Quant creus que cobra la jugadora de futbol més ben pagada del món?

| 03/04/2019 a les 10:47h
Arxivat a: RÀNQUINGS, feminisme, sou, llista
 
Imatge il·lustrativa
La noruega Ada Hegerberg és la jugadora de futbol més ben pagada del món. La davantera de l'Olympique de Lió, i actual Pilota d'Or, cobra 400.000 euros l'any, és a dir, té un sou de 33.000 euros al mes.

Així ho ha revelat la revista Footbal France, que aquesta setmana ha fet pública una llista amb els salaris més alts de les jugadores i jugadors de futbol d'arreu del món.

El que més sorprèn d'aquest rànquing és la immensa diferència de sou que hi ha entre Ada Hegerberg i Leo Messi, el futbolista que encapçala la llista masculina. I és que mentre ella rep un sou de 400.000 euros, com hem dit, ell cobra 130 milions!

Aquesta diferència salarial entre homes i dones es manté al llarg de tota la llista: la segona jugadora més ben pagada, Amandine Henry (Lió), cobra 360.000 euros, mentre que el segon jugador amb un sou més alt, Cristiano Ronaldo, s'emporta 113 milions!

És cert que a dia d'avui el futbol masculí té més seguidors que el femení, ara bé, la desigualtat entre uns sous i altres ens sembla desorbita. Vosaltres què en penseu?

 




L'artista de moda Sofia Ellar, visita AdolescentsiCat al Saló de l'Ensenyament. Parlem amb ella sobre la seva carrera, li proposarem convertir-se en Lil Sofia després de comprovar que té un talent excepcional per cantar rap! I no s'escaprà de respondre les preguntes de l'interrogatori íntim!

Què t'ha semblat?

0
0
0
0
0
0
0

COMENTARIS

INJUST
Anònim, 03/04/2019 a les 12:43
Interessant
+80
-3
Vale, ara aquest 2% que heu votat que us sembla bé la diferència de salaris, podrieu explicar el per què?
Eso eso
Anònim, 03/04/2019 a les 13:59
+28
-2
I espera q ara es un 5%! Pero en que collons pensen aquestes persones!?
Ja t’ho dic jo...
Anònima, 03/04/2019 a les 14:35
+18
-3
Pq son und machistes!!
Hey em dic claudia
AnònimaClauuuudiaaa, 03/04/2019 a les 18:11
+28
-2
Opino totalment que es injust, pero si ens parem a pensar es logic que cobrin menys si hi ha menys seguidors i espectadors. No dona tants diners perque no hi ha tants seguidors. Depen tambe de nosltrea, ens hem de començar a preocupar de mes que el futbol masculi, nosaltres podem cambiar aixo, osigi a que esperem?
Doncs vinc a explicar-ho
Anònim, 03/04/2019 a les 18:20
+29
-2
Perquè vivim en una societat capitalista on la majoria de gent cobra en funció del que genera. Quantes samarretes d'en Messi es venen al dia? I a l'any? I quantes creus que se'n venen de l'Ada Hegerberg? Això és un exemple molt simple però que hauria de poder explicar la teva pregunta. Els clubs de futbol no deixen de ser empreses. I perquè no hi hagi dubtes o linxaments innecessaris, aclarar que jo estic a favor de les reformes feministes justes, però aquest és un problema que ve del sistema econòmic que tenim. Benvinguts/des al capitalisme :D
Es just però...
Anònim, 03/04/2019 a les 19:41
+5
-1
Cada jugador/a cobra el que genera. Si una jugadora omple estadis, ven tantes samarretes amb el seu nom, etc... Al final acabarà cobrant com un jugador d'aquest nivell.

Les persones que us queixeu de la diferència salarial, hauríeu de deixar de queixar-vos en forums i començar donar suport a l'esport femení anant als estadis, per exemple.
Injust
Anònim, 03/04/2019 a les 20:49
+7
-0
Directament em sembla injust que una persona que juga a futbol guanyi aquesta burrada per fer el que fa
Opinió
Anònim, 03/04/2019 a les 13:57
Molt interessant
+157
-15
No li poden pagar el mateix a la millor jugadora de futbol del món que al Messi perquè simplement aquesta dona no genera tants diners com ell.
El futbol masculí té molta més audiència que el fútbol femení. Tothom coneix al Messi i quan el Barça juga un partit potser el miren 100.000 milions de persones al món, en canvi, quan el partit el juga Ada, no el mira ni la meitat de gent. Per tant no pot cobrar tant com el Messi.
Si cadascun dels habitants del món que veu un partit del Messi ( per la tele, a un bar o a casa seva) pagués un euro per veure'l (cosa que no es fa perquè és gratis) el Messi ja guanyaria 100.000 milions d'euros per partit (sou que no gunaya, guanya menys). A més a més, el Messi té fans arreu del món, més de 137 milions de persones (seguidors que té a Instagram) disfruten de la feina que ell fa, és a dir els fa gaudir jugant a futbol. En canvi, la futbolista més ben pagada no fa gaudir a tanta gent i no és tan coneguda, per això cobra menys.
Si mirem a un altre món, el dels cantants, podem veure que hi ha dones com Ariana Grande que cobren molt, perquè són conegudes arreu del món. Per tant, si volem que en el món de l'esport hi hagi dones més ben pagades el que hem de fer és consumir, mirar partits de futbol, tennis, bàsquet femení, per impulsar-los i donar-lis visualització, mentrestant no ens podem anar queixan que messi cobri més que Ada Hegerberg.
Tota la raó
Anònim, 03/04/2019 a les 16:40
+26
-0
Si senyora
Si esque som una mica de queixar-nos molt i no fer res
La gran part de les persones q hem votat la jugadora més famosa del club esportiu femení no sabíem ni com es deia

Aixi q tota la raó amb el que dius! Noies ja sabeu, a mirar més esport femení!!!
H
Anònim, 03/04/2019 a les 17:23
+19
-9
Val, d’acord amb tu. Però perquè hi ha més gent que mira el futbol masculí que el femení?
Pq des de sempre se li ha donat menys importància a les dones.
Machisme
Anònim, 03/04/2019 a les 17:31
+5
-2
Això passa peequè encara hi ha diferènxies entre homes i dones ja que quan penses en fhtbol surten els jugadors i per referirte quan hi ha jugadores has de posar el sobre nom femení
Totalment d'acord
Anònima, 03/04/2019 a les 17:38
+9
-2
Crec q la gent q esta dient que haurien de cobrar el mateix, segur q la majoria no miren el futbol femeni, ni es compren la camiseta oficial de l'Ada, sino q molts tenen la de Mesi, a part, crec q tot i que els dos siguin pilota d'or Mesi es millor jugador, no pel fet de ser home sino pq ha nascut amb este do.
Si us queixeu de que no cobren el mateix aneu a veure algun partit de futbol femeni 🤷🏽‍♀️
Responent a la/el que diu que perquè donem mes importància al futbol masculí
Anònim, 04/04/2019 a les 17:09
+1
-2
Amb tots els respectes, jo i suposu que molta més gent trobem molt més interessant i emocionant el futbol masculí que el femení. I no pel simple fet de que la societat sigui així, si no que en aquest esport, es disfruta més mirant als homes que a les dones
FÁCIL
Anònim, 03/04/2019 a les 13:59
+29
-21
Cuánta gente sigue y ve el fútbol masculino? Cuánta gente sigue y ve el fútbol femenino? Es evidente que mucha más gente sigue el fútbol masculino, por tanto, por una simple oferta y demanda se puede explicar esta diferencia de sueldos ya que se genera mucho más dinero en el fútbol masculino que femenino.
Fàcil de solucionar
Anònima, 03/04/2019 a les 17:33
+8
-2
Començau a mirar fútbol i bàsquet femeni i que començin a fer tanta publicitat dels esports femenins.
....
Anònim, 03/04/2019 a les 23:55
+2
-9
També es fàcil parlar en català....
Y porqué tiene que hablar en catalán?
Anònim, 04/04/2019 a les 22:29
+4
-3
Lamento decirte que esto es España y aquí hay una diversidad de idiomas en el que se incluye el Español, la tercera lengua más hablada en el mundo y obviamente en España, así que es mucho más entendible que cualquier persona prefiera hablar el castellano que el catalán.
.
Anònim, 03/04/2019 a les 17:26
+0
-9
Haveure sincerament, sé q el q arriben a cobrar els jugadors de fútbol es una bestiesa pero en el futbol no es podrán igualar mai els salaris d'homes i dones pq els homes generen molts mes diners.
laaaauuruu
Anònim, 03/04/2019 a les 20:27
+0
-0
Ja va sent hora de canviar aixo.
.
Anònima, 03/04/2019 a les 17:33
+5
-9
Em sap greu pero les persones que voteu que es just sou uns masclistes.
Flipo
Anònim, 30/04/2019 a les 19:27
+1
-0
A cuants partits de fútbol femení has anat?
Calla si no saps què dius!
Anònim, 07/05/2019 a les 23:59
+0
-0
1. No saps qui ha votat què per tant calladita estas mas mona...
2. Al contrari! Jo he votat que és juust i soc feminista. Però us comenceu a fer pesades totes aquestes feministes tan radicals que sinó és TOT ABSOLUTAMENT TOT IGUAL ho heu de criticar.
Em jugaria qualsevol cosa que la majoria de la gent que ens està criticant per votar que és just, no heu vist un putu partit de futbol femení en la vostre puta vidaaa. Quan jo miro moltíssims partits femenins però entenc que hi hagi aquesta diferencia!
3. Si realment voleu que el sou sigui el mateix menys parlar i més començar a mirar partits. Només d’aquesta manera farem augmentar el sou en el futbol femení

Se que em direu que no se si la gent que ha votat que és injust mira futbol femení. Però estic segura de que la majoria no, sinó no hi hauria aquesta gran diferencia d’espectació entre el futbol masculí i femení

Gràcies, i no ens dieu masclistes pel simple fet de pensar que si en aquest cas el futbol masculí cobra mes és normal ja que té molts mes espectadors
Calla si no saps què dius!
Anònim, 11/06/2019 a les 16:24
+0
-0
1. No saps qui ha votat què per tant calladita estas mas mona...
2. Al contrari! Jo he votat que és juust i soc feminista. Però us comenceu a fer pesades totes aquestes feministes tan radicals que sinó és TOT ABSOLUTAMENT TOT IGUAL ho heu de criticar.
Em jugaria qualsevol cosa que la majoria de la gent que ens està criticant per votar que és just, no heu vist un putu partit de futbol femení en la vostre puta vidaaa. Quan jo miro moltíssims partits femenins però entenc que hi hagi aquesta diferencia!
3. Si realment voleu que el sou sigui el mateix menys parlar i més començar a mirar partits. Només d’aquesta manera farem augmentar el sou en el futbol femení

Se que em direu que no se si la gent que ha votat que és injust mira futbol femení. Però estic segura de que la majoria no, sinó no hi hauria aquesta gran diferencia d’espectació entre el futbol masculí i femení

Gràcies, i no ens dieu masclistes pel simple fet de pensar que si en aquest cas el futbol masculí cobra mes és normal ja que té molts mes espectadors
Waw
Anònim, 03/04/2019 a les 17:39
+3
-2
Jo crec que si aquesta noia la cobren , es perqué en sap molt.. i potser quasi igual que en messi jo penso que es injust ja que les dones en algunes daquestes cosese estan momt per sota.... 😞
Es injust pero no maxista
Anònim, 03/04/2019 a les 17:46
+6
-0
Es tan facil com mirar el que genera cada equip masculi i femeni, perquè es un negoci i si els equips masculins generen tals quantitas, dons els jugadors ho poden cobrar.
AHSHDJSJ
Anònim, 03/04/2019 a les 17:48
+9
-2
Si el futbol masculi te mes audiencia es pq a les noticies que surt, el masculi o el femeni? I als canals importants quin futbol fan? Masculi o femeni? No tenen mes audiencia pq generen mes interes. Tenen mes audiencia perque el futbol femeni esta invisibilitzat.
Se que hi ha 283728 faltes dortografia.
Ja era hora
Anònima, 03/04/2019 a les 18:35
+3
-1
Per fi algú que fa un comentari amb seny.
A més si fessin publicitat del futbol femení potser es veuria mes
Això a part del q ja ha dit
Pero
Anònim, 03/04/2019 a les 23:38
+0
-0
Estic d'acord, pero aixo es perque ens conformem. Estem tan acostumats a que ens vingui tot sol, el fútbol de la tele, les cançons de la radio... que ja ens venen d'una societat antiga mes masclista encara. Si ens interessesim més, trobariem mes futbol femeni i igual seria mes vist, encara que no es totalment just que les dones estiguin tan invisibilitzades en l'esport, aixo es irrebatible.
Opinio
Anònim, 03/04/2019 a les 17:57
+0
-1
Jo jugo a futbol i trobo moltbe q diguis que es normal que messi cobri molt mes ara be acasel futbol femeni a interessat mai a ningu? crec q si desde un principi a les dones se li aiguessin donat els mateixos drets q a un home possiblement el sou no variaria tant.
I una altra cosa com preteneu q el futbol femeni tingui audiencia si perque un partit de futbol femeni es vegui a la tele ya pots esperar sentat.
Despues de tants anys ara si q es nota q el futbol femenin a crescut. I un exemple per veure q el futbol femeni no interesa es q la seleccio espanyola sub17 va ser campiona del mon i no va surtir a ningun medi informatiu, si aiguesin set els nois igual els i aiguesin fet un monument.
Possible solució (no crec que passi:( )
Anònim, 03/04/2019 a les 18:25
+5
-1
Personalment, no m’agrada el fútbol, però per la meva opinió haurien de fer equips d’homes i dones junts. Tots dos ven entrenats poden ser igual de bons. A més, potser amb aixó fariem que les dones “estiguessin millor valorades i pagades “.
*perdó si hi ha alguna falta i se que aixó no passarà perqué vivim en una societat masclista de merda 😪
Per fi algú q ho diu
Yooo, 03/04/2019 a les 21:53
+2
-0
Estic totalment d'acord amb tu. Haurien de fer equips mixtes pero no ens podem quedar aquí queixantnos hem de actuar i dirho al mon
.
Anònim, 03/04/2019 a les 18:48
+4
-1
La desigualtat de salaris em sembla molt injusta. El q a mi em semblaria bé seria q el salari dels homes tb fos el de les dones, es a dir, q rebaixaria el dels homes (no crec q hagin de guanyar aquesta quantitat exagerada de diners si hi ha gent amb salaris baixissims o amb el mínim per viure al mateix pais).

PD: No se si s'entén bé el q vull dir
Sous d’èlit
Anònim, 03/04/2019 a les 19:11
+5
-0
Deixant de banda la diferència de salari que exposa una desigualtat entre homes i dones, també haurí de parlar d’aquesta sous elevadíssims havent-hi perosnes que es moren de gana
Pq??
Anònima, 03/04/2019 a les 19:40
+0
-0
La gent que ha votat que li sembla bé (un 6%): perquè penseu que és just?
laaaauuruu
Anònim, 03/04/2019 a les 20:30
+0
-0
Ja va sent hora de canviar aixo.
La meva opinió.
Anònim, 03/04/2019 a les 21:25
+0
-0
Holaa? Us vull donar la meva opinió sobre aquest tema perquè penso que no s’ha de ser radical però cap del dos costats. Penso que la diferencia salarial entre homes i dones es massa gran però no només al futbol, a totes i quasi bé totes les feines. Llavors referent al futbol i en aquest Cs en concret jo crec que si que Messi hauria de guanyar una mica me de sou perquè te mes audiència, ven mes roba, etcètera, però penso que la diferencia no hauria de ser tan exagerada com ho es, estem parlant de 129.600.000 euros de diferencia si no m’equivoco, és una barbaritat! Només dono la meva opinió, accepto que em respongueu però amb respecte.
..
Anònim, 03/04/2019 a les 21:43
+0
-0
El que a mi em sembla injust es que (apart de la diferencia de salaris masclistes obviament) hi paguin tant a un futbolista, en plan, la diferencia de sou entre un futbolista i un metge per exemple...
A veure crakcs
Anònim, 03/04/2019 a les 21:52
+0
-1
Abans de que us surtibla vena feminazi penseu una mica, quants diners genera el futbol masculí? I quants el femení? Si tant us fot aneu a veure al vostre equip al finde i ajudeu en comptes de plorar despres
El pol falla totes
Representant de Parodia, 03/04/2019 a les 22:19
+0
-0
Basicament si no generes 113 millions de euros no els pot cobrar. Cobres el que generes i si el club tingues que pagar tant a unes jugadores que no generen el necessari per cobrir-se el salari, el club s’aniria a la ruina. I si la gent no veu futbol femení no es per masclisme, es diferent y per a la majoria molt mes avorrit.
ELS SOUS!
Anònim, 03/04/2019 a les 22:35
+1
-0
A mi em sembla just el sou de la noia, 33.000€ al més em sembla suficient. Haurien de retallar els sous descomunals dels esportistes. 130M al any es una barbaritat! Esque no haurien de passar del milió. Que fa la gent amb tants diners?
Injust?
Anònim, 04/04/2019 a les 00:04
+2
-0
A mi el que em sembla injust és que cobrin tant per córrer darrere una pilota
Injust?
Anònim, 04/04/2019 a les 00:06
+1
-0
A mi el que em sembla injust és que cobrin tant per córrer darrere una pilota
VERGONYA
Anònim, 04/04/2019 a les 10:44
+1
-0
Trobo que cobrar 130 milions a l’any és una puta burrada. Amb 10 milions a l’any ja n’hi ha més que suficient.
Simple
Anònim, 04/04/2019 a les 10:55
+0
-0
Doncs jo en aquest cas ho trobu normal, el futbol s'ha tornat un negoci, generes més ingressos, cobres més. Tu pots dir que un noi i una noia jugant a futbol fan el mateix, però la realitat és que el noi està generant uns ingressos més grans i per això se'l paga més.

És normal queixar-se quan per una mateixa feina un nois cobri més que una noia, però en aquest cas no està fent el mateix. És simple.
?!
Anònim, 05/04/2019 a les 15:44
+1
-0
Jo el que trobo realment injust és que hi hagi gent que curri 10h cada dia, que tinguin carreres professionals que han costat anys d'estudi i que estan als serveis públics, i que mentrestant n'hi hagi d'altres que cobrin quantitats així en un any. És injust que un metge, un professor, un bomber etc que dediquen la seva vida als altres i han estudiat i treballat molt més no passin dels 2000 euros al mes. És una vergonya total, miris per on t'ho miris.
A veure si raoneu una miqueta
Anònim, 11/04/2019 a les 08:00
+0
-0
El que no es normal és que veieu normals aquests salaris i us queixeu de que les dones que juguen al futbol de forma professional no cobrin aquesta millonada. "Cobra 33.000 euros al mes", diu la notícia. Com si fos poc. El problema no hauria de ser la diferencia sinó del surrealistes que son els seus salaris.