Una abraçada dura de mitjana de 3 segons, però saps què passa si ens n'abracem 20?

| 16/11/2017 a les 19:04h
Arxivat a: ALTRES, estudi, abraçada
 
Imatge il·lustrativa
Les abraçades són una cosa habitual en la nostra societat, però en cultures com la japonesa, pràcticament no existeixen. És per això que es perden un dels grans efectes positius i gairebé màgic que es produeix quan abracem una persona durant 20 segons.

Se sap que la mitjana de segons que restem abraçats —de mitjana— és d'uns 3 segons. Però diferents estudis demostren que si ens fem una abraçada que duri aproximadament 20 segons, el nostre cos començarà a experimentar unes determinades reaccions químiques.


De fet, els científics han pogut demostrar que en una abraçada llarga i sentida i a partir del segon vint, el cervell comença a produït la coneguda hormona de l'amor: l'ocitocina. Aquesta substància és l'encarregada de fer-nos sentir relaxats, segurs i disminueix l'ansietat. En conclusió, ens fa més feliços.

Potser per això, i instintivament, quan hem tingut un mal dia o les coses no van tan bé com voldríem, busquem refugi als braços d'aquells que sempre estan al nostre costat.

Què t'ha semblat?

0
0
0
0
0
0
0

COMENTARIS

no es per res però...
Anònim, 16/11/2017 a les 17:19
+19
-7
No és per res però crec que aquesta "notícia" ja la vau posar fa un temps. No tinc res en contra eh però sol ho dic. Si m'equivoco corretgiu-me.
Experimentem
Mireia i Júlia (14 anys), 16/11/2017 a les 18:42
+21
-3
Quan hem llegit això ho hem comprovat i no hem pogut aguantar-nos el riure, ja que al mateix moment ens hem dit que semblavem gilipolles. 😂😂
La veritat és que no hem trobat res d'extrany.
Ens hem estat com deu minuts petant-nos el cul.
Gràcies aldolescents.cat per fer-nos viure aquests moments tant únics!! ❤❤
Ieppp
Anònima, 16/11/2017 a les 19:41
+5
-0
Tió, un dia una de les meves millors amigues em va fer una abraçada molt llarga pq li passava una cosa, q no us explicaré XD, em va encantar crec q des de aquell dia estic enamorada.
La meva amiga Sole :')
Anònima, 16/11/2017 a les 19:43
+12
-0
Necessito una abraçada d'algú que no sigui me mare😢❤
PD: Ni de me millor amiga...
tota la raó del món
Anònima, 16/11/2017 a les 19:56
+8
-0
fa pos es va morir el meu avi i tothom em deia: em sap greu
jo no volia que em diguessin res, només buscava les abraçades perquè se que em fan sentir millor. Per això adolecents us demano que si a algun conegut s'els hi mor un familiar/amic no dieu res i aneu a les abraçades i sobre tot no li treieu el tema que és molt dur
Molta raó!
Anònima, 17/11/2017 a les 16:07
+2
-0
Em vaig trobar exactament amb la mateixa situació fa una setmana. Es va morir el meu avi, i jo abraçava als companys i amics sense necessitat de donar explicacions. Les abraçades són molt recomfortants
Ja l'havieu publicat...
Anònima, 16/11/2017 a les 21:43
+5
-0
Tot i que és així, des de que els meus companys i jo la vam llegir, ara sempre al abraçar-nos contem 20 segons hahha. Estem fatal!
Bona nit adoelscents!