consultori

«És veritat que menjar xocolata fa sortir granets?»

| 27/07/2018 a les 12:31h
Especial: CONSULTORI
Arxivat a: CONSELLS, consultori
 
Imatge il·lustrativa
A continuació llegiràs la consulta d’una noia enviada al Consultori d’Adolescents.cat. El text és el que ens ha enviat:

Noia, 15 anys:

Hola! Sóc una noia de 15 anys i tinc bastants granets. Depèn de quan se'm veuen més o menys. La qüestió és que he anat al dermatòleg i m'han donat un antibiòtic i unes cremes per un temps. He sentit, però, que deixar de menjar xocolata pot disminuir una mica els granets. Voldria saber si això de deixar de menjar xocolata funciona una mica o només és un mite? He sentit respostes diferents de gent que em deia que sí i d'altres que em deixen que no i no sé què pensar.



Merci, em feu un favor. 


RESPOSTA:

Hola guapa! 

Primer de tot m'agrada molt que et qüestionis les coses i que vulguis contrastar informació! 

"Deixar de menjar xocolata et farà eliminar els grans". Dit així si que podríem parlar de que és "un mite alimentari". 

Però és cert que seguir una alimentació saludable s'ha vist que ajuda a millorar l'acne o altres alteracions de la pell. 

Seguir una alimentació saludable no vol dir prohibir-se la xocolata, sinó fer-ne un consum esporàdic. perquè la xocolata es classifica com a aliment greixós i de sucre (com la bolleria, les galetes, els cereals,...), i aquests no s'han de consumir cada dia, sinó de tant en tant. 

Per tant si en menges cada dia, si que podries mirar de reduir-la, i menjar-ne de tant en tant. I millor si menges xocolata negre sense sucres afegits, que d'aquella altre més processada que porta més ingredients greixosos (olis, mantegues, mol de sucre...).

De totes maneres si estàs fent un seguiment amb el dermatòleg o la dermatòloga li pots comentar a veure què et recomana.

Espero haver-te ajudat! 

Un petonet! 

Alba Garcia 
Psicòloga (http://www.acab.org)

 Pots fer la teva consulta al Consultori d'Adolescents.cat aquí

Què t'ha semblat?

0
0
0
0
0
0
0

COMENTARIS

Llegiu sisplau
Anònim, 27/07/2018 a les 16:05
+3
-0
Tinc un problema molt gran i es que MAI me vist guapa osigui segur q direu aixo es pq no u ets pero jo se q es per culpa dels granets pq em van començar a sortir a 6e i primer pensava bueno ja marxaran... pero ara fa com un any o aixi e deixat d menjar algunes coses per intentar no tinren tants cada nit em poso un sabo i una crema per a fer q marxin i al mati tb pero com us e dit avans porto casi un any fent aixo i no e notat cap diferencia i jo se q no es pot canviar d un dia per laltre pero esque estic cançada i lo pitjor esque ningu mes d la classe en te i no es nomes d la classe sino d tot el ptu curs i u passo horible subretot quan la gent em diu tens molts granets aixo es q ets mes madura o pq tens granets? I jo q se ai u sapigues faria el q fos per no tindren pero la gent no pensa avans dactuar i e provar mil coses q no man acavat funcionant ....
Bn el q volia dir es q si algu q coneixeu te granets no li feu aixo pq putser u esta passant fatal i ningu u sap
I per la gent q en te... q feu servir per evitarne tenir?
MB
Anònima 15, 27/07/2018 a les 19:39
+5
-0
Jo a 5e o 6e ja em van començar a sortir granets, i ningú mes en tenia i tothom em preguntava pq en tenia i jo deia q era una alergia pq em feia vergonya i em sentia malament, i tmb em pensava q en uns anys es treurien però no. Però el q vaig fer jo va ser anar al metge i al principi tmb em va donar unes cremes x posar-me, sincerament no se molt si van funcionar pq jo no notava el canvi, i al final vaig deixar d’utilitzar les. I amb el temps els granets van anar disminuint. A mes ja veuràs com no ets la única q en te. Ns quin curs fas pero tranquila pq ja veuràs q amb el temps aniran desapareixent. I x cert no vaig evitar menjar cap aliment x por a q me’n sortissin mes. Al final et serà igual el q et diguin. (Pots utilitzar maquillatge x tapar-los)
Ns si ho veuràs o llegiras però espero q et serveixi a tu i a tothom q tingui o hagi tingut granets algun cop.
Soc jo la d llegiu sisplau
Anònim, 28/07/2018 a les 01:59
+0
-0
Fare 3r d ESO i cada vegada en tinc mes i esque intento menjar com sempre pero per exemple al pernil salat li trec el greix d xocolata nomes en menjo com a molt 1 cop en 2 setmanes i a d ser negra... etc etc
Vaig anar al metge i em va dir per granets no et dono res
Llavors vaig anar a la farmacia i la dalla em va donar la crema
I una cosa duptu q u llegeixis pero saps alguna cosa per a treure els punts negres
I una altra fins quan en vas tenir?
Rt
Anònim, 28/07/2018 a les 11:16
+0
-0
Jo, porto tenint grans desde que faig 5é i ara faré 4t d’Eso i això si, m’ha ajudat molt el fer de cada dia netejar-se be la cara i posar-se una crema reconanada pel dermatoleg, no menjar xocalata tmb m’ha ajudat molt i ara em veg més segura. Espero haber ajudat.❤️❤️
jo igual q vosaltres
Anònim, 28/07/2018 a les 12:54
+0
-0
a mi em van començar a sortir a l.estiu q havia acabat 3r de primaria, la gent em deia q era de la calor, q suava i tal, pero va areibar l.hivern i la cosa anava augmentant, la meva mare no es va preoucupar fins l.estiu seguent, quan vaig anar a la revisio dels 10 anys, em van dir que mi fiques un sabo, pero mai vaig arribar a notar el canvi, aixi q vaig deixar de fer-l'ho servir. Anaven passant els anys i era l'única q en tenia (i cada vegada més), i la gent em preguntava pq en tenia i jo mai sabia q respondre hi ho passava fatal. A 6è de primaria, la meva mare em va començar a dir q era l.edat, em moria de rabia i de tot pq tots sabiem q no podia ser q fos l.edat ja q als 9 anys ja en tenia. Jo ja m.havia acostomat a q la gent em preguntes i tal, pero jo continuava patint, no volia començar l.institut amb tants de grans, aixi q vaig començar a buscar x internet com treurels avans q passes l.estiu i hagues de començar l.institut. No ho vaig aconseguir, i els meus pares mai es van preocupar x mi i els meus grans.
Ara he fet 1r d'ESO, i tot m.ha anat prou b, no he fet mai cap trectament, mai res, ja q la meva mare diu q els tractaments i les masqueretes son molt cares i no val la pena, pq segons ella: nomes son grans. La rabia q tinc cap a ella es brutal, i no ouc amb l.anima soportaro. Gent de la meva classe es fa tractaments i masquesretes pq tinguin la pell b i sense granets, ploro cada vegada q penso q aquesta podria ser la meva solucio, una solucio q mai tindre
SOLUCION 100% UITL Y REAL
Anònim, 06/08/2018 a les 02:19
+1
-0
A ver, yo hasta 3° de eso tenia 2 o 3 granos cuando me venia la regla y luego se iban. Pero a partir de Octubre de 3° empece a tener miles y miles. Literal, mi cara era una paella. Despues de unos meses insufribles labandome con un jabon inutil del medico pq enserio no me servia de nada y de estar estresada todos los dias q me miraba al espejo... insisti a mi madre para q me llevara al dermatologo y alli me dieron unas cuantas cremas y jabones distintos con antibioticos q estube usando por las mañananas y las noche dueante 1 año, y practicamente se me habian ido todos, lo que pasa es q este año (he hecho 4° de eso) me jan empezado a salir bastantes con la regla y no se iban facilmente. Por suerte un dia viendo la tele, mi madre vio un tratamiento natural de belleza q me ha salvado. Se trata de hacer una infusion de tomillo y juntarla con un zumo recien exprimido de un limon. Cuando esta frio se aplica con un algodon en la cara, q antes se ha limpiado con el jabon de cara q se use. Despues se seca en 1 min, me duermo y por la mañana me labo la cara con el jabon y yas ta, me he quitado la infusion de la cara (paso importante pq el limon en la piel a la luz del sol deja manchas) y los granos desaparecen. Y eso pasa pq la infusion lo q hace es secarlos y regular la grasa, cosa q es una pasada pq si no hay tanta grasa en la cara, esta no produce tantos granos ni con la regla.
Para quien quiera usar este truco milagroso: he de admitir q a veces pica un poco la infusion en la cara mientras se esta secando, luego ya no sd nota y solo pasa los primeros dias, tmb decir q en la misma semana se nota el cambio y q para quien lea esto y piense q labarse la cara mañana y noche y tener q hacer la infusion es un palo....tan solo decir q no es asii, q en cuanto coges el avito ya no da palo, y eso lo digo yo q soy muy vagaa... jajajajj.
Por ultimo y MUY IMPORTANTE, la infusion se hace cada 3 dias, es decir la haces una noche, te la aplucas la guardas en la nevera para q se conserve y al tercer dia la tiras y haces una nueva, esto hay q hacerlo pq el limon no aguanta tanto tiempo y si te pones la infusion tantos dias sin cambiarla, deja de hacer su efecto.
Pd: un truco q recomiendo es pasar por un colador la infusion para no tener la pulpa del limon ni pequeñas ramitas del tomillo y asi hacer mas comoda la aplicacion.

Espero que a quien lea esto le sirva pq enserio, a mi me funciona.
Hi ha un tractament
Anònim, 02/09/2018 a les 00:51
+0
-0
No soc una persona amb molts de granets pero en conec varies i el que va millor es un tractament que consisteix en unes pastilles diaries
Farigola
Anònim, 27/07/2018 a les 18:22
+3
-0
A mi em van recomanar fer aigua de faigola i amb un cotonet posar-te-la sobre les zones afectades per l'acné. Això un o dos cops al dia. Es veu que desinfecta i disminueix l'inflamació. Ho he estat provant aquesta setmana i al quart dia ja es nota molt la millora! Tot i que si t'estàs posant crema potser no pots però a vegades funcionen millor els remeis naturals😉
MB
Anònima 15, 28/07/2018 a les 11:57
+2
-0
Soc la q t’ha respòs al principi. Encara tinc granets però molt pocs. O sigui de tan en tan me’n surt algun. El q si q tinc son bastants punts negres i el q he fet i el q em van recomanar es anar-me a fer neteges facials, i la veritat es q m’ha anat bastant bé. Encara en tinc es clar no es treuen d’un dia x l’altre pro aixi evito q me’n surtin mes i amb la neteja s’em treguin uns quants. Per lo dels granets el meu metge em va dir q em posaria un tractament per eliminar els granets si en un temps no se’n anaven. Al final sem van anar i no vaig fer aquest tractament. T’ho dic pq es possible treure-te’ls. No se tampoc la teva situació ni si els teus pares ho voldrien però es possible reduir-los fins q desapareixin. I tranquila ja veuràs com quan comencis el curs no et la única q en te.
Si ho llegeixes espero q et serveixi sinó pues res quedarà aquí com a un comentari mes.
Farigola x2
Anònim, 28/07/2018 a les 12:38
+0
-0
jo tmb jo faig i funciona!!
MB
Anònima 15, 28/07/2018 a les 13:12
+2
-0
Soc la q t’ha respòs al principi. Encara tinc granets però molt pocs. O sigui de tan en tan me’n surt algun. El q si q tinc son bastants punts negres i el q he fet i el q em van recomanar es anar-me a fer neteges facials, i la veritat es q m’ha anat bastant bé. Encara en tinc es clar no es treuen d’un dia x l’altre pro aixi evito q me’n surtin mes i amb la neteja s’em treguin uns quants. Per lo dels granets el meu metge em va dir q em posaria un tractament per eliminar els granets si en un temps no se’n anaven. Al final sem van anar i no vaig fer aquest tractament. T’ho dic pq es possible treure-te’ls. No se tampoc la teva situació ni si els teus pares ho voldrien però es possible reduir-los fins q desapareixin. I tranquila ja veuràs com quan comencis el curs no et la única q en te.
Si ho llegeixes espero q et serveixi sinó pues res quedarà aquí com a un comentari mes.
SOLUCIÓ
Anonima♡, 29/07/2018 a les 00:24
+0
-0
Jo vaig tenir grans des de 4 de la eso sempre i a 1r de batchillerat s'em van disminuir. Ara q he acabat 2n de bat ja no en tinc. He gastat molts diners en productes i l'unic que va una mica bé és el de la Roche Posay però no fa miracles sol diaminueix les marques. TOT ÉS QÜESTIÓ DE TEMPS, he parlat amb molta gent i és així;)
La meva opinio
Anònim, 08/08/2018 a les 16:19
+0
-0
Crec que aixo del xocolate que diu la gent que fa sortir granets no es veritat perque a mi el xocolate m'encanta i sempre en menjo i tinc la cara sense cap granet. Aixo es depent de la presona, per exemple hi han amigues meves que mengen xocolate i sels hi posa la cara plena de grans. Ns cadau es com es.
Pd: perdo per les faltes😅
LA meua experiencia
Rt màxim, 09/08/2018 a les 15:17
+0
-0
Sentin aquests comentaris hem sento millor perquè jo també tinc molts de granets i hasta fa uns mesos no entenia perquè domes me surtien a mi i no al resto de la gent. Pareix que ara ja va la cosa millor pero he estat un any que he tingut la cara molt molt malament ademés ho he passat molt mal, m'he passat nits plorant i avergonyida quan anaba als puestos perquè ha sigut el meu mayor complejo fin ara. He acabat ara de fer 4 de ESO i al septembre o aixi vaig anar a una homeópata per avore si hem podia solucionar ella aquest problema ja que abans habia provat mil cremes i no m'habia funcionat ninguna. Aquesta dona hem va fer miracles, en tan sols unes boles mesclades amb aigua i cambiant un poc la alimentació no pareixo la meteixa de fa uns mesos atràs, pero aixo si, es necessita temps. Ara tan sols hem queden les marques a les galtes i men surt algun quan hem te que baixa la regla. La veritat es que si algú no sap el que fer-se us recomano la homeopatía, a mi me ha funcionat.