La polèmica pregunta de selectivitat que alguns qualifiquen de masclista

| 14/06/2018 a les 17:00h
Arxivat a: INTERACTIUS, castellà, proves, selectivitat 2018, examen, mesllegitjuny
 
Imatge il·lustrativa
Avui, per fi, s'acaba la selectivitat. Han estat tres dies d'estrès, de nervis i de dormir poc. Tres dies en què un total de 33.895 estudiants s'han enfrontat a més de 10 exàmens i a desenes de preguntes.

Com passa cada any, hi ha hagut proves més polèmiques que d'altres i qüestions que han generat queixes entre els alumnes. Una de les preguntes més controvertides d'aquestes PAU ha estat la que va aparèixer a l'examen de català i feia referència a l'obra "Terra Baixa".

El motiu? La seva connotació masclista. I és que, tal com podeu veure al tuit de més avall, a l'examen es considera que la Marta i el Sebastià, dos dels protagonistes de Terra Baixa, tenen una "relació amorosa".

Una opinió que alguns estudiants i usuaris de Twitter no comparteixen. "Segons el model de resposta de la prova de català, una relació de poder en què un home s'endú una noia de 14 anys i la viola és "una relació amorosa". I aquests són els valors en què eduquem els futurs universitaris", es pot llegir en un dels tuits de denuncia que s'ha fet viral. Vosaltres què en penseu?
 

- Correcció de l'examen de català (PDF)

Què t'ha semblat?

0
0
0
0
0
0
0

COMENTARIS

TR
Anònims, 14/06/2018 a les 13:54
+9
-2
HOLAA! Ens farieu un favor si ens contestesiu aquesta enquesta sobre Adoloscents.cat. Moltes gràcies!


SIjxyZRBxwwvk31J2
Igual
Anònim, 14/06/2018 a les 13:56
+33
-0
Jo havia posat que no havien tingut una relacio amorosa perque amor no va haver en cap moment...
Pro be, es el que hi ha, la putada es que perds 0'2 punts de l'examen per aquesta merda..
Personalment crec que els verdader-fals de català estaven MOOLT mal fets..
Qui ha fet l'examen
Anònima, 14/06/2018 a les 16:40
+4
-0
La pregunta, masclista, has de resppndre al reves per que te la contin be
Qui ha preparat aquest examen?
Anònima, 14/06/2018 a les 14:24
+4
-1
Masclista
Wtf
Anònima, 14/06/2018 a les 14:57
+26
-2
Clar que sí. Relació amorosa amb final feliç ja que estem no?
Fàstic...
Indignació
Anònima, 14/06/2018 a les 19:17
+28
-2
Odio aquesta obra, es tan masclista, la llegia i em donaven ganes de estampar el llibre contra a terra.
ja pero...
Anònim, 16/06/2018 a les 18:27
+10
-0
has de tenir en compte l'any que es va escriure... aixo era considerat fins i tot gracios abans...
exacte
Anònim, 14/06/2018 a les 20:05
+8
-1
he fet la sele i quan vaig veure la pregunta no la vaig contestar perquè clarament ALLÒ NO ES UNA RELACIÓ AMOROSA!!
Vertader/Fals
Anònima, 14/06/2018 a les 20:15
+1
-6
Per això diu que diguis si és veritat o fals
Ni una cosa ni l'altre
Anònim7896251, 14/06/2018 a les 20:35
+14
-36
Comenceu a preparar el vot negatiu perquè se que es el que fareu però crec que això del masclisme s'està enant una miqueta de les mans, no sé trobo que només és una pregunta de sele i punt. Hi ha coses que si van referides cap a una noia és masclisme però si va dirigit cap a un noi no. Si que és IMPORTNAT DEFENSAR LA IGUALTAT ENTRE GÈNERES i no hi estic en desacord peró crec que està arribant un punt que tot és masclisme i no es pot ni dir ni fer res.

PD:Abans de votar refelxioneu-hi una miqueta
Les dues coses
Anònim, 15/06/2018 a les 17:57
+12
-4
T'entenc, però en aquest cas si que és masclista.
Amor meu
Anònima♀️, 16/09/2018 a les 12:44
+5
-0
A veure. Tu consideres que emportarte una noia de 14 anys i violar-la és una relació amorosa? Perquè si és que sí, tens un gran problema. No és una relació amorosa sinó un abús molt greu, i no s'hauria de tractar de la manera que s'ha tractat. Estan afirmant que una violació és una relació amorosa. Això és molt però que molt masclista
Jsjskal
Anònim, 15/06/2018 a les 08:30
+21
-5
Hi ha una cosa que es diu història i literatura catalana, per tant les coses són tal com són. A tu no et pot agradar la obra per ser masclista i tot lo de més, però les coses són així. Si ignorem, oblidem, etc. tot el que ens precedeix, quina cultura pot arribar a tenir aquesta societat?
No entenc el raonament de la denuncia, perquè en realitat les coses en aquella època eren, per desgràcia, així, amb aquest tipus de pensament, però així és la història i s'ha de conèixer perquè d'aquesta manera no queiem en els mateixos errors.
Així doncs, trobo que el que han fet és pixar fora de test, dit més vulgarment.
...
Anònim, 15/06/2018 a les 12:40
+4
-0
Doncs és tan fàcil com posar falç a la resposta , no? Si no mantenen una relació amorosa la resposta es falsa.
Tens rao
Anònim, 15/06/2018 a les 18:09
+2
-0
A mes a mes, es posible que els profesors ho hagin posat per saber qui s'ha llegit i ha entes la novela
Perque sempre pensant nomes amb universitaris
Anònim, 15/06/2018 a les 12:51
+3
-1
Like pels qje van fer la sele y no han anat a la uni perque es un engany!
hi estic d' acord
Anònima, 15/06/2018 a les 17:36
+3
-1
emb pregunto perque coi fan examens per entrar a una carera, no auria de ser aixi, com cuan entres a fer un cicle formattiu, no necesariament has de fer la proba d' acces si no vols, total, no seria suficient amb la nota mitja ? els que fan la sele ja estan bastan nerviosos cuan estudien