6 pel·lícules amb missatges masclistes que segurament no havies identificat

per Adolescents.cat , 26 de novembre de 2018 a les 08:41 |
Tot canvia i evoluciona, però és bo parar-se i analitzar les coses per adonar-se que potser allò que fins ara ens resultava tan “normal”, hauria de deixar de ser-ho. 

En moltes pel·lícules, igual que a la vida, hi ha missatges masclistes força preocupants. El que és més preocupant encara, és que segurament gairebé ningú els havia detectat.

 


Versió sense playbuzz:

Grease
Una noia reprimida que només aconsegueix l’acceptació renunciant a ser qui és i convertint-se en el que el seu nòvio espera d’ella.

Indiana Jones i el temple maleït
Fa riure, sí. Però molts dels gags es basen en estereotips que s’atorguen a la protagonista femenina, que representa a la dona com un ser cridaner, histriònic, manipulador i a càrrec de l’home.

El diari de Bridget Jones
Una protagonista femenina que basa la seva felicitat, exclusivament, en trobar un home. A més es menysprea a ella mateixa constantment i permet que els altres la jutgin, basant la seva autoestima en la seva edat, pes i aparença.

50 ombres de Grey

En aquesta saga es tracta la dona com un objecte. A més es fa publicitat de les relacions tòxiques on hi ha abús de poder. La protagonista ha de nedar sempre contra corrent per canviar a l’home i acceptar cegament els seus desitjos encara que vagin en contra dels seus. A més ell la controla desmesuradament i ella sempre ha d’estar preparada per ell.

Saga ‘Vengadores’
No es dóna massa importància als personatges femenins. Hi ha un moment en què el Capità Amèrica i Hulk parlen davant de la Viuda Negra com si no existís. Dient davant seu què pensen d’ella. Però el pitjor és que ella sempre està en segon pla en moments decisius. A més s’ensenya la pràctica medieval que el senyor feudal podia mantenir relacions sexuals amb qualsevol noia. Per tant es permet que l’abús es vegi amb normalitat.

El Diari de Noa

La línia entre l’assetjament i el romanticisme és molt fina en aquesta pel·lícula. Perpetua el tòpic missatge de: “quan una dona diu no, en realitat vol dir sí”.
A més s’idealitza aquest amor malaltís, dependent i obsessiu.
Arxivat a:
ACTUALITAT, pelis, masclistes
Participació
Maremeva més tret de context..
Per Anònima el 27 de novembre de 2018 a les 23:59
0   0
Més tret de context i no reconeixem les pel.licules. No em sembla gens bé. Per exemple a 50 sombras de grey s’està visibiltzant una altre manera de veure el món. Hi ha gent que li agraden les coses masoquistes i és així, tot i que en visió d’altres no sembli bé, hi ha gent al món que li agrada. En aquesta pel.li la noia no fa res que no vulgui. Ell li presenta un contracte i ella l’accepta siguent conscient de tot i sempre pot tirar-se enrere. No defenso el masoquisme ni va amb mi, però crec que per ser un tema tan delicat (fent això has de vigilar amb els límits) està molt ben tractada ja que tothom és lliure de fer el que vulgui si és consentit per qui ho fan. I ho dic jo, que més que m’exités em posava malalta veient aquest ‘estil’ de fer...

Aquí gakta The kissing booth
Per Anònim el 27 de novembre de 2018 a les 17:03
1   0
Deurieu de cambiar Grease amb The kissing booth, per favorque, esta ple de relacions toxiqusy, per exempleque, amb el se millor amic telo NORMES per tenir una bona amistat (qui necessita normes per tenir un amic) a sobre una de les seves, normes es que no es poden liar amb familiars i mebys el germá d'ell, després, LI TOQUEN EL CUL IDE AS OBRE LI FIQUEN FIQUEN LA CULPA A ELLA (he de dir que lu de la falidlla era una tonteria per que si s'et trenca el pantaló eten fiques una, jaqueta a la cintura i punto) i no nombro res més per que si nono aixo seria molt llarg, pero es que la peli te tela.

Informeuvos abans de parlar
Per Anònim el 27 de novembre de 2018 a les 15:44
0   0
Los venadores es normal que les coses importants estiguin mes relacionades en capitan america, hulk, iron man basicament perque son més importants ja que tenen poders, en canvi viuda negra no en té, al igual que ojo de halcon, ell tampoc te protagonsime, i perque? Pel simple fet de que NO te poders i no un personatge fonamental. A més a més encara no s'ha fet la pel·licula de viduda negra perque el director marvel entreteniment era molt machista, racista i si es pot dir un gilipolles i quan marvel studios va dixar a marvel entreteniment ja es van anuncia vidua negra, capitana marvel, black panther...

Hipocrites
Per Lil Papaya el 27 de novembre de 2018 a les 11:49
2   0
Be que parleu ara de feminisme (treint les coses de context), pero us recordo que veu penjar una “noticia” pq la guanyadora de OT 2017 va anar a una catifa vermella sense depilarse les cames...

Fora de context tot
Per Anònim el 26 de novembre de 2018 a les 22:23
0   0
Per exemple la pelicula de 50 sobres! En la peli si q la noia es la sumissa pero si hos mireu toyes les pelis que es el que es tindria que fer avanç de publicar res es veu com la ex del senyor Grey el tenia a ell de sumis ella era la qui manava! El diaru de noah! Es una de les millors pelicules romantiques que exsiteix i el missatge que te derrere no es pas aquest! (torno a repetir mireu-vos la peli avanç d'escriure res!! ) el missatge verdader es que has de esatr amb qui et fagi feliç tingui molt o pocs diners la seva classe social no importaa! I de les altres passo de comentar millor! Vingaa repasseu-vos una miqueta aixoo Gracies Ho sento per les faltes xd

cincueta sombras de grey
Per Anònim el 26 de novembre de 2018 a les 22:05
1   1
nomes es masclista en la primera pelicula, i teniu raó pk jo la vaig odiar pero les altres dues no ho son

Eee bnoo
Per Anònim el 26 de novembre de 2018 a les 21:22
0   0
Jo també penso q x exemple a marvel hi ha poques superheroines (dic d pelis eh, no se els còmics pq no els he llegit) i m'agradaria que també es mostrés a la dona com a algú també fort i que val. Però igualment crec que cada vegada en surten més i q los vengadores no es masclista ni res, simplement hi ha més nois, però no sé les ridículitza per res. Crec q la Viuda Negra es brutal i boníssima amb les arts marcials i la resta. La bruja escarlata m'encanta, es brutal també.... I d DC també n'hi ha...

Redactors
Per Anònim el 26 de novembre de 2018 a les 21:04
2   0
Redactors, que sapigeu que aquest articles es puta basura. Tot tret de fora de context. El diario de noah? Venga ya, us paseu. Em fa tanta rabia q aneu de feministes, despres promocioneu After(un pel toxic, pero mes igual pk es FICCIÓ). Ojala us pogues donar una bon copet a la cara.

Vengadores
Per Anònim el 26 de novembre de 2018 a les 20:14
10   0
A els Vengadores no hi ha res de masclisme, el que passa és que sempre la Viuda Negra ha tingut un paper més secundari, ja que així ha sigut als còmics, i en la peli no trobo res de masclisme, de fet, per a mi, no hi ha cap moment que a la dona se la ridiculitzi i la menysprein. I una cosa és que tampoc té una peli on ella sigui la protagonista... No trobo just la valoració que s'ha fet.

Wtf
Per Anonima el 26 de novembre de 2018 a les 20:06
9   0
Super tret de context, o sigui el Vengadors no són masclistes, la viuda negra es secundaria, per tant no li donen molta importància i no ho fan per el fet de que sigui dona, a més grease no és així, al final els dos intentan cambiar per poder tenir la apariencia que haurien de tenir en aquells anys si fossin parella. Així que això us ho heu tret de la màniga 100%.

Diario de Noah
Per Anònim el 26 de novembre de 2018 a les 20:03
14   0
Sisplau, això ja és passar-se, com a noia que sóc jo hi veig un noi que lluita per aconseguir una noia i tots dos s'agraden i si estan enamorats perque ha de ser obsessiu. Una mica fora de context ee...

Pf
Per Anònim el 27 de novembre de 2018 a les 14:10
1   0
Ja veus, jo penso que aquesta peli es molt bonica
K
Per Anònim el 26 de novembre de 2018 a les 21:46
1   0
D'acord amb tu, fliping
Esq alucino
Per Anònim el 26 de novembre de 2018 a les 20:01
7   4
Podem, PER FAVOR, (a mes de no treure de context el 150% del que surt al article) aprendre a diferenciar ficció de realitat i no banalitzar totes les dones que no pensen de manera tan extremista com vosaltres? No. Totes. Les. Dones. Han. De. Ser. Com. Les. Idealitzeu.

50 ombres
Per Anònim el 26 de novembre de 2018 a les 19:44
5   11
50 obres no és masclista, ja que el que fa en Christian a les noies, abans una dona li havia fet a ell

Emm
Per Anònim el 28 de novembre de 2018 a les 00:18
2   0
Vaya merda d'rgumentació, t'has lluït
Vengadores
Per Anònima el 26 de novembre de 2018 a les 19:41
33   0
No estic d'acord amb el argument que heu donat sobre los vengadores. Hi han superheroines de aquesta saga que tenen una trama i una importancia molt mes gran que altres personatges, com Gamora, Nebula, Capitana Marvel, 'la Bruja escarlata'', Hela com a dolenta de la pelicula Thor i el Ragnarok etc, a mes que més endavant Pepper (la dona de Tony Stark) també te el seuque propi tratje i te accions heroiques... podria seguir parlant de altres heroines que estan en diferents multiversos, com podria ser SpiderWoman, la qual va sortir a la pelicula nova de animacio de Spiderman. Ademes sense la Viuda Negra no haguessin pogut calmar a Hulk per que tornes a ser Bruce Banner a l'era d'Ultron. Sincerament, no estic gens d'acord amb el que heu posat en aquest article. 🙆

Totalment d'acord
Per Anònim el 27 de novembre de 2018 a les 02:39
5   0
Crec que Marvel no es gens sexista (sobretot ultimament) ja que gairabé tots els personatges femenins son forts i independents i ademes tenen papers molt importants. La Viuda Negra es el millor personatge de la saga i juga un paper importantíssim. Ademes que se la presenta com a una dona super forta i totalment capaç de vencer a qui vulgui.
Caanvieem el món
Per Anònim el 26 de novembre de 2018 a les 19:39
18   13
Noies, tenim molta feina per davant

.
Per Anònim el 26 de novembre de 2018 a les 21:15
14   1
No tenganyis:això és cosa de tots
!!
Per Anònima el 26 de novembre de 2018 a les 20:57
4   0
GRÀCIES, ALGÚ QUE PENSA!
el diario de noah
Per Anònima el 26 de novembre de 2018 a les 18:22
20   1
enserio?! puahahahaha esk jo flipo amb vosaltres.

🤔
Per Anònim el 26 de novembre de 2018 a les 17:44
19   20
Penso que no és per tant...hem portat això a uns extrems... 1er que les pelicules són antigues (la majoria) i pot ser que alguns comentaris si que sobrin... 2n no estic en contra ni molt menys del feminisme, és més, jo estic a favor però l’estem portant tot a un extrem... m’explico: és cert que una mica de masclisme hi ha...però per exemple en la película de 50 sombres no tindria sentit si les escènes no fosin masclistes, perque la peli va d’això(en part). És com a les cançons de maluma, bueno sí algo hi ha de masclisme pero tampoc ens posarem aquí super estrictes i criticar a un cantant que, per cantar una cançó aixi ja es mascliste...aleshores els directors d’aquestes pelicules son masclistes? No. La peli és així i prou.

.
Per Anònima cabrejada el 27 de novembre de 2018 a les 07:35
5   0
Sisi, ho estemportant a lextrem pro fa uns dies, van publicar un article on es deia k havien augmentat les agressions sexuals respecte lany passat. Hem de loccalitzar petites coses com aquesta i intentarles canviar. Pk la societat i el mon no es canviara sola.😙
Vengadores
Per Anònim el 26 de novembre de 2018 a les 16:42
46   2
Home si la viuda negra apareix com a personatge secundari és pk dins dels superherois de marvel no és del més principals(no té una peli individual) a més, simplement bé de la creativitat de Stan Lee i el seu soci que hi hagi una sola tia. I a més a més no es en plan feble ni cosificada, el reves en diverses escenes que un dolent li diu preciosa o aixi se'l folla(amb arts marcials no em mal interpreteu xddd)

La viuda negra te peli
Per Anònim el 27 de novembre de 2018 a les 07:49
2   1
Em sap greu dir-te que la viuda negra si que te pel·lícula. Apart no crec que ens haguéssim de fixar en si els personatges tenen peli o no perque hi han personatges masculins que si que no tenen pelicula.
tot depen dels comics
Per Anònim el 26 de novembre de 2018 a les 16:10
61   2
Hem de tenir en compte que les pelis estan basades en els còmics. I els poders de la viuda negra tampoc no maten. I aquest any Marvel donarà un paper molt important a una dona (Capitana marvel, per cert llegiu els comics hos els recomano ). En la meva opinió los vengadores no els inclouria en aquest top.

Hipòcrites
Per Anònim el 26 de novembre de 2018 a les 15:57
114   9
Clar, es que ara sou super feministes i esteu absolutament en contra de que es faci publicitat de les relacions tòxiques, però no fa molt que vau publicar una notícia sobre l'estrena d'After dient lo hot que seria i no sé que més, sent coneguda sobretot per promoure les relacions tòxiques i el maclisme...

Grease
Per Anònim el 26 de novembre de 2018 a les 11:21
6   6
no m' ho esperaba tu, l' habia vist pero no sencera

Tret de context
Per Anònim el 26 de novembre de 2018 a les 08:58
79   21
Tot aquest article està súper tret de context a propòsit. Per exemple, a grease, el noi i la noia ja estaven junts i al final els DOS decideixen canviar de ROBA per agradar a l'altre. A més, podríem dir que gairebé ho fan perquè és l'últim dia de classe i es volen canviar una mica d'aparença. A més, és ell el que decideix abandonar el seu grup d'amics per estar amb ella.

Responent a: "aaaa"
Per Anònim el 26 de novembre de 2018 a les 21:51
0   5
T'has dixat el PD: mascliste opressor
El mateix penso
Per Anònim el 26 de novembre de 2018 a les 19:26
11   11
Es com quan la gent diu que After es un llibre machista, jo penso que no, que tot el contrari, que el que vole s fer-nos veure que no ens hem de deixar manipular
aaaa
Per Anònimus el 26 de novembre de 2018 a les 11:08
22   47
No està tret de context, aquestes petites coses fan que sumin i es converteixin en grans coses per tant, és molt important visualitzar-les i parlar d'elles. L'altre cosa és que tu no ho vulguis veure.