Aquestes són les 5 sèries de dibuixos animats més masclistes que has vist

| 05/03/2019 a les 10:56h
Arxivat a: CINEMA I TV , dibuixos animats, masclisme, shin chan, simpsons, doraemon, Bob esponja
 
Imatge il·lustrativa
El masclisme forma part de la nostra societat i del nostre dia a dia. El dia que aconseguim tenir altres referents durant la infància, segur que les coses començaran a canviar. Sinó, fixa't en el masclisme i sexisme que hi ha en aquestes 5 sèries de dibuixos animats que tots i totes hem vist:

 



Aquesta setmana ha passat per AdolescentsiCat en Nil Moliner. Cantant i compositor català que està triomfant a tot l'estat gràcies a les seves cançons plenes d'optimisme i alegria. Parlem amb ella de la vida, de la seva relació amb Operación Triunfo, d'haver fet cançons per artistes com l'Alfred García, i també de l'amistat, del futur, i de com veu la vida.

Com a tots els convidats, li farem passar algunes proves i, òbviament, haurà de respondre les preguntes de l'interrogatòri íntim.

 

Què t'ha semblat?

0
0
0
0
0
0
0

COMENTARIS

Phineas i Ferb
Anònima, 05/03/2019 a les 11:27
Molt interessant
+276
-9
Sincerament penso que Phineas i Ferb no són uns dibuixos masclistes. És cert que la personalitat de la Candace és així, però això es perquè és la contrapart dels seus germans i és el que dóna tot "l'humor a la sèrie". Té moltes altres qualitats bones. També hi han altres personatges femenins com la Vanessa (per exemple) que són completament diferents.
tens rao
Anònima feminista, 05/03/2019 a les 12:24
+52
-3
jo Phineas i Ferb no ho trobo gaire masclista , a mes la Candas no es presumida ni tampoc la nena consentida
Phineas i Ferb
Anònima, 05/03/2019 a les 22:32
+11
-3
Jo crec que Phineas i Ferb no és masclista sinó que és la personalitat de la Candance perquè questa sèrie està basada en fets reals.

La Candance (no sé el nom real) tenia problemes mentals, per això veia als seus germans construint i fent coses rares i quan anava a avisar als seus pares no hi havia res perquè mai s’havia contruit res. Per això la Candance reacionava d’aquesta manera fins que un dia se li va anar l’olla i va matar als seus germans.

Clar que és una llegenda urbana i no cal que sigui veritat, però jo crec que, excepte la part que mata als seus germans, sí que ho és.
Reflexionem
Tres voltes rebel, 06/03/2019 a les 00:13
+4
-1
Masclista no sé, però sí que tornem al paper de noi protagonista que ho fa tot bé, que té molt bones idees i que té a una noia boja per ell (Isabella).
Reflexionar només sobre quantes noies protagonistes trobem així en dibuixos animats, visibilitzem el paper de la nena/dona protagonista més enllà de representar-la com una enamorada dels tios i la moda (com les espies de veritat, la Sakura, la Ladybug...).
Totalment d’acord
Yes, 06/03/2019 a les 18:01
+0
-0
A més personatges com la Isabela y les Girl Scouts són les p***s ames!!! Go girls!!
ho eu clavat
Anònima feminista, 05/03/2019 a les 12:07
Interessant
+81
-3
justament . a Doraemon es burlen d' en Nobita si juga amb les nenes o al joc del fil i cuan la Shisuka semblava que anaba a triunfar, en el futur es veu com mestressa de casa amb un fill i en Nobita arriban borratxo. la noia teina bon futur com musica. a mes es veritat que te aquets estereotips, clar que al Japo es costum que la dona mare, sigui mestressa de casa.
Shin Chan practicament el mateix i no nomes aixo, la Nene que sempre vol jugar a pares i mares sempre fa de mestressa de casa, tot hi que no sempre es aixi, pero majoritariament si, la Misae sempre ha de fer tot sola i el pare no fa re, sempre te una servesa cuan arriba a casa.

Bob Esponja, no us oblideu que hi ha un capitol en que en Patricio i Bob cuiden d' una almeja i el Bob que fa de mestresa de casa, ha de tenir 10 mans per fer-ho tot mentre que en Patricio fa veure que va a treballar cuan en realitat va a casa seva a veure la tele i cuan torna a la piña , esta massa cansat i el Bobes que ho ha de fer tot.

Els Simpson si pero no es d' el tot masclista, la Marge a vegades treballa tot hi que... de neteja i tot aixo sempre ho fa ella i el Homer nomes menja i veu servesa

PD: perdo les faltes
Cullons
Anònima, 05/03/2019 a les 22:19
+17
-1
Jo no tinc tanta memòria per memoritzar cada capitool
ni jo
Anònima del comentari, 06/03/2019 a les 07:22
+1
-0
pero hi ha capitols que si que m' enrecordo o els he vist mes d' un cop
a ver
Anònim, 05/03/2019 a les 13:01
+37
-10
Si que moltes d'aquestes series són masclistes però a ver no vull que sem malinterpreti, totes les series que heu nombrat són masclistes o casi totes, però en la vida real s'ha de respectar la gent que hu fa perque vol, en plan que si una dona li agrada cuidar de la casa i dels seus fills endevant, aixo si que el seu home o dona no s'ocupi de res no es pot consentir, igual passaria si a un home li agradés cuidar de la casa o dels seus fills i que la seva parella també l'ajudes i el respectés com a persona. Amb això em refereixo a que hi han cops ue abans d'acusar s'han de mirar tots els aspectes, això si, violència de gènere NO osigui no hu puc entendre com algu pot maltractar a la seva parella pel fet de ser dona o home, no puc.
Flipo
Anònim, 05/03/2019 a les 20:09
+16
-0
Si que es veritat, que hi ha alguna cosa que molt educativa no es, estil sin-chan O Doraemon quan riuen de Nobita, però amb això me he quedat flipant, tota la meva infància veient això
PEPA PIG
Anònim, 05/03/2019 a les 20:10
+48
-0
us heu deixat pepa pig
Pregunta
Anònima feminista, 05/03/2019 a les 20:19
+19
-1
Estem tant acostumants a veure masclisme al nostre dia a dia que ara la pregunta és:
Hi ha alguna dona que tingui poder en el món de televisió?? Perquè si fos així la meitat de les series i pelis no seríen així
Pensa-hi
Anònim, 05/03/2019 a les 20:52
+7
-0
Capitana Marvel xD
Fals
Anònima, 05/03/2019 a les 20:56
+9
-10
Cap d'aquestes és masclista, simplement es van fer fa ja molt de temps, i no concoden amb la nostra visió moderna i feminista de la dona. És per això que ens semblen masclistes però cap de les sèries es va fer amb el propòsit de ser masclista, això segur.
Si
Anònim, 05/03/2019 a les 21:03
+3
-0
Doctor Who té moltes dones amb poder ;)
soc un noi
Anònim, 05/03/2019 a les 21:15
+13
-2
I jo fic que les dones si fosiu presidentes o dirigirieu una serie o peli ho ferieu fantastic i esque cambiarieu el món. No com els homes o presidents que hi han que no estan cambiant res el món i s'estan quedant de barços creuats. Jo opino que SISPLAU per futures elccions es presenti una dóna i camvii el nostre mon. UN OLÉEEE PER LES DONES!
x el que a comentat abans
Anònima, 05/03/2019 a les 22:08
+2
-0
tstim💜🌙
Power rangers
Anònima feminista, 05/03/2019 a les 22:12
+1
-0
Power rangers demostra que la zona te poder y val mol .o Pokemon
ENS AGRADA
Anònim, 05/03/2019 a les 20:26
+8
-2
Vale que aquestes series siguin,masclistes o sexistes pero ami em molen i molt.
Falta
Anònim, 05/03/2019 a les 20:36
+2
-0
Falta pepa pig que veu penjar raons per lo que era masclista la sèrie de pepa pig i aquí no està
Simpson
Anònim, 05/03/2019 a les 20:48
+19
-0
Jo no crec que els simpson siguin masclistes. Son una parodia de la realitat i del mon en el qual vivim. I a Estats Units la dona està bastant desvaloritzada i és el que mostra la serie, a l'igual que situacions polítiques, el racisme, etc.

simpsons
Anònim, 05/03/2019 a les 20:53
+15
-0
Haver els simpsons son masclistes perque es una crítica, es una crítica a la societat en general així que...🤷🏻‍♀️
A mi hem fan molta gràcia:)
No sé...
Anònim, 05/03/2019 a les 20:58
+11
-0
Hola, estic d'acord en algunes, però els Simpsons. És una sèrie que critica exactament això, i els seus creadors ho han dit molts i molts cops. A més, el Homer Simpson és el típic treballador americà, també els policies com són, tontos i sempre mengen, també és l'esteoriotip del típic cap de policia. Aquesta sèrie el que fa és una crítica a això. I en molts episodis es veu com la marge és la més forta del matrimoni, i també, la Lisa representa una sèrie de valors que en teoria, si el masclisme estigués a la serie ho representaria un noi. Ja que ella representa la inteligencia, la habilitat de fer moltes coses. I també en un episodi la seva escola és divideix en noies i nois, i ella representa una nois forta i inteligent que vol aprendre.
Crec que cadascú té l'opinió que té i sha de respectar, i aquesta es la meva.
Aquesta és la meva opinió...
Anònim, 05/03/2019 a les 20:59
+6
-0
Hola, estic d'acord en algunes, però els Simpsons. És una sèrie que critica exactament això, i els seus creadors ho han dit molts i molts cops. A més, el Homer Simpson és el típic treballador americà, també els policies com són, tontos i sempre mengen, també és l'esteoriotip del típic cap de policia. Aquesta sèrie el que fa és una crítica a això. I en molts episodis es veu com la marge és la més forta del matrimoni, i també, la Lisa representa una sèrie de valors que en teoria, si el masclisme estigués a la serie ho representaria un noi. Ja que ella representa la inteligencia, la habilitat de fer moltes coses. I també en un episodi la seva escola és divideix en noies i nois, i ella representa una nois forta i inteligent que vol aprendre.
Crec que cadascú té l'opinió que té i sha de respectar, i aquesta es la meva.
Lisa es un exemple
Anònima feminista, 05/03/2019 a les 22:15
+4
-0
Feminista,vegetariana ,ecologista..ella vol trencar amb els estereotips,en alguna ocasio diu que no vol acabar com la Madre y crec que no es aixi en el futur
Simpsons
Monxu Cornejo , 05/03/2019 a les 21:01
+6
-0
Xdxd la gracia dels Simpsons es criticar tot lo que es pot i mes. Per aixo en Homer es lestereotip de lamerica gras que no fot res, la lisa que es la filla llesta i en bart el germa rebel que nomes fa que liarla. Molts altres personatges com el famos apu entre d'altres que fan broma de religions i estereotips. Obviament que la mare de la familia havia de ser una dona tencada a casa que es passa el dia cuidant els nens i fent la compra. En tot cas jo ho veig com una critica a la societat xd
Sinchan i Doraemon
Anònim, 05/03/2019 a les 21:02
+3
-0
Si que es cert que representen a dones que nomes estan a casa, pero esque precisament esta representant la societat nipona de l'època en la que es van crear, fa més de 20 anys. En el cas dela Simpson igual, i a mes tot i que s'ocupi se la casa, ella es qui mana i a mes en alguns capitols tambe reflexiona sobre com hauria estat la seva vida sense Homer, concloent que si s'ocupa de tots es perquè vol. Finalment aixo de Bob esponja i Fineas i Ferb ho veig una mica agafat pels pels.

CONCLUSIÓ :
Tot i que esta molt be per lluitar per la igualtat, no es pot buscar el masclisme a totes vandes, i sempre s'ha de tenir en compte el context en el qual es va crear.
A veure també es fiquen moltissim amnb la Shizuka
Anònim, 05/03/2019 a les 21:07
+3
-0
Perque en nobita plora i ja li diuen que plora com una nena o juga a volleiball o cartes o a tenis o amb les noies o amb peluixos i el joc del fil i també l'insulten. Aquesta serie era la meva preferida pero esque ara he madurat i sembla que sigui molt repetitiva i cansina només la veia per les tonteries i aparells de'n Doraemon. Bueno en fi tan debó fagin una nova generació de'n Doraemon i potser cambiem d'actitut. Per altre part crec que això tot reflecteix en aquella època que era que les "coses tradicionals" era com es
vivia antiguament i per ells era algo normal, però ara com estem a l'actualitat aquestes coses obviament ens sorprenen perrquè ja no es viu d'aquella manera gràcies a la gent democràtica que va cambiar el mon i la nostra manera de viure i tenir noves ideològies però el que está fet queda fet i ara mateix no ho podem evitar el que es feia antiguament.
Veritat
Anònima feminista, 06/03/2019 a les 11:28
+0
-0
Ho poso en castella perque escric amb el mobil.de hecho es verdad,yo ya no la veo y la dejé de ver ,no me interesa mucho porque se que tiene estereotipos machistas y ya lo he dicho,hasta se ríen de Bonita por jugar al hilo o con las niñas ,hasta jugando a as casitas con una amiga suya,también se reían,tiene estereotipos ,claro que en Japón igual en los 8 o 90 aún no habían avanzado y eran traficipnales ,también teniendo en cuenta la época en que se estrenó el anime
Simpsons
Anònima, 05/03/2019 a les 21:08
+1
-0
Els simpsons son una critica a la manera de viure als estats units representen injusticies el que pasa es que molta gent no sap que es una critica :)
Totalment
Anònima, 05/03/2019 a les 23:41
+2
-0
Precisament els simpsons es una critica i ha de ser masclista per riure-se'n de la merda societat en la que vivim, no com un exemple a seguir.

Pd: A la Lisa no me la toca ningú💜
no va al tema pero bueno
Anònim, 06/03/2019 a les 13:44
+0
-0
referent als Simpson , la personalitat al llarg de les temporades de Ned Flanders diria que es una burla a la religio fanatica, intolerant
Els simpsons
Anònim, 05/03/2019 a les 21:19
+5
-0
Els Simpsons no són masclistes, l unic q fan es agafar tots els putos estereotips possibles en aquest món i posar-los a la serie (apu= inmigrant explotat, wiggum=poli corrupte, burns= empresari malvat, etc.) A mes a mes, tots els homes q surten a la sèrie menys el dr. Flint son estúpids, mentre q les dones són totes molt llestes
No estic d'acord
Anònima, 05/03/2019 a les 21:27
+5
-0
Primer de tot, dir que no estic d'acord amb la elecció de Phineas i Ferb com una serie d'animació machista quan realment el personatge de la Candance té molta importancia a la serie i, no només això, si no que fa actes heroics com podria ser enque un dels capítols salvar als protagonistes de sortir de un embolic que s'havien ficat, ademes cal dir que altres personatges com la Isabella i la Vanessa trencant bastant amb els cliches.

Segon, cal dir que hi han series molt més machistes que series d'aquest top, com per exemple ''Padre de familia'' que te un humor molt semblant a ''Los Simpson'' pero s'ha de dir que Los Simpson per molt que tingui l'esteriotip de la dona que es qui fa els treballs de casa cal dir que la Lisa es un personatge femení que trenca amb estereotips que fins i tot en alguns capítols se la representa com a la presidenta dels EEUU i fins i tot en un capítol se la veu amb la seva parella, una dona.

Per acabar cal dir que aleshores os han faltat series com ''Gumball'' on també apareix el mateix esquema de los Simpsons, pare que no fa res, fill que no es el mes inteligent, mare que ho ha de fer tot i filla molt inteligent. ''Peppa Pig'' també té esteriotips de que totes les dones van maquillades amb el pintallavis entre alguns altres comentaris que fan a la serie que bueno, sels pot entendre com a machistes depenent de amb quin punt de vista ho miris. Després, per molt mal que em fasi, dir que les Monster High, serie que, personalment em va encantar sobre tot la Lagoona, tracta a les adolescents com a noies que s'han de preocupar pel físic entre d'altres, es a dir un cas semblant a la Barbie.

Es tot en la meva opinió, pero hi ha series que os han faltat i series que no hauries de estar en el top.

Pd: Sento si hi han faltes o errors.
Espies de veritat
Anònim, 05/03/2019 a les 22:04
+2
-1
Aquesta serie fa veure a les noies com persones a les que nomes els importa la seva imatge i la roba que porten, a part de que fan servir molts esterotips
x el q ha comentat abans
Anònima, 05/03/2019 a les 22:10
+0
-1
tstim💜🌙
🧸
Anònima, 05/03/2019 a les 22:13
+1
-0
Jo trobo que son masclistes perquè son un REFLEX DE LA SOCIETAT ACTUAL.
dubto molt que les hagin Creat amb mala intenció, és simplement el que pasa.
Ja us dic jo que malauradament la majoria de mares en aquest món netegen i van a comprar. Tan de bo es pogués canviar tot això
QUINA LLISTA MÉS DOLENTA
Anònim, 05/03/2019 a les 22:46
+3
-2
Aquesta llista no té cap sentit:
--Shin Chan?
Ningú la nombra quan es parla de séries educatives, fan parodies de la vida de la gent i de situacions, res més.
--Doraemon?
El pobre Nobita no fa més que rebre, fins i tot en algunes ocasions la Shizuka se'n riu d'ell…
--Los Simpsons?
Osigui, a la série hi ha un borratxo fent de pare, inmigrants il·legals, mafiosos, violéncia, assassinats… básicament una paródia de tot (com Shin Chan) i us molesta que hi hagi una dona fent de mestressa de casa???
--Bob Esponja?
Una altra série on surten coses més preocupants, il·lógiques que una estrella de mar transvestida, i que básicament fa paródies de situacions o les exagera per fer-les cómiques. El que ha escrit això deu haver-se vist un capítol i prou.
--Phineas y Pherb?
De veritat? Candance, la noia que es preocupa més pel seus germans que per ella us sembla consentida i histérica?

En fi, que heu agafat un grapat de séries famoses, heu mirat un capítol a l'atzar i vinga a fer Clickbait, a rebuscar masclisme on no hi és i a més en séries que ni tan sols son per a nens petits per començar (Simpsons i Shin Chan).
.
Anònim, 05/03/2019 a les 23:01
+2
-0
Algú ha vist Yu yu Hakusho?
Bueno res a dir
Anònimaa, 05/03/2019 a les 23:03
+0
-0
A mi sincerament, quests dibuixos son la meva infancia I m’agraden molt... aixi que sent masclistes o no, son la meva infancia
Més
Anònima, 06/03/2019 a les 03:09
+1
-0
Cambio de classe
Doraemon
Anònim, 06/03/2019 a les 09:28
+1
-1
Crec que doraemon els amics d en nobita son molt masclistes ja que diuen coses del pal no ets fort, no corred, i es com k has de ser aixi per ser un home saps?

Jdr quin asco
es veritat
Anònima feminista, 07/03/2019 a les 10:28
+0
-0
fins hi tot en Gegant amenaça la Shisuka en alguna ocasio, diu que kli clavara una clatellada a ella tambe
Bueno
Anònim, 06/03/2019 a les 09:58
+0
-0
Jo crec que totes les series y total el que veiem a la tele es masclista, osigui, si tu et poses a descifrar cada capítol de cada serie, siempre encontraras escenes masclistes... Actualmente total el que fasis serà masclista encara que intentos no fer-ho.

Pero encara que aquestes seris tinguin coses masclistes, també tenen moltes de bones, con en ShinChan que es preocupa per els que estima a molts capítols. Nobita que estima las seus amics encara que no el tractin sempre bé...
Dibuixos
Anònim, 06/03/2019 a les 15:15
+0
-0
Us heu deixat la Pepa Pig....
Simpson