Selectivitat 2017

Més de 29.000 estudiants comencen la selectivitat aquest dimarts

per Redacció, 12 de juny de 2017 a les 10:50 |
Imatge d'arxiu d'estudiants fent els examens de selectivitat a la UVic | Adrià Costa
fícils de la vida estudiantil. Del resultat de la selectivitat en depèn l'accés a la carrera que es vulgui estudiar, i això, no es pot negar que genera una forta pressió.

Enguany són 26.837 alumnes de 2n de batxillerat i 2.474 de cicles formatius de grau superior els quals s'examinaran de la selectivitat entre aquest dimarts i dijous. En conjunt, un total de 29.311 estudiants.


Proves de les PAU

Les PAU es divideixen en dues fases: la fase general, que és obligatòria i consta d'un total de cinc exàmens, i la fase específica, que és voluntària per a tots els perfils d'estudiants.

En la fase general, els alumnes s'examinen de les quatre matèries comunes -Llengua catalana i literatura, Llengua castellana i literatura, Llengua estrangera, Història o Història de la filosofia- i una matèria de modalitat.

Els alumnes que obtinguin un 5 de mitjana entre la nota de batxillerat (que té un valor del 60%) i la qualificació obtinguda en la fase general de les PAU (amb un valor del 40%, si la qualificació d'aquesta fase general és com a mínim de 4), hauran superat les PAU i, per tant, tindran nota d'accés a la universitat. La validesa d'aquesta qualificació és indefinida.


D'altra banda, la fase específica segueix sent opcional i voluntària per pujar nota, i amb la llibertat d'escollir-ne les assignatures.

Resultats

Els estudiants podran consultar el resultat de les proves a partir del dia 28 de juny per Internet al portal https://accesnet.gencat.cat. Per primera vegada, en el moment de la consulta dels resultats podran descarregar-se el document personal acreditatiu de les seves qualificacions dotat amb un codi segur de verificació. Tots aquells estudiants que obtinguin una qualificació igual o superior a 9 punts en la fase general de les PAU rebran una distinció de la Generalitat.

Horaris dels exàmens
 


Per a més informació pots consultar el web de la Generalitat.
Participació
Hola
Per Anònim el 12 de juny de 2017 a les 19:26
0   0
Els que acaban el grau superior no han de fer la sele o com funciona ?

Si que és possible
Per Perfi he fet la sele! el 16 de juny de 2017 a les 12:12
0   0
Sí, sí que és possible que al acabar un cicle superior, tinguis l'opurtunitat de fer les PAU. Hi ha gent, que prefereix fer-les quan acaba segon de batxillerat i després fer un cicle, seguidament n'hi ha que entra a la uni, ja que les notes no caduquen fims a dos anys rn alguns casos. 😊😊
Tecnologic
Per Anònim el 12 de juny de 2017 a les 18:50
3   1
Like si heu fet batxillerat científic o tecnològic i heu posat mates del social:')

Quina por...
Per Anònim el 12 de juny de 2017 a les 15:55
3   6
Se prevé que la Selectividad 2017 sea de las más complicadas de los últimos veinte años. Vía @ABC.es http://t.co/Z40CORdzy1

Patum
Per Anònimaaa el 12 de juny de 2017 a les 15:40
2   1
Like si than fotut dimecres de patum, Sort que queden els altres dies VISCA LA PATUM😍

Informer
Per Anònim el 12 de juny de 2017 a les 15:37
3   0
Per que no hi ha moviment a linformer de la sele 2017????

...
Per Anònim el 12 de juny de 2017 a les 13:04
10   6
Els de l'artístic tenim 4 exàmens seguits el segon dia, i a la tarda el més xungo que és historia de l'art i ens hem d'empollar més de 70 obres... morirem.

No
Per Anònim el 12 de juny de 2017 a les 23:20
4   1
No és una broma un batxillerat al costat de l'altre, cadascú sap en que és bo i en que pot superar-se, i si perquè una persona sigui més científica, artística, social, tecnològica o humanística que una altre, no te res a veure en que el seu batxllierat sigui més fàcil o difícil. Depèn de les qualitats de cadascú.
Social
Per Anònimawapaaa el 12 de juny de 2017 a les 16:26
5   1
Jo sóc del social i també faig història de l'art :') Tot això per culpa del canvi de merda que van fer en el qual només podíem examinar-nos de mates o història de l'art en comptes de posar economia de l'empresa o geografia. Fàstic de sistema educatiu que fa que et baixi la nota.
no comparis
Per Anònim el 12 de juny de 2017 a les 14:25
11   11
No comparis artistic amb cientific... se sap perfectament que lo vostre es una broma al nostre costat. No et queixis tant que per algo ho vas triar
Exagerat
Per Anònim el 12 de juny de 2017 a les 13:19
2   1
No n'hi ha més de 58 obres i sabent que surt segur una pintura, en restes les altres i queda un total aprox de 40 obres, i amb art sempre es pot rascar algo mirant la obra... Ànims!
Ei
Per Anònim el 12 de juny de 2017 a les 11:42
6   13
Dieume que no soc l'únic que l'ha de fer al setembre 🙃

Xd
Per Kfldoslle el 12 de juny de 2017 a les 15:50
3   3
Hola que tal? Els 7 que poseu dislike es pk sou els mes llestos del món o com va aixo?
Qui fa la sele?
Per Anònim el 12 de juny de 2017 a les 11:34
70   29
Like si fas la selectivitat i dislike si no la fas

Ànims!
Per Anònima00 el 12 de juny de 2017 a les 11:24
9   0
Molta sort!!!

L'any que ve...
Per Un servidor el 12 de juny de 2017 a les 11:22
6   1
Ei que podrieu crear com una enquesta per aveure lany qe ve quanta gent anir a cada residencia o colegi major a bcn o altres ciutats?????

Por
Per Anònim el 12 de juny de 2017 a les 11:15
24   0
Jo faig la Selectivitat aquest dimarts, i la veritat es que... Estic cagada de POR! Podrieu donar algún consell adolescents!?

No et preocupis
Per Anònim el 12 de juny de 2017 a les 12:50
4   0
Només tingues en compte que si has passat segon de batxillerat, aproves la sele segur! La sele per mi va ser més fàcil que tots els examens que havia fet al llarg del curs.