Les 10 fòbies més comunes, en tens alguna?

per Adolescents.cat, 1 de novembre de 2018 a les 11:41 |
Les fòbies són un tipus de trastorn d’ansietat en el que la persona que les pateix pot sentir-se molt ansiosa o inclús pot arribar a tenir un atac de pànic. Les fòbies comencen a desenvolupar-se als 13 anys  i  1 de cada 23 persones al món en pateixen alguna. Les dones són dues vegades més propenses a patir-ne alguna. Aquestes són les més comunes:

 


Versió sense playbuzz:

Aracnofòbia
Fòbia a les aranyes. És la més comuna de totes i les dones són 4 vegades més propenses a tenir-ne.

Acrofòbia
Por a les altures. També està entre les 3 més comunes.

Astrafòbia
És tenir por als llamps i a les tempestes elèctriques.  És la tercera més comuna i la pateixen un 21% de les persones.

Aerofòbia
Por de volar en un avió o qualsevol vehicle aeri.

Agorafòbia
Tenir por als llocs oberts.

Cinofòbia
Por incontrolable als gossos.

Tripanofòbia
Por irracional a les injeccions. És la quarta fòbia més freqüent al món.

Claustrofòbia
Por als llocs tancats com ascensors, vagons de metro, coves o túnels.

Dentofòbia
Por incontrolable al dentista. Pot ser conseqüència d’una mala experiència del passat.

Herpetofòbia
La por a les serps és la segona més freqüent a tot el món.
Arxivat a:
RÀNQUINGS, fòbia, por
Participació
Homofobia
Per Carla Manzanares el 3 de novembre de 2018 a les 11:38
0   1
La homofobia està considerada una fobia real? O només es una manera de parlar? Vui dir, dubto que algú em tingui fobia per que m’agradin les noies.

Rates
Per Anònim el 2 de novembre de 2018 a les 22:16
0   0
Yo tinc fòbia a les rates i a tot el que tenen a veure amb elles. Algú mès?

acrofobia
Per Anònima el 2 de novembre de 2018 a les 20:56
0   0
por a les altures , fua tio emb vaig adonar que tinc por a les altures , ho se per l' atraccio de port aventura '' hucaracan condor'' fua

Acranofòbia
Per Anònim el 2 de novembre de 2018 a les 19:26
1   0
Home això de que les fòbies es començen a te ir des dels 13 anys ho dubto molt, perquè des de que tinc ús de rao els hi tinc moltissima fòbia a les aranyes.

Lycopersicoafobia
Per Anònima el 2 de novembre de 2018 a les 15:02
0   0
Jo tinc fòbia als tomàquets..

Tripofobia
Per Anònim el 2 de novembre de 2018 a les 12:14
2   0
En falta aquesta, es la por/fobia a veure moltes figures geomètriques juntes, no se si m’explico. Jo en pateixo des-de fa temps i mes gent en pateix

Poliofobia
Per Anònim el 2 de novembre de 2018 a les 11:26
2   0
Jo tinc poliofobia qe es en plan moltes formes geometriques juntess Tinc ansietat, em ve molta por i em merejuu🤷es cutre pro u passu moooolt maalamen pd:tambe tinc fobia a les altures i una mica de claustrofobia(pro no gairre numes qe moltes estona no m'agrada geenss i em sentu atrapada)

OPINIO
Per Ramon vallverdu el 2 de novembre de 2018 a les 11:09
7   1
Bones adolecents, pero jo crec que falta la por a les abelles, ja que per exemple a mi em fan por i tmb conec a molta gent que igual, bueno moltes gracies per la atencio i un peto a tots i totes.

Jajajaja veritat
Per Anònim el 2 de novembre de 2018 a les 11:54
5   1
Quan entre una abella a classe i es monta el pollo de la ostia?
Mar
Per Anònim el 2 de novembre de 2018 a les 10:58
3   0
Ami em fa molta por el mar, puc entrar i estar-hi pero quan de vegades entro més dintre i miro abaix tot blau sense fons em dóna un pànic i lo pitjor és que vivo al davant del mar

Psicologia
Per Anònim el 2 de novembre de 2018 a les 14:08
2   0
A mi em passa igual. El fet de pensar que el mar és immens, desconegut, profund... Em posa dels nervis. Usualment em fa molta por banyar-me endins i per això sempre dic que no m'agrada el mar. Però realment és psicològic i controlable. Jo he estat nadadora molts anys i he hagut de nadar en el mar profund, però no he passat la por que el meu subconscient em deia que havia de tenir.
Public
Per Anònim el 2 de novembre de 2018 a les 10:24
2   0
Dons no surt al rànquing pero jo li tinc molt i molt de por a parlar en públic encara que sigui amb un grup de gent que conec de sempre pero esk quan em fan parlar per exposar algo o algo em moro no puc 😩😩😩

Claustrofòbia
Per Anònima el 2 de novembre de 2018 a les 09:49
0   0
Jo tinc por als espais tancats, però no sé si se li podria dir pànic. Intento no anar amb ascensor si no és estrictament necessari; m’angoixa molt anar amb avió, no pel fet de volar, sinó pel poc espai que tinc, el mateix em passa en els trens. Sempre que puc m’aixeco per no tenir la sensació que estic atrapada. No sé si arriba a ser claustrofòbia, algu que també li passi i em digui si se sent així o li passa més heavy?

Examenfobia
Per Anònim el 2 de novembre de 2018 a les 09:42
5   0
Jo tinc molta fòbia als examens XD

Rt
Per Anònima el 2 de novembre de 2018 a les 22:05
1   0
Mes fastic k por xdd😂😂
aimai em fa por tot
Per Anònimaaiaaa el 2 de novembre de 2018 a les 09:00
3   1
panic a les aranyes, les serps, les altures, els llocs tancats i al dentista. Ole yo.

Fobia a la foscor
Per Anònim el 2 de novembre de 2018 a les 01:01
6   0
Jo tinc un amic que te aquesta fobia pero molt i molt forta. Jo es podria dir que tb la tinc pero menys exagerada, i conec moltissima gent que també. Creieu que podria ser una d'aquestes? Realment no en tinc ni punyetera idea. XD

Like si t'has enrecordat de Merlí
Per Anònim el 2 de novembre de 2018 a les 00:58
12   0
Like si t'has enrecordat de Merlí amb l'agorafobia

WTF?
Per Anònim el 2 de novembre de 2018 a les 00:51
15   0
Aracnofòbia(aranyes) dieu que és la més comuna, després dieu que Astrafòbia(llamps) és la 3a més comuna, també heu dit que Acrofòbia(altures) està entre les 3 més comunes. Si una és la TOP #1, l'altre la TOP #3, i l'altra esta en el TOP 3 la meva lògica em diu que aquesta última es la TOP #2. Però al final diu: Herpetofòbia és la segona més comuna del món Excusme wtf? 1+3=3

Pixa pí
Per Anònim el 2 de novembre de 2018 a les 00:40
2   11
Quantas "u" tt. Follee broo. Skrree. Diless. Anvia'm algu ca sinó pardrem als sks. -Com am cundiria un cocoa damà. +Ca dius semao, una da legend. -Perreo a mà canviada tt.

claustrofòbia
Per anonimaa el 2 de novembre de 2018 a les 00:39
5   0
no em puc quedar en cap lloc tencat, em marejo, passo por,tinc ansietat...seria lo pitjor si algun dia em quedés tancada en un ascensor.

Ns com es diu
Per Anònima el 2 de novembre de 2018 a les 00:25
8   0
Algú més té fòbia als coloms? Si us plau digueume que no soc l'única

Colofobia
Per Anònim el 3 de novembre de 2018 a les 21:12
1   0
Li direm aixi,colofobia,por als coloms,jo doc una d'elles,bueno una mica
Als coloooms
Per Anònimaaa el 1 de novembre de 2018 a les 23:53
17   0
Tinc fòbia als coloms vius i als morts Real q si vaig pel carrer i veig un colom mort O viu canvio de vorera

som 2
Per Anònimaacrofobica el 3 de novembre de 2018 a les 11:15
0   0
bueno a mi mes que res, cuan un colom s' apropa volant i sobretot cuan es posen a volar de cop m' espanto, crec que emb passa desde aquell dia que un colom casi s' hem estavella, va passar volant i casi s' hem cauen les ulleres, renoi quin ensurt! esque les va chocar, desde llavors cuan un colom s0' apropa o vola aprop del meu cap m' espanto, per aixo cuan algu camina a prop d' un colom rapidament m' aparto
Igual
Per Anònim el 2 de novembre de 2018 a les 09:58
5   0
Jo tambe desd sempre a tot tipos d ocell, gallines coloms .....
Holaa
Per Anònim el 1 de novembre de 2018 a les 23:46
10   1
Tio,jo tinc por als caragols,JAJAJAJAJAJ

Ñam
Per Anònim el 2 de novembre de 2018 a les 11:51
6   1
Jo mels menjo
Selacofobia
Per Anònim el 1 de novembre de 2018 a les 21:30
5   0
Por irracional als taurons... No puc ni mirarlos ni que parlin d'ells... No puc amb els tsurons

Por al mar🌊
Per Anònim el 2 de novembre de 2018 a les 15:13
4   0
No se quin nom te pero em fa moltissima por. No nomes al mar, també als rius, pantans... Qualsevol lloc on hi hagui aigua i no pugui veure el fons😖 Conec molta gent que te aquesta fobia. M'extranya que no estigui aqui
Tripanofòbia
Per Anònima el 1 de novembre de 2018 a les 20:20
4   0
Tinc moltíssima por a la vacunes, o en general a les agulles, no he pogut mirar la foto, enserio que em moro.

PALLASSOS
Per Anònim el 2 de novembre de 2018 a les 11:07
4   0
Ns si sociedad la única pero li tinc molt d pànic als pallassos desde ben petita
Ligirofobia
Per Anònim el 1 de novembre de 2018 a les 20:08
12   0
No surt al top 10 pq no és gaire coneguda pero és la fobia als globos, petardos i tot el que faci sorolls forts. Jo la pateixo desde els 4 o 5 anys i quan hi ha festes amb globos o petardos ho passo fatal, la setmana de Sant Joan moro xd.

Els gossos
Per Anònim el 1 de novembre de 2018 a les 17:40
11   1
A mi els gossos m'assemblen molt monos i tal pero després pel carrer emfa por que em pujin a sobre o que em bordin

Edat de les fobies
Per Anònim el 1 de novembre de 2018 a les 15:22
6   0
No estic d’acord amb aixo de que es desenvolupen a partir dels 13 anys. Jo tinc tripanofobia des de que tinc memoria.

Cinofòbia
Per Anònim el 2 de novembre de 2018 a les 21:20
0   0
Jo igual, tinc cinofòbia desde ben petita, ho passo molt malament. M'agrada saber que hi ha gent com jo
Tens raó
Per Anònim el 2 de novembre de 2018 a les 17:53
1   0
Jo tinc cinofòbia desde petita
Tripanofobia
Per Anònim el 1 de novembre de 2018 a les 15:10
29   0
No sabia que tenia aquest nom, pero pateixo aquesta fobia desde fa bastant i es una merda perque si tens alguna enfermetat o algu i t'han de fer una analisis de sang o algu, es realment lu pitjor.

Por a les agulles
Per Anònim el 2 de novembre de 2018 a les 18:48
0   0
Iguaal. Em fan pànic les vacunes, els anàlisis, les agulles... Sempre quan mhan fet una vacuna mhe marejat i fins i tot em marejo una mica avans que me les passin. No puc ni moure el braç durant un dia, em marejo shem tapen les orelles, veig malament, despres estic congelada començo a suar... es ho pitjor enserio. I mira qe mhan fet un analisi fa temps qe per sort em van adormir el braç pk sinos...
Al igual
Per Anònim el 2 de novembre de 2018 a les 12:14
3   0
Nomes mirant a la foto ja em dona algo. Quan m'han de fer una vacuna ho passo fatal i nomes m'han fet un anàlisi de sang a la meva vida i em vaig desmaiar. Magrada saber que hi ha gent amb el mateix problema que jo perque de veritat que es passa fatal.
No puc ni mirar a la foto
Per Anònima el 1 de novembre de 2018 a les 23:49
12   0
Jo mes que por a les ingeccions tinc por a les agulles, fins i tot em fa cosa veure el braç estirat ensenyant la part on et posen l'agulla cuan et fan un analisis. Pd: ara mateix m'estic morint per dintre 😖😖😖
herpetofobia
Per Anònim el 1 de novembre de 2018 a les 13:05
24   1
esq no puc mirar ni la foto tinc molta por a les serps

Por a l'espai
Per Anònim el 2 de novembre de 2018 a les 15:16
1   0
Em refereixo a l'espai exterior. Fora de la Terra. M'aterra sortir alli sense haber-hi ningu, que estas totalment sol, que et pots quedar alla flotant PER SEMPRE!! No puc. M'agraden les estrelles i aixo, pero no seria capaç ni d'anar a la lluna🤷🏻‍♀️
doncs
Per Anònim el 2 de novembre de 2018 a les 11:00
0   1
Necrofobia. A la mort. és una putada perq aquelles et venen quan veu una aranya o quan estàs amb la serp, aquesta not deixa tranquil ni un moment.
XD
Per Anònim el 2 de novembre de 2018 a les 00:06
18   0
Llavors no pots ser slytherin si tens herpetofobia xd
Rt
Per Anònim el 1 de novembre de 2018 a les 23:48
1   0
Jo esk magafen atacs
Igual
Per Anònima el 1 de novembre de 2018 a les 14:51
7   0
Més que por, jo diria pànic.