10 adolescents expliquen com actuen quan tenen por de ser assetjades pel carrer

| 09/02/2019 a les 13:02h
Arxivat a: ACTUALITAT, assetjament sexual, assetjament, masclisme
 
Imatge il·lustrativa
Un 49,9% de les dones ha patit assetjament sexual i, en un 70,9% dels casos, l'assetjador ha estat una persona desconeguda, segons dades de l'Enquesta de Violència Masclista de 2016. Els comentaris obscens, les mirades intimatòries, els tocaments no volguts....són només algunes de les moltes violències a les quals les dones s'han d'enfrontar de manera quotidiana.

A més a més, la majoria d'aquestes situacions se solen donar en l'àmbit públic: al carrer, al tren, al metro i a l'autobús. Això genera un clima d'inseguretat constant que deriva en la intranquil·litat i la desconfiança.

De fet, més d'un 85% de les adolescents assegura sentir por quan van soles pel carrer, segons una enquesta realitzada aquesta setmana a través de l'Instagram d'Adolescents.cat.

"Quan veig que hi ha un grup de nois em canvio de vorera" o "Si tinc un home a darrere, trec el mòbil i faig veure que parlo per telèfon". Aquests són només 2 dels més de 500 testimonis que les adolescents ens heu fet arribar explicant-nos com actueu quan teniu por de viure una situació d'assetjament.

A continuació recollim algunes de les experiències més repetides que ens heu enviat. Esperem que aquests testimonis serveixin per conscienciar: tant de bo mai més, cap de vosaltres, hagués de sentir por quan surt al carrer.


 



Versió sense playbuzz

Noia, 19 anys
"Quan estic anat cap a casa sola, sempre hi vaig de pressa, per llocs ben il·luminats i on hi hagi gent. A més, estic en alerta constant per si algú em comença a seguir".

Noia, 15 anys
"Mai porto auriculars amb música i estic pendent en tot moment. Si hi ha algú que no em fa bona espina, canvio de vorera".

Noia, 15 anys
"Quan tinc por truco la meva mare i li començo a explicar coses per no sentir-me sola i estar més segura".

Noia, 16 anys
"Jo faig tenis i acabo l'entreno a les 9. Per por, he arribat a entrar a un bar i he trucat al meu pare perquè em vingués a buscar".

Noia, 17 anys
"Quan torno de festa vaig amb el número de la policia marcat i fent veure que truco algú".

Noia, 16 anys
"Intento no sortir de nit sola pel carrer, però si ho faig, gravo un àudio o truco a algú...penso que si em passes alguna, cosa així hi hauria proves".

Noia, 14 anys

"Quan vaig pel carrer sola i tinc la sensació que algú m'està seguint, accelero el pas i em poso a caminar al costat de la persona que tinc al davant, com si anés amb ella".

Noia, 14 anys
"Trec les claus i me les poso a les mans per poder defensar-me si intenten atacar-me. Si porto leggings, procuro que la jaqueta em tapi el cul i intento evitar mirar ningú".

Noia, 14 anys
"Si em sento insegura, envio la meva ubicació a algú conegut i inicio un àudio".

Noia, 15 anys
"Sempre camino pel cantó del carrer on hi ha més cases. Així, si algú em persegueix, puc trucar un timbre".

Noia 14 anys
"Sempre tinc la bossa agafada i a punt per si he de clavar algun cop i sortir corrent".

Què t'ha semblat?

0
0
0
0
0
0
0

COMENTARIS

Brutal
Anònim, 09/02/2019 a les 15:22
Molt interessant
+566
-1
La majoria de persones amb dos dits de front i un mínim d'educació i informació sóm conscients de les barbaritats que passen arreu del món cada dia i de la por que han de sentir moltes dones en aquestes situacions, però el fet de llegir frases textuals de noies tan joves que no poden ni anar pel carrer tranquiles i segures et fa posar la pell de gallina. Puto masclisme i puto patriarcat, jo com a tio em fot vergonya pensar que hi ha pavos que són capaços d'assetjar o violar a una tia i que pensin que és una cosa normal i que tenen dret a fer.
Soc noi tb
Anònim 15, 09/02/2019 a les 17:53
Molt interessant
+382
-2
Jo alguna vegada he ajudat a alguna noia acompanyantla al lavabo, casa, una vegada em vaig fer passar per el novio d una que no coneixia i veia que estava amb 3 (vaig tenir sort perque va venir amb mi) i nerviosa.
Elles m ho agraeixen, pero faig aquest gest perque ajudarles i que vegin que no tots som uns putos depravats sexuals. M agradaria no haver ho de fer, a vegades em sento gilipolles per ajudarles...
MOLTA FORÇA DONES DEL segle XXI!!!!!!
graciess
Anònim, 10/02/2019 a les 21:46
Molt interessant
+105
-0
les dones del segle xxi us ho agraïm
Totalment d'acord
Anònim, 10/02/2019 a les 21:52
Interessant
+56
-1
Estic totalment d'acord amb tu, jo també estic avergonyit per aquesta merda societat.
Cert
Anònim, 11/02/2019 a les 23:58
+0
-1
Però penjant aquestes noticies no ajudes a ningú, només les fas entrar la por al cos
Buah
Anònima, 16/02/2019 a les 08:44
+0
-0
Casa’t amb mi si us plau, tu i el noi que ha respost caseu-vos amb mi. El món necesita mes nois com vosaltres
Vergonya
Anònim, 09/02/2019 a les 15:56
Molt interessant
+178
-2
Em fa vergonya el que arribem a fer per por. Això no hauria de ser normal, però en el món on vivim s’ha convertit en la cosa més normal fer aquestes coses. Hauriem de poder anar tranquil.les quan tornem soles a casa
Sc noia
Anònim, 10/02/2019 a les 23:49
+17
-0
Esq és super fort q totes ho fem... pensava q jo arribava a uns extrems d paranoica x anar amb el num d la poli marcat pro veig q s normal. I crec q no ho hauria d ser.
Fortíssim
Anònim, 09/02/2019 a les 16:42
Interessant
+99
-1
Trobo súper fort que encara hi hagin persones en aquest món tan maleducades i tan dolentes que facin que les noies se sentin aixi. Podem parar-ho💪🏻
Sempre hi ha bones persones
Anònima, 09/02/2019 a les 17:42
Interessant
+87
-6
Tinc 18 anys i faig bàsquet. Surto a les 21h dels entrenaments i tinc 10 minuts caminant a casa i la por no aconsegueixo que marxi de mi. La societat està com està però encara hi ha bona gent pel carrer o per les entitats. Tinc i tenim la sort en el nostra equip que el nostra entrenador molts cops s’ofereix acompanyar-nos a casa però desprès el pobre camina més que nosaltres per tornar a casa. No es cosa de masclisme és cosa de mentalitat.
que trist
Anònim, 09/02/2019 a les 17:44
Interessant
+73
-0
Que trist que avui en dia les noies no ens puguem sentir segures pel simple fet d'anar soles pel carrer, la societat encara ha d'avançar molt per desgràcia perquè tothom entengui què és el que es pot fer i el que no
Tots
Anònim, 09/02/2019 a les 20:28
Interessant
+81
-0
Els he fet tots absolutament tots,(més d una vegada)
Veritaat
Anònim, 10/02/2019 a les 23:52
+4
-0
Sempre em fa por si hi vaig sola pel carrer
A mí hem va passar algu semblant
Anònima, 10/02/2019 a les 07:44
+36
-1
Jo fa 2anys hem va passar algu semblant .Jo sempre anava a peu alguns dies al migdia per anar a casa de la meva avía per dinar .Per anar del insti cap a casa de la aviat era un trajecte llarg i anava sola ,una dies una nois de la meva classe no paraban de perseguirme i amaban amb patinet .Jo caminaba rápid per anar rápid a casa i que no pases res i no paraban de parlarme ,tocarme la esquena ,...i jo anava corriguents i sempre donava cops i se li va caure les claus a un dels dos nois i vaig anar corriguents .I en aquella semana me va passar molts cops .Ara Tinc por de anar sola i sempre ho faig corriguents o caminant rápid pq no me puguis fer res i Sempre amb el mobil per parlar amb la meva mare i sempre me envía missatjes per si Estic be
Vergonyós
Anònim, 10/02/2019 a les 21:44
+17
-0
Ho trobo molt vergonyós k encara passi això. No pots fer res sola per por de k et facin algo. Molts cops quan torno de casa d'una amiga meva k viu a 2 mins de casa meu passo una por... Si, per 2 mins jo ja penso k em poden fer mal. Jo agafo el mòbil i faig un audio a una amiga meva i li dic k estic al carrer i k quan arribi a casa k li tornaré a enviar un missatge, li dic k si no li arribo a enviarli el missatge k fasi algo pk algo m'ha passat. Eske es impossible sortir de casa teu segura
Tal cual...
Anònima, 10/02/2019 a les 21:51
+19
-0
Hui anava cap a casa i no hi era molt tard, eren sobre les 18:50-19:00, així que encara no hi era de nit nit que diguessem. Per a arribar a casa meva tinc q passar-hi per un pas de peatons i després anar per una cantonada... Ja desde lluny tenia les claus a la mà, el mòbil amb el telèfon obert i atenta a tot... Hi he canviat d'acera perquè he vist un grup d'adults i m'ha tocat pegar tota la volta... Hui hi he arribat bé, però em sembla impressionant que sols amb 14 anys ja tingui que fer totes aquestes coses, que a dia d'avui fins i tot em pareixen "normals" quan no ho tindrien que ser...
.
Anònim, 10/02/2019 a les 21:54
+7
-1
S'hauria de començar a mirar de que arribesem a aquests punts. Molt fort pero molt real.
terrorific
Anònim, 10/02/2019 a les 21:56
+29
-0
Avui jo i la meva germana em quedat amb unes amigues que totes eren del barri i unaa no lavors em aconpanyaat a totes a casa seva i la que no viu al barri venia a casa meva , estaavem a la porta anavem a obrir i passa una furgoneta blanca i freenaa moltiisiim i super rapid , jo em giro vec la furgoneta ii crido a la meva germana que estaava intentan obrir la portaa, corree obra la porta ràpid, mentres intentava obrir la porta el noi de la furgo tirava enrere amb el cotxe i ens mirava a obert la porta per sortir i hem entrat rapidissim a casa em baixat totes les finestres i les portes amb clau, em trucat a la amiga del meu carrer q just la haviem deixat i li hem explicat llavors hem trucat al meu pare que vingyes rapid a casa me mare pq ella no hi era. En fi ens hem espantat moltissim
Indignant
Anònim, 10/02/2019 a les 22:03
+19
-0
Trobo inacceptable que les ties haguem (m'incloc) d'anar amb por, jo també faig alguna d'aquestes coses i penso:
-què cullons fas en ple segle 21 i por d'un tio.
La gent hauria de veure que no podem anar amb por i que els tios ens han de deixar viure.
(no incloc a tots els tios, no hos ralleu)
Prou!
Anònim, 10/02/2019 a les 22:06
+25
-0
Com a noia he viscut moltes experiències masclistes. Una d’elles va ser una tarda que estava a la parada del bus quan de sobte a uns quants metres de distància un cotxe es va parar. Era un home que no hem va donar gens bona espina. Va sortir del cotxe i es va començar a masturbar enmig del carrer mirant-me fixament. Vaig tindre moltíssima por i vaig començar a córrer fins que vaig puguer entrar a un bar. Estem fartes de anar amb por!!
a mi aixo tb m'ha pasat
Anònima, 12/02/2019 a les 16:15
+0
-1
he viscut la mateixa situacio que tu i t'entenc
Por 3/7
Anònim, 10/02/2019 a les 22:17
+11
-0
Jo surto d’entrenar a les 23.00 de la nit i arribo a casa cap a les 23.30/23.45. Em porten a casa i em deixen just al pas de zebra que hi ha davant. Sento molt trist que jo tenint casa meva a segons de distància senti por en tal curt trajecte.
Imagineu.
Tinc 12 anys.
Anònim, 10/02/2019 a les 22:27
+17
-0
Jo soc una noia de 12 anys. Cada setmana he d’anar caminat cap a Anglès a les 21:00, i està molt fosc.
Molts cops hem trobo a un grup de nois o un home que no hem fan bon espina. El que jo faig es agafar ben fort les claus, començar a gravar un àudio i accelerar el pas. Normalment ho paso molt malament.
Trobo que sóc molt petita per haver-me de procupar per aquestes coses, i m’agradaría que no fos així.
Vergonya q hagem d passar por
Anònimaaaaa, 10/02/2019 a les 22:48
+3
-0
Jo torno d entreno a les 9 d la nit. Normalment demano al meu pare q passi amb la moto a buscar-me per por a q em passi algo. Fa vergonya q en ple s XI passi aixo, d veritat q no es normal (no incloc a tots els tios eeh)
L'assatjament i el sentiment de por
Anònim, 10/02/2019 a les 22:53
+5
-1
Soc tiu i m'identifico molitissim amb les accions d'aquestes noies. Normalment tambe ho faig. L'assatjament es una merda
tambe
Anònim, 10/02/2019 a les 23:49
+2
-0
jo trucuu a una amiga meva i em vaig ficant al costat de noies i així em sento més segura, constant ment miro enrrere per veure si em segueixen
No hi ha per tant
Anònim, 11/02/2019 a les 00:15
+3
-20
Jo soc una noia i la veritat que crec això passa a les noies que van amb por. A mi no em fa por anar per la nit sola “Vic a les afores” jo crec que si anéssim mes valentes això no passaria.
Ex: la Profe de Lleida cuan va desaparèixer després de sortir de festa TOTHOM dien las violat, l’han asesinat etc...
si aigues set un noi TOTHOM duria anava borratxo normal que li pases
Pos va resulta que no la van violar ni res d’aixo Sinó que anava borratxa va agafar un camí porque la poli no la pilles i va tindré un accident
No té res a veure
Anònimaa, 11/02/2019 a les 08:57
+7
-0
No pots comparar unaccident de cotxe amb una violació. Ella va anar per un camí per no molestar a ningú per la carretera i així no provocar cap accident involucrant més persones. A part, no anava molt beguda, t'ho dic jo que la coneixia i he vist els resultats de l'autopsia. Una mare amb dos dits de front, si ha de tornar sola a la nit després de haver sortit de festa sap que no ha de beure. Tenia dos fills, una fa P4 i l'altre 1r i era prou llesta com per no beure tant. Per tant no parlis sense saber.
Sóc Noia i tinc 12 anys
Anònim, 11/02/2019 a les 13:49
+3
-0
Jo sempre que surto de casa per anar a l'insti truco a una amiga o ella em truca ami quan surt de casa,camino rapid i miro cap al meu voltant assegurant-me de que no em segueix ningú
Potser...
Anònim, 11/02/2019 a les 18:15
+1
-0
Potser si quan algun tio violés anés a la presó, passaria una mica menys. Pero poden fer el que els hi doni la gana sense haver de pagar conseqüencies
No em passa
Anònim, 11/02/2019 a les 19:46
+0
-1
Jo vaig tan tranquil·la per el carrer, i no faig aquelles coses, així que no totes les dones som iguals. Tnc 14 anys i no veig necessàries totes aquestes coses segur que per molta gent si, simplement per la por que tenen de que els hi passarà algo, però si a mi em ve un tiu/tia hi hem diu algo, jo el contesto i li callo la boca amb quatre paraules...
Aquest es el meu comentari
Anònim, 11/02/2019 a les 19:50
+0
-0
la majoria de noies que han escrit això no han estat assetjades. M’hi jugo bastant.
Wow
Anònim, 11/02/2019 a les 21:10
+0
-0
Em sembla molt heavy que estiguem al segle 21 i les noies haguem de passat por al carrer. A mi alguna vegada m’han fet comentaris i tal ies passa molta por.
Que haguem de trucr a algu per por a que ens persegueixin o alguna cosa pitjor es bfffff
Massa indignant
Premsa
Anònim, 11/02/2019 a les 23:56
+0
-1
Només feu agafar por el personal. Encara que no ho senbli i no ho digui ningú, el masclisme cada dia és menoe. Però clar, si mireu el got mig buit en ves que mig ple. Allà vosaltres.