consultori

«No m'agrada el meu "xixi"»

| 30/05/2018 a les 08:39h
Especial: CONSULTORI
Arxivat a: CONSELLS, consultori
Imatge il·lustrativa
A continuació llegiràs la consulta d’una noia enviada al Consultori d’Adolescents.cat. El text és el que ens ha enviat:

Noia, 16 anys:

Jo mai m'afaito el xixi però no sé si és per la suor que s'ha tornat uns tons més foscos que la resta del meu cos (sóc moreneta de pell). Ara que la meva vida sexual comença em fa molta vergonya que els nois em vegin el xixi tot fosc i no em vulguin fer un oral per exemple... A més a més tinc molts pèls i són negres. No sé què fer, tampoc tinc diners per fer-me depilació làser i tot això per blanquejar-lo.

RESPOSTA:

Hola!

La pigmentació de la pell pot variar en diferents zones del cos, com per exemple les aixelles, els genitals... i és completament normal. Això sí, si apareix alguna taca a la nostra pell, sigui a la zona que sigui, és important consultar amb el dermatòleg perquè pugui valorar si tot està correctament.

Recorda que és molt important que ens estimem tal com som i que acceptem el cos (i els genitals) que tenim. Totes les vulves són boniques i són úniques! I la persona que vulgui estar amb tu ho estarà perquè t'estima, et respecta i li agrades tal com ets!

Els pèls no són un impediment per gaudir i mantenir relacions sexuals. Tenir pèls als genitals és completament normal. Si ho vols, pots depilar-te una mica la zona per veure-t'ho més "arreglat", però recorda que és una opció personal i que cada persona decideix si vol o no depilar-se.

Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!

Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto

 Pots fer la teva consulta al Consultori d'Adolescents.cat aquí

Què t'ha semblat?

0
0
0
0
0
0
0

COMENTARIS

No se si estic embarasada
Anònim, 30/05/2018 a les 19:32
+0
-1
Hola, sóc una noia de 17 anys i el meu novio i jo al fer-ho vam utilitzar el preservariu, però se li va treure, i com anvam molt calents ell va seguir, pero va acabar fora. Teniem dubtes de si podia estar embarasada i vaig anar a pendre’m la píldora del dia de després, dies després em va venir la regla però no se si podria arribar a estar embarasada.
sfs
Anònim, 31/05/2018 a les 20:32
+1
-0
Fes-te la prova d'embaràs, pero si t'ha vingut la regla no crec que etsiguis embarassada.

Podrieu pensar altres metodes anticonceptius, el DIU per exemple.
Com hem depilo el xixi?
Anònim, 30/05/2018 a les 19:42
+0
-0
Hola adolescents! Tinc un gran dubte des de fa temps q hem ronda pel cap. i esque ns com m’haig de depilar el xixi pq a un nen li agradi i quedi b. Esque clar ara comença la meva vida sexual i tinc por que un nen miri el meu xixi i no li agradi pel pels. Noser amb que queda millor depilat si cera o cuchilla i tampoc ser si s’ha de deixar alguna zona amb pel o no. Siusplau ajudeume .
consell
Anònim, 31/05/2018 a les 12:06
+0
-0
mira sial tio no li agrada com el tens es el seu problema no el te, ami em va passar exactament el mateix i li vaig acavar dient "si no tagrada tn pots anar2 pq molts cops son uns superficials i una persona aixi no cal q tel vegi jeje si tel vols depilar amb sera tu mateixa nomes et dic q et moriras de mal amb cutxilla no fa pal, un consell depilatal completament es mes standar
petons
depilacio
Anò[email protected], 30/05/2018 a les 19:45
+1
-0
ajuda,no se amb que depilarme "allà abaix" ,normalment sols em depilo les inglés amb crema depilatoria
Depilació
Anònima, 30/05/2018 a les 19:46
+1
-0
Adolescents com us depileu les parts íntimes??? Us depileu completament o deixeu una mica de pèl???
Per a la de depilarse
Anònim, 31/05/2018 a les 16:04
+8
-1
Yo no hem depilo completament nomes les ingles perque. No es vegi a la platja res. Quan ja tinc els pels del xixi bastant agafo unes tisores i hem tallo els pels depent de com els vulgui de llargs. Diuen q no es bo depilarse del tot ja qel pels ajudan a tenir una millor
Depilació
Anònima, 30/05/2018 a les 19:56
+2
-0
Ties com us el depileu??
com ho faig
Anònim, 03/06/2018 a les 21:09
+0
-0
si no me'l depilo sencer ho faig amb cera fins que arribi el máxim a la vora dels llavis i si me'l vull depilar del tot la linia que em deixo ho faig amb la fulla o me'ls retallo.
Al principi fa una mica de mal depenent les zones, però no et preocupis, perquè a mi m'ha passat que mentre que més m'ho faig el pèl es debilita, per tant no fa tant de mal o t'acabes acostumant.
Tot i que si no vols depilart-t'ho estas en tot el teu dret obviament, no cal passar aquest percal, jo per exemple ho faig perquè amb mi veurem pèls doncs no m'agrada.
Vale
Anònim, 30/05/2018 a les 20:11
+8
-1
Els meus llabis interiors son molt raros, son mes negres que la resta i hi ha com bonyets osigui no bonyets sino la pell mes rugosa i dona la sensacio de bonyets.
Una altra cosa depen del dia em fa pudor com ho farieu perque no en fess
SIUSPLAUU ADOLESCENTS NECESITO AJUDA URGEEEENT
fss
Anònim, 31/05/2018 a les 20:34
+1
-0
Netejar-lo cada dia amb aigua (sense sabó). Pots comprar unes toallites al super que només són per la vagina (chilli, crec).
fss
Anònim, 31/05/2018 a les 20:35
+0
-0
Netejar-lo cada dia amb aigua (sense sabó). Pots comprar unes toallites al super que només són per la vagina (chilli, crec).
Gràcies
Anònim, 30/05/2018 a les 21:19
+1
-0
Quina és la millor manera de depilarte el xixi? Amb "cuchilla"?
Si algu u sap siusplau que em respongui❤️ho agrairia
Cera
Anònim, 31/05/2018 a les 15:37
+4
-0
Es molt millor amb cera, encara que faci una mica mes de mal creixent molt millor! Amb cuchilla moltes vegades surten granets i despres pica..
espero haberte ajudat, un peto!
Nooo!! Cera no!!
Anònim, 31/05/2018 a les 23:33
+3
-2
Es molt més recomanable el láser I si no t’arriben els cales amb rasuradora(cuchilla). Amb els anys si et depiles amb cera s’et despenja com si fossis una iaia😂
Eficaç
Anònim, 16/06/2018 a les 10:28
+1
-0
Sembla una cosa extranya pero al yt hi ha molts videos parlant sobre el tema, i realment n’hi ha que tenen rao. Jo en vaig probar un que em va anar de maravella, amb un cotonet et poses una mica d’olvi d’oliva. Primer fer-ho direcció del pel, després de costat i finalment si quda algún contra direcció. L’oli d’olvia va bé perque no et surten granets (no tans casi cap) és molt més suau en el moment de pasar la cuchilla i et deixa la pell super suau.
Jaja que fort
Anònim, 30/05/2018 a les 22:06
+2
-0
Jo estava igual... 😂
no magrada el meu "xixi"
Anònim, 30/05/2018 a les 23:48
+5
-1
no magrada el meu xixi ja que tinc el llavi menor del xuxi un mes gran que laltre, osigui tinc un sortin mes que laltre, i no em sento be ja que crec que no es normal, he buscat per internet i hi han operacions pero de perill de infecio i no tinc diners i nomes tinc 14 anys i no li he dit a ningu perque me fa molta vergonya.
tiaa a mi em passa igual
Anònima, 31/05/2018 a les 18:12
+3
-0
a mi a part de que em sobressurten també tinc un més gran que l'altre, ho he buscat per internet i diuen que és natural, a més pel que he llegit altres vegades a aquí a adolescents.cat hi ha molta gent que li passa el mateix
Ep és super normal, calma!
Anònima, 31/05/2018 a les 21:47
+2
-0
Tia em passa el mateix, jo en tinc 16 i joder ho he passat una mica malament, pq a vegades sembla que tingui paquet o algo així. Durant un temps també em vaig plantejar la operació i vaig anar al ginecoleg i tot pero ni de conya, vaig veure molt clar que em volia estimar tal qual. Has de saber que hi ha mil xixis diferents i que si no es veu la varietat és pq la gent els amaga o canvia per complexes com els nostres. Jo mai mhe trobat amb ningu que me lhagi vist i hi hagi tingut alguna cosa en contra, tot el contrari. Sha dentendre i estimar la varietat. Ànims!
Complex de xixi
Anònim, 30/05/2018 a les 23:57
+8
-0
Tinc molt de complex amb el meu xixi peque tinc els llavis inferiors cap a fora, i aixó fa que em faci cosa a l'hora de fer algo relacionat amb la sexualitat perque em fa cosa que el noi no vulgui fer res o alguna cosa, estic molt frustrada I aixó no li he dit Mai a ningú. Que puc fer adolescents ajudeu-mee!!
❤️❤️❤️
tranquila no ets unica
Anònima, 31/05/2018 a les 18:15
+3
-0
a mi tmb em passa, comparo amb les meves amigues i cap ho té com jo. tinc por que si mai tinc parella no li agradi o li fagi fàstic. tampoc ho he dit mai a ninú
Em passava el mateix
Anònima, 31/05/2018 a les 21:52
+3
-0
Bonica al moment en que thi trobis no resultarà cap problema, si aquella persona arriba a estar tan íntimament amb tu es perque realment li ve de gust, i com sigui el teu xixi no crec que resulti cap inconvenient. Tho dic des de lexperiencia. I si realment et fa sentir malament per com tens el xixi engegal a la merda perque de veritat que no pot tractarte aixi.
Rt
Anònima, 31/05/2018 a les 23:27
+1
-0
Em passa exactament el mateix i ho dic en anonim perque, efectivament, tambe em fa vergonya parlar-ho
No et rallis
Anònim, 31/05/2018 a les 17:14
+1
-0
Jo, el primer cop q em van fer un oral tenia pels. I mira q no habia fullat ni res aixi q no pateixis🖤
Pèls
Anònim, 08/07/2018 a les 22:03
+0
-0
Els pèls només molesten si te'ls trobes a la sopa...
no m'agrada res el meu xixi
Anònim, 31/05/2018 a les 20:49
+1
-0
no m'agrada res el meu xixi estic super acomplejada. Esta ple de marques de bonyets o granets de mida gran. Lo pitjor es que se'm nota molt, sobretot quan em depilo. És cert que abans em petava aquest granets de mida gran perque hem feien molèstia. Però m'han deixat unes marques que em generen molt complexe. I ara que estic començant a parlar amb un noi amb el que ho vull fer, em donaria vergonya mostrar-li tot el meu xixi ple d'aquestes marques. Ja se que em tinc que estimar, i que lo que importa és que m'estimi ell tal com sóc pero és per MI. Sisplau ajudaaa
PD: jo em rento cada dia molt el meu xixi, també tracto de no posar-me roba ajustada(causant dels granets de mida gran), no posar-me sabons abrasius íntims ja que danyen el ph neutre de la pelli tindre una dieta equilibrada
A mi tampoco m'agrada el meu xixi
Anònim, 31/05/2018 a les 23:23
+0
-0
Doncs això, que no m'agrada. No es pels pèls, sinó perque trobo que es massa gran. No sé, que m'abulta massa quan estic sols en calcetes. A mes, quan me'l miro, trobo que es una mica antiestètic. No especificaré més, que queda molt lleig xD I clar, en fa por no agradar a l'hora de fer-ho per la forma de les meves parts intimes i tal.
Llavis menors
Noia, 13 anys, 31/05/2018 a les 23:57
+3
-0
Ajudaa tinc els llavis menors mes grans que els majors i em sobresurten bastant. Em fa molta vergonya al moment de cambiar-me davant d’algú o en les duches publiques de piscines o llocs així. M’agradaria saver que pensa la gent d’aquest tipus de llavis; si és raro, si fa fastic a la gent o no, si tan fa... estic preocupada per això perque a mi no m’importa que ho tingui així, el problema és que pensara la gent quan ho vegi :(
Ja se que pensareu que no m’hauria d’importar però enserio, vui saver les vostres opinions
Jo tmb
Anònim, 25/06/2018 a les 01:17
+0
-0
Tia es completament normal ni et preucupis. Totes tenim el xixi diferent i no influeix gens quan tens relacions. Tas d'acceptar a tu mateixa tal i com ets👌
Masses pels!!
Anònim, 01/06/2018 a les 16:17
+5
-0
Tiaaaas jo no entenc el meu xixi. Tinc pels disde la part alta fins on comença el cul. No crec q sigui normal pero esq encara ninguna del meu curç ni res se la depilat (tinc 13 anys) alguna q li passi el mateix
Jo igual, tranquila
Anònim, 02/06/2018 a les 19:46
+2
-0
Tinc la mateixa edat i el mateix problema que tú. No t'amoinis suposo que quan creixem ens el podrem depilar amb crema (tota la part, ja m'entens. O sigui fins al cul i això) i doncs ja está. Pero no et preocupis perque té solució.
jo tmb
Anònima, 20/06/2018 a les 17:17
+0
-0
jo tambe tranquila, en tinc per tota la raja del cul... que hi farem... pero no pasa res, mestimo igual
Pd:tinc 14 anys