​És veritat que Instagram influeix en la nostra autoestima?

| 08/11/2018 a les 10:38h
Arxivat a: CONSELLS, instagram, autoestima, psicologia
 
Imatge il·lustrativa
Tots i totes sabem que els adolescents passen cada cop més hores a Instagram. Quins són els motius pels quals ens agrada tant aquesta xarxa social? Té un efecte sobre la nostra autoestima?

Una estudiant de psicologia, l’Emma Urbón, va interessar-se per aquest tema i va realitzar un estudi amb dades extretes d’Adolescents.cat (una mostra de 500 joves) per descobrir si realment l’ús d’Instagram té un impacte en l’autoestima dels i les adolescents de Catalunya.

Va poder comprovar que el 67% dels adolescents diuen passar entre 30 minuts i 2 hores al dia a Instagram, mentre que un 23% asseguren que sobrepassen les 2 hores diàries. L’Emma també va poder extreure una llista dels principals motius o motivacions per utilitzar Instagram: (1) guardar fotografies, (2) “cotilleo”, (3) desconnectar, (4) interactuar amb els altres, (5) expressar-se, (6) fer postureig, (7) aconseguir l’acceptació dels altres.

Pel que fa a les relacions entre les diferents motivacions per utilitzar Instagram i l’autoestima, s’ha vist que:

 


La gran recompensa d’Instagram són els likes i els followers. Això et fa sentir acceptat i aporta sensació de popularitat i de promoció social, provocant l’alliberament de dopamina al cervell i per tant una sensació de plaer i millora de l’estat d’ànim. La part negativa és que això ens pot enganxar i desenvolupar addiccions a la xarxa per obtenir aquest plaer. Cal que relativitzem la importància dels likes.

Una altra recompensa d’Instagram és que pot aportar beneficis als adolescents que tenen problemes en les interaccions “cara a cara”, ja que a través d’aquesta xarxa poden fer amistats en línia i rebre suport social.

Aquest treball de Psicologia de l’Emma Urbón ha guanyat el Premi Sebastià Álvarez al millor Treball de Final de Grau de temàtica educativa de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes de la UVic-UCC. El lliurement del premi es farà aquest diumenge 11 de novembre al teatre Eliseu de Roda de Ter.

Us animem a que deixeu els vostres comentaris amb les opinions o dubtes en relació a l’estudi!

Què t'ha semblat?

0
0
0
0
0
0
0

COMENTARIS

Conclusió
Anònim, 08/11/2018 a les 20:39
Interessant
+77
-0
No tens autoestima
Mmm no penso igual
Anònima, 08/11/2018 a les 21:20
+17
-10
Jo faig casi bé totes aquestes coses i tinc l’autosima por las nubes saps...
Doncs tens una autoestima falsa
Anònim, 08/11/2018 a les 23:21
+8
-0
es como quan vas borratxo, ets momt feliç en el moment però realment no ets feliç
Depriment
Anònim, 08/11/2018 a les 21:37
+5
-3
Resulta que per passar mes de 2h a insta som tots uns pringats sense vida que s han d entretenir mirant la vida dels altres????
Hi ha una cosa que es diu aburriment i aah vosaltres (adolescents.cat) tambe ys exhibiu a insta aixi que aneu xapant xdd
no sstiic d acord
Anònim, 08/11/2018 a les 21:39
+2
-1
tinc una autostima mol baixa i nno faig gaire res de tot aixo la vrritat😂🤷
Jo crec k és veritat
Anònim, 08/11/2018 a les 22:03
+5
-0
Quan estic depre, agafo el mòbil i em poso a mirar i a cotillejar. Sé que no faig molt bé perquè em passo moltes hores fins que em torno a animar i gràcies aquest estudi, intentaré motivarmé a no sobrepassar-me de les dues hores diàries a l'instagram. Merci Emma!
Flipan
Anònima, 08/11/2018 a les 22:16
+3
-3
No per xafardeja em de tenir la autoestima baixa, sino, que xafardejem aquelles persones per la qual volem saber de elles i no hi ha altra manera de poguer-ho fer.
Pero en fi, amb aquest ritme, ens farem fotos i tindrem la autoestima baixa🤷🏻‍♀️🤦🏻‍♀️😂
Conclusió x2
Anònim, 08/11/2018 a les 22:57
+2
-3
Si utilitzes l'instagram la teva autoestima és una merda
Jajaja per mi q s'haurien de revisar aquests estudis pq per mi q milliebobbybrown(ns pq però se m'ha acudit ella)si q té autoestima
Baixa autoestima
Anònim, 08/11/2018 a les 23:21
+4
-3
Cagar es simptoma de baixa autoestima. Pixar es sintoma de baixa autoestima. Dibuixar ea sintoma de baixa autoestima. Dormir es simptoma de baixa autoestima. Morir es simptoma de baixa autoestima.
En resum
Anònima, 09/11/2018 a les 00:20
+2
-1
Tots tenim l'autoestima baixa
Todo falso
Anònimabb, 09/11/2018 a les 16:58
+0
-3
Jo cotilleixo i passo bastant temps al instagram i no tinc la autoestima baixa, més ve la tinc altissima xddd😂
No estic d'acord
Anònim, 09/11/2018 a les 18:11
+0
-3
Jo personalment miro molt videos d'insta de menjar i coses d'art (tipus dibuixos, pintar, i coses d'aquest estil). I no em considero una persona amb baixa autoestima, sinó una persona que s'avorreix i ja està tio.
No crec que una bona conclusió sigui aquesta perquè vamos, jo crec que depén de molts factors. Almenys l'estudi podria dir: això POT SIGNIFICAR que té baixa autoestima. Però ho està afirmat per complet, i no tothom és així.
insta, el face, twitter...
Anònima, 09/11/2018 a les 18:49
+3
-0
les xarxes socials influeixen, mes que res el que publica la gent
Mareta meva
Anònim, 09/11/2018 a les 19:02
+3
-0
Nomes sabeu queixarvos? Comenceu a mirar una mica tot aixo pk si o feu sera x algo, si una cosa no us agrada ja es mentida? JAJAJAJA
Genial
Emi, 11/11/2018 a les 16:57
+2
-0
M' ha semblat molt interesant!
Costa d acceptar, pero....
Anònim, 11/11/2018 a les 18:42
+1
-0
Veure per Instagram que la vida dels altres es millor que la teva baixa la autoestima, veure que no et posen likes baixa la autoestima, veure que no et segueixen baixa la autoestima i posturejar es un simptoma que tens la autoestima baixa perque vols semblar el que en realitat no ets
Costa d acceptar, pero....