«No em sé fer dits, què puc fer?»

per Redacció, 3 de març de 2019 a les 10:00 |
A continuació llegiràs la consulta d’una noia enviada al Consultori d’Adolescents.cat. El text és el que ens ha enviat:

Usuari d'Adolescents.cat:


Hola, tinc 16 anys i em fa por fer-me dits.


Em fa mal posar-me tampons i m'he ficat uns quants cops un dit per provar i no em posa catxonda, però em fa por ficar-me més d'un. Què faig?


RESPOSTA:

Hola Anònima!

A vegades ens pot fer mal posar-nos un tampó perquè no l'estem col·locant correctament, potser estem nervioses i per tant, més tenses, i això ho pot dificultar una mica. Et recomanem que primer de tot miris bé les instruccions del tampó per saber com l'has de col·locar. Busca una postura on estiguis còmode, tranquil·la i sense presses per tal de poder-lo introduir. Per començar potser pots ajudar-te d'un mirallet per ubicar bé l'entrada de la vagina. També et pot ajudar utilitzar tampons amb aplicador, i començar per la mida més petita. A veure si així te'l pots posar sense dolor.

Pel que fa a ficar-te un dit i que no "et posis catxonda", és força habitual. Fixa't que pel simple fet d'introduir quelcom dins de la vagina, no hem de sentir plaer. De fet, dins de la vagina no tenim tanta sensibilitat com a la part exterior, especialment a la zona del clítoris, per tant podries provar d'estimular el clítoris i els seus voltants, i veuràs que les sensacions són diferents. Recorda però que el gran òrgan sexual és el nostre cervell, per tant, és important en què estem pensant, si estem connectades i centrades en allò que estem fent, en pensaments que ens ajudin a excitar-nos.



Per últim, si el dolor que ens comentaves, continua, i veus que és impossible introduir-te un tampó o un dit, et recomanem que ho consultis amb la llevadora, la ginecòloga o una fisioterapeuta de sòl pelvià, perquè pugui valorar si tot està correctament.

Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!

Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat

 

 Pots fer la teva consulta al Consultori d'Adolescents.cat aquí
 

Arxivat a:
CONSELLS, consultori
Participació
NO ME CORRO
Per ELVERGALARGA el 1 d'abril de 2019 a les 15:32
1   0
TINC UN GRAN PROBLEMA, NO EM CORRO I CREC QUE ES PERQUE DESDE QUE VAIG FOLLAR AMB EL PARE DE LA MEVA MILLOR AMIGA, MEL VA DILATAR A SACO I DESDE AQUELL MOMENT NOMES AMB POSARME UN TAMPAX YA EM FA MAL I CRIDO I PLORU PERQUE LA TENIA ENOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORME. CASI ENS PILLA LA MARE PERO AL FINAL NO I VEM FER UN TRIO AMB LAVI. :)

jsjsua
Per Anònim el 3 de març de 2019 a les 18:57
13   1
a mi no em posa gens posarme el dit, el que em posa es tocar per fora.

Hola
Per Anònim el 3 de març de 2019 a les 17:02
3   0
Algu em pot dir diferents maneres d masturbar-se??🙏🙏😘

Diferents maneres de masturbar-te (per a noies)
Per Clitoris el 3 de març de 2019 a les 23:40
1   1
Et pots tocar el clitoris en cercles, palpan( és a dir, fent tocs), acariciant el voltant del clitoris... Amb consoladors. A mi personalment, m’agrada masturbar-me amb el “xorro” de la dutxa, sobretot quan l’aigua està a molta pressió, m’ho poso al clitoris i dona molt de plaer . Espero haver-te ajudat
shjgbdhgbhjsa
Per Anònima el 3 de març de 2019 a les 16:02
22   1
Em passa exactament el mateix que aquesta noia. No em posa gens posar-me un dit pel cony,per això sempre em masturbo el clítoris, i quan m'he de posar un tampó mare meva un drama. A alguna mes li passa??

Exactament iguaal
Per Anònim el 3 de març de 2019 a les 20:15
4   1
Em passa em mateix tia
Tinc por de lo saber fer res
Per Anònim el 3 de març de 2019 a les 13:44
9   2
L'altre dia estavem de excursio amb el meu insti i yo i el meu lio estavem a l'habitacio ens estavem liant i la cosa va començar a pujar de to i llavors ell volie fer algo mes i yo tambe pero cuan vam intentar em vaig negar no podia fer res el meu vos me ho impedia ell despres em va entendre i em va tranquilitzar tinc por de no saber feru i q no vulgui feru mes

Ei
Per Anònima el 3 de març de 2019 a les 12:44
2   0
Com es fa un consultori??

Resposta
Per Anònim el 3 de març de 2019 a les 18:04
0   0
A baix de tot dps de la resposta de la psicologa ;)
Resposta com fer consultori
Per Anònima el 3 de març de 2019 a les 16:27
1   0
Després de la resposta i el nom de la psicòloga et diu "pots fer la teva consulta al consultori d'Adolescents.cat aquí" I ja estaria noisss
Enllaç
Per Anònim el 3 de març de 2019 a les 15:07
0   0
T'han deixat un enllaç en blau abaix de tot de l'article per poder fer la teva consulta on posa: Clica aquí per a fer la teva consulta d'Adolescents.cat Derres. :)
Igual
Per Anònim el 3 de març de 2019 a les 14:22
0   0
Hem pregunto lo mateix