«Hi ha alguna manera de suar menys»

| 20/01/2019 a les 10:00h
Especial: CONSULTORI
Arxivat a: CONSELLS, consultori
 
Imatge il·lustrativa
A continuació llegiràs la consulta d’una noia enviada al Consultori d’Adolescents.cat. El text és el que ens ha enviat:

Usuari d'Adolescents.cat:

Hola!


Us volia fer una pregunta, sempre faig pudor de suat i mira que em dutxo cada dos dies, em poso desodorant i colònia. Com és això? Què més puc fer? Em preocupa perquè no em puc apropar molt a les altres persones, ja no sé què fer. 
Ajuda! Gràcies macus!

RESPOSTA:

Hola,
Primer de tot agrair-te la confiança dipositada en nosaltres i l'empenta d'obrir-te i explicar què et passa.

Per una banda, plantejar-te de seguir la rutina dels hàbits d'higiene de manera molt rigorosa. Et diríem de dutxar-te cada dia, especialment després d'haver realitzat esport, així com canviar-te la roba i posar-te-la neta. També et pot ajudar no fer ús de sabates molt apretades per tal de no potenciar més la suor.

D'altra banda, hi ha hàbits alimentaris que poden ajudar a reduir la mala olor corporal. Per exemple, reduir aliments com les especies o l'all ajuden a reduir l'olor de la sudoració. Això no vol dir que no es puguin menjar, sinó que si es mengen en força quantitat es poden reduir. També poder fer infusions de poma ajuden al cos a realitzar el procés de desintoxicació i també van bé per reduir la mala olor de la sudoració.

Finalment, i el més important, és com et pot fer sentir aquest problema amb tu mateix/a i com això sents que pot afectar en la manera amb la qual et relaciones amb els altres. T'animem a valorar alternatives en com et pots seguir connectant amb les persones que estimes sense aïllar-te o sentir-te desplaçat/da. Per exemple, a vegades ens pot omplir tant una bona xerrada amb un amic/ga com una abraçada o poder anar a fer un passeig amb un familiar com un apropament físic.
Esperem haver-te pogut ajudar.

Gràcies.

Gemma Conde
Consultori d'Alimentació i imatge corporal

 

 Pots fer la teva consulta al Consultori d'Adolescents.cat aquí
 




Des d'@AdolescentsiCat parlem amb la Miri Pérez-Cabrero de Masterchef —@mirimchef5—. Comentarem la seva evolució al llarg dels últims mesos i el seu pas pel programa que l'han portat a ser una de les cares més populars del moment. També li preguntarem sobre l'amor o què mira a Netflix i què escolta a Spotify.
 

Què t'ha semblat?

0
0
0
0
0
0
0

COMENTARIS

:D
Anònim, 20/01/2019 a les 15:19
+16
-0
Ami em sua el cul i ben orgullosa que n’estic .
Hipocresia
Anònim, 20/01/2019 a les 15:24
+16
-5
Collons dutxet cada dia pòtul!!!
Antitranspirant
Anònim, 20/01/2019 a les 15:41
+6
-0
Jo utilitzo antitranspirant Perspirex, t'ho poses a la nit i no sues gens durant dos dies, i t'ho tornes a posar i així! Jo estic molt contenta!
Esta en roll-on per les aixelles i en loció per les mans i peus, no sé quin és el teu cas! Pero t'ho recomeno!
Suar
Anònim, 20/01/2019 a les 15:45
+12
-0
Dons mira jo sóc una noia k suo molt. Cada dia em dutxo i abans de anar a l'ins em poso desodorant. Quan arribo a l'ins ja stic super suada. Molts cops penso k es pk Porto anorak molt gruixut i k em fa suar però no crec ja k jo molts cops tinc fred amb l'anorak i suo igualment. A l'estiu si k ja ho entenc pk fa més calor pero a l'hivern no ho entenc. Algú més aixis??
...
Anònimaaaa, 20/01/2019 a les 22:05
+3
-0
Jooo, em dutxo cada dia abans d'anar al insti i quan arribo ja estic suant, i això que estem a l'hivern xs
Same
Anònim , 20/01/2019 a les 23:25
+1
-0
Es sortir de casa fent olor a la crema i arribar a classe suant. Això em fa molta ràbia :(
Cabell
Anònim, 20/01/2019 a les 15:57
+2
-0
Hi ha alguna manera de que el cabell del cap et creixi més rapid
Cada dos dies?
Anònim, 20/01/2019 a les 15:58
+2
-18
Que no te estranyi que facis pudor🤢
Yes i curar la roba tambe
Anònima, 20/01/2019 a les 16:04
+3
-1
Jo tenia la mania de fer esport i deixar la roba tirada por ai en plan ja la rentaré, al final sanava a la roba bruta uns dies, sanava a la rentadora, te la poses despres de dutxarte i a la mínima que sues fots pudor.
Joder que tacabes de dutxar i sembla tot el contrari sas, lol cuideu la roba en serio
El meu life hack ;-)
Anònim, 20/01/2019 a les 17:00
+7
-1
Hola! Doncs mira jo tenia el mateix problema que tu però una amiga em va dir que a la samarreta (interior o lo que sigui) t'enganxis a cada axila una o mitja compresa d'aquestes molt fines sense ales (que a més tinc entès que tenen ''perlas activas'' i eliminen l'olor dolent) i quan notis que has suat te les treus. Jo normalment me les trec després del pati perquè és quan més em moc de tot el dia. No es veu ni es nota a no ser que portis maniga curta suposo. Apa molta sort! :-P
Hiperhidosis
Anònim, 20/01/2019 a les 18:25
+4
-0
Si sudas tanto ves al médico al igual tienes hiperhidosis. Don't worry que solo es la glándula del sudor más desarrollada pero está bien saberlo
GEMELAS XD
Anònim, 20/01/2019 a les 18:38
+3
-0
Per favor em pasa el mateix, sembla que l'hagi escrit jo mateixa. Tambe soc tia i la veritat es una merda que et passi aixo. Jo m'he arribat a plantejar si tenia algun problema dermatologic loco. Es horrible pero i understand you sister.
El mateix
Anònim, 20/01/2019 a les 19:01
+2
-0
A mí tambe em pasa però sobretot a les mans i vaig anar al dermatòleg i em va dir que em compres unes tovalloletes especials i la veritat és que van molt be
No serveix
Anònim, 20/01/2019 a les 19:11
+3
-0
A mi això ni e serveix ni M’ajuda...
Penso el mateix
Anònim, 23/01/2019 a les 16:50
+0
-1
Penso igual que tu
.
Anònim, 20/01/2019 a les 23:11
+3
-0
Dutxarse cada dos dies suposo que es refereix a dia si dia no... si és així no hi ha cap problema de bruticia nois !