Selectivitat 2017

Saps què és una catàfora? I una anàfora? Ha sortit a la selectivitat d'aquest any

per Ada Sanuy, 13 de juny de 2017 a les 13:45 |
Els més de 32.000 estudiants de 2n de batxillerat que s'estan fent Proves d'Accés a la Universitat (PAU), que han arrencat aquest matí de dimarts amb els exàmens de llengua castellana i literatura, i la de llengua catalana i literatura.

Els alumnes han sortit prou satisfets d'ambdós exàmens, i la majoria ha confessat que "no n'hi havia per tant". En la primera de les proves, els estudiants han hagut d'escollir entre un text literari (un fragment d'"El oro de los sueños", de José María Merino, i un article periodístic sobre el turisme a Barcelona.


"Aquest any ens havíem d'estudiar els poemes", ha dit una alumna, i això ha provocat que l'elecció entre les opcions A i B de l'examen hagi estat força dividida, ja que en una hi havia el poeta Miguel Hernández, i a l'altra Blas de Otero.

A més, engany han aparegut dues figures literàries que van generar molta polèmica ara fa dos anys, la catàfora i l'anàfora . No obstant això, la majoria han sortit satisfets, i hi ha qui assegurava haver-s'ho estudiat de valent, ja que sabia que en tenir un pes important la poesia enguany, podrien tornar a sortir.

Una vegada superats els nervis del primer examen, s'han enfrontat amb ganes al segon, el de llengua catalana i literatura, que ha comptat amb un clàssic no només de la literatura catalana sinó també de la selectivitat, "La plaça del Diamant", de Mercè Rodoreda.

A l'examen, a més, els alumnes havien d'escollir entre un fragment d'"Incerta Glòria", de Joan Sales, i un article acadèmic sobre la presència de la dona, d'Ana Lluch Hernández, titulat "El camí cap a la igualtat real. La presència de la dona en l'àmbit acadèmic".


Això sí en aquest examen molts s'han queixat de la prova de les frases subordinades, que sembla que continuen sent un os dur de rosegar per a molts estudiants. No obstant això, la majoria han marxat a dinar amb un somriure, satisfets d'aquesta primera ronda d'exàmens.

Avui a la tarda tindran lloc els exàmens d'Anàlisi musical, Economia de l'empresa i Química de 14 a 15.30 hores, i Dibuix tècnic i Literatura castellana de 16 a 17.30 hores. Demà al matí els alumnes hauran de fer l'examen d'Història o Història de la filosofia, de 9 a 10.30 hores, i de Llengua estrangera d'11 a 12.30 hores.

A continuació tens l'horari d'exàmens al complet:
 

 
Participació
petada d'anus economy
Per Puta economia el 13 de juny de 2017 a les 23:55
2   0
vaiaa festivaaaal economia locossss, l'examen molt més xungo q altres anys, o no? a recuperar-se de la folladeta...

TAMPOC ES TANT COMPLICAT
Per Anònim el 13 de juny de 2017 a les 20:35
2   12
HOLA jo faig 2n d' ESO i NO he repatit mai i ara estem fet les anafores i les catafores tant a castelar com a catala i tampoc es tant dificil. anafora es substitueix una paraula que ja ha sortit en el text i la catafora al reves.

A veure no parleu si no sabeu
Per Anònim el 14 de juny de 2017 a les 06:23
3   0
A veure company, que la pregunta no és difícil si et diuen què és catàfora o anàfora però no era aquesta. Et deien per començar que la busquessis al text cosa que ja és complicat de per sí perque has d'estar-te mil anys buscant-ho i no és una catàfora o anàfora pronominals que són les faciletes i les apreneu a 2n de la ESO, eren de les que s'aprenen durant el batxillerat. Així que abans de dir "ai si això es fa a 2n" recorda que la ESO és una cosa i Batxillerat una altra, no tenen res a veure.
Macu
Per Anònim el 14 de juny de 2017 a les 00:12
2   0
ja m'ho diras quan facis 2n de Batxi k t'hauras d'estudiar el temari de dos anys (variacion linguistica, registros, funciones se, analisi de poemas, merdes dakestes, definicions varies de tot el putu temari... entre altes) a i ames no ens oblidem de les altres asignatures.
Us compadeixo
Per Anònim el 13 de juny de 2017 a les 18:46
8   1
A mi em toca la sele d aqui 3 anys i ja m'estic cagant de por... Em feu pena (en el sentit de pobrissons xd) osigui no puc imaginar l estres que deveu d estar passant... Anims :)

No n'hi ha per tant
Per Anònim el 13 de juny de 2017 a les 18:20
3   0
Jo crec que era més fàcil la B... I a català a part de les frases i els 0,5 més que han posat a les lectures podrien haver deixat l'exercici de pronoms febles i ja que estan posar algun verb no irregular, que al fi i al cap són els únics que utilitzem

QUIMICA FOLLADA HEAVYY
Per hey el 13 de juny de 2017 a les 17:45
13   0
Algu ha fet quimica?????? Era chuuungo que no veassss! Anaven a pillar-te! Sort que era especifica...

pts
Per Anònim el 13 de juny de 2017 a les 17:43
4   0
Jajajaja putos poemes com m'han putejat. Però fonètica que feia por ha sigut prou fàcil

folladeta química?
Per FOLLADA A QUÍMICA? el 13 de juny de 2017 a les 17:29
9   0
quimica que us ha semblat? mes xungo que els altres anys oi?

Més que xungo lleig
Per Anònim el 13 de juny de 2017 a les 21:52
3   0
Difícil tampoc ho era massa, però et feia explicar i raonar moltes coses i això personalment ho odio :P. Només diré que he escrit més a l'examen de química que al de català i castellà junts hahahah
Química
Per Anònim el 13 de juny de 2017 a les 19:48
0   0
Jo l'he vist més difícil que els que havia fet per practicar, era molt estrany...
Totalment
Per Anònim el 13 de juny de 2017 a les 19:48
1   0
Química és el que millor portava preparat i m'ha anat fatal
Per el de folladeta química?
Per Anònim el 13 de juny de 2017 a les 19:23
1   0
Jajajaja Sí que era més difícil, perquè ha entrat molta més teoria del que pregunten normalment.
Joer
Per Anònim el 13 de juny de 2017 a les 17:18
18   1
Like per si t'han violat a química

Que ascoo
Per Anònim el 14 de juny de 2017 a les 06:42
1   0
Calculo que treure com un 3...follada es poc.
Siiii
Per Anònim el 13 de juny de 2017 a les 19:23
2   0
Follada màxima si algú li ha anat be que es manifesti
Estudiant 1r batx
Per Anònimuserumioo el 13 de juny de 2017 a les 16:34
5   11
No és cap cosa complicada saber què és una catàfora o una anàfora, temari de 1r de batx: a molts exàmens de castellà d'aquest any ens sortia un text i haviem de senyalar-ne.

ja bueno
Per Anònimdjsd el 14 de juny de 2017 a les 19:44
1   0
No és complicat per tu que fas un examen d'un o dos temes. Pero nosaltres per preparar-nos per la sele ens hem d'estudiar un munt de conceptes i vulguis o no, a la catafora i l'anafora no li dones importancia. Més que res perquè normalment a la sele surten coses que van sortint sovint durant als examens. A més, creu-me que l'exercici que te'l demanana no era tan facil com un que et pot sortir tu a primer o la d'avall a 4t :')
Jo vaig fer la sele fa 2 anys
Per Anònima el 13 de juny de 2017 a les 18:27
24   1
No, complicat no és. Tu te'n recordes perquè ho has fet ara i ho tens fresc. Però quan estàs a final de 2n de batxillerat estudiant per la sele i estas acrivillat amb tant de temari, fa 2 anys molts vam pensar que una anáfora/catáfora no sortiria a l'examen, ja que hi havia altres figures literàries que consideràvem més importants perquè les havíem tractat més a classe. Llavors la sorpresa ens la vam endur a l'examen. Aquest any ha tornat a sortir, i ara la gent diu que no n'hi ha per tant. És clar, perquè amb l'experiència de fa 2 anys els professors us deuen haver apretat més amb aquestes figures retòriques, de manera que els que esteu fent la sele ara ja us les havíeu estudiat. Espero que els altres examens us vagin molt bé també!
.
Per Anònim el 13 de juny de 2017 a les 17:18
6   0
Jo això ho he fet aquest any, a 4t de la ESO.
per la de "petita pregunta"
Per Anònima el 13 de juny de 2017 a les 16:21
2   0
A mi si q m ho sembla, heu de poder anar amb el que volgeu Per favor si estem al segle XXI !!! Jo flipo que encara passi aixo heu de poder anar amb el que volgueu i prou Pero clar... com que al nois els hi agrada veure noies amb faldilletes... Si no hos fa cas la directora ho parleu amb els pares i denuncieu

Un altre cop???
Per Anònim el 13 de juny de 2017 a les 15:50
10   0
Això va sortir l'any que l vaig fer jo, fa dos anys jajaja

Pfffff
Per Anònim el 13 de juny de 2017 a les 14:30
19   6
a mi caste m.ha anat pitjor q catala... he trobst castella una mica chungo

ssiiii
Per Anònimaa03 el 13 de juny de 2017 a les 20:29
1   1
siii era la b!!!! a catala al 1r ex de la part comuna s'han vingut bastant amunt pero bno
Per el/la de jo caste
Per Anònima el 13 de juny de 2017 a les 19:21
2   0
Siiii era la b. Tot i que no és recomanable, perquè ens podem deprimir, les solucions dels examens d'avui ja estan penjades a la pàgina oficial de la gene
Jo caste
Per Anònim el 13 de juny de 2017 a les 17:38
11   2
A mi caste m'ha semblat una follada màxima tio😂😂😂 i català doncs la part de gramàtica i sintaxi l'he trobada facil. Per cert la del C.predicatiu era la b? (Vull dir q el c.pred era el de la b) Petooons i vinga anims per demaa!!! (Pd: filo em pata espero k surti plato)
Al contrari
Per Anònimaaa el 13 de juny de 2017 a les 16:28
18   0
Doncs jo he trobat més fàcil castellà que no pas català i molts dels meus companys pensen el mateix. Això si, aquesta pregunta d'anafora i catàfora l'he trobat una mica difícil perquè s'havia de buscar al text i no podies posar un exemple teu, tot i així totes les altres parts fàcils. En canvi, a l'examen de català, la part comuna de la sintaxis anaven a pillar una mica i amb la pregunta dels verbs igual, posant verbs i paraules super rares jaajajaj
Petita pregunta
Per Anònimaa el 13 de juny de 2017 a les 14:21
21   1
Vosaltres considereu masclista que a la meva escola només puguin portar pantalons curts els nois?És que amb les meves amigues estem pensant en dir-ho a la directora i no sabem si fer-ho. Ànims als de la sele!!😘

clar que es masclista.
Per Anònim el 13 de juny de 2017 a les 20:34
2   0
Perquè un noi pot tenir el dret de portar pantaló curt i una noia no? A cas no fa la mateixa calor per tothom? Jo fos vosaltres i em posava d'acord amb totes les noies que sigueu a la classe i aneu un dia tots nois i totes les noies amb pantalons curts (sense exagerar amb els shorts que s'ensenya el cul i tal...) però bàsicament per fer captar a l'escola el missatge de què tots teniu els mateixos drets i que ja estem al segle XXI. ÀNIMS 💪♀
Es bastant seriós
Per Anònim el 13 de juny de 2017 a les 18:31
2   0
Segons sembla la vostra escola no és molt oberta de ment. Esta clar que primer de tot s'ha de parlar amb els profesors pero tingueu en complte que podria haver-hi repercusions (que no té perque pero vigileu) Si no hos fan cas parleu amb alguna associacio feminista que hos doni suport i denuncieu-ho.

Per Anònim el 13 de juny de 2017 a les 16:04
5   0
Jo crec que sí, heu de tenir exactament el mateix dret. Jo si fos vosaltres parlaria com més aviat posible amb ella
Vaia follada
Per Anònim el 13 de juny de 2017 a les 14:13
9   2
jo he fet aquesta opcio sort que amb les altres preguntes he contestat i sabia que era una anafora, pero mira he vist lu de catafora i volia agafar un ganivet i clavarmela a la yogular (que nose ni si secriu aixi)

siisis
Per Anònim el 13 de juny de 2017 a les 17:44
1   0
tal cuaal!! mha costat trobarlaaaa
Era estrany