Aquestes són les propostes sobre Educació que et poden afectar el curs que ve

| 11/07/2018 a les 17:07h
Arxivat a: EDUCACIÓ, assignatures
 
Imatge il·lustrativa
Els estudiants de 6è de Primària i 4t d'ESO han millorat el coneixement de l'anglès en les proves de competències bàsiques del Consell d'Avaluació del Sistema Educatiu, segons s'ha sabut aquest dimecres.

Tot i això, aquesta assignatura encara és de les matèries que deixa més alumnat en un nivell baix. És per aquest motiu, que el Departament d'Ensenyament vol donar un impuls a la presència de l'anglès en matèries no lingüístiques, i estendre el programa AICLE.

Amb aquesta mesura, que ja s'implanta en algunes escoles i instituts, el Departament també vol lluitar contra el condicionant socioeconòmic que s'ha detectat en el domini i coneixement de l'anglès, ja que és la matèria on més pes té el reforç que se'n fa en base a activitats extraescolars, colònies o altres iniciatives fora del sistema. Així doncs, a partir de l'any que ve algunes assignatures, com Coneixement del Medi, es farien en anglès. Ara bé, la aplicació d'aquesta mesura no és obligatòria i depèn de cada centre.

La Religió no comptarà per a la nota

D'altra banda aquest dimecres, la ministra d'Educació espanyola, Isabel Celaá, ha anunciat que l'assignatura de Religió deixarà de ser computable a efectes acadèmics i no comptarà per nota. Així mateix, ha explicat que es vol introduir a tots els centres l'assignatura de  "valors cívics i ètics" centrada en "el tractament i anàlisi dels Drets Humans i de les virtuts cívico-democràtiques".

Segons Celaá, el govern espanyol considera que l'assignatura no s'ajusta a l'aconfessionalitat de l'Estat, i per contra la de "valors cívics" fomentarà "els valors comuns de la llibertat, de la ciutadania, la tolerància i la no discriminació com a pilars fonamentals de la democràcia". Un canvi que segons la ministra "no ha de ser objecte de polèmica a aquestes alçades".
 

Què t'ha semblat?

0
0
0
0
0
0
0

COMENTARIS

Ja estan
Anònim??? , 11/07/2018 a les 20:14
+17
-4
En el meu insti/cole ja s'han posat en marxa aquestes mesures desde fa 3 anys. Fem Bio, F&Q i plàstica en Anglès. A més m'he assabentat fa molt poc que Reli no compta (aquest any, i no sé si abans)
Tranquils Adolecents no és tan dolent com penseu a més ajuda moltíssim!
aver...
Anònim, 11/07/2018 a les 22:25
+4
-1
a mi m’agrada molt l’angles i m’encantaria que donguessin les assignatures en anglés pero ho veig una mica imporvable perque has de trobar professors amb domini de l’angles i també de la materia. tambe afegeixo que si posen això al meu insti ningu parlaria en angles durant aquelles classes
Tpthom suspendria
Alumna que sap anglès pero els seus companys van justos, 11/07/2018 a les 21:03
+18
-8
Sencerament a la meva classe si fan aixo nomes aproven 3 literal i una jo. Si ja els costa pobres l'assignatura en català imagineu en anglès...
...
Anònim, 11/07/2018 a les 23:07
+0
-0
Et dic jo que porto tota la ESO fent tres assignatures a l'any amb angles que tothom aprova menys els qui passen de tot pero no es per l'angles suspenen igualment les assignatures impartides amb catala! T'ho diu una que ho ha passat realment malament amb aquests tipus d'assignatures. Realment els professors tenen en compte el tema de l'angles.
Real
Anònima, 11/07/2018 a les 23:49
+0
-0
Tant real...
A la meva igual jajajja
vaia anims
Anònim, 12/07/2018 a les 09:18
+0
-0
fer aixo reforça la llengua mes del que et penses al meu institut ho fem i hi han moltes persones que en angles han passat de 4-5 a 7-8. Potser etbsorprendries😉
Ja era hora
Anònim, 11/07/2018 a les 21:44
+1
-1
Ja era hora de ensenyar coses amb sentit comú i no discriminar altres religions que no són les "tipiques" del país (con diuen alguns). El que necessitem els joves d'avui en dia es que ens obrin els ulls i no sortiguem del centre educatiu sense coses que ens serveixin per a ser autosuficients i donar-nos compte de la realitat! O una o totes!
Jo ja ho faig
Anònim, 11/07/2018 a les 22:14
+2
-0
A la meva escola ja fèiem educació física en anglès, entre d'altres, i això no serà una canvi per cap dels meus companys, excepte els que van a altres centres.





PD: A les competències vaig treure un "alt" en anglès
Ja ho he viscut
Anònima, 11/07/2018 a les 23:39
+1
-1
Al institut al que vaig es fa una part de tecno i educació física en anglés, i ja s'havia fet abans naturals en algés. I lo de valors cívics i ètics ho feiem a 6è un cop per setmana. La veritat es que no està pas malament i aprens molt. Per la noia que ha dit que els companys aniria justos, és mentida. A la meva escola també hi ha MOLTA gent que no sap gairabé res d'anglés i en aquestes matèries en anglés no els hi va pas malament. És una nova forma de apendre que, encara que ja s'havia implantat en algunes escoles, era hora de que també ho fessin les altres.
vaja
Anònim, 12/07/2018 a les 02:05
+0
-2
Doncs a mi reli m.ajudava a pujar la.mitja, encara q l.assignatura és una 💩, tot s.ha de dir
Uau
Anònim, 12/07/2018 a les 02:32
+2
-2
Un aplaudiment, en serio.

Dona gust poder veure que encara que costi de tant en tant es vagi progressant.

Cal dir:

1. No puc estar mes d'acord amb lo de les acadèmies d'anglès...

2. Per mi la religió únicament cristiana en educació és un insult cap al coneixement i al mateix sistema educatiu... després surt gent creient que la ciència és el mal del món...



Aiii maree
Anònim, 12/07/2018 a les 15:06
+3
-0
Pero a veure, si jo no m'entero de res a naturals en català, com coi volen que aprovi naturals en anglès???

O sigui que estic totalment d'acord en que posin assignatures en anglès però naturals no home. Que posin ed. Física, plastica, etc.
.
Anònim, 14/07/2018 a les 13:12
+1
-1
Em fa gràcia que l'Estat espanyol vulgui fimentar la llibertat i drets de la ciutadania i la democràcia...