4 consells per evitar els granets a la cara

per Redacció, 26 de març de 2019 a les 07:41 |
A continuació llegiràs la consulta d’una noia enviada al Consultori d’Adolescents.cat. El text és el que ens ha enviat:

Usuari d'Adolescents.cat:

Hola!


Primer de tot moltes gràcies per tot el que feu.
Bé, el cas és que tinc molts de grans i punts negres a la cara, insisteixo "molts", i jo ja no sé que fer més. Em rento la cara dues vegades amb el sabó adequat, menjo dos peces de fruita al dia, no menjo xocolata ni coses fregides (alguna vegada si però molt poques) m'exfolio la cara amb aigua i sal (diuen que va molt bé) una vegada a la setmana, no em poso maquillatge, faig DE TOT i em segueixen apareixent. No fan mal ni estan vermells però m'estan creant un trauma terrible. També em passa que totes les webs d'Internet diuen coses diferents i no sé a què fer cas així que us faré aquestes preguntes:

1 Quins aliments ajuden a que marxin els grans i quins són els que s'han d'evitar?
2 Rebentar-se els grans va bé o no?

3 Hi ha alguna mascareta que es pugui fer a casa per ajudar a fer que marxin?
4 Algun consell per fer-los desaparèixer?

Gràcies ❤️❤️

RESPOSTA:

Hola guapa!

En primer lloc gràcies per contactar-nos i confiar en nosaltres.

Pel que ens comentes, veig que estàs preocupada pels grans i els punts negres de la cara, i això t'angoixa una mica perquè veig que has buscat molta informació al respecte i has intentat "de tot".

Pensa que actualment estàs en fase de creixement, i amb la teva edat el cos està constantment fent canvis, també a nivell hormonal. Aquests canvis hormonals són algunes vegades causants de l'acnè, al provocar que la pell estigui una mica més greixosa del que és habitual.

Respecte a les preguntes que em fas:

1-Per si sol, cap aliment fa aparèixer o desaparèixer els grans. Sí que et recomano que realitzis una alimentació equilibrada, de fet està molt bé que mengis dos peces de fruita al dia, perquè són molt riques en vitamines i això és molt positiu per la pell!

2-Rebentar-se els grans no és recomanable, de fet pot empitjorar-ho perquè irritem més el granet, pot infectar-se i també podrien arribar a quedar algunes marques. Et recomano que, encara que et costi, no els toquis.

3-Com a mascareta, pots utilitzar l'argila verda i afegir una mica de camamilla un parell de cops per setmana.

4-T'aconsello que tinguis paciència, que segueixis cuidant la teva alimentació, la neteja facial i també beure 1,5l d'aigua al dia. També et recomano que no dediquis massa atenció al tema i a comptar contínuament els granets que apareixen cada dia, perquè si no parem de mirar els granets sembla que triguen més en marxar.

Si veus que segueix passant el temps i no millores, t'aconsello que miris d'anar al metge per tal de que et pugui fer alguna altra recomanació.

Espero haver-te ajudat

Una abraçada

Laura Fernàndez

Psicòloga
 

 Pots fer la teva consulta al Consultori d'Adolescents.cat aquí
 




Oques Grasses, que s'ha convertit en un dels grups de moda a Catalunya, visita AdolescentsiCat al Saló de l'Ensenyament. Parlem amb ells de la vida i de la seva carrera com a músics.

Sense saber-ho, el grup s'ha hagut d'enfrontar a algunes proves del programa que mai havien pensat que acabarien fent. Com sonaria Oques Grasses en castellà? Són capaços de tocar una cançó seva amb instruments de joguina?
Arxivat a:
CONSELLS, consultori
Participació
Aquesta enquesta es per un treball de recerca
Per ENQUESTA el 9 d'abril de 2019 a les 15:50
0   0
HOLA PODEU RESPONDRE AQUESTA ENQUESTA SIUSPLAU. https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfLugqKcQEE6tKSPDiJwO0WA4txwwRApSAi0nhIw-GsnjA-gA/viewform?usp=sf_link

Enquesta
Per ENQUESTA el 23 d'abril de 2019 a les 21:33
0   0
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfLugqKcQEE6tKSPDiJwO0WA4txwwRApSAi0nhIw-GsnjA-gA/viewform?usp=sf_link
16 anys ja no tanta paella
Per Anònima el 27 de març de 2019 a les 17:07
0   0
Vale, jo vaig començar a tenir grans a 1r d'ESO i al principi tenia "complexa" perquè era de les poques que en tenien i buscava tot per internet per fer que desapareixesin però no va funcionar. A 2n em van surtir moltíssim i el meu fron semblava una paella (es la zona on sempre n'he tingut més), a finals de 3r vaig anar a la farmàcia i em van donar una crema (acnestil) que em poso al matí després de rentarme la cara amb "l'exfocepillo" pure active de garnier (sembla propaganda pero no ho és jajaja) i al vespre després de tornar a rentarme la cara faig servir unes toballoletes anomenades eridosis i ara que faig 4t ja només en tinc dos o tres quan em ve la regla. No us els pateu sobretot!!! I no us preocupeu per tenir grans ja que estem a la època on a tothom (a alguns més aviat i/o "forts" que a altres) els i surten. Petons i abraçades❤

Ns quin títol posar
Per Anònima el 27 de març de 2019 a les 16:26
1   0
Concell: jo sincerament el concell que em va millor és que a la farmàcia diria, venen uns pots d argila ( fang) que et mulles el dit i amb el dit moll el poses dins del pot d argila només una punta. Això abans d anar a dormir i dema ja no hi són per mi és com màgia, si els tens grans, doncs pudor et tarden dos o tres dies, pro tothom em diu que com m'ho faig pq no tinc cap gra i cap és cap. L argila tm funciona X les picades d'abella, de mosquit, lo que vulguis. T ho poses i ja sta. Llavors un altre concell si no et va bé es q abans d anar a dormir et posis pasta de dents sense que te'ls hagis petat sobretot. Adeu

infermer
Per Carles infermeru el 27 de març de 2019 a les 10:03
3   0
Una psicòloga donant consells de dermatologia i alimentació saludable... Intrusisme professional

ARBOL DE TE
Per Anònim el 26 de març de 2019 a les 21:47
3   0
De veritat feu servir arbol de te (podeu trobar-ho al mercadona i suposo que a mes llocs) i us el barrejeu amb la vostra crema i poc a poc vereu com van desapareixent els grans i las “rojezes” i també evita que te’n surtin de nous. No ho poseu directament a la pell sense cremes o sense diluir-lo amb aigua perque et pot fer un efecte molt fort a la pell. Jo ho he utilitzat i creieume que va MOLT BEE!! A demes es barat 😉

Hola!
Per Anònim el 26 de març de 2019 a les 21:37
1   0
Hola, sóc estudiant de 2n d’ESO. Desde 6è he tingut molts granets. (Ara pensareu que és poc, però per mi segueix sent una eternitat). El que m’ha passat a mi i el que m’està anant super bé és el següent: Sempre m’he fixat molt en el físic, com cadascún de nosaltres i sempre he pensat que com que tenia granets ningú m’estimaria o voldria fer-se amb mi. La qüestió es que contra més ho pensava més grans em sortien, fins que un dia vaig decidir valorar més la personalitat que el físic. I em van millorar bastant. Vaig començar a rentar-me la cara (matí i nit) amb un sabó especial i vaig començar a pendre’m unes pastilles naturals de “levadura de cerveza” i m’ha anat super bé. A vegades no cal anar a buscar un metge súper especialitzat, sinó trobar el que a tu et va millor.

CONSELL ÚTIL
Per Anònim el 26 de març de 2019 a les 20:58
2   0
Hola!! Jo personalment abans tenia molts granets tambe (vaig a començar a tenir-ne a partir de 6è 1r eso...). Vaig començar a tenir bastant complexe i vam anar al dermatòleg (per consulta privada). Em va fer una mena d'analisis de la pell i dedpres em va receotar sabons, cremes i tambe vaig provar pastilles tot i que al finak no em van fer falta. Ara mateix tinc 16 anys i tinc la pell sense granets ni marques, el canvu va estar increible!! De veritat us recomano visitar a un bon dermatoleg, ho agraireu motl😜

Volcà
Per Anònima el 26 de març de 2019 a les 20:32
7   0
Jo sempre tinc grans com al voltant de les celles i els ulls fins on comença el cabell i avui quan m'he llevat m'havia sortit un gra que semblava un volcà però en posició lateral. FA MAL!

El meu consell
Per Anònim el 26 de març de 2019 a les 20:26
16   0
Trobo que els consells que doneu estan super be pero el que recomano es que si teniu granets aneu al dermatòleg. Cada pell es diferent i necessita un tractament específic. Jo abans tenia bastants granets i vaig anar i em van donar una pumada que m’ha anat molt be. El cas es que no feu servir productes qie per exemple als vostres amics/amigues els han fet efecte ja que a vosaltres us pot fer l’efecte contrari. Espero que us serveixi el meu consell!!

Grans
Per Anònim el 26 de març de 2019 a les 19:23
12   0
A mi em va passar exactament el mateix, mirava per internet remeis els vaig arribar a probar absolutament tots i no va servir de res. Finalment vaig decidir anar al metge i em va receptar unes pastilles anomenades isdiben als dos mesos ja no en tenia ni un. Et recomano moltissim pendrete-les val molt la pena i unicament com a efecte secundari fan que es ressequin una mica els llavis (que te facil solució amb el cacao de llavis) aixi que t'animo a que vagis al metge i les probis!

Pregunta
Per Anònima el 26 de març de 2019 a les 13:22
43   2
En pregunto com és que una psicològa sap tant de dermatologia. En plan ho ha buscat per google o que?

Si
Per Anònim el 26 de març de 2019 a les 18:14
20   0
Té pinta