«És dolent portar tampó mentre dormo?»

| 16/01/2019 a les 10:00h
Especial: CONSULTORI
Arxivat a: CONSELLS, consultori
 
Imatge il·lustrativa
A continuació llegiràs la consulta d’una noia enviada al Consultori d’Adolescents.cat. El text és el que ens ha enviat:

Usuari d'Adolescents.cat:

Jo des de que ho vaig provar sempre vaig amb tàmpax i si vaig amb compresa estic super incòmode.El problema és que a la nit hi ha molta gent que diu que és dolent dur tàmpax. És veritat? Em pot passar alguna cosa? També tinc un altre problema i és que des de fa uns mesos la regla em ve un mes si un mes no (fa poc que la tinc des de l'estiu) és normal?



RESPOSTA:

Hola Anònima,

Si amb els dies de més sagnat utilitzes un tampó per la nit, no passa res, intenta abans d'anar a dormir haver estat unes hores sense tampó posat i posa'l just abans d'anar a dormir. I quan et llevis igual, treu-lo i estigues unes hores sense tampó. La idea seria que les parets de la vagina descansin d'estar en contacte constant amb un element extern.

Pel que fa a tenir la menstruació un mes sí i un mes no, pot ser normal mentre es regularitza però fer una visita al ginecòleg no estaria de més si això és permanent.

Una abraçada i gràcies per escriure'ns!

Helena Angel
Psicòloga Iesp - Wommum
@Helenangelpsico
http://www.helenaangel.com

 

 Pots fer la teva consulta al Consultori d'Adolescents.cat aquí

 






Des d'@AdolescentsiCat parlem amb la Miri Pérez-Cabrero de Masterchef —@mirimchef5—. Comentarem la seva evolució al llarg dels últims mesos i el seu pas pel programa que l'han portat a ser una de les cares més populars del moment. També li preguntarem sobre l'amor o què mira a Netflix i què escolta a Spotify.
 

Què t'ha semblat?

0
0
0
0
0
0
0

COMENTARIS

69
Anònim., 16/01/2019 a les 13:50
Molt interessant
+187
-7
sóc verge, algú més?
alguien como yo
Anònima, 16/01/2019 a les 18:49
+19
-1
tambe soc verge
Xd
Anònim, 16/01/2019 a les 20:44
+5
-0
Hola jo tb JAAJ
TINC PO
Anònim., 16/01/2019 a les 13:51
Interessant
+59
-7
Tinc por a posar-me tampax
no t' el posis
Anònima aconsejera, 16/01/2019 a les 18:50
+18
-26
et compliquis i no et posis tampo, pose't compresa millor, tot hi quee el tampo es mes comoda, depen de coom t' el posis o el temps que el dus posat, t' has d' enrecordar que el portes
prova
Anònim, 16/01/2019 a les 20:14
+6
-0
jo avans tampoc volia, i ho vaig provar un dia perq tenia q anar a aquarama, i pos obviament, no podia portar compressa. d manera q hem vaig possar al bany, i amb calma, mel vaig possar. ara vaig sempre amb tampax, es mes comede. et recomane que ho proves, i si no et va be, doncs olvidat, compresa i avant. pero tens q provar-ho, no tingues por! es mes facil i comode del q sembla!
Per la de la por
Anònim, 16/01/2019 a les 20:49
+4
-0
Jo igual xd
Tampaxx
Anònim, 16/01/2019 a les 21:51
+6
-0
Hi ha gent que diu que li és molt còmode anar amb compresa tot el dia🤷 a mi, personalment em va millor portar tampax quan faig esport i al dia a dia també, m'és més còmode. I, et confesso que el primer cop que em va venir, estava espantadissima i no me l volia posar però ho vaig intentar. Truquillos que et dono. 😉 Sobretot que estiguis còmode, tranquila, relaxada... pq sino no t entrarà bé i et fara mal 🤷🤷. Llegeix te les instruccions (pot semblar bastant obvi, però funciona i hi ha molta gent que passa de llegir ho "pq són molt llargues". I si no et veus capaç no passa res ❤️😙, pots demanar ajuda i consells a alguna amiga amb la q tinguis confiança i sino tranquila, amb compresa vas que xutes😉

Ja ens avisaras si te n poses tinc curiositat 😊😘

Moolta sort ✌️
MERDA SECA
Anònim, 16/01/2019 a les 13:59
+37
-11
L'altre dia havia de fer unes proves amb uns amics i una de les proves era menjar-me un tros de la caca del meu gos. Tinc problemes d'estomac. Hauria d'anar al metge?
si
Anònimaaconsejerra, 16/01/2019 a les 18:54
+22
-2
pero que e ra prova tipus '' verda o reto''? jope quin fastig, pero a veure que li dius al metge perque no se que pot pensar si li dius que es d' una prova
.
Anònim, 17/01/2019 a les 00:00
+13
-2
Cla que has d’anar al metge pero no pel mal de panxa sino pel cap... hola?? Qui es menja una merda de gos per fer una prova?? Estad boig o que jajajaque ascoo chaval😂
Un dubte
Anònima, 16/01/2019 a les 15:07
+31
-1
I amb la copa menstrual s'hi pot dormir? O passa el mateix?
Si que es pot
Anònim, 16/01/2019 a les 20:20
+2
-0
Per a la de la copa menstrual:
No passa res si dorms amb copa menstrual,ademes que dura 12h y fas molt bé utilitzant-la ja que així no contamines tant ;)
Copa menstrual
Anònim, 16/01/2019 a les 20:35
+5
-0
Jo mai he provat la copa menstrual i m'agradaria comprarmela. Si que es pot dormir amb ella, o aixo m'han dit. M'he estat informant i podrieu fer un article explicant-ho. :)
Pd: tinc por de no saber posarmela ja que soc verge. A algu mes li passa? No vull ser lunica rara jajaj
Jo ho faig
Anònima, 16/01/2019 a les 22:27
+1
-0
Jo dormo amb copa i la mar de bé, ara, espero que no sigui dolent perquè sóc incapaç d’anar només amb compresa. Algú ho sap?
👐
Anònim, 17/01/2019 a les 00:15
+2
-0
Si que es pot.
De fet, és millor dormir amb la copa que amb un tampó. Primer perque la copa la pots portar fins a 12 hores, i un tampó crec que eren 8 nomes. El tampó absorbeix mentres que la copa recull, això vol dir que no resseca com un tampó, a més no té cap químic.
Tot son aventatges!
Algu mes?
Anònim, 16/01/2019 a les 20:06
+0
-1
Ami em be mes si mes no loko i en plan avegades em pot venir quan li surt dalla abaix i joder ves a saber putser algun dia vaig amb pantalons blancs i mira una taqueta vermella surt dalla, joder vaia merda!
La regla
Anònim, 16/01/2019 a les 20:15
+4
-1
Hola, hem dura la regla dos setmanes i hem baixa molt forta durant els 15 dies. Nose si es massa normal...(tinc la regla desde el maig del 2018)
Durant els 15 dies hem fan molt mal els ovaris i hem marejo

No vull anar al ginecoleg ja que hem fa cosa que hem vegin despullada...
home
Anònimaaconsejera, 17/01/2019 a les 10:44
+1
-0
la de dones que van al ginecoleg i noies joves eh, no et proecupis, si has d' anar ves , hi ha solucio ja que la regla dura una setmana com a molt i si et senta fatal la regla que hi hagent que kllii passa peo no tan aixi . Si acas digali a la teva mare si no ho sap

PD: bon dia
hola
Anònim, 18/01/2019 a les 23:21
+0
-0
Si ets menor i encara no has tingut relacions sexuals segurament no et revisaran la vagina, només et faran preguntes i segurament et diran de fer-te un anàlisi de sang per saber si tens un problema hormonal. No et preocupis, ves-hi, et sentiràs molt millor després.
Eiii
Anònim, 16/01/2019 a les 20:44
+2
-0
Hola adolescents, algu sap si la jennifer lawrence te insta??? Es que no la troboo

Merci guapees❤
ajuda
Anònim, 16/01/2019 a les 21:29
+2
-0
tinc 15 anys i em vaig posar un tampo unes 3 vegades i aqestes tres vegades no he pogut aguantar. em feia molt mal i caminava com un pato. ajuda que es el q faig malamen?😫
No passa res
Anònima, 17/01/2019 a les 16:22
+1
-0
Sempre recorda què tens que estar relaxada perq si no ho estàs,els musculs de la vagina estaràn tensos i no podras ficarte’l bé,prova unes altres maneres de posarte’l o sino demana ajuda a la teva mare
fuck all of u
chao , 17/01/2019 a les 15:23
+3
-0
hi ha tius amb vagina, per tant no demaneu nomes a les noies
Aveure sagals
Anònimaaaaaa, 17/01/2019 a les 19:39
+0
-2
Perquè noies? A la story d'instagram poseu: "NOIES, dormiu mb tampó?"
COM QUE NOIES GERMANS TAMBÉ HI HA NOIS QUE TENEN LA REGLA -.-
No dic que no pugueu dir "Noies" referint-vos a noies i nois, com dieu "nois" referint-vos a noies i nois però això crec que no estava fet d'aquesta manera... No ho sé...