Per què volen prohibir els clàssics de Disney?

| 09/11/2018 a les 11:28h
Arxivat a: ESTÀ PASSANT, pel·lícula, Disney
 
Imatge il·lustrativa
S'hauria de prohibir veure als nens petits els clàssics de Disney? Doncs segons opinen diversos experts i també alguns artistes, sí. L'actriu Keira Knightley, per exemple, va explicar en una entrevista que no deixava que els seus fills veiessin ni La Cenicienta ni La Sirenita perquè els personatges estaven estereotipats.

Uns mesos abans la també actriu Kristen Bell, qui a més és la veu d'Anna a Frozen, també va alçar la veu contra films com la Cienicienta o la Blancanieves. Segons l'artista aquestes pel·lícules presenten els personatges femenins com a dèbils i submisos i els masculins com a forts i independents.

De fet, hi ha diversos estudis que asseguren que les princeses Disney han tingut en efecte negatiu en la infància de moltes persones. D'acord amb les investigacions, aquestes pel·lícules podrien ser un dels motius pels quals alguns nois i noies tenen problemes a l'hora d'acceptar-se a ells mateixos. I és que no es veuen reflectits en els personatges amb els quals van créixer ni tampoc amb la vida idíl·lica que es mostrava en la majoria de pel·lícules.

Cal dir, que els films que fa avui en dia Disney han canviat molt si els comparem amb clàssics com Aladdin o La Bella Durmiente. La companyia ja fa temps que intenta fugir dels estereotips de gènere i incloure més diversitat.

Sigui com sigui, aquests canvis no han fet que les persones crítiques amb Disney deixessin de queixar-se i ja hi ha diverses peticions obertes perquè els clàssics de la companyia s'acabin prohibint. Vosaltres què en penseu?

Què t'ha semblat?

0
0
0
0
0
0
0

COMENTARIS

casi totes de estereotips
Anònima alucinada , 09/11/2018 a les 13:05
Interessant
+91
-25
i a mes masclistes a veure, per que habien de dependre d' un princep? mes que res es per les nenes, despres volen trobar el princep blau o volen ser com elles. En la meva opinio, tot hi que hi ha pocs classics que no son tan masclistes com Mulan o el rey leon o Pocajontas pero pocs, la resta es mas del o mismo, princep blau que les rescati o faci un peto per despertar-les i ale, s' enamoren, es casen...

PD: es el que penso.
PD2: perdo hi hi ha faltes
.
Anònim, 09/11/2018 a les 18:53
+36
-2
No t'oblidis de la pelicula Vaiana ( al menys per mi no es tant d'esteorotips i coses d'estes).
I Mérida
Anònima, 09/11/2018 a les 21:26
Interessant
+58
-1
La princesa Mérida de la pel•licula Brave, es la meva idola ja q no es vol casar i no ho fa, jo crec q es com una revolucio al mon de les princeses Disney
I frozen
Anònim, 09/11/2018 a les 22:20
+16
-0
Frozen, per part de l'elsa no esta estereotipada la trobo forta i valenta, amb les coses clares, no depén de ningú ni de cap peincep blau
Pels d Vaiana i Mèrida q no s enteran d la vaina
Anònima, 09/11/2018 a les 22:25
+9
-1
Estem parlant d clàssics. Mèrida i Vaiana son noves
Pf
Anònim, 09/11/2018 a les 22:39
+27
-10
Tu tio que pesats! Ja li esteu buscant totes les pegues... son putes pelicules de la nostra infancia. No em crec que ningu dels que dieu això no n’hagiu vist cap i no hagiu passat una bona estona. A mi que la puta princesa tingui una cintura minuscula me la pela. No m’afecta en absolut. Que són dibuixos tets. Pareu ja. I si no us agrada us foteu una companyia tan gran com disney i amb tants seguidors no treurà els seus clàssics
Pf
Anònim, 09/11/2018 a les 22:40
+6
-3
Tu tio que pesats! Ja li esteu buscant totes les pegues... son putes pelicules de la nostra infancia. No em crec que ningu dels que dieu això no n’hagiu vist cap i no hagiu passat una bona estona. A mi que la puta princesa tingui una cintura minuscula me la pela. No m’afecta en absolut. Que són dibuixos tets. Pareu ja. I si no us agrada us foteu una companyia tan gran com disney i amb tants seguidors no treurà els seus clàssics
ben poques
Anònimafeminista, 10/11/2018 a les 07:43
+6
-0
doncs si, ben poques mostren a les princeses valentes i guerreres . Shreck m' agrada molt perque a mes les princeses es mostren fortes i que no necesiten un home perque les defensi i les protegeixi, tot hi ser parodia delscontes disney ,pero segueix sent molt millor

PD: perdo les faltes
Hola?
Anònim, 10/11/2018 a les 12:51
+4
-2
Que si que poden estar esteriotipats pero i que són el clasics de thotom indignat amb els vulgin prohibir
crec que no te res a veure per que si hi ha gent que te problemes a la hora d'acceptar-se es per que no estan be am si mateixos no culpem a les pel·licules.
Tot i que no m'agrada els estereotips, les pel·lícules de Disney no vol dir que hagin de deixar-me d'agradar
Anònim, 09/11/2018 a les 15:15
Molt interessant
+216
-3
Vale que poden estar estereotipades. Però crec que fins al punt de prohibir penso que és massa. És una película i si les comparem amb les noves pelis de Disney d'avui dia, el que es pot observar és que volem treure aquests estereotips. Crec que estaria bé que no prohibissin les pelis antigues, perk si ho mirem d'una altre forma, pot ensenyar els nens i nenes a que el món en el que han nascut actualment té una mentalitat menys tancada i estereotipada. El cap i a la fi són històries que es relacionen amb el pensament del passat.
Totalment d'acord
Anònima, 09/11/2018 a les 19:26
+18
-1
I no només passa amb les de Disney, que m'en dieu de les que estan en blanc i negre de fa uns anys? Allà també n'hi ha algunes en les que són masclistes. En cap moment dic d'estar-ne a favor però si per aquest motiu s'haguessin de prohibir tots els clàssics a part de Disney...
Q exagerats !
Noooo!!!, 09/11/2018 a les 15:57
+69
-28
Q mes dona ? A veure si no t' agrada els esteriotips de aquestes pelis donc no cal q les vegis
Ademes se suposa q es per a nens petits y a ells els dona igual aquest tema de esteriotips
Crec que tens raó
Anònim, 09/11/2018 a les 19:47
+7
-3
Sisi no crec que un nen o una nena petit/a pensi en aquestes coses a més a més jo quan miraba aquestes pel·lícules no m'imagiava ser com les princeses Disney o tenir un príncep blau però bueno nose crec que es una mica exagerat, si prohibeixen les pel·lícules velles de Disney també haurien de prohibir greace per exemple
Q q mes dona??
Anònim, 09/11/2018 a les 20:22
+7
-7
D petites potser els es igual pro quan son grans se senten malament amb el seu cos o es comporten d forma masclista ja sigui fent comentaris o violant
Influeix
Anònim, 09/11/2018 a les 20:57
+9
-2
Però els hi influeix
Es aixo
Sofia, 10/11/2018 a les 08:24
+1
-0
Presicement el fet de no pensar o saver que son masclistes els fa creixa amb aquesta mentalitat normalitzada i no li donen importancia. Despres els nois no es volen vestir de rosa i les noies no bolen jugar a futbol.
Dios
Anònim, 11/11/2018 a les 14:21
+1
-0
Sincerament jo de petita quant mirava la película els esteriotips ni m'enpanava, ja ni parlem de la trama de la película, fins i tot avui dia si torno a mirar, trobo coses noves que de petita ni em vaig fixar...
Almenys esten veient que Disney esta intentant canviar no?, pues no volguem treure records de la infantesa de persones per favor!!!

PS: Perdò si hi ha alguna falta.
No estic d'acord
Anònim, 09/11/2018 a les 16:38
Interessant
+61
-8
Per mirar disney has de ser masclista o no sapiguer valdret per tu mateix? Les pelis que esteu dient han sigut escrites i filmades fa mooolts anys. Si penaeu aixi tothom que escolta reggeaton...
Hola???????
Anònim, 10/11/2018 a les 10:36
+4
-0
Estic totalment d'acord amb tu, no els hi deixen mirar aquestes pel·lícules que són grans clàssics i els hi deixen escoltar reggateon... En quin món estem????
Obriu els ulls!!!!
????
Anònim, 10/11/2018 a les 10:40
+1
-0
Aquestes pel·lícules ja les ha vist quasi bé tothom. És necessari que ara les treiguem????
Són classics
Anònima, 09/11/2018 a les 16:43
+47
-6
Jo tota la vida he vist les pel·lícules de les princeses disney i a mi sempre m'extranyava veure k no podien valer-se per elles mateixes, però en canvi mai vaig pensar k jo no pogués fer-ho, trobo k no s'haurien de treure, a mi com a mínim em treurien gran part de la meva infància. Jo he crescut amb aquestes pelis, la meva princesa preferida sempre ha sigut la mulan perquè veia que ella era forta però les altres també m'agradaven.
.
Anònim, 09/11/2018 a les 16:46
Interessant
+87
-3
Doncs jo crec que el que té efectes negatius és el reggeaton no Disney.
.
Anònima, 09/11/2018 a les 18:11
+12
-0
No podria estar mes dacord😝😝
Reggaeton i Trap
Anònim, 09/11/2018 a les 20:06
+9
-0
Totalment d'acord! El reggaton i el trap produeixen un efecte molt més negatiu que unes pel·lícules que potser sí que algunes de les més antigues estan una mica estereotipades, però moltes t'ensenyen valors molt importants, com que la bellesa és a l'interior, que lluitis pel que realment vols, o que siguis tal i com ets.
No estic gens d'acord.
Anònim, 09/11/2018 a les 17:47
+17
-9
Sincerament, crec que la societat a arribat a un punt que tot es machisme, feminisme, violencia, (etc).
Cada cop molts de nosaltres (no vull generalitzar), ens estem tornant més tancats de ment.
No penso negar en que el paper de la dona en les pel·lícules de Disney acostumen a ser les que necesiten ser salvades per homes per poder tindre una vida millor. Pero a part de Disney, totes les pel·lícules d'aquella epoca eren així (perque les dones encara no tenien els mateixos drets que els homes) encara que no ens agradi.
Així que crec que no fa falta prohibir aquests clàssics que han estat presents en totes les nostres infàncies.
PD: Si hi han faltes us aguanteu, sóc persona i puc cometre errors.
Ignorància
Anònim, 09/11/2018 a les 21:01
+2
-3
Al contrari cada vegada som més obertes i més lliures. Mes obertes de ment ja que prenem amb normalitat tots els gèneres i orientacions sexuals o asexualitat o d tot. I més lliures de fer el que ens fingir la gana i replicar per el que és just. Em sembla bé que eliminin aquestes pelicules que estan tan esteriotitzades a l’igual que s’haurien de censurar algunes cançons amb frases masclistes, etc.
Ara tampoc els tenim
Anònim, 09/11/2018 a les 23:37
+0
-0
Has dit q abans les dones no tenien els mateixos drets q els homes. Ara tampoc, no hi ha tanta diferencia com abans pro no son igual ni molt menys
Emmmmm
Anònima, 09/11/2018 a les 17:48
+15
-2
a veure la “jo” de 3,5,7 o 10 anys no es fixava en els cossos de les noies o merdes d’aquestes. Només gaudia de la pel·lícula i ja. No comparava el meu cos amb el de les princeses o em preocupava tant per estereotips ni res... dubto que aquestes pel·lícules causin problemes.
Es psicologic
Anònim, 10/11/2018 a les 05:28
+0
-1
A veure és obvi que de petit no estas pensant en estereotips però jo estic estudiant psicologia vale, i se de que parlo. Doncs els nens veuen els personatges masculins com a idols I com a exemple en la vida, i això no està malament, però després les noies es troben confuses pq elles haguessin fet alguna cosa per se com més fortes a la peli pero tanto crea inseguritat. Perdó si hi ha errors estic vivint en anglès i ara em costa tornar al català. Espero q mhagis entès.
TR
Anònima, 09/11/2018 a les 17:54
+7
-1
El meu TR va d'això!!!
NO!
Anònim, 09/11/2018 a les 18:03
+11
-4
No vingueu amb punyetes joder!! Son antics! Que voleu,que els canviin? DONCS NO... Deixeu-vos ja de polles. Em sembla que la gent s aborreix massa ehhh... Aixo ja es tocar els collons, aneu-vos a queixar d' algo mes important, no perdeu el temps pada d'imbecils
Ei calma!
Anònima, 09/11/2018 a les 23:38
+1
-0
Aquí ningú t’ha insultat eh!!0
Com ens fiquem per un pelis de Disney...
.
Anònim, 09/11/2018 a les 18:09
+17
-0
Mare de deu... de debo q es plantejen prohibir les pelis disney i no no el reggeton que és de les coses més masclistes del món?
Opinó
Anònim, 09/11/2018 a les 18:11
+8
-0
Val, en això tenen raó, però nosaltres quan som petits/es no ens fixem amb aquestes coses, bàsicament perquè no savem que signifiquen ni que són, es quan som grans que ens donem conta, però no deixeu sense dibuixos als vostres fills, no només Disney fomenta aquests conceptes, aquesta es la meva opinió 💛
Enserio?
Anònima, 09/11/2018 a les 18:11
+6
-0
Doncs quan prohibiran la música cani i la societat?
Jo crec que els nens cambien per la societat i no per les pel·lícules.
Tinc coneguts que s'han convertit en canis/chonis y tot aquest rollo per la culpa de la societat xd
prohibir?
Anònim, 09/11/2018 a les 18:17
+4
-0
prohibir? quan es prohibeixen les coses es quan més importància s'hi dóna i més ganes dona de fer el que et prohibeixen. a part que prohibir una película no té gaire sentit, pots estar d'acord o no amb el missatge de la película. I més sent pel·lícules infantils, crec que els pares poden tenir suficient criteri per saber quines pel·lícules els hi posa als seus fills i filles, depenent de com les plantegi i les parli amb els seus petits.
personalment aquestes pel·licules de disney han sigut la meva infància (tinc 20 anys) i de la majoria de persones que em rodegen i cap te cap trauma ni poblema produït per aquestes pelicules.
aixi que tractem a la societat com a persones madures i autosuficients i deixem de voler prohibir xorrades
🤗
Anònimafeminisstaailliiuuree🤗❤️, 09/11/2018 a les 18:18
+5
-0
Exaactee, prrimmeer que ees proibeeiixi el reeggeatonn✊🏻🎗️
Estereotips
Anònim, 09/11/2018 a les 18:28
+5
-0
Tots hem crescut amb aquests clàssics i no crec que siguin el motiu pel qual no ens acceptem. Personalment crec que els anuncis de la televisió estan molt més esteriotipats que una pel·lícula de Disney per a nens petits.
.
Anònimaa♥️, 10/11/2018 a les 13:46
+0
-0
Amb tot l amor pero aveure, els nens petits no es fixen en aixo, potser a alguns us sembla q si pero si un noi no vol ser masclista doncs no ho es, per moltes pelis q hagi vist i una noia ha d tenit prouta força d voluntat i un parell d ovaris x valdres x ella mateixa, q unes quantes pelis no et canvien la vida, son classics i en akella. Epoca les. Coses anavem aixi i les. Dones depenien dels. Homes pero ja no i el canvi q han tingut les pelis d llavors fins ara demostren q hi ha hagut un canvi. A mes hi ha moltes altres pelis q tmb son aixi pero la gent critica molt disney i la veritat nse quina mania li t la gent.
En resum, q si no us agraden no els hi ensenyeu als vostres fills pero deixeu q qui vulgui ho faci, pk jo he crescut amb akestes pelis i orgullosa k nestic pk se q jo em valc. Sola i no em cal un home q em cuidi
Ala un kisss a totss espero q ho enyengueeuu i sino esk sou una mica tancadets d ment 😉😊
no cal
Anònim, 09/11/2018 a les 18:29
+1
-0
averr, és veritat que hi han molts esteriotips pro això tb és fixar-se massa quan ara les pelis disney ja no ho fan tant. I tb x a molta gent a sigut la seva infància així que no cal proibir-les perquè quan jo era petita no m'hi fixava pas amb tot això.
No estic gens d'acord.
Anònim, 09/11/2018 a les 18:35
+2
-1
Sincerament, crec que la societat a arribat a un punt que tot es machisme, feminisme, violencia, (etc).
Cada cop molts de nosaltres (no vull generalitzar), ens estem tornant més tancats de ment.
No penso negar en que el paper de la dona en les pel·lícules de Disney acostumen a ser les que necesiten ser salvades per homes per poder tindre una vida millor. Pero a part de Disney, totes les pel·lícules d'aquella epoca eren així (perque les dones encara no tenien els mateixos drets que els homes) encara que no ens agradi.
Així que crec que no fa falta prohibir aquests clàssics que han estat presents en totes les nostres infàncies.
PD: Si hi han faltes us aguanteu, sóc persona i puc cometre errors.
😒
Anònim, 09/11/2018 a les 18:45
+3
-0
Jo he vist TOTES MIL VEGADES i he surtit molt bé 😡😡
Clàssics si
Anònim, 09/11/2018 a les 18:59
+2
-0
Aixo no te res a veure i hl dkc per experiencia les pelis de dissney son un clàssic i tota la infancia tot depen tambe de la educacio que li han ensenyat desde petit el qie li han ensenyat o no , o simplement el que ha vist en els dels seis voltants las pelis de dissney son les tipicas del mon perfecte amb u princep blau que tothom imagina no crec que faci res de dolent tot es de la clnciencia que li hagin creat a cada persona
No estic gens d'acord.
Anònim, 09/11/2018 a les 19:03
+1
-2
Sincerament, crec que la societat a arribat a un punt que tot es machisme, feminisme, violencia, (etc).
Cada cop molts de nosaltres (no vull generalitzar), ens estem tornant més tancats de ment.
No penso negar en que el paper de la dona en les pel·lícules de Disney acostumen a ser les que necesiten ser salvades per homes per poder tindre una vida millor. Pero a part de Disney, totes les pel·lícules d'aquella epoca eren així (perque les dones encara no tenien els mateixos drets que els homes) encara que no ens agradi.
Així que crec que no fa falta prohibir aquests clàssics que han estat presents en totes les nostres infàncies.
PD: Si hi han faltes us aguanteu, sóc persona i puc cometre errors.
Hem de pensar
Anònim, 09/11/2018 a les 19:05
+3
-1
Vale que son molt masclistes,però en contes de queixarnos o podemos utilizar contra el masclisme pero exemple ensenyant els més petits que no tienen perqué seguir aquestes regles.
I també hem de pensar que aquestes pelis es van fer en una época on els homes eren el forts i les dones eren les que cuidaven la casa.Si ens fixem al pas dels anys les pelis Disney han anat evolucionant con la de Frozen que mostrar el amor que hi ha entre germanes.
...
Anònim, 09/11/2018 a les 20:56
+8
-0
Pos jo:
Brave: "tu vals per tu sola. No necessites a ningú més que a tu per aconsegui algo"
Mulan i Tiana y el sapo: amb treball i esforç pots complir els teus somnis
La sirenita, blancaneu i bella dorment::l'amor és més poderòs que moltes altres coses
La bella i la bestia: lo important és l interior. No importa ser diferent als altres.
Pocahontas: respecta els que són diferents a tu
Aladdin:no vulguis ser qui no ets
Rapunzel: les noies també podem ser valentes.

GRANS LLIÇONS DE VIDA...
RES MÉS A DIR QUE NO M ARREPENTIRIA MAI D HAVER TINGUT AQUESTES PELIS COM A PART DE LA MEVA VIDA
a favor totalment
Anònim, 09/11/2018 a les 19:19
+0
-3
jo crec que les princeses disney ja es hora de que es renoven i faiguen prinseses gerreres fortes lluitadores i valentes que salvin als princeps i que no ensenyin als nens que domes hi ha l'amor entre home-dona si no que poden ser molts tipus d'amor com amistat ,LGTB ... i que els princeps tambe ploren i les princeses també criden i lluiten ya esta bé d'ensenyar als nens que tot a de ser com deu dicta que ha de ser una familia correcta . ensenyem los hi valors reals perfavor.
No estic gens d'acord.
Anònim, 09/11/2018 a les 19:33
+1
-0
Sincerament, crec que la societat a arribat a un punt que tot es machisme, feminisme, violencia, (etc).
Cada cop molts de nosaltres (no vull generalitzar), ens estem tornant més tancats de ment.
No penso negar en que el paper de la dona en les pel·lícules de Disney acostumen a ser les que necesiten ser salvades per homes per poder tindre una vida millor. Pero a part de Disney, totes les pel·lícules d'aquella epoca eren així (perque les dones encara no tenien els mateixos drets que els homes) encara que no ens agradi.
Així que crec que no fa falta prohibir aquests clàssics que han estat presents en totes les nostres infàncies.
PD: Si hi han faltes us aguanteu, sóc persona i puc cometre errors.
No estic gens d'acord.
Anònim, 09/11/2018 a les 19:36
+0
-0
Sincerament, crec que la societat a arribat a un punt que tot es machisme, feminisme, violencia, (etc).
Cada cop molts de nosaltres (no vull generalitzar), ens estem tornant més tancats de ment.
No penso negar en que el paper de la dona en les pel·lícules de Disney acostumen a ser les que necesiten ser salvades per homes per poder tindre una vida millor. Pero a part de Disney, totes les pel·lícules d'aquella epoca eren així (perque les dones encara no tenien els mateixos drets que els homes) encara que no ens agradi.
Així que crec que no fa falta prohibir aquests clàssics que han estat presents en totes les nostres infàncies.
PD: Si hi han faltes us aguanteu, sóc persona i puc cometre errors.
No estic gens d'acord.
Anònim, 09/11/2018 a les 19:50
+1
-0
Sincerament, crec que la societat a arribat a un punt que tot es machisme, feminisme, violencia, (etc).
Cada cop molts de nosaltres (no vull generalitzar), ens estem tornant més tancats de ment.
No penso negar en que el paper de la dona en les pel·lícules de Disney acostumen a ser les que necesiten ser salvades per homes per poder tindre una vida millor. Pero a part de Disney, totes les pel·lícules d'aquella epoca eren així (perque les dones encara no tenien els mateixos drets que els homes) encara que no ens agradi.
Així que crec que no fa falta prohibir aquests clàssics que han estat presents en totes les nostres infàncies.
PD: Si hi han faltes us aguanteu, sóc persona i puc cometre errors.
No! No! No!
Anònim, 09/11/2018 a les 20:11
+2
-0
Perquè la gent va mes enllà sisplau... Des de sempre he mirat aquestes pelis i les segueixo miran tinguen 16 anys...es més no deixaré de fer-ho. Simplement seieu al sofá i disfruteu de la peli... perque hi hem de donar tantes voltes a tot? Mirar una peli com aquesta es desconectar del mon i anar a un altre de mes bonic. No destuiu una de les coses mes boniques que s’ha creat...deifineixen clarament la meva infància...sisplau...
Estic d'acord però
Anònim, 09/11/2018 a les 20:14
+2
-0
Se que disney te mil esteriotips però no es l'únic. Jo de petita veia mil sèries i pel·lícules infantils que no eren disney i veies mil coses masclistes. I ara es segueix veien, però no tan com avans.

I jo osento soc molt fan de Disney, es la meva infància.
No estic gens d'acord.
Anònim, 09/11/2018 a les 20:19
+0
-0
Sincerament, crec que la societat a arribat a un punt que tot es machisme, feminisme, violencia, (etc).
Cada cop molts de nosaltres (no vull generalitzar), ens estem tornant més tancats de ment.
No penso negar en que el paper de la dona en les pel·lícules de Disney acostumen a ser les que necesiten ser salvades per homes per poder tindre una vida millor. Pero a part de Disney, totes les pel·lícules d'aquella epoca eren així (perque les dones encara no tenien els mateixos drets que els homes) encara que no ens agradi.
Així que crec que no fa falta prohibir aquests clàssics que han estat presents en totes les nostres infàncies.
PD: Si hi han faltes us aguanteu, sóc persona i puc cometre errors.
raonament
Anònima, 09/11/2018 a les 20:40
+1
-0
avere no penso q això sigui raó per prohibir-les perquè les princeses disney sempre han estat i estaran en la meva infància, crec q es important saber sobre les pel•lícules. Per altra banda si que penso que hi han estereotips com cenicineta però que em digueu de la Pocahontas, Brave o Mulán? Em direu que aquestes també son estereotips. És la meva opinió i respecto la dels altres💕
...
Anònim, 09/11/2018 a les 20:48
+5
-0
És cert que estan molt esteriotipades awuestes pelicules. Però també ensenya diversos valors.
A més a més. És evident que el comtext no és segle 21.
Sincerament no crec que hagin d eliminar les pelicules ja existents tot i que és cert que en un futur podrien evitar esteriotips.

Pd. No m arrepenteixo gens d haver crescut amb pelis disney. I no canviaria el punt de vista que m agradaven molt i em segueixen agradant(malgrat conductes i escenes masclistes i esteriotipades)

No podem evitar que una peli mostri el que mostri. És l aspectador qui tria què quedar-se de la peli. Jo he vist moltes pelis d assessins i no sóc assassina. He vist moltes pelis on l home pega a la dona i mao se'm acudiroa pegar ni un home ni una dona. He vist moltes pelis que la noia depend molt del home. I, personalment no crec que ningú depengui de ningú.
L aspecatdor decideix amb què quedar-se.
Si una peli ha d influenciar més a un nene que els valors que ensenyen els apres. Potser els pares haurien de reforçar els valors.
Fan un gra más a
Anònim, 09/11/2018 a les 20:53
+1
-0
És veritat q les princeses creen un estereotip per les nenes, pero pensó q arribar a prohibirles, es per un gran más a
Opinio personal
Anònima, 09/11/2018 a les 22:46
+0
-0
Penso que es molt cert el fet de que a les pel.licules disney hi ha molts esteriotips negatius per als infants i mes en el segle que estem. Pero també com a noia que ha crescut veien les mitiques i conegudes pel.licules disney no m'agradaria pas el fet de que les prohibeixin ja que tot i créixer amb aquests estereotips, sóc decidida, forta, lluitadora, educada, etc, per que penso que a l'escola i a casa es on aprens realment aquestes coses. Avans de prohibir pelis pot ser seria bo que la societat mires primer que fa, com opina, ensenya o educa i com jutja als demes, avans de culpar a les pel.licules.
Avorem
Anònim, 09/11/2018 a les 22:52
+0
-0
Jo crec que no s'han de prohibir les pelicules clàssiques de Disney ,és normal que siguin poc machistes I que se desinflavalore la dona perquè estan gravades als anys 40.
Esque es de lo mes normal.
PD: com me traiguin pelis de Disney aviso que roden caps 😁
PDD: sóc hiperfan de Disney
No estic gens d'acord.
Anònim, 09/11/2018 a les 23:32
+0
-0
Sincerament, crec que la societat a arribat a un punt que tot es machisme, feminisme, violencia, (etc).
Cada cop molts de nosaltres (no vull generalitzar), ens estem tornant més tancats de ment.
No penso negar en que el paper de la dona en les pel·lícules de Disney acostumen a ser les que necesiten ser salvades per homes per poder tindre una vida millor. Pero a part de Disney, totes les pel·lícules d'aquella epoca eren així (perque les dones encara no tenien els mateixos drets que els homes) encara que no ens agradi.
Així que crec que no fa falta prohibir aquests clàssics que han estat presents en totes les nostres infàncies.
PD: Si hi han faltes us aguanteu, sóc persona i puc cometre errors.
No estic d’acord
Anònim, 09/11/2018 a les 23:35
+0
-0
Mare de deu crec que n’estan fent un gra massa!!! Si que son pel·lícules esterotipades per fins al punt de prohibir-les... Per aquesta regla de tres totes (o casi totes) les pel·lícules del segle XX i abans s’haurien de prohibir, perque venen a ser lo mateix. A mes a mes no hem d’oblidar que al fi i al cap es una pel•lícula, si la teva vida es veu afectada per una peli de dibuixos animats penso que tens un petit problema... es com qui mira Superman i es creu que podrà volar!! En fi, penso que no s’haurien de prohibir al fi i al cap formen part de la història cinematogràfica.
Un treball
Anònim, 10/11/2018 a les 00:27
+0
-0
Estic fent un treball d’aixo, i estic 100% en contra de es pelis aquestes, però sha d’entendre que eren altre temps i que ara, la companyia de Disney esta canviant segons la societat, com per exemple, ara faran una princesa lesbiana, i això es gracies a que la societat a poc a poc va canviant.
I la Tiana??
Anònima, 10/11/2018 a les 00:50
+2
-0
Jolin esk sempre us deixeu a la Tiana no es just tio. També es una princesa k jo Recordi eh!! Ja podeu estar posant-la!!! A sobre la Tiana també es molt més independent i forta que les altres flors dèbils com la blancaneus o la Bella durmiente. Osigui que...ja podeu estar posant-la.
I la Tiana??
Anònima, 10/11/2018 a les 00:51
+1
-0
Jolin esk sempre us deixeu a la Tiana no es just tio. També es una princesa k jo Recordi eh!! Ja podeu estar posant-la!!! A sobre la Tiana també es molt més independent i forta que les altres flors dèbils com la blancaneus o la Bella durmiente. Osigui que...ja podeu estar posant-la.
La decisió s’ha de pendre segons si es veuen les pel•lícules o no, no si s’han de prohibir o no
Anònim, 10/11/2018 a les 05:10
+0
-0
Segons el meu punt de vista no crec que s’hagin de prohibir les pel•lícules Disney clàssiques; perquè sí, hi ha algunes que són estereotipades, però és decisió dels pares o tutors ensenyar les pel•lícules als seus fills/es. I com ja diu l’article, actualment hi ha moltes altres pel•lícules Disney que no tenen aquest estereotip de princesa salvada per príncep,etc.
En el meu cas, de petita em van posar pràcticament totes les pel•lícules de princeses i les seguia veient perquè m’agradaven i actualment em segueixen agradant; i en canvi no m’han afectat mai en el sentit de no trobar-me a mi mateixa, simplement són contes de fades.
En conclusió penso que no cal que les prohibeixin, simplement s’han de veure des d’un altre punt de vista o bé mirar-ne d’altres i que això ho escullin entre els fills/es i els pares/mares o tutors.
Tampoc n'hi ha X tant...
Anònim, 10/11/2018 a les 10:30
+1
-0
A veure, són pelicules, no es la realitat...
Pot ser k es digui això però jo crec que no passa en totes les pel·lícules potser a 1 O 2 però a les altres no
Mulan per exemple és tot el contrari de el que diu en aquest article com Rapunzel, aquella de la Mèrida (Brave em sembla k es diu O una cosa així)...
Tu creus que per UNA sola pelicula han de 🚫 totes les altres???
I si la història és així es així, és veritat k les noies podem ser més fortes i valentes que els nois però també pot ser al revés, com diu a les històries com Blancaneus
NO PROHIBIR
Anònim, 10/11/2018 a les 10:32
+0
-0
Trobo que si que és veritat que tenen molts esteriotips i no igualtat de gènete però, són pel.lícules, classics. La Caputxeta vermella o les 7 cabretes o Hansel i Gretel si ens posem a mirar amb lupa són molt violents i cruels. Trobo que no s'ahurien de prohibir i dir-lis als nens petits que els contes i pel.lícules són mentida i que allò no és veritat. No exosteix un príncep que et vingui a salvar ni el necessites. S'ha 'aclarir les coses però no prohobir-les, seria un disbarat!! (Disvarat,disbarat?)
Opinion
Elscràtersdelalluna, 10/11/2018 a les 12:04
+0
-0
A veure, crec que no s'haurien de prohibir perquè són pel·lícules d'una altra época, algunes basades en contes encara més antics, com la Blancaneus; quan hi havia un concepte molt més masclista de les dones.

Però igual que Disney, hi ha moltes pel·lícules antigues que mostren a la dona com a inferior, o que són racistes o homòfobes, perquè l'art, en certa manera, reflexa els valors de la societat d'aquell moment.

De totes maneres, si els nens i les nenes s'eduquen amb valors d'igualtat i respecte i amb feminisme, no crec que hi hagi cap problema que algun dia vegin una peli d'aquestes, que també ensenyen coses bones.

A més, que per sort, actualment les pel·lícules de Disney, com algunes persones heu dit, mostren dones fortes i decidides.

PD. M'encanta Brave.

Fins una altra.


En contra
Anònim, 10/11/2018 a les 13:52
+3
-0
A veure crec que prohibirles és una exageració. Entenc que les clàssiques com Blancanieves o la Bella Durmiente siguin més així però es que marameva osigui està Mulàn, Mèrida, Pocahontas... Hi ha una varietat de películes de princeses disney increíble, van marcar la meva infancia i en el meu punt de vista no negativament.
D'acord, però...
Anònim, 10/11/2018 a les 17:05
+0
-0
Què collons costava escriure-hi "La Ventafocs" o "Blancaneu"? Ep, no ho dic perquè estigui en castellà, sinó perquè no té sentit posar títols de pel·lícules doblades al català en una notícia en català que no siguin en català (com la notícia) o en l'idioma original de la pròpia pel·lícula. Que jo sàpiga ni Walt Disney, ni els Germans Grimm i Andersen van néixer a Madrid o a Toledo...
No prohibir-les
Anònimaaaa, 10/11/2018 a les 17:18
+0
-0
Sincerament, jo crec que no s'haurien de prohibir. Crec que són part de la cultura general, exactament igual que alguns contes/llegendes que s'expliquen encara avui en dia (Sant Jordi, per exemple) encara que també estiguin estereotipats. Crec que s'haurien de veure les pel•lícules Disney, tot i que després s'hauria d'explicar als nens que no han de ser com elles/ells.
Anem a veure...
Anònim, 11/11/2018 a les 01:30
+0
-0
Primer de tot, estic d'acord en què alguns dels clàssics de Disney donen a entendre idees masclistes i on es desacredita la figura femenina, però és veritat que n'hi ha d'altres que són una crítica: Pocahontas reivindica el racisme i la colonització, i dona poder a la dona amb la protagonista; el mateix passa amb Bella i la Bèstia, que presenta la figura d'una dona que no es deixa enganyar per els homes; i també Mulan, que s'obra lloc en una societat masclista.
Però és que a part d'això, aquestes pel·lícules están fetes el segle passat, hi havien unes altres ideologies a les que estem fent front. Però, en canvi, pel·lícules no de Disney (adultes) que també s'han fet en aquella época s'haurien de banar. No es cap obligació veure les pelis de Disney, és una opció. Tot i aixñi, han marcat en la historia del cinema infantil, per tant, en un futur, poden servir de referent x la gent ja madura que no les ha vist mai.
jajjja
Anònim, 13/11/2018 a les 12:56
+0
-0
va a callar a menjar castanyes que tinc gana de un pis pass al mira serellut jajjajaj a menjar a menjar eeeeeeh mamma cita chica bonita i like your style fufu in the mix ehehhhe i dooo fast eheeeeeeeeeee