Aquesta serà la ciutat més estranya del món, t'agradaria viure-hi?

| 18/04/2019 a les 10:42h
Arxivat a: ACTUALITAT, món, canvi climàtic, futur, ciutat flotant, ciutat
 
Imatge il·lustrativa
T’imagines una ciutat flotant sense cotxes, gratacels i construïda per resistir desastres naturals? Doncs està previst que aquesta ciutat existeixi, i es dirà Oceanix City.

El canvi climàtic és una realitat que cada cop preocupa més a la gent i a les autoritats. És per això que l’Organització de les Nacions Unides (ONU), juntament amb arquitectes, enginyers, dissenyadors, constructors i investigadors han trobat una forma de protegir les poblacions de costa de l’augment del nivell del mar: les ciutats flotants.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

BIG unveils Oceanix City concept for floating villages that can withstand hurricanes Architecture firm BIG has designed a concept for a floating city of 10,000 people that could help populations threatened by extreme weather events and rising sea levels. BIG founder Bjarke Ingels unveiled the scheme yesterday at a round-table discussion on floating cities at the United Nations's New York headquarters. Called Oceanix City, the concept consists of buoyant islands clustered together in groups of six to form villages. These clusters would then be repeated in multiples of six to form a 12-hectare village for 1,650 residents, and then again to form an archipelago home to 10,000 citizens. "We've based it on this modular idea of a hexagonal island," Ingels said in the presentation at the roundtable. "It has the omni-direction of a circle but it has the modularity and rationality of something manmade." Oceanix – a company that develops innovate ways to build on water – commissioned BIG to develop the concept, working with MIT's Center for Ocean Engineering and Oceanix. The scheme was unveiled at the First UN High-level Roundtable on Sustainable Floating Cities, which Oceanix co-convened with MIT, the Explorers Club and UN-Habitat, a UN offshoot mandated to work with city development. Eleanor Gibson for Dezeen #oceanix #cleanseas #citiesoftheworld#recycle #worldbestshot #floatingcities #architecture_best #greenarchitecture #urbanphoto #architecturephoto #explorersclub #clima #waterislife #unitednations #futures #bjarkeingels #cleanair #oceans #environmental #cleanair #climateaction #actonclimate #plasticpollution #airpollution #renewables #watste #ecoboost #gogreen💚 #climatechangeisreal #globalgoals @unhabitat @denzeen

Una publicación compartida de Atelier MELD (@ateliermeld) el


Segons l’ONU, el 2030 el 60% de la població mundial viurà en ciutats exposades a greus pressions econòmiques, socials i ambientals.
A més, el 90% de les ciutats més grans del món són vulnerables al augment del nivell del mar.

Oceanix City estaria fabricada amb fusta massissa i bambú i seria resistent a inundacions, terratrèmols i tsunamis, segons Marc Collins Chen, co-fundador i CEO d’Oceanix.

Aquí pots veure un vídeo sobre el projecte de ciutat flotant d'Oceanix City. Què en penses, t'agradaria viure-hi?

Què t'ha semblat?

0
0
0
0
0
0
0

COMENTARIS

POS
Anònim, 18/04/2019 a les 14:27
Molt interessant
+298
-5
OH OH OCEANIX
QUÉ FÁCIL ES CANTAR EN INGLÉEES


like si ho heu llegit pensant però cantant
...
Anònim, 18/04/2019 a les 16:35
Molt interessant
+150
-8
em sembla una mica trist que ja es plantegi això i no inverteixin el temps en evitar que el nivell del mar augmenti o a minimitzar al maxim el canvi climatic...
.
Anònim, 18/04/2019 a les 20:23
+45
-6
Ho estan plantejant, perquè el canvi climàtic ja no es pot tirar enrere, és una cosa que ja està aquí, ja ha arribat, i no és que ara sen's hagi aparegut una llum del cel i ara volem fer coses per canviar-ho, el que passa és que som tant tontos i abans que ho podiem parar no ho vem fer, i ara que ho tenim aquí ens hem de fotre, si que podem afluixar-ho, però su no és d'aquí molt temps no praraà, i com tothom sap, ni d'avui a demà es prohibiran els cotxes ambb gasolina i diesel.. És per això uqe hem de trobar alternatives i adaptar-nos'hi. T'entenc, fot ràbia que ara ens torbem així perquè la gent d'abans no va fotre res, però la cosa és, nosaltres fem algo? No i ho saps, ens anem queixant però nosaltres fem lo mínim, però ara t'ho doiras clar és que el govern no fot res, també es veritat, però primer mira per a tu i pensa, i tu què fas? Recicles? Vas al cole amb el teu cotxe? Tens taca o moto per a tu sol? Vas amb autovús? Demanes bosses de plàstic quan vas al super, si és que sí, les reutilitzes? No fas servir BocknRoll i si paper de palata?. És trist.
tenim més poder del que ens pensem
Anònima, 19/04/2019 a les 20:19
+9
-0
mira, sé que estareu farts de lo de Notre Dame, però realment és veritat que si s’han pogut recaudar tants diners en tan poc temps, imagina’t el que podriem fer per coses que realment importen (com el planeta).
un altre exemple clar és el ou aquest que va tenir tants likes.
Osigui que això demostra que si realment volem algo, hem de fer tot el possible per aconseguir-ho, i no quedar-se al sofà pensant “ja és massa tard”
Està bé però...
Anònima, 18/04/2019 a les 16:52
Interessant
+68
-3
A veure, em sembla molt bé que s'estiguin pensant mètodes per viure d'aquí a uns anys quan el nivell dels mars pugi, però no creieu que seria molt més profitós i beneficient intentar fer alguna cosa per evitar que això passi?
Viure al mar? I el menjar?
Anònim, 19/04/2019 a les 19:34
+4
-0
M'agradaria recordar que ens abastim majoritàriament dels productes conreats a la terra. Si hi ha ciutats flotants, qui hi haurà cultivant la terra per poder menjar?
Enquesta treball de recerca 🙏🏻🙏🏻🙏🏻
Anònima , 19/04/2019 a les 20:42
+0
-1

Hola! 😄 M'ajudaria moltíssim que em responguéssis aquesta enquesta per dur a terme el meu treball de recerca:



FOMv7hMW0tnqgC3
(Sé que l'enllaç surt separat així que el que hauries de fer seria copiar-lo i enganxar-lo al teu navegador per poder contestar-la 😬😓)

Moltíssimes gràcies de veritat, em fas un gran favor 🙏🏻🙏🏻🙏🏻
Bufff
Anònim, 19/04/2019 a les 22:58
+5
-0
El futur espanta... No em veig vivint allà, en el mar i a més aquesta ciutat m’ha recordat a divergente ns pk... Pro bno, lo dit abans, EL FUTUR M’ESPANTA.
Sisi
Anònim, 20/04/2019 a les 01:53
+2
-0
Això als burgesos els agradarà molt :) $$$ puta vida
Ignorancia
Anònim, 20/04/2019 a les 10:26
+7
-0
I com funcionaran les barquetes que porten de lloc a lloc? I d'on es treure tant bambú sense perjudicar els hàbitats? I que es faran amb les deixalles que es produeixin? Acabaran al mar?

El canvi climàtic com he llegit més amunt no és un factor irreversible a hores d'ara. Si que es el sentit de reduir emissions, per què actualment ja hi ha tant Co2 a l'atmosfera que emetre més ja no està produint canvi. I si deixéssim d'emetre ja no resoldriem el problema, però els científics s'estan centrant en una altre solució: extreure aquest CO2 de l'atmosfera per reduir el calentament global. Com es pot fer? Plantant boscos (de manera assenyada), pintant les cases de color blanc ( raó per la qual els pobles de costa són blancs-->les cases reflexes els raigs de sol, de manera que no es queda dins l'atmosfera) tirant element ferro al mar (per incrementar el plàncton i així fagin més fotosíntesi i capturen més carboni) etc.

Així q no, no em sembla bé "salvar" a les persones quant és culpa nostra haver provocat aquest efecte. I que de mentres tots els altres éssers innocents estiguin desapareixent poc a poc. Perque si puja el nivell del mar hi haurà moltes espècies que desapareixeran. Per tant toca intentar minimitzar al màxim el canvi que hem provocat i sobretot voluntat per voler sortir de la ignorància que ens instaurar els dirigents i intentar canviar el que està succeïnt.

Així que tothom vaga cada divendres de la setmana! (O aneu per lo menys a la manifestació a les 18:30 a plaça Sant jaume!)