Per què els actors de «Merlí» estan compartint aquest missatge?

| 09/08/2018 a les 13:17h
Arxivat a: ACTUALITAT, Merlí
Imatge il·lustrativa
La sèrie Merlí es va convertir en un dels fenòmens televisius amb més èxit dels últims anys. El filòsof i els seus alumnes van tenir una mitjana de 502.000 espectadors, amb una quota de 17,1%, durant la tercera temporada (sense comptar l'últim capítol, que va batre rècords, amb més de 600.000 espectadors).

Merlí, però, no només va triomfar a Catalunya. Des que algunes plataformes, com Netflix, la van incloure al seu catàleg, que la sèrie s'ha fet popular a diverses parts del món, en especial a Argentina, on compta amb centenars de fans.

És per això que alguns dels actors de la sèrie han volgut donar la seva opinió sobre un dels temes que més debat ha generat aquestes setmanes en el país sud-americà: l'avortament.

Carlos Cuevas, Laia Manzanares o Elisabet Casanovas entre altres, s'han mostrat a favor de legalitzar l'avortament, una pràctica que a Argentina pot comportar penes de presó.

És per això que centenars de persones reclamen que la interrupció de l'embaràs sigui despenalitzat i les dones puguin avortar amb llibertat i seguretat.

A hores d'ara, i malgrat les manifestacions que hi ha hagut a l'Argentina, el Senat ha rebutjat legalitzar aquesta pràctica.

 


 

Què t'ha semblat?

0
0
0
0
0
0
0

COMENTARIS

Siusplau!
Anònima, 09/08/2018 a les 14:03
Molt interessant
+141
-6
Obiament l'avortament hauria d'estar legalitzat, és una cosa quotidiana, una persona pot triar si tenir un fill o no i per tant si avortar o no.
Com està el món!!
...
Anònima, 09/08/2018 a les 18:52
+1
-11
No decideixes sobre la teva vida sino sobre la d'un altre. A mes ningú parla de l'impacte psicològic que té abortar en una dona.
Que egoístes
Anònima, 09/08/2018 a les 20:16
+0
-10
Clar, perque només penseu en les persones que tenen que avortar, oi? I les personetes amb vida que están per venir? A aquests que els donguin oi?
Clar, la gent pot avortar quan sigui, això només hauria de ser possible per violació perque si es perque s’ha trencat un condó o per no haver-se fotut una pastilla es responsabilitat total de la parella, SIGUEU EMPÀTICS!
.
Anònim, 09/08/2018 a les 20:36
+5
-1
Els k heu posat dislike
Eeeeem holaa?? Som al seglr 21
Baaleee
Anònim, 09/08/2018 a les 21:11
+2
-1
Tens raó de que hauria de ser legal però és una cosa molt delicada perquè estàs parlant d'una vida humana. Si que has d'estar preparat per cuidar i educar a un nen però si no et veus capaç, has de prendre precaucions.
.
Anònim, 09/08/2018 a les 21:30
+2
-5
Existeixen els condons per no quedar se embarassats
la meva opinio
Anònimamatoll, 09/08/2018 a les 17:36
+3
-3
bueno emb puc endur likes com dislikes pero a vere.
Segons quins casos, jo estic en contra de l' avortament, pero hi ha casos que si hi estic d 'acord, malgrat tot no s' ha d' obligar a ningu a fer-ho, si elles decideixen avortar, endavand, saven el que fan, pero pens oque aixi no s' els treura el trauma de la violacio, per exemple, pero tampoc se les obligara, ara, en casos com no posar-se proteccio estan amb parella, ja no hi estic tan d' acord perque la responsabilitat es d' els 2 de no haber-se cuidat. En conclusio, casos com incesto o violacio a propi membre de la familia ja es un cas especial. cas de violacio? dons no s' obligara a ningu tampoc, decicio i cadascuna sap el que fa pero en aixo ultim, no fara que es tregui el trauma. Jo segueixo pensant que l' adopccio es millo opcio en aquets ultims casos, molta gent emb diu que igualmente el fill anira a un horfanat, no, no neceasriament si es negocia l' adopcio a algun familiar o amic que vulgui adoptar. Total, com ja he dit, caadascu decideix, no som ningu per obligar a fer-ho o no, pero recordeu, si sou parella, la responsabilitat 5, dels 2
De veritat?
Serp, 09/08/2018 a les 18:46
+7
-0
A més si algu es violat no te cap culpa de que hagi passat i si despres encara t'han de posar a la presó per avortar un fill que tu no has decidit , això és de bojos. A vegades penso si ara estem tornant al paleolitic amb algunes coses😷
no pero
Anònimamatoll, 10/08/2018 a les 09:33
+1
-0
tampoc s' ha d' obligar a la noia a que el tingui en contra de la seva voluntat, ella sabra el perque ho fa, ara, com ja he dit en el meu comentari, no treura el trauma de la violacio
Llegiu tot
Anònima, 09/08/2018 a les 18:49
+6
-26
Crec que l'abort en una persona adulta ha de continuar sent ilegal per què yo considero que això es matar. El nen/a es pot donar en adopció. Pels que diuen que només es un embrió, en uns mesos acabaría sent un bebé y per tant es una vida humana en potencia. Se que molta gent no opina el mateix que jo però respecteu també la meva opinió al igual que respecto als que penses diferent.
Jo
Anònim, 09/08/2018 a les 22:19
+13
-3
tu ets imbecil
L'ésser huma d'adalt
Anònim, 10/08/2018 a les 13:22
+5
-3
Ha donat la seva opinió, no ha ni insulat a in grup de gent, ni s'ha volgut imposar, simplement és la seva opinió, tú ets el que l'ha insultat pq si
els propaborto
Anònima , 10/08/2018 a les 17:30
+1
-2
a vegades es negan a donar-lo en adopcio pensen que es dolent o que sera pitjor
Xd
Anònim, 11/08/2018 a les 00:37
+4
-0
Ah, llavors quan em menjo un puto ou ferrat estic menjant pollastre, ahá. LEs coses pel seu nom tio... la vida seria futura pero no es present. La vida present es la de la dona la qual ha de tenir la llibertat
Avortament no!
Jmc03, 09/08/2018 a les 19:02
+5
-19
L’avortament no és un dret per un motiu principal: cadascú té el dret de decidir sobre el seu propi cos però no sobre el d’un fill indefens. Existeixen milers de mètodes anticonceptius per no quedar-se prenyada, i tot i així s’ha de saber que tenir sexe comporta un risc, un risc que si passa no es deuria solucionar amb la mort d’un nen. Una altra cosa es quan la dona no té la opció d’escollir tenir sexe o no (violació), però en tots els demés casos l’avortament no s’hauria de permetre en la meva opinió. El cos d’una dona té dos braços, no quatre. Té dues cames, no quatre. Per tant no decideix sobre el seu cos, sinó sobre el d’una altra persona que porta a dins. Per això i més motius, crec que l’avortament ha d’estar prohibit.
Veritat po no del tot
Anònim, 09/08/2018 a les 23:41
+3
-0
Es veritat però a llocs com aquests es tenen relacions sexuals de molt petits com smb 9 o 10 anys tant tant per elecció com per obligació i penso que un menor no esta preparat del tot per tenir un fill i que hi hauria de haver la opció d'avortar, quan es adult ja es un altre cas però crec que també hi hauria de haver la opció per ai vol la persona o per casos com violacions
La qüestió no és si es bo avortar o no
Anònima, 10/08/2018 a les 10:03
+5
-1
La cosa no és si és millor avortar o no fer-ho, la cosa és fer-ho legal. Perquè les dones que vulguin avortar, ho faran sigui legal o no, i allà està la qüestió, si és legal, no moriran, a diferència de si és ilegal, que moren CADA dia.
Legalitzar l’avortament no farà que més dones avortin, farà que menys dones morin al voler ferho.
casos de nenes
Anònima, 10/08/2018 a les 10:29
+2
-0
ptser podria ser un cas especial ja el cos no esta preparat per aixo
Merlííí per sempre
Anònim, 09/08/2018 a les 19:55
+10
-0
Es q son els millors💕
Horrorós
Anònim, 09/08/2018 a les 21:12
+3
-17
Mai estic a favor de matar a una persona innocent.
Veient a molt adolescents a favor de l'avortament us demanaria mirar com es realment un avortament. En vídeo y sense parts tallades.
oi rtant
Anònimamatoll, 12/08/2018 a les 12:12
+1
-1
es desagradable, mes cuan el fetus ja te braços i de mes
...
Anònim, 09/08/2018 a les 22:06
+4
-0
Crec que en cas que hi hagi abort seria bo que la portadira del fill tingués en compte l opinió de la parella.
Crec que és cert que s'està decidint sobre la vida d un altre però jo ho legalitzaria. Peròtansols en etapes moltrecents del embaràs o casos concrets(per exemple si perilla la vida de la mare, si l embaràs ha estat fruit d una violació).
Bno. Nse és el que penso
CONCLUSIÓ: com a noia jo estic a favor de l abort
INFORMEUVOS
Anònim, 09/08/2018 a les 22:38
+8
-0
Sou uns pesats amb això de que hi ha una vida X venir ns que haber,quan abortes encara no Hi ha cap vida o sigui que no mates a ningú i no es degoista com dieu molts.
A part,això que molta gent TMB diu que hi han condons X no quedar-te embarassada nose que pero chaval,no heu pensat que et poden haver violat,pot haver-se trencat O qualsevol cosa tió?nose pregunto.
Y si tan empàtics sou els que esteu en contra del abort tingeu empatia amb les noies que els ha tocat algo que no volen.Un peto.
ABORT LEGAL
Anònim, 09/08/2018 a les 22:55
+7
-0
Tots aquests que poseu per excusa de que hauria de ser ilegal perquè es "mata una personeta", sapigueu que una persona es declarada oficialment morta quan deixa de tenir activitat cerebral (mort cerebral). Per tant es podria aplicar el paralelisme en l'altre sentit: una persona no està viva si no té activitat cerebral, és a dir, com a mínim a les 5/6 setmanes de gestació.
PER LES PERSONES PROVIDA
Anònim, 09/08/2018 a les 23:02
+5
-0
Aquest comentari va per totes les persones que estan en contra de l'avortament: Ningú hos obliga a fer-ho, si tu no ho vols fer perqué penses que va encontra de la teva moralitat esta bé i es respectable perqué es la teva opinió, però estàs decidint moltes més persones que alomillor si que volen.

Ningú t'obliga a fer-ho així que tu tampoc obliguis a tenir un fill que no vols...
no es matar
Anònim, 09/08/2018 a les 23:16
+3
-6
unicament son celules que encara no han format una vida propia, hauria de ser legal perque cada dona pogues escollir la desicio amb la que es senti mes còmode
pd. perdoneu les faltes tinc el teclat en castella
no son nomes cel.lules
Anònim, 10/08/2018 a les 09:35
+5
-3
tingues en cmpte que a partir de certes setmanes ja es un esser viu, amb cor format, aixi que no nomes es un sac de cel.lules
Hipòcrites
Anònim, 09/08/2018 a les 23:44
+6
-8
Tots els q esteu en contra de l’abortament perque creieu q es decidir i matar una “”””vida””” i qe nomes sha de legalitzar labortament en cas de violacio perque si es trenca un condó o no et prens la pastilla es responsabilitat teva.... MIREU.. tan de bo MAI se us trenqui el puto condó per error o que MAI se us perdi la pastilla en un dia clau. Es igual el motiu. La dona es lliure i decideix, es el seu cos i la SEVA vida. De moment no hi ha cap mes vida en joc, en tot cas es una vida futura pero NO PRESENT. Aixi que tandebo mai us passi a vosaltres, ja magradaria veure quantes en una situacio aixi voldrieu abortar i ara sou hipocrites dient q no esta be. VA HOME.
a vere
Anònima, 10/08/2018 a les 17:32
+4
-2
no som hipocrites per lluitar per una vida humana, enteret , jo estic en contra del avortament, cadascu te la seva opinio i la seva rao i ja
Avortament
Anònimaa, 10/08/2018 a les 00:26
+5
-0
Legalitzem l'avortament si us plau. Les dones som qui portem la criatura durant 9 mesos dins nostre, a part que un embaràs es pot ocasionar per molt factors (la violació, trencament del condó, oblidar la pastilla...). A part de que fins a un numero determinat de setmanes (no sé el numero exacte) no es considera una vida humana, sinó un embrió.

A part cal pensar (i aixo va per les persones que estan en contra) que si penses que es una vida humana des del minut zero, quan neixi no saps si aquells pares abandonaran als seus fills, si tindran una educació, una infacia feliç, una vida en condicions o si els seus pares no l'estimen i li fan la vida impossible tirant-li per cara haver nascut. Personalment, enlloc de donar una vida així, prefereixo que no comenci. Estem parlant d'una persona amb una possible vida miserable i que no es mereix rebre, i no hi ha prous families d'acollida, ja hi ha molts nens i nenes en aquesta situacio sense familia, no cal crear mes patiment i infelicitat a mes persones.
Haber
Anònim, 10/08/2018 a les 01:29
+2
-1
Haberr pero vosaltres sou conscients de que un bebe al ventre de la mare es conscient d algo? No veritat doncs deixeu abortar y ya tio que us costa no es ressss o a cas us enrecordeu de lo qje feieu a la panxa no no? Pues us xapeu la boca ya
-.-
Anònim, 10/08/2018 a les 02:00
+7
-0
A ver, soc argentina. I la cosa aqui no es avortament si avortament no.
Aqui a largentina hi ha un munt davortaments de gent pobra on la mare acaba morint en una cuneta i la gent rica ho fa en una clinica tot molt secret i ningu sentera i mireu quines coses aquestes no moren. I laltre problema, es q no hi ha puta educacio sexual a la majoria de zones del nord dargentina pq lesglesia si oposa i aquesta hi te molt de pes en la societat. Llabors com vols evitar embarassos indesitjats si no emsenyes q es un pt condo sabeu?
Ps: lavortament esta permes en vas de violacio i en cas de perill de la mare, el problema es q com es fins als tres mesos q es pot fer triguen molt a fer els tramits expressament i les obliguen a tenirlo.
Gracies amors si ho heu llegitt
Nosaltres dessidim
Anònima, 10/08/2018 a les 02:09
+3
-0
Per tots els que esteu en contra de l'avortament quan s'ha tingut sexe de manera "no segura", que me'n dieu del 2% de possibilitats de quedar-te embarassada fent servir condó? O de que un mètode anticonceptiu no funcioni. A part en el cas de que això et passi quan encara no estàs preparada per ser mare, el doncs amb adopció amb la possibilitat de que visqui en un centre d'acollida,tel quedes amb la possibilitat de que el pare no se'n fassi càrrec o el cries sense tant sols tenir estudis ni una independència econòmica? I si creieu que és matar, si tu plantes una llavor, la desterres i la treus estàs matant a un abre?
Flipo
Anònim, 10/08/2018 a les 05:53
+1
-0
La veritat es que flipo amb les comentaris d'algunes persones. Crec que en el moment en que una noia queda embarassada té tot el dret a decidir si vol venir a aquell nadó o no, ja que moltes vegades es per qüestió de diners. I tot i que no sigui per aquesta qüestió, por ser per violació, o perque el métode de protecció no ha fet la seva funció, o per milions de casos. Sempre i quan sigui abans que el nadó pugui sentir alguna cosa mai es parlarà de matar una vida humana, per tant hauria de ser legal.
si
Anònima, 13/08/2018 a les 19:11
+0
-0
tampoc se la obligara a tenirlo, no emb de privar a ningude la decisio, ara, un altre cosa que a mes es pitjor, abortar varius cops com si fos guay, ja es una cosa de ser cortetes, si no se saben cuidar cap dels dos millor no tinguin relacions i ja, perque de totes maneres encara que decideixin abortar jugan amb la vida de criatures com si fos un joc, si es respecta la decisio pero ja es massa si decideixen fer-ho cada cop que es queden embarasades. Hi ha metodes anticonceptius eficasos aixi que no hi ha excusa tampoc
I les palles?
Anònim, 10/08/2018 a les 13:30
+4
-0
Molts dieu que abortant mates a algú, bé, els espermatozous també tenen vida, son els que porten el sexe del nen o nena, son els que aporten la informació, per tant, si us feu palles, també esteu matant a algú, encara no està format, però esteu matant a milions de persones a la vegada, fent que no tinguin oportunitat de créixer, dit això, crec que ho he dit tot ja...

Apa, que us vagi bé i cap en devant amb l'avortament legal.
Per favor gent
Anònimaaa, 10/08/2018 a les 17:09
+4
-0
Gent, per favor, l’avortament ha de ser legal. Jo puc entedre que molta gent no hi estigui a favor o pensi que seguir amb l’embaràs és una opció millor però el que és molt injust és que decidiu sobre el cos d’altres dones. Ningú t’obliga a abortar, no obliguis als altres a que no ho facin.

L’argument de «estàs matant a un nadó», està totalment desmentit per la ciència i no és cap assasinat. Et poden haber violat, pots haber tingut una relliscada, el condó es pot haber trencat, no ets sents preparada per ser mare, et poden haber embarassat i abandonar-te... Abortar no és anar al metge i problema resolt. Abortar també té unes conseqüències fisíques i mentals i mai és una desició fàcil. És per això que les dones que han decidit abortar haurien de ser respectadesab tota la totalitat com les que han seguit endavant perquè una desició així mai és fàcil i el cap i a la fi és el teu cos.

I aquests que dieu que donguin el nen en adopció, demostreu una empatía que fa pena. Donar amb adopció al teu fill/a és molt dolorós i encara que no ho sembli, molts pocs infants tenen la sort de ser adoptats o acollits. Estàs condemnant dos vides que no en tenen la culpa.

Així que em sembla fantàstic que no vulguis abortar però el dret de poder pendre aquesta desició ha de ser totalment legal.
no si rao tens
Anònima, 11/08/2018 a les 08:43
+1
-0
tampoc obligarem a tenirlo, no privarem a ningu de la decisio encara que no ens agradi es decisio dels altres, estic en contra del avortament pero per molt que no ens agradi els atres decideixen
Sóc un noi i aquesta és la meva opinió
Anònim, sóc un noi, 10/08/2018 a les 21:33
+5
-1
Sóc un noi i aquesta és la meva opinió. L’abort hauria de ser molt més que legal. Em sembla penós totes aquestes noies que demostreu tan poca sororitat amb les altres, diguent que l’abortament és assasinat, que són unes egoístes, etc...

Jo mai podré quedar-me embarassat i pot semblar que no ser de que estic parlant. Però tinc amigues, novia, germana, mare, tietes i un llarg de figures femenines més a la meva vida que lluiten perquè un dia totes les dones del món puguin pendre una desició com aquesta sense anar a presó i ser assenyalades per una moral tan classista.

Abortar mai és fàcil però s’ha de legalitzar per evitar més mortes, nens abandonats a orfanats, mares desolades...

Tot això ho he après llegint feminisme i intentant formar part de la lluita desde la posició d’aliat. Feu el mateix, informeu-vos i deixeu-vos d’hosties.
injust
Anònim, 12/08/2018 a les 03:00
+2
-0
Jo trobo que les dones som les que hem de tenir el fill/a i per tant podem decidir si abortar o no perque es el nostre cos i manem sobre ell pero si es cert que depen de quins casos es injust per el nedo. pero aquesta es uns desicio molt important.