Aquesta és la millor postura per dormir, segons els experts

| 10/07/2018 a les 17:00h
Arxivat a: CONSELLS, dormir
Imatge il·lustrativa
Es reconeix la importància de dormir unes determinades hores de manera regular per mantenir una bona salut. Però també cal tenir en compte com fer-ho; és a dir, en quina postura hem de dormir.

És un tema més complicat del que sembla i, a més, hi ha diferències culturals. Tot i això, diversos estudis assenyalen els avantatges de dormir de costat i, preferentment, a l'esquerre. Són les següents:

Afavoreix els processos del sistema glinfàtic

Un dels mecanismes que activa el nostre cos quan dormim és el sistema glinfàtic, la via de "neteja" del sistema nerviós. El recent estudi de la Universitat de Stony Broock, i publicat al “Journal of Nuroscience”, assenyala que dormir de costat beneficia l'eliminació de residus del cervell; un procés vital per al bon funcionament del sistema nerviós. A més, redueix les probabilitats de desenvolupar Alzheimer i altres malalties neurològiques. 

Alleuja l'acidesa estomacal

Un estudi publicat al “JAMA Internal Medicine” apunta que dormir girat cap al costat esquerre alleuja l'acidesa estomacal i, en conseqüència, permet tenir una millor qualitat del son.


"Si dormo de bocaterrosa, què faig?"

Canviar de postura com més aviat millor perquè els estudis indiquen que es tracta de "la pitjor per dormir". Afecta la postura natural de l'esquena, el coll s'eleva en excés i es comprimeix l'estómac i els pulmons. A més, impedeix la capacitat de respirar profundament, ideal per l'oxigenació.

"Si dormo de cap per amunt, què faig?"

Dorm sense coixí. Si bé aquesta postura també és recomanada, cal que el coixí sigui prim. Es diu que és la millor posició per a l'esquena perquè es troba en la seva forma natural.

Què t'ha semblat?

0
0
0
0
0
0
0

COMENTARIS

Moure
Anònim, 10/07/2018 a les 21:14
+14
-0
I si em moc es bo??
Curiositat
Anònim, 10/07/2018 a les 23:48
+0
-0
I si em poso de costat i no em moc gens?
Escoliosi
Anònim, 10/07/2018 a les 21:15
+19
-2
Jo tinc Escoliosi i mes molt mes còmode per lesquena dormir cap a la dreta ja que penso que així sem posa mes recta.
Algú més en té😔😁
Joo
Anònim, 10/07/2018 a les 21:34
+0
-0
Jo tambe tinc Escoliosi. Jo, al menys dormí amb un corset (una gran merda) a mi (amb corset i sense) hem resulta mes comode i millor dormir cap als costars (mai m'havia ficat a pensar quin costat era millor i aixo...)
PD. Per si a algu l'interessa l'escoliosi es quan se't forma una curva a la columna, moltisima gent en te.
No ets l únic
Anònim, 10/07/2018 a les 21:57
+0
-0
Un amic i es una putada pero bueno anims
Jo també
Anònim, 10/07/2018 a les 21:58
+0
-0
Jo també tinc escoliosi i la veritat és k dorm com puc pk amb la valor es imposible i no paro de moure'm amb tota la nit però el metge i el fisio em van dir k el millor era cara amunt però avall també
Club escoliosi
Anònim, 10/07/2018 a les 22:20
+2
-0
Segur que hi ha molta gent que en te i no diu res, jo soc de les que no diu res😂
Jo també en tinc
Anònim, 10/07/2018 a les 22:53
+0
-0
Pero no puc dormir de costat perque el corse m ho inpediex
Sii
Anònima, 10/07/2018 a les 23:42
+1
-0
Jo igual tioo 😂
Tindriem de fer un club o algo jajaja❤
Escoliosi
Anònimaa, 11/07/2018 a les 03:36
+0
-0
Em passa el mateix que a tu xD l'únic que no és gaire heavy la meva escoliosi i també dormo cap a la dreta hahaha
OsRos
Anònim, 10/07/2018 a les 21:31
+1
-0
Cadascú dorm com li va bé, apart hi ha un alre estudi que diu que la gent dorm segons el costat que ha estat cap baix a la panxa de la mare...
Apart si no estas comode dormint del costat esquerra no s'hi pot fer res perque no dormir o dormir malament és pitjor...
🐻♀️
Vaia m****
Anònim, 10/07/2018 a les 21:38
+6
-0
Jo dormo cap avall, i ja s'havia q no era la millor posturaa peroo jopee, ara llegint aixo intentare dormir de costaat pero més molt impossible.
em passa el mateix
Anònim, 12/07/2018 a les 00:06
+0
-0
A mi em passa el mateix, i si intento dormir de costat, llavors no puc dormir
Que vol dir?
Anònim, 10/07/2018 a les 23:11
+0
-0
Que vols dir bocaterrosa
Resposta
Anònim, 11/07/2018 a les 13:25
+0
-0
Es cap avall
BOCATERROSA
Anònim, 11/07/2018 a les 13:28
+0
-0
crec q vol dir de panxa envall i amb el cap girat cap a un costat, m.explico?
(crec q és això, no n.estic segura)
?
Anònim, 10/07/2018 a les 23:46
+0
-0
Què és bocaterrosa?
Entre les cames
Anònim, 11/07/2018 a les 13:30
+2
-0
Soc l única que per dormir bé ha de possar-se un coixi entre les cames?-


Pd:també tenc escoliosis