Sabeu què és el Batxillerat Internacional? Us expliquem 5 avantatges d'estudiar-lo

| 17/05/2018 a les 10:30h
Arxivat a: EDUCACIÓ, Batxillerat Internacional, Salesians Sarrià
Imatge il·lustrativa
Aquest any probablement molts de vosaltres acabeu l'ESO i ja esteu pensant quin batxillerat escollir. És per això que abans que finalitzi el curs us volem parlar del Batxillerat Internacional (IB), també conegut com a Programa Diploma (PD).

L'IB, dirigit a alumnes a partir de 16 anys, és un programa d'educació amb una gran dimensió internacional que prepara els estudiants per a un accés universitari exitós en qualsevol part del món. És a dir, si us agradaria cursar una carrera universitària a l'estranger, aquest és el vostre batxillerat. 


A més a més, té altres avantatges com:

- Accés a universitat de prestigi. El Batxillerat Internacional permet matricular-se en les universitats més prestigioses del món, sense necessitat de fer la selectivitat.

- Aprenentatge motivador. Genera una actitud activa d'aprenentatge en un entorn col·laboratiu que potencia l'esperit crític i l'autonomia dels estudiants. A més, atorga als alumnes molta més profunditat de pensament, constituint una base molt sòlida per al seu creixement intel·lectual, emocional i personal.

- Alumnes solidaris. L'IB ajuda a formar alumnes reflexius, oberts i solidaris capaços de contribuir a crear un món millor i més pacífic.
 

- Aprenentatge de diverses llengües. Aquest batxillerat fomenta i desenvolupa una mentalitat internacional. Promou els intercanvis amb altres escoles i l'aprenentatge de les llengües.

- Sense selectivitat. Si obtens el títol de Batxillerat Internacional, pots accedir directament a la Universitat a través de la via d'accés per a estrangers. És a dir, tens l'oportunitat d'accedir als estudis universitaris a través de la nota mitjana del batxillerat. Això sí, si vols millorar la teva qualificació també tens la possibilitat de realitzar l’examen d’alguna matèria específica a la selectivitat.

I on podeu estudiar el Batxillerat Internacional? Doncs al centre Salesians Sarrià, una escola amb 130 anys d'experiència, i pionera en l'aplicació de noves metodologies i recursos per treballar a les aules. Si voleu més informació, podeu omplir el formulari que trobareu més avall sense cap compromís. 


 

Què t'ha semblat?

0
0
0
0
0
0
0

COMENTARIS

Jajajjaja
Anònim, 17/05/2018 a les 11:02
+9
-3
Jo estic cursant el bi i us podria donar més de 5 raons per no fer-lo. És molta feina que després no es veu gens recompensada perquè has de treure molt bona nota per estudiar a l'extanger, cosa molt difícil, i en molts casos pots entrar amb el nacional, de fet ni te'l demanen el bi. Això de la selectivitat és mentida, no la necessites però la convalidacio té la fan després de la 1a convocatòria a la uni així que depèn de la carrera, a segona convocatòria no entres. Per lo tant si que has de fer sele.
Personalment no crec que sigui motivador i tot i que ho venen com un aprenentatge pràctic i diferent segueix sent lo mateix de sempre, memorització, però de molt més temari. I lo de les llengües.... La llengua dels exàmens és el castellà i el nivell d'anglès i francès del meu institut era inferior al LOMCE així que no ho recomano. Ara bé, la gent molt maca i el CAS (com un crèdit de creativitat, acció i servei) està guai!
a
Anònim, 13/11/2018 a les 20:38
+3
-2
Amb totes aquestes faltes ja et dic jo que la culpa no la té el BI
Aula
Anònima, 17/05/2018 a les 11:52
+2
-1
Jo el faré a l'escola Aula!

Però també es pot fer en centres públics, com el Moisès Broggi
NO tan recomanable
Anònima, 17/05/2018 a les 12:14
+6
-1
Jo l'he fet, i aveure... vaig a respondre una per una les 5 raons:

1 - Accés a universitat de prestigi - NO. Molt poques universitats del món reconeixen realment el BI, la majoria no ho fan o exigeixen notes molt altes o haver fet assigatures específiques a un nivell específic. La majoria reconeixen més les notes de selectivitat (que d'altra banda, són més altes normalment pq la sele és més fàcil que els exàmens del BI). I les unis d'Espanya el reconeixen 0, només alguna privada.

2 - Aprenentatge motivador- Sí que en algunes assignatures et fan pensar de manera diferent i més a fons. Però no sé si compensa amb la enormíssima quantitat de feina extra que posen. Creieu-me, totalment inabastable sense estressar-te a nivells estratosfèrics (no exagero).

3 - Alumnes solidaris - JAJAJA No acabo de veure com... bàsicament, fas una mena de "voluntariat" obligatori, les hores CAS, que només serveixen per treure't temps d'estudi. Si t'hi obliguen, ja no és voluntari. Pura hipocresia. Potser el món seria millor sense haver de fer el BI, tindria temps lliure per fer voluntariat de veritat.

4 - Aprenentatge de diverses llengües - sí que fas anglès a nivell més alt que el de la sele. Però vaja, és un nivell First, que t'el treus igual anant a una acadèmia. No compensa.

5 - Sense selectivitat - Gens recomanable, a no ser que siguis MOLT coco, les notes de BI seran baixíssimes i necessitaràs pujar nota amb la sele, depèn de la carrera q vulguis. De fet, el BI perjudica molt les notes mitjanes de batx, per tant si necessites anar a Medicina o Física i Mates o alguna cosa així de nota altíssima, millor que no facis el BI o patiràs molt.

D'altra banda, els Salesians de Sarrià és un cole privat, per tant prepareu-vos per deixar-hi un ronyó. Jo ho he fet a un públic i només els drets d'examen del BI ja són carets. No vull pensar si a sobre has de pagar l'institut.

Dit això: jo ho recomano si realment us agrada MOLT estudiar i no fer res més (sortir de festa, tenir vida social...) pq d'això us n'oblideu durant dos anys. Ara, si sou molt bons i teniu ganes de treballar molt, endavant. A mi m'ha aportat coses positives, com la capacitat de reflexió, escriure molt... però també no dormir, estressar-me moltíssim i passar força mals moments.
Feu-lo si 1) sou molt estudiosos i 2) no necessiteu molta nota per la carrera.
I no us creieu ni la meitat del q diguin a les portes obertes. Us recomano que contacteu algun alumne de l'insti on vulgueu fer el BI per tenir una opinió més fiable.
Atentament,
Algú que està acabant 2n de batx de BI
Estudiant IB
Estudiant IB , 17/05/2018 a les 12:50
+5
-2
NO ho feu si voleu passar els pitjors 2 anys de la vostra vida😇

Pd: si voleu anar a Europa a estudiar el IB no és necessari, de resssssss
EN EL MEU
Anònim, 17/05/2018 a les 14:30
+0
-0
Doncs en el meu insti tb es fa
NO FEU BATXILLERAT
Morta amb vida, 17/05/2018 a les 15:14
+8
-4
Si esteu pensant a fer un batxillerat de lletres o de ciències (sé que hi ha també l'artístic, no l'estic desvalorant, només que no conec a ningú que el faci i per tant no sé l'experiència de fer-ho) us recomano que no el feu a no ser que
1. Ús vulgueu auto superar.
2. Sigueu SÚPER intel·ligents (fixeu-vos que ho he posat amb majúscules, perquè ni els intel·ligents se'n salven).
3. Sigui l'ÚNICA via pel vostre futur.
Per què ho dic? Us ho explicaré des d'un punt de vista d'una persona que ha fet un dels batxillerats més difícils, el biosanitari.
Durant primer de batxillerat serà difícil però més o menys passable. Però reseu quan acabeu el curs i hàgiu de fer el treball de recerca durant tot el sant estiu, amb poc temps per descansar (a sobre si has de recuperar, ja és l'hòstia consagrada). A sobre, no en tens prou d'haver estat tot el sant estiu fent el TdR que un cop has començat segon no tindràs un sol dia de descans (i no exagero, jo no recordo l'últim dia que vaig sortir un cap de setmana sense tenir exàmens la setmana següent) (el més graciós és quan penses que tens una setmana lliure i un dia, de cop i volta, ja tens tres exàmens per aquella setmana que en teoria pensaves descansar).
I ja no parlem de la santa setmana d'exàmens finals, aquesta setmana és indescriptible del terrible que és, creieu-me, no sóc una persona negativa però és la pitjor etapa de la meva vida.

Sort a tots els que feu BTX!
lal
Anònim, 17/05/2018 a les 15:55
+7
-1
visca la publicitat
Colegi montserrat
Anònim, 17/05/2018 a les 17:41
+2
-0
No fue l’IB al colegi montserrat
Sense selectivitat
Anònim, 17/05/2018 a les 18:08
+0
-0
Crec que aquest punt s’hauria de canviar ja que si vols estudiar a Catalunya hauràs de fer la part específica de la Selectivitat, perquè no accepten la nota del IB per sobre de 14, només per sobre de 10 punts. Això si, en altres comunitats autònomes si que us escaquejeu de fer la prova.
Bi
Anònim, 17/05/2018 a les 18:31
+3
-0
En aixo hi ha part de veritat i part k no pq a espanya no esta gens reconegut el BI
Si no es k voleu anar a estudiar a fora despanya jo no el faria pq es el doble desfors.
Cicles superiors
Anònim, 17/05/2018 a les 18:32
+8
-0
Perque sempre nomes posseu articles de universitats i batxillrat. No tothom es sent capaç de poder fer un batxillerat o una carrera. Posseu algo de cicles superiors o alguna cosa aixi.
Nosaltres també tenim dret de poder informarnos
No el feu
Estudiant del IB, 17/05/2018 a les 19:20
+3
-2
El IB seran els anys més horrorosos de la teva vida i on haurás de treballar més que ningú amb un munt de normes estúpides que no et deixen fer els treballs com t’agradaría.
no serveix de res
Anònim, 17/05/2018 a les 20:56
+1
-0
enserio, jo estic fent el ib perque els meus pares em van obligar amb allo de que et preparen per la uni, no has de fer sele i tot aquet rollo pero ES TOT MENTIRA es el pitjor que podrieu fer, es una perdua de temps brutal per despres no notar millores. son com dos o tres treballs a la setmana + els de lomce i que no us enganyin jo faig el social i faig totes les assignatires en castella (menys la obligatoria d angles)
a part que en els idiomes tampoc es un nivell molt mes alt que al bat lomce (bat normal)
en resum SI TENIU PENSAT PER L IB PENSEUVOS HO MOLT BE PERQUE NO VAL PER RES DE VERITAT HO DIC
Content i recompensat
Exestudiant, 17/05/2018 a les 21:32
+3
-0
Vaig estudiar el BI a un centre públic de la Comunitat Valenciana. Ara estic estudiant a Holanda gràcies a això (la meua Universitat només demanava el Diploma i motivació, res de notes).
És cert que la quantitat de treball es inmensa i no es veura recompesada immediatament.
És també cert que és molt fàcil queixarse. Que sí, que no es surt tant, que sí, que costa. I què?
Jo li vaig tirar ganes, dormia les meues 9-10 hores i quedava de tant en tant.
No vull ofendre a ningú, però si no sabeu organitzarvos o en comptes de treballar us poseu amb el móvil a perdre el temps, no teniu dret a fer queixes.
Gràcies a tot allò que vaig aprendre, m'estic ventilant el primer any de carrera com si res.

No se si us han pagat per promocionar l'escola aquesta. De totes maneres, està bé que feu un poc de difusió d'aquest programa que, sense ser perfecte (ni molt menys), és molt millor que l'escola tradicional.
IB AL ESTRANGER
Anònim, 17/05/2018 a les 22:49
+1
-0
Jo estic estudiant el IB als Estats Units i us dic que es un lio per després entrar a una universitat a Catalunya. Hauré de fer molts examen de modalitat de la sele perquè m'ajudi a poder entrar a la carrera que vull fer. A part es un putada perque els examens finals del IB , les notes finals no surten fins la primera setmana de juliol, que es just quan les unis tanquen les preinscripcions. Aixi que i have no idea how to get into school in spain lol. Aixó, si l'experiencia de fer el ib es super guay, que si que es molta feina, pero aprens moltissimes coses i coneixes a gent d'arreu del mon. El meu consell es que si voleu fer el IB el feu al estranger i no a catalunya peerque a Catalunya us faran cursar el batxillerat espanyol al mateix temps i aixo si que us matara
a nosaltres ens ha encantat
Anònim i anònima, 18/05/2018 a les 10:31
+3
-0
Som un noi i una noia que acabem d'acabar el batxillerat internacional a una escola pública i, a diferència dels usuaris de molts d'aquests comentaris, nosaltres estem molt satisfets amb l'experiència i la recomanem sense cap dubte. És cert que s'ha de treballar moltíssim, i que sovint dorms menys del que cal, però sí que pots seguir sortint amb els amics, de festa i totes eixes coses. A més, aprens moltíssim i d'una manera diferent i, en la nostra opinió (que hem cursat els dos batxillerats alhora), millor. Però heu de tenir clar que si entreu, haureu de treballar molt. També heu de tenir en compte que la manera d'aprendre canvia radicalment i potser que et baixe la mitjana, però també és possible que no (a nosaltres no ens ha baixat). Pensem que paga la pena (i aquesta opinió la compartim quasi tota la nostra classe)