4 coses que has de saber sobre el judici als líders independentistes

| 12/02/2019 a les 08:55h
Arxivat a: ACTUALITAT, procés, judici
 
Imatge il·lustrativa
Aquest dimarts comença al Tribunal Suprem l'anomenat judici de "l'1 d'octubre" en el qual es rememoraran tots i cadascun dels detalls del procés català. Com que segurament en sentireu a parlar, i molt, durant aquests dies, us portem algunes dades clau sobre aquesta causa:

 





31FAM, el grup de trap català amb més porjecció del moment, passen per AdolescentsiCat. Parlarem amb ells de com han estat els seus inicis i com viuen aquesta primera etapa d'èxit i reconeixement.
Els farem passar algunes proves i, com sempre, hauran de respondre les preguntes de l'interrogatòri íntim.
  Versió sense playbuzz

Qui es jutja?
Al banc dels acusats s'hi asseuran nou membres de l'anterior Govern -Oriol Junqueras, Raül Romeva, Dolors Bassa, Carles Mundó, Josep Rull, Jordi Turull, Joaquim Forn, Meritxell Borràs i Santi Vila-, els màxims dirigents de l'ANC i Òmnium Cultural durant el referèndum -Jordi Sànchez (ara president del grup parlamentari de JxCat) i Jordi Cuixart (encara en el càrrec de president de l'entitat cultural- i la presidenta del Parlament en l'anterior legislatura, Carme Forcadell. Només tres -Mundó, Vila i Borràs, ja allunyats de la primera fila política- han pogut preparar el judici en llibertat, els altres ho han hagut de fer des de la presó.

Qui és el tribunal?
Al capdavant de la sala hi ha Manuel Marchena, el nom que PP i PSOE van pactar com a futur president del Consell General del Poder Judicial, tria que mai es va materialitzar. Un tribunal integrat per set persones serà l'encarregat de dictar una sentència que es preveu per al mes de juliol, un cop passades les eleccions municipals.

De què se'ls acusa?
Es jutgen tots els fets que van derivar en el referèndum de l'1-O i la declaració de la independència. La principal acusació que recau sobre els presos polítics és la de rebel·lió, amb l'agreujant de malversació. La Fiscalia els aplica, en aquest cas, l'article 472.1 i 473.1 del Codi Penal, que parla de rebel·lió sense armes ni combat. Junqueras -per a qui el ministeri públic sol·licita 25 anys de presó i d'inhabilitació- és considerat el cap de la trama, mentre que per sota seu -però també com a promotors o caps principals- se situen Sànchez, Cuixart i Forcadell, per qui el ministeri fiscal demana 17 anys de presó i 17 d'inhabilitació. Turull, Romeva, Forn, Rull i Bassa s'enfronten a 16 anys de presó i inhabilitació per rebel·lió amb malversació, i Mundó, Borràs i Vila, a set anys de presó i 16 d'inhabilitació per malversació i desobediència greu, a part d'una multa de prop de 30.000 euros.

Les mobilitzacions

El judici estarà cobert per més de 500 periodistes d'arreu del món, i marcarà l'agenda de les properes mobilitzacions. A les deu en punt, hora prevista per l'inici de la vista, part dels centres de treball de Catalunya s'aturaran en solidaritat amb els líders encausats. Serà el judici més rellevant de les quatre dècades de la democràcia espanyola.

Què t'ha semblat?

0
0
0
0
0
0
0

COMENTARIS

Que cullons
Anònim, 12/02/2019 a les 11:06
Molt interessant
+251
-9
Vale ,vale i despres per matar/violar 2 o 5 anys ,vinga va aixi en anem a la merda
Completament dacord
Anònim, 12/02/2019 a les 14:54
+19
-2
Ven cert
Penso el mateix
Anònim, 12/02/2019 a les 16:18
+44
-7
Hi ha gent que esta en contra del que han fet els indepes, pero que estan en contra de la violencia, violacio, etc... Aixo els porta a pensar que no es tan greu lu dels indepes.
I aquesta gent esta amagada, no diu res, si digues algo les coses cambiarien.
FORÇA a la DEMOCRÀCIA i a la JUSTICIA!!!!
...
Anònima, 12/02/2019 a les 18:15
+10
-0
I després la manada (per exemple) per violar a una dona no els posen res, si no que els deixen en llibertat, com està el món
Pero
Anònim, 12/02/2019 a les 18:16
+2
-0
I quin es el motiu?😅
Que ascoo
Anònim, 12/02/2019 a les 18:22
+9
-1
VAYA MERDA DE JUSTICIA
Algú viola a una persona i li cauen 3 anys o fis i tot ni va a la carcel
Posas un paperet a una urna per dir que vols la indapendencia i 30 anys a la catcel
QUE ASCO DE MÓN
“ sorry per les faltes”
Res més
Anònima 🎗, 12/02/2019 a les 18:28
+4
-2
Fa pena. Punt i final.
Això es justicia???😡
Anònim, 12/02/2019 a les 18:38
+8
-0
Trobo alucinant que per haver violat a una noia tinguis que anar 7 anys a preso, i per expressar la teva opinió i ficar unes urnes haguin d'anar a presso fins a 25 anys quan per matar a algu tambe et fiquem 25 anys.
Això és indignant😤😡😡😠
Hipócritas
Anònim, 12/02/2019 a les 18:48
+4
-12
Penjeu nmes coses indepentistes, jo no u soc i me la suda que els posin a presó (perdó per les faltes). I si también haurieu de posar que están a la presó perque son delincuents. Aquest comentari no el pujareu pero bno. Joves que no tenen nidea de política es posaran de part vostre si els i doneu tantes raons. (Perque sou els seus ídols) i no hem dieu lo de no entris a l'article si no t'importa. Perque entró si jo vull.
No tens raó
Anònim, 14/02/2019 a les 23:03
+3
-1
Primer de tot no t’inventis coses. No penjen quasi mai coses independentistes i si ho fan, sempre és des del respecte. Segona, encara que et sigui igual que hi hagi gent a la presó no cal dir-ho d’aquesta manera. Una mica de respecte. I tercera, tu no ets ningú per dir a la gent que ha de pensar o no, encara que no sàpiguen res de política poden decidir per ells mateixos.
.
Anònim, 12/02/2019 a les 18:57
+6
-4
Llibertat
Vaua merda judici més injust ens esperaa. Merda democràcia i vergonya. Encara hi ha algú que no es vulgui independitzar? Merdaa manipulació espanyola.
Injust
Anònima , 12/02/2019 a les 19:24
+2
-0
I als violadors/assessins els foten 5-6 anys com a maxim. Es nota que només els importen els diners i una merda les pobres victimes de crims veritables. De veritat, espero que això acabi com més aviat millor i que tot sigui just (tot i que és imposible.
Normal?
Anònim, 12/02/2019 a les 19:26
+2
-2
No paren de parlar a la tele
M'estic ratllant
Ya no?
Sociedad indepe de tota la vida i estic d'acord amb tot i tenen raó pro aquí s'estan passant
No hi ha dret
Anònim, 12/02/2019 a les 19:31
+3
-3
Llibertat Pressos polític💪❤
🎗🎗🎗🎗🎗✌🏻✌🏻✌🏻✌🏻💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻
Anònimaaa//*//, 12/02/2019 a les 19:45
+2
-3
Llibertat presos politics
Ens en sortirem!!!🎗🎗🎗✌🏻✌🏻✌🏻💪🏻💪🏻💪🏻🎗🎗
🎗️
Anònim, 12/02/2019 a les 19:48
+3
-4
Nois, noies estem a la dictadura del 78.

LLIBERTAT PRESOS POLITCS 🎗️
Fins els cullons
Anònim, 12/02/2019 a les 20:16
+5
-9
VIVA ESPAÑA TÍO PUTOS INDEPENDENTISTAS
Democracia es dictadura
Anònim, 12/02/2019 a les 20:18
+2
-1
La democracia és la dictadura de la majoria sobre la minoria.
Per cert, felicitaciones per ser neutrals en un post
INJUSTÍCIA
Anònim, 12/02/2019 a les 20:52
+2
-2
La democràcia no pot estar mai fora de la llei. La possiblitat de debatre i decidir no poden estar mai fora de la llei. Un referèndum no pot estar mai fora de la llei! Les mobilitzacions ciutadanes i la llibertat d’expresió no poden estar mai fora de la llei!
Decidir no es un delicte i encara menys condemnar.
🎗🎗🎗🎗🎗🎗🎗
Anònim, 12/02/2019 a les 20:54
+1
-1
LLIBERTAT!
.