Et fa fàstic la regla? Llegeix-te això!

| 12/03/2019 a les 11:48h
Arxivat a: SALUT, fàstic, menstruació, regla, feminisme
 
Imatge il·lustrativa
La menstruació segueix sent un tema una mica tabú i fins i tot hi ha persones a qui els fa cert “fàstic”. Ara bé, la menstruació és l’únic sagnat que respon a un procés natural i tot i així a molta gent li provoca la mateixa aversió que qualsevol altra sang.

Per tot això, l’artista francesa Cécile, ha volgut reunir unes quantes raons per les quals la sang de la menstruació no ens hauria de fer fàstic. Ho ha publicat al seu compte d’Instagram amb una imatge en la que es veu una mà tacada de regla i que ha superat els 27.000 likes.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

The body is not supposed to bleed in a natural way, the blood of period is the only blood loss that is not the consequence of a pathological or traumatic cause. It’s the consequence of a natural and healthy phenomenon, since human life itself results from it. No period, no reproduction, no human species, and despite that it’s one of the biggest taboos, since always. So girls would have the duty to become women, to suffer hormonal changes, the effects of contraception, pregnancy, childbirth, the tiredness of being mothers in addition to everything else, but should be ashamed of what their body lives naturally for that. The biggest scam of all time. All the blood that we see in TV news is the result of violence and death. The blood of period, results from life. Yet the first is always more accepted than the second.

Una publicación compartida de Cécile✨(📷all pics are my art) (@cecile_hoodie) el


“Se suposa que el cos no ha de sagnar de manera natural. La sang de la menstruació és l’única que no sorgeix a conseqüència d’una patologia o alguna cosa traumàtica. És la conseqüència d’un fenomen natural i saludable, ja que d’això en resulta la vida humana. Si no hi ha menstruació, no hi ha reproducció ni espècie humana i, tot i així, és un dels tabús més grans des de sempre. Les nenes en converteixen en dones, pateixen canvis hormonals, els efectes dels anticonceptius, l’embaràs, el part, el cansament de ser mares, a més de tot el demés, i tot i així s’avergonyeixen del que el seu cos experimenta de manera natural. És la major estafa de tots els temps. Tota la sang que veiem a les notícies de la televisió és el resultat de la violència i la mort. La sang de la menstruació, resulta de la vida. Tot i així, el primer sempre és més acceptat que el segon”.

Què t'ha semblat?

0
0
0
0
0
0
0

COMENTARIS

Fa fàstic
Anònima, 12/03/2019 a les 17:07
+102
-244
A veure, em sembla molt bé que sigui natural i tot el que sigui però segueix sent asquerós. Jo ja m’he acostumat però encara així em sembla molt desagradable sangrar per abaix.
Pregunta
Anònima, 12/03/2019 a les 21:08
Molt interessant
+566
-16
Si et fas un tall per accident i sagnes, per exemple al dit o al llavi, o a la mà... Et fa també tant fàstic? Per què la sang menstrual ens escandalitza molt més que la sang de la resta del cos? I apart, algú veu normal que a la societat s'accepti empassar-se el semen d'un noi al fer-li una felació però que sigui respugnant la regla d'una noia? Vinga va, ja estic veïent un munt de dislikes, però ho deia per fer reflexionar...
No t'has pensat bé el que dius
Anònima, 12/03/2019 a les 22:34
+30
-2
És el teu cos, vol dir q estàs sana, és preciós tenir la regla. A demés no te absolutament RES de fastigós. Al sagnar per la regla se't renova la sang, eliminant un munt de toxines i cèl•lules velles. Això és molt més higiènic i saludable q pensar que el funcionament del teu sistema reproductor fa fàstig. Madura!😉
Asco I no asco
Anònim, 12/03/2019 a les 22:45
+24
-3
Depen de la persona li fara o no fastic. Tot respectable
Mare meva
Anònima , 12/03/2019 a les 23:04
+15
-3
A veure si ets una dona i encara et fa fastic el teu cos... Anem malament. Després ens queixarem de que als homes li dónen fàstic i tal i qual...
Yes
Anònim, 13/03/2019 a les 15:24
+3
-5
Rt
Ningú sap per on passem
Anònima, 13/03/2019 a les 15:27
+11
-2
Tu dius que et fa fàstic i tal que sangrem per abaix. Nosaltres trèiem sang ja que l'òvul s'ha mort, si no ens quedariem embarassades, a part no saps per on passem.
Perquè quan t'ha de venir es incòmode estar tota l'estona a veure si em tacare o no.
I després el mal que et arribar a fer.
A part odio que la gent quan estàs de mal humor sempre et preguntin si estàs així perque tens la regla, doncs no.
nena, tu ets un tio o una tia?
Anònima feminista, 14/03/2019 a les 20:26
+0
-0
et fa fastig la teva propia regla? no auria de ser tabu, la regla, es natural, el mes normal del mon, igual que es parla sense tabus del semen y aixo, doncs la regla igual, la regla no es una cosa que t' en hagis d' avergonyir ni asquearte. au va sense tabus
la de pregunta
Anònima feminista, 14/03/2019 a les 20:29
+1
-0
ostia tio, el mateix que he dit jo jajaja, pero m' has adelantat, aixo mateix, osea, el semen cuan t' el empasses o el tens ala boca d' una felacio no fa fastig? i si la regla? alucinant tio, a mi emb fa mes fastig les felacions que la meva regla
Per la anònima que ha ficat « pregunta «  al titol
Anònima, 12/03/2019 a les 22:08
+15
-3
puta ama es tan cert!
❤️❤️❤️
Anònim, 12/03/2019 a les 22:17
+10
-1
Puta amaa aquesta tiaa eeh osigui mai havia fet aquesta reflexió i té moltiiiiiissima raó😍😍
La meva opinió
Anònima, 12/03/2019 a les 22:28
+17
-13
A mi personalment em fa fàstic la regla, fins i tot la meva pròpia sang de la regla em fa fàstic, en canvi si em faig un petit tall al dit o el que sigui i em surt una mica de sang doncs no em fa fàstig ja que per mi no és el mateix veure un xorro de sang com és el cas de la regla que no veure una petita taca de sang al dit, nose si mexplico
Li tinc mania
Anònim, 12/03/2019 a les 22:38
+10
-4
Bueno la sang de la mestruació no es vida del tot, ja que surt per que l'óvul s'ha mort, si no s'hi hagues mort doncs surtiría un bebé.
El que si es cert es que la sang de la mestruació es la mes neta de total el nostre cos, encara així a mi em fa fastic netejar-me jajajaja ho veig desagradable en el sentir de que siempre el mateix i em cansa... Crec que li tenim una mica de mania i per això ho odiem.
N
Anònima, 12/03/2019 a les 22:42
+11
-1
Jo ja se q es natural i normal tenir la regla pero igualment en fa fastic ns la ropa xq quan en tallo o alguna no en fa fastic pero ambos la sangre de la regla es com diferent i nose si es x la olor q deixa anar ( si mes no a mí) o per la compresa con queda tacada. No es perqué x mi sigui un tema tabú sino pels motius q he dit abans
Regla
Anònima, 12/03/2019 a les 22:48
+5
-1
Es normal que amb 14 anys encara no tingui la regla? Es que m'estic començant a preocupar
Clar
Anònim, 13/03/2019 a les 10:02
+9
-0
A mi em va venir als 16. Més que normal.
Wtf?
Anònimaa, 12/03/2019 a les 22:53
+9
-0
No entenc, em fa fàstic no perquè sigui la regla, sinó perquè de per si em fa asco la sang, osigui en tots els aspectes, on hi ha sang em fa fàstic, i no és la regla. Crec que girem coses aquí. (Opinió)
Fàstic és diferent que vergonya
Anònim, 12/03/2019 a les 23:01
+25
-0
Jo ja fa molts anys que tinc ls regla que em va venir per primer cop a cinquè de primària: abans d'hora, abans i tot que sapigués què era o què m'estava passant. A més sempre l'he tinguda molt forta: tant en quantitat de sang, com en duració, com en dolor. Molts cops he tingut vòmits i tremolors fortes a més a més. Ara, quan sé que m'ha de vindre, ja tinc acceptat que passaré una setmana terrible i solc avisar als que m'envolten perquè també estiguin preparats i no em tinguin gaire en compte certs comportaments despectius que pugui arribar a tenir.
El que vull dir amb això és que a mi no em fa cap vergonya la regla; crec que és un tabú innecessari amb el que hem de tallar. També sé que, malgrat tot, és una cosa bona i meravellosa que en un futur pot permetre'm crear noves vides. Però tot això no treu que em pugui deixar de fer fàstic. Enteneu-me: fàstic pel mal tràngol que em suposa passar-la cada mes, pel dolor, pel malestar, pel no poder-me moure del llit, per la ingent quantitat de pastilles potentíssimes que m'han arribat a receptar perquè em prengui i que em prenc (encara que no m'agradi gens prendre pastilles perquè no deixen de ser una mena de droga), per la incomoditat de portar compreses o tampons... Em fa fàstic perquè és una cosa natural que, per tant, no hauria de suposar cap malestar, però tot i així el causa. I més enllà de tacar o no els pantalons (que això és una cosa de la que cap noia hauria d'avergonyir-se i de la que cap persona hauria de riure's) hi ha molts altres factors que fan la regla una cosa incòmoda. Perquè, siguem sinceres, noies, hi ha algú que esperi la regla amb camdeletes? Algú que salti d'alegria quan vegi que li ha baixat? Algú que cregui que canviar-se la compresa és la cosa més divertida del món?
I tot i així sabem que l'hem de patir per poder tenir fills i continuar la raça humana. Quina ironia que una cosa tan molesta sigui alhora tan meravellosa.

Només compadeixo aquelles dones que no volen tenir fills i han de patir la regla tota la vida sense cap finalitat perquè no ténen prou diners per lligar-se les trompes.
Pensem-hi.
lligar les trompes
Anònima, 15/03/2019 a les 07:16
+0
-0
no es que no hi hagin diners esque , no deixen al menys a España, no deixen si no has tingut fills, despres et psoes un DIU i falla o es mou, esque no deixen lligar-les sense haber tingut al menys un fill i aixo es una putada
No
Anònim, 12/03/2019 a les 23:05
+0
-0
M'ha faltat una petita conclusió que li doni me importància al tema. És així que quan he acabat de llegir m'he quedat una mica desconcertat perquè sembla que està inacabat.
Pregunta
Anònim, 12/03/2019 a les 23:29
+0
-1
Quan et bé la regla, quan pots arribar a créixer?
Buenobueno
Anònim, 12/03/2019 a les 23:42
+5
-0
No fa fàstic com a tal, però el que a mi em passa es que a diferència de la sang de les ferides , la de la menstruació fa que facis més pudoreta xdd
Fàstic
Anònima, 13/03/2019 a les 07:25
+7
-0
A mi no em fa fàstic, únicament crec que és molt incòmode haver d'anar amb compresa o tàmpax i haver d'estar pendent de si t'ho has de cambiar cada 5 minuts.
Fastic
Anònima, 13/03/2019 a les 14:42
+1
-1
A mi sí em fa fastic la regla nomes ma vingut 2 cops i si en fa bastante fastic encara que sigui la leva propia regla en surtim una cascado pero el cony i no es q en fácil molta gracia

Pd :sry per les faltes de ortografía
El que jo penso
Anònim, 13/03/2019 a les 20:02
+1
-0
La sang de la menstruació a mi personalment no em fa fàstic, potser el que ens fa fàstic és tenir la menstruació cada més, fins i tot t’agobies. Jo porto 3 anys amb la menstruació i ja n’estic farta.
Aprensiva
Anònima, 13/03/2019 a les 20:12
+3
-0
Doncs jo sóc aprensiva, em fa cosa la sang i no he tingut cap problema amb la regla, considero que es una cosa natural i per mi no és cap tema fastigós o difícil de parlar.
jo pregunto
Anònima feminista, 14/03/2019 a les 20:24
+1
-0
el semen fa fastic? osea si, els fa fastig la regla pero cuan fan una felacio no? dic alguns i algunes. La regla no ha de ser tabu ni fer fastig, cuan ens be la regla a les noies l' endometri, la paret on l' ovul s' enganxa p er rebre un espermatuzou que el fecundi i no ha estat fecundat, es cuan es despren i es mor, fastig cap, bueno al principi pot ser pero no auria de ser aixi, la regla es natural, tant com quedar-se embarassada, els nois aurieu de veur-la com una cosa natural, el mateix que els hi passa a les vostres mares ,avies, vesavies
, tataraavies... i aixi. Imagineu que us trobeu amb una noia que li acaba de venir la regla, noia de la vostra clase per exemple, vosaltres que feu? posar cara de asco? dons no auria de ser aixi. La regla es natural. Noies, no us auria de fer fastig la vostra propia regla, perque aixo es bona señal, tot hi que sigui una merda pero bueno, de fastig cap. BONA NIT
Segueix fent fàstic