i veus això :) em fas mal..

Ami em va passar ahir
Per Anònim el 27 de maig de 2017 a les 22:00
0   0
Ami em va pasar ahir pero no diré com perqué la meva amiga la qual esta ficada en aixo llegeix adolescents.cat i no vull que ho sapiga, pero si, no menjo i el menjar en FA fastic

pff
Per Anònima el 27 de maig de 2017 a les 21:50
6   1
A mi em va passar l'estiu passat i vaig perdre 5 kilos, em feia fàstic el menjar i quan se'm va passar fins i tot estava contenta de disfrutar un menjar. Tot i que encara segueixo tenint ratxes on deixo de menjar i perdo kilos com la pólvora...

a mi em passa sempre
Per Anònima el 27 de maig de 2017 a les 21:20
5   2
doncs jo sempre estic amb el cor trencat perque diu que despres de la ruptura sempre menjem coses com llaminadures i coses que engreixen, i jo estic menjant tot el dia aixo

deixa d' enamorar-te
Per Anònima el 28 de maig de 2017 a les 09:26
0   0
dona't temps i no vagis depressa que payiras mes, millor sol o sola que mal aocmpanyat, el teu cor ja soporta bastant, prente temps per superar les ruptures o aquet patiment de cor
Jeje
Per Anònim el 27 de maig de 2017 a les 20:42
10   2
Like si mai t'has enamorat, o més ben dit, no has tingut cap relació

quina sort
Per Anònim el 28 de maig de 2017 a les 08:03
1   0
jaja, s' esta millor amb colegues y sense cap relacio realment, esque a mi m' han fet mal 3 cops, bueno, la 3 no vam tindre gairebe pero el noi deia que m' estimabá, va desapareixer d' internet, solia parlar de tant en tant, ens coneixiem perque habiem parlat molt, un dia un amic emb va dir que tots els altres amb els que parlaba , era per google +, emb va dir que tots van marxar
A mi m'ha passat això
Per Anònima el 27 de maig de 2017 a les 19:45
16   0
No volia haver de deixar de parlar amb ella però no he tingut cap altra opció. És la persona que més he estimat i no crec que ho sàpiga, però també l'he arribat a odiar pel que m'ha fet. Tot i així ho hauria arreglat mil cops perquè l'estimo molt, però no podia cedir més, no portava enlloc si ella no canvia.

Primeeer
Per Anònim el 27 de maig de 2017 a les 19:18
6   1
A i em van deixar al Desembre i vaig estar tot el nadal sense menjar😭😭😭

es mes chungo que et deixin a cap d' any
Per Anònim el 28 de maig de 2017 a les 08:00
1   0
, a un noi d' un grup de watsapp y la noia el va deixar a cap d' any, nosaltres li deiem que s' oblides d' ella que la deixi que no l' estima perque a sobre l' habia fet mal, saps que? a mi emb van humiliar y deixar un estiu, casi tot un mes sense ganes de res, deprimida mentre l' altre feliç sensei nportar com estabá jo i a sobre un temps despres es va empanadir de tot el mal qe emb va fer, jo mai li vaig perdonar al tio cabro, era de Sevilla
mira
Per Anònim el 27 de maig de 2017 a les 20:28
21   1
mira-ho pel costat positiu: així no et vas engordar amb els turrons i la carn d'olla XD XD (tot i que engordar no ha de ser res dolent)