Què feu quan teniu por a ser assetjades? Expliqueu-nos la vostra experiència

| 08/02/2019 a les 10:00h
Arxivat a: ENQUESTA, masclisme, assetjament sexual
 
Imatge il·lustrativa
El 6,8% de les dones han patit assetjament en l'àmbit social, el 19% en espais d'oci nocturn i el 17% en espais públics. Aquestes són algunes de les dades de la primera Enquesta de Violència Masclista impulsada per l'Ajuntament de Barcelona recentment.

A aquestes preocupants xifres, s'hi sumen també les publicades pel Govern aquest febrer. Segons l'informe, al llarg del 2018 la Generalitat va atendre un total de 107 víctimes de violència masclista exercida per menors de 14 a 17 anys, cosa que suposa un augment del 20% respecte a tot el 2017 i del 45% respecte a dos anys abans, amb 89 i 74 víctimes ateses respectivament.

És per aquest motiu, que us volem preguntar com viviu i afronteu les situacions d'assetjament tan presents, malauradament, en la nostra societat. Abans, però, us detallem alguns dels exemples d'assetjament sexual que recull l'informe de l'Ajuntament de Barcelona Sóc dona, vull viure amb dignitat i lliure d'assetjament.

 


Us heu sentit identificades amb alguns d'aquests exemples? Escriviu en el formulari de més avall com feu front a aquestes situacions. De nit, procureu sempre tornar acompanyades a casa? Us han fet canviar de roba algun cop perquè anàveu "massa provocatives"? Heu canviat de vorera per no passar per davant d'un grup de nois? Expliqueu-nos què heu fet i què feu quan teniu per por a passar per situacions com aquestes i les voleu intentar evitar.

Què t'ha semblat?

0
0
0
0
0
0
0

COMENTARIS

Pff
Anònima, 08/02/2019 a les 16:16
Interessant
+65
-2
Ara que llegeixo aquests tres exemples me'n dono compte de que em passa alguns cops i es molt trist que a ple segle 21 passin coses aixi... i a mes et sents tractada com una ... quan t'ho fan😔
Quina rabia
Pagesot, 08/02/2019 a les 17:18
+24
-1
A l'insti entro amb unes amigues i hi ha uns nois k les assetgen verbalment. Puc fer-hi algo esque em venen ganes de fotrelsi una ostia pero se k no són maneres. K puc fer? AJUDA. (PERDO PER LES FALTES)
🙄🙄
respostaa, 08/02/2019 a les 19:35
+9
-8
Aver suposo q per el q has dit ets un tio, llavors jo crec q has de ajudarles semse dir res, com a molt parlant man elles en privat, pero mai els hi responguis als nois, si ho volen fer q ho faguin elles, ja q sino elles s’ho poden pendre com q et necessiten per q les defengyis, crec q lu millor esq elles els hi responguin no tu❤️
opcions
Anònim, 08/02/2019 a les 20:12
+0
-0
Jo soc molt de manar a la meda a la gent depen com em parlin aixi q si et diuen qualsevol burrada els hi diria "Aixo diguali a ta mare que li fara molta gravia tambe" ( o en castellà) i si no vols dir aixo por simplement passar d'ells i seguir caminant endavant
Pel pagesot
Anònima, 08/02/2019 a les 20:13
+1
-0
Parla
Joder
Anònima, 08/02/2019 a les 21:13
+3
-0
Fotal-s'hi l'hòstia i ja collejita y pa casaaa
Al de les amigues
respostaaa, 09/02/2019 a les 09:20
+3
-0
pot ser podríes parlar amb els nois, fent-li saber q això esta malament i q fer comentaris a una noia pot ser se sent assejada i no diu res i obviament molesta, ves amb tranquilitat i explica-li’s i q raonin q els hi fa falta, q trist segle 21 i estem així🙄🙄🙄 Es clar primer tambe parla amb elles com se senten i tal..
noet quedis de braços plegats
Anònima, 09/02/2019 a les 10:54
+1
-0
fes-hi algu i apllisa'ls o tinguies unes parauletes amb aquets assetjadors
No sé però...
Anònima, 09/02/2019 a les 11:49
+0
-0
Jo després que diguessin alguna cosa els faria la "porra" i continuaria caminant tal cual. És una manera ràpida de dir que se'n vagin a la merda i que parin. I si no funciona doncs parles amb ells.
Ns
Anònimaaa, 08/02/2019 a les 21:37
+5
-4
Soc noia i reconec que molts cops he ti fu por caminant pel carrer, pero els nois al menys la majoria dels meus amics tambe han tingut por... no es el mateix segurament pero trobo que podrieu fer no nomes una enquesta per les noies si no tambe una per els nois i que es vegi la comparacio.
Perdo per les faltes no puc posar accents nose perque.
Mmmmm Perdona per Es diferent
Anònim, 12/02/2019 a les 05:30
+0
-0
Haver. Ells tenen la por de que els atraquin, de que els hi robin algo. Però no tenen la por de que els hi vagi un tio per darrera i els hi toqui el cul, o que els acorralin un grup d’homes per demanar-te el telèfon i si vols passar una “bona estona” amb ells. No crec que ells tinguin aquesta por que algunes dones tenim. Prq apart d’aquesta pot que tinc, jo tmb (com algun noi) tinc la por de que m’atraquin, o em robin, però l’altre por que tinc es pitjor, per això es la primera cosa dolenta que penso que em pot passar.
Wow
Anònim, 09/02/2019 a les 00:57
+3
-14
Per comptar un acudit ta estàs assetjant ? Com es possible que haguem arribat a aquest extrem ?
Però lo de que mirar a una noia/dona sigui assetjament, si t’agrada aquesta noia/dona, te la imagines o que fas ? Si t’atrau una cosa la mires tot el temps possible, bàsicament per que produeix plaer.
Mare meva
Anònima, 09/02/2019 a les 14:09
+8
-0
Imaginat a un senyor que com a minim et dobla l'edat i et fot un repasson de la hostia amb cara de baboso quan passa pel teu costat, ara replantejat el que has dit maco.
Per el de wow
Anònima, 09/02/2019 a les 15:23
+2
-1
No es refereixen a mirar a la noia que t'agrada, es refereixen a mirar de manera acosadora i pervertida a una noia que no coneixes, si serà ment com a noia que sóc incòmoda e intimida molt,sobretot si després et comença a dir coses desperctives o a seguir te pel carrer.(va a bones)
sincerament
Anònim, 09/02/2019 a les 12:01
+4
-0
espero q el titol sigui assetjades referintse a persones i no nomes a dones perq recordem q als nois tambe el acosen🤷🏽‍♀️
Els nois també tenen por a ser assetjats!
Anònim, 09/02/2019 a les 12:22
+3
-2
Sóc noi i he tingut por d’anar sol pel carrer moltes vegades. No només les dones pateixen això. Aquest problema és i el patim tots; no va de sexes, sinó de persones!