Entrevista

​Per què «menstruar en aquesta societat és una merda»? Una experta ens ho explica

Hem parlat amb l'Erika Irusta, primera pedagoga menstrual.

per Adolescents.cat , 20 de novembre de 2018 a les 10:45 |
Hem parlat amb l’Erika Irusta, la primera pedagoga menstrual. L’Erika va estudiar pedagogia, però fa temps es va adonar que hi havia molt desconeixement i molts mites que envolten la menstruació i el cicle menstrual, sobretot a nivell cultural i social.

L’experta ja té dos llibres publicats, el primer és “Cartas desde mi cuarto propio”; i el segon “Diari d’un cos: La menstruació, l’últim tabú” en el que explica els estats pels que passa el cos femení durant el cicle menstrual. 


Ara ha tret a la venda el seu tercer llibre “Yo menstrúo: Un manifiesto” que se centra en la part cultural que ocupa la menstruació en la nostra societat. “Necessitem que la menstruació surti de l’armari”, deia per mostrar que menstruar segueix sent un tema tabú. Aquest llibre et servirà per reflexionar i aprendre sobre la menstruació i alhora tancar més d’una boca quan et facin algun comentari desagradable. Perquè “nosaltres no tenim un problema, el verdader problema és menstruar en aquesta societat”.


Aquest article tindrà una segona part en la que Erika Irusta desmenteix 3 grans mites sobre la menstruació.
Participació
Tabú
Per Anònim el 21 de novembre de 2018 a les 22:16
2   0
Moltes persones (sobretot nois) diuen que la regla es asquerosa i que no cal que parlem d’ella, el nen del meu cantó la compara amb la diarrea. A mi em fa molta rabia, perquè és una cosa totalment normal, i a qui li hauria de fer fástig és a mi, que a qui li sangra el tema i li fan mal els ovaris i ronyons és a mi. Desgraciats

ES UNA PUTADA
Per RandomGirl el 21 de novembre de 2018 a les 20:06
0   0
Realment no crec que estigui "al armari", tot el contrari, s'hi parla massa. Les dones pensen que els nois ho veuen com alguna cosa dolenta, pero no ho crec. Personalmnet crec que els homes saben que es algo natural pero els deu incomodar parlar del tema, ja que ells no ho viuen. A mi em pasaría el mateix. Les dones es creuen molt importants per mentruar, y els agrada dir que "s'ha de callar bocas". Com algú ha dit en un comentari anterior, la menstruació es una putada. Fa mal, es incomodo, fastigos (en el sentit de que has de protegir-te be per tal d'anar neta tot el dia), es un pa porque estas constatment patint per si et tacarás la roba, etc. A mes, que si es una cosa tant natural, perqué els productes d'higiene per la menstruació són tant cars? Resumen: la regla es una putada

tabú
Per Anònima el 21 de novembre de 2018 a les 17:00
3   0
pues ni jo ni ses meues amigues ni amics ho prenem per un tema tabú, noltrus rallam de sa regla sense cap problema i sense cap vergonya :) (som de Menorca)

Heavy
Per Anònima el 21 de novembre de 2018 a les 14:17
5   0
Justament estic amb la regla ara maremevaa... molt bonic i tot però quan et lleves amb sang al pantaló i una cascada nomes al aixecarte... no ser persona sense ibuprofeno o la bossa d'aigua calenta... No se jo que dir-te.

Això son tocaments
Per Anònim el 21 de novembre de 2018 a les 11:54
1   0
Li has de dir al mestre, no es normal qbet toqui aixi, jo de tu l'enviaria a la merda

Rttttt germanaaa
Per Noiaaa 14 anys el 20 de novembre de 2018 a les 23:07
0   0
Jo tinc regles molt doloroses i pfff encara q sigui natural i tot aixo no es gaire maca no Aixi q si q hi ha gent q no els fa gens d mal pero hi ha molta penya q com a mi no ens fa molta gracia

Ajuda
Per Anònim el 20 de novembre de 2018 a les 23:05
1   0
soc noia (15 anys i migg) i el nen k se senta al meu costat hem toca les cames, vull dir cuixes (pero no arriva al cony). Jo no sé perk ho fa, osigui jo no lo dic k no ho faci pero no sé si es una indirecta o que és, no tenim cap rollo de lío ni res. Em posa una mica nerviosa perke yo no vull res. Que faig?! Ell no senadona de k em poso nerviosa/timida

hola?
Per Anònim el 21 de novembre de 2018 a les 12:08
3   0
A veure quants anys tens? Perdona tia, però per començar si no vols res o estas incòmoda diga-li que NO i punt. Si segueix fent-ho hauràs de ser més directa i enviar-lo a la merda alt i clar. I per cert, és una indirecta de que vol algo amb tu, de tipus sexual vaja.... Espero haver-te ajudat
Sóc noia i la regla no la trobo tan maca
Per Anònim el 20 de novembre de 2018 a les 22:21
21   1
Serà una cosa natural i tot el que tu vulguis però no totes la patim de la mateix manera. Quan em baixa m'he dMestar prenent pastilles pq no em puc quasi moure del mal osigui que ns no parlaria generalitzant en un llibre sobre la regla.

idk
Per Anònim el 21 de novembre de 2018 a les 08:30
2   0
a mi tambe me fa molta rabia q la generalitzin ia mes per exemple a mi q tinc a regla no magrada dirho per mi es privat i no magrada q em preguntin tia quan et baixara o quen et queda es incomode PER MI pero entenv q totes les nenes d la meva classe diguin per alla al mig tia acompanyem a canviarme la vo.presa o uauauau dequi 3 dies me baixa nose per mi es incomode.
🤦🤦
Per Anònim el 21 de novembre de 2018 a les 07:30
1   0
Avere, que no testan parlant si fa mal o no. Testa parlant de que no segueixi sent un tema tabú
Aquest no es el problema
Per Anònim el 21 de novembre de 2018 a les 00:42
2   0
Pro que el problema es que si, la regla es natural, i potser tu pateixes molt, pero hi han personas que la toben asquerosa i fan burles o comentaris lletjos sobre ella. Aixó és el que s'hauria de canviar
Tremenda
Per Anònimaa el 20 de novembre de 2018 a les 23:11
10   2
Estic amb tu! Terrible el mal que fa. A vegades ploro i tot. Like si també ho passes malament.
Lol
Per Anònim el 20 de novembre de 2018 a les 22:52
9   0
Una cosa, saps què és un tema tabú, no? A totes les noies ens sembla que la regla no és bonica, però per això no significa que no tinguem dret a parlar-ne d'ella o de quan parlem de la menstruació la major part de la gent (sobretot els nois) ens mirin amb fàstic o si fós un tema que donès igual o sorpenes.