6 curiositats sobre els teus ulls que potser no sabies

| 10/07/2018 a les 12:06h
Arxivat a: ESTÀ PASSANT, ulls, curiositats
Imatge il·lustrativa
Els ulls són un dels òrgans més desenvolupats del nostre cos. De fet, un 50% de la informació del nostre entorn la perceben gràcies als ulls. Avui us portem algunes curiositats sobre aquesta part de la cara que potser no sabíeu.


 


Versió sense playbuzz:

1. Els ulls tenen aproximadament 7 milions de cons, unes cèl·lules que ens permeten diferenciar els colors. Gràcies a elles podem distingir 10 milions de tons diferents.
2. Els ulls parpellegen una mitjana de 17 vegades per minuts. Això equival a 14.000 cops al dia i 5,2 milions a l'any!
3. Quan som petits els nostres ulls són més clars. Això és deu a la melanina, que es troba a nivells més baixos. A partir dels 6 mesos, aquesta substància augmenta i el color dels ulls s'enfosqueix.
4. Estadísticament les dones són més propenses a desenvolupar miopia i els homes, daltonisme.
5. Si els nostres ulls fossin una càmera digital, serien de 576 megapíxels.
6. Segons una teoria evolutiva, totes les persones amb els ulls blaus comparteixen el mateix avantpassat. Es creu que aquest provenia d'una regió del Mar Negre i les primeres pistes que se'n tenen daten de fa més de 10.000 anys.

Què t'ha semblat?

0
0
0
0
0
0
0

COMENTARIS

Lluminitat dels ulls
Anònim, 10/07/2018 a les 13:44
+21
-0
Podrieu haver afegit que els ulls clars Hi entra més llum que els ulls foscos, per tant durant el día veuen millor els ulls foscos, i els clars per la nit, però els ulls clars són propensos a la fotofobia
Propenses a la miopia i PROPENSOS al daltonisme.
Anònima farta, 10/07/2018 a les 15:35
+17
-3
El Daltonisme no és una característica que es pugui com adquirir així com així. És un caràcter d'herència lligada al sexe i és PER AIXÒ que els homes tenen més possibilitats. Amb un sol al·lel dominant, ja són daltònics, mentre que les dones, en necessitem els dos. Aquesta anomalia visual, es troba als cromosomes que determinen el sexe. No és qüestió estadística totalment com una probabilitat a tenir un accident o algo així.
...
Anònim, 10/07/2018 a les 16:30
+8
-1
Vec que t'has mirat els llibres de biologia, enhorabona! Jajaja
No és per res...
random bun, 10/07/2018 a les 16:34
+3
-1
Però desenvolupar miopia o daltonisma no depèn del gènere. En tot cas depèn del gènere biològic, no? Perquè si tu ets una dona en un cos d'home, malgrat que siguis dona el teu cos serà més propens a desenvolupar daltonisme, entenc.
llexeixxx
Anònim, 10/07/2018 a les 20:40
+2
-1
no es per res...pero han dit "estadisiticament" i si saps llegir,vol dir que es el que pasa mésho quee ho diuen els cientifics no ells cari aixi q avans de dir llexeix
lo dels nanos es mentira
Anònim, 10/07/2018 a les 19:52
+4
-10
a veure, lo de que els nens petits tenen els ulls més clars és mentira, la rwalitat es que tots naixem amb els ulls negres i a mesura que anem creixent, el color es va obrint. informeuvos abans
(les faltes dortografia ja se que hi son, pero es pq em fa pal corretgirho :)
No ho se
Anònim, 11/07/2018 a les 11:54
+2
-0
Jo vaig néixer amb els ulls blaus i ara els tinc marrons
penseu una mica...
Anònima, 10/07/2018 a les 21:34
+3
-3
aveure adolescents... El meu pare te els ulls blaus i jo no, però els avantpassats del meu pare també els tinc jo no?
Per le del gènere
Anònimu, 10/07/2018 a les 23:21
+2
-0
Serà SEXE biològic no en tot cas? I nk hi ha homes amb cossos de dones ni vieceversa. Si us plaaau MÉS EDUCACIÓ DE SEXE I GÈNERE ALS INSTITUTS I ESCOLES, no en contra teu, és culpa de que no se'ns donin els coneixements
Va a ser que no
Anònima, 11/07/2018 a les 18:23
+0
-0
Lo de quan som petits es mentida. Jo he tingut sempre els ulls negres i ara els tinc marrons
Ulls blaus
Anònim, 12/07/2018 a les 11:58
+0
-0
Sóc familia de Zapatero, llavors?