«És dolent masturbar-se molt?»

per Redacció, 6 de febrer de 2019 a les 09:14 |
A continuació llegiràs la consulta d’una noia enviada al Consultori d’Adolescents.cat. El text és el que ens ha enviat:

Usuari d'Adolescents.cat:

Bones adolescents.cat,


Jo ja fa bastant que em masturbo, és una cosa rutinària en mi. Però em preguntava si això suposaria algun problema, perquè he vist que hi ha parts del meu membre que han canviat de color cap a fosc, potser és per què apreto molt?
I relacionat amb això, un dia ho estava fent amb una noia i se'm baixava sola estant dins seu, podria ser que aquests fets estiguessin relacionats? O que tingués algun problema?
Moltíssimes gràcies.


RESPOSTA:


Hola Someonejaja,

La masturbació no és perjudicial per la salut, és la manera que tenim de conèixer el propi cos i de saber com funciona el propi plaer. T'animem a seguir descobrint-te ;)

Pel que fa a la part del penis que t'ha canviat de color, el millor seria que consultessis amb el metge de capçalera o amb un andròleg. És important que quan observeu canvis en els nostres genitals, a la pell, en els fluids, el color o l'olor del semen, etc... ho consulteu amb professionals de la medicina per a poder descartar qualsevol infecció.

Pel que fa a "un dia ho estava fent amb una noia i sem baixava sola estant dins seu", entenem que fas referència a l'erecció. No té res a veure amb la masturbació. Per a què hi hagi una erecció és important que estigueu centrats en el plaer i el passar-ho bé, si això no es dóna i sentiu que teniu una pressió per a fer gaudir a l'altra persona amb la penetració i per tant, amb la vostra erecció, aquesta es perdrà ja que hauràs deixat de divertir-te.

Per tant, no centreu les relacions sexuals en la penetració, gaudiu, descobriu, jugueu, etc...

Una abraçada i gràcies per escriure'ns!

Helena Angel
Psicòloga Iesp - Wommum
@Helenangelpsico
http://www.helenaangel.com


 




Elisabet Casanovas, actriu i una de les protagonistes de la sèrie Merlí, passa per AdolescentsiCat. Parlarem de la seva experiència al món del teatre i també de la seva etapa com a Tània..

Li farem passar algunes proves, per exemple: Recordarà alguns dels diàlegs de Merlí? Serà capaç de parlar de l'obra de teatre que està fent ara després de respirar heli?
 
Participació
Única??
Per Anònima el 6 de febrer de 2019 a les 23:13
2   6
Soc la única q mai s’ha masturbat?! 😂❤️❤️🤷🏼‍♀️

Si i no jaja
Per Anònimaa el 28 de febrer de 2019 a les 21:34
0   0
Jo només ho he provat uns quants cops i la veritat, no he sentit res. Hauré de seguir provant
Dubte noia
Per Anònim el 6 de febrer de 2019 a les 23:03
2   0
Hola! Una pregunta per a les noies, visaltres us masturbeu per sota o per sobre de la calceta? Gràcies

Per la de dubte noia
Per Anònima el 7 de febrer de 2019 a les 14:56
3   0
Jo ho faig de les dues maneres, depèn del temps que li dedico en aquell moment.
.
Per Anònima el 6 de febrer de 2019 a les 19:16
5   0
Jo he intentat fer-ho alguna vegada però no sento res, no sé si esque estic tensa per si em pillaràn o què però tinc 18 anys i tinc ganes de saber el que se sent d'una vegada. Què faig?

Consell
Per Anònimaa el 6 de febrer de 2019 a les 19:59
8   0
Jo abans tampoc notava res i sol notava quan el meu nòvio mels feia. 1- Has de concentrarte en algo, has de tiendre un ambient, alguna cosa q tinspiri a fertels com per exemple algu que et possi molt. 2- no es qüestió de “mete y saca” no, has de posarlos i mourels cap endavant perque per alli es on esta el punt G, i ja si eso tmb comnçat a acariciar el clítoris de manera circular, el ritme ja el veuràs tu. Espero haver-te ajudat!! Sino hi ha altres maneres de masturbarte en les que no cal posar res a dintre de la vagina.
Dits
Per Anònimaaaa💜 el 6 de febrer de 2019 a les 17:29
15   0
Adolesceeents!! una cosa jo normalment em masturbo movent el clítoris, pero fa uns dies em vaig intentar ficar els dits i hi ha com coses i fa mal jaja aixo es normal? A vosaltres us va passar la 1ra vegada q ho vau probar? Mercii😂😚

No
Per Anònim el 6 de febrer de 2019 a les 19:29
2   0
Jo fa bastant ja ho vaig provar i no em feia mal, que consti que mai he perdut la virginitat i estant a la dutxa amb dits i el chorro al clitoris es el millor
Noia?
Per Anònim el 6 de febrer de 2019 a les 16:14
19   7
No és una noia... És un noi el qui ho pregunta!

No va a males
Per Anònim el 6 de febrer de 2019 a les 18:00
18   12
No has pensat que podria ser una noia amb penis? No shaurien de fer aqests comentaris...
Titol
Per Anònim el 6 de febrer de 2019 a les 17:19
4   6
I algu a dit el contrari???
Per la/el de noia
Per Anònim el 6 de febrer de 2019 a les 17:17
3   6
No està parlant de cap noia, nose si t’adones de que es refereix a erecció i a penis, en tot moment