Retiren aquests coneguts contes d'una escola: els trobeu sexistes?

| 15/04/2019 a les 08:14h
Arxivat a: ACTUALITAT, masclisme, conte
 
Imatge il·lustrativa
L'escola Tàber de Barcelona i membres de l'associació Espai i Lleure han decidit retirar el 30% dels llibres de la seva biblioteca. En concret, han "eliminat" totes aquelles obres que consideren sexistes com per exemple La Caputxeta vermella, la Bella dorment, la Ventafocs i la Llegenda de Sant Jordi.

Amb aquesta decisió, l'escola vol fomentar la igualtat de gènere entre els més petits i combatre el masclisme i els estereotips presents en la nostra societat.

Com sempre sol passar, hi ha persones que ja han criticat la iniciativa d'aquest centre qualificant-la d'"innecessària" o "exagerada". Vosaltres què en penseu: són sexistes o no els contes que han retirat? Voteu!

 

Què t'ha semblat?

0
0
0
0
0
0
0

COMENTARIS

menys caputxeta vermella totes
Anònimaa, 15/04/2019 a les 10:49
+63
-26
totes aquestes menys la caputxeta vermella
SEXISME
Anònim, 15/04/2019 a les 14:01
Interessant
+69
-10
La Caputxeta tbe ho és. La pinten d'indefensa i l'ha de salvar un caçador home. Ella no sap fer res x ella mateixa i es deixa enganyar pel llop
tambe depen de l' epoca
Anònima del comentari, 16/04/2019 a les 10:37
+9
-13
depende l' epoca potser en que es va fer
nooo
Anònim, 16/04/2019 a les 20:09
+14
-8
la caputxeta es una metafora, la caputxa simbolitza la menstrucio i lonllopnuna cosa peluda (polla) wue te pot prenya. es una advertencia per a les noies de k no provoquin perk les poden violar. es sexista!
No ho es
Anònim, 16/04/2019 a les 21:14
+18
-3
Com.han dit depen de la época.
Pero no trobo sexista k una Mara li demani a la seva filla k li porti menjar a la seva àvia k sta malalta.
I despres, trobarnos amb algún dolent ens por Passat a tots no?🤷
Per els que diuen que depén de l'época
Anònim, 16/04/2019 a les 21:42
+5
-1
Jo crec que això de l'época no és una excusa.. Això del sexisme mai hauria d'haver existit.
X la q diu Lu de la menstruació
., 17/04/2019 a les 01:51
+8
-1
No és el primer cop q veig q algú diu això de la caputxeta, i segurament segons el vostre punt de vista es logic, pro Jo hi veig una tonteria, massa rebuscat. Personalment no el veig un conte sexista, com a nolt pq la pinten de tonta x deixar-se enganyar fàcilment.
.
Anónim, 17/04/2019 a les 18:01
+0
-0
Clar que la Caputxeta es indefensa, es una nena petita... buscant-li un fons sexista a tot tampoc s'arregla res. Hem de millorar com a societat, no nomes criticar tot el que es fa
fa mal pero es cert
Anònim, 15/04/2019 a les 11:36
+47
-8
totes son sexistes
la caputxeta vermella i la ventafocs casi les que mes una ha d'anar a portar menjar a casa l'avia i de camí es topa amb un acosador (el llop) i s'ha de defensar d'ell, l'altre les noies a la cuina a treballar...

jo crec ppero que no cal eliminar aquests llibres al cap i a la fí es la nostre infantesa...

per la que diu que la caputxeta vermella no es sexista mira aquest video:

CEEKqcSFL0
soc el primer comentari
Anònima, 16/04/2019 a les 09:27
+3
-0
no esta disponible el video
La ventafocs...
Anònima, 17/04/2019 a les 00:12
+4
-5
Jo la ventafocs no la trobo sexista pq qui li manen la feina son les germanastres i la madrastra. Si fossin homes qui l obliguen a netejar i a fer les feines de casa si q seria sexista pq ho faria tot una dona.
Havera des del meu punt de vista ho vec aixi, q cadascu pensi el q vulgui
Tot igual
Anònim, 15/04/2019 a les 14:26
+29
-15
Aver si comencem a analitzaro tot, tot es sexista, masclista...tot depen dl punt d vista ds dl qual ho mires.
punt de vista
personaa, 16/04/2019 a les 22:14
+5
-0
Doncs hauríem de començar a filar prim oer arreclar la societat
No els trobo sexistes
Anònima, 15/04/2019 a les 19:45
+57
-30
No els passen totes aquelles coses per ser noies, és per la seva condició: ni la caputxeta vermella ni l'àvia podien fer front al llop perquè no eren caçadores i va caldre'n un (que era igual el seu gènere); la ventafocs no era una esclava per ser noia, era perquè tenia una familia dolenta; sant Jordi podia haver salvat un príncep o haver sigut una noia cavaller i la llegenda seria igual (és la seva condició de cavaller la que dóna sentit a la llegenda); la bella dorment el mateix…
Aquestes històries són així, i n'hi ha un munt sobre noies heroïnes… Si us plau, deixem de banda els sexes i comencem a valorar les capacitats
.
Anònim, 16/04/2019 a les 14:39
+33
-4
El problema és que el que dónen a entendre aquests contes és que les dones són unes comformistes i que no tenen capacitats de defensar-se per elles mateixes. Necessiten l'ajuda d'homes per millorar les seves vides. La caputxeta necessita un caçador, la ventafocs el príncep, la princesa un cavaller. En fi.
Vale i?
La del comentari principal, 17/04/2019 a les 00:09
+7
-0
Oi tan no dic el contrari, però i? Ara no es poden canviar aquests contes porten generacions darrera generacions, no es pot petendre canviar la llegenda d'aquest país ni la tradició. Clar q la podem innovar, però prohir la llegenda de Catalunya a jna escola.... Perdona però no, explica-la i fes q els nens i nenes els innovin però no cal prohibir una cosa x intentar canviar les coses
Emm
Anònim, 17/04/2019 a les 22:10
+0
-0
A veure, retirar sant Jordi si que no té sentit pq és part d'un patrimoni però esq els contes q han tret no són només coneguts. Que hi hagin vuit de deu llibres en que les mares estiguin cuinant sigui quin sigui el llibre o que als personatges femenins no se'ls hi doni ni nom ho trobo masclisme. La idea que et dona quan ets gran és que si un home cuina és estrany o que t has de sentir afortunat si ho fa. I q vol dir q valorem les capacitats, és que un home no té capacitats per rentar els plats?
Hola
Anònim, 15/04/2019 a les 23:21
+33
-12
Si es retiren histories com la de sant jordi, els mes joves no sabran perque es regalen roses el dia de sant jordi. No te cap sentit tatxar de sexistes aquests contes. S’han escrit de tal manera que l’home salva la dona i punt. Doncs altres histories o pel.licules doncs la dona salva l’home. La qüestio es queixarse.
ni tan sexista
Anònima, 16/04/2019 a les 19:04
+5
-0
no nomes es regalen roses, es regalen llibres i a les persones que estimes no nomes a la parella, que hi ha gnet que no en te, pero tot hi que es una llegenda de la tradicio era epoca medieval
.
Anònim, 16/04/2019 a les 13:37
+23
-13
ara tot es sexiste o que? mare meva es que yo no entenc perque han de treure aquests llibres que han sigut els mes populars de tota la vida, tot hu trobeu sexiste deu meu...
havera
Anònim, 16/04/2019 a les 22:16
+4
-0
Ara no, sempre, però la societat no ho donava a veure perquè era lo "normal" , però crec que estaria bé fixar-nos entre tots en aquests petits detalls que són els que tenim més aprop de petit/es, per tenir una millor societat i educació
Molt exagerat
Anònim, 16/04/2019 a les 15:36
+16
-8
Una mica sexistes ho són però hi han versions que no ho són tant i tampoc cal que els treguin de l'escola perquè els nens i nenes petits no s'aniran fixant en això. Crec que es una exageració com una casa
Llegir-los A les escoles i conscenciar als nens/es
Anònim, 16/04/2019 a les 20:10
+11
-2
Jo crec que si que son sexistes però no per això els han de prohibir. Jo crec que, per exemple, s'haurien de llegir a totes les escoles llavors parlat amb els nenstes de si es sexista o no i fer-li conscenciar del que es sexista i el que no ho es. Així ells/es apendrien que això no esta ben fet
Ns si m'he explicat molt be😅
Like
Anònim, 17/04/2019 a les 15:28
+1
-0
M’agrada el teu comentari la veritat. El tema és que els llibres si que són una mica sexistes però s’ha d’entendre com eren les èpoques anteriors
ei
Anònima, 16/04/2019 a les 20:23
+4
-8
like si vau fer la primaria al taber
tampoc tant...
Anònim, 16/04/2019 a les 20:35
+2
-1
jo crec que per molt que aquets contes siguin sexistes no cal que els treguin. simplement els poden llegir el contes i després explicarlis que aquets contes són sexistes i ferlis reflexionar des de petits. 😃😃
Des de petita
Anònim, 16/04/2019 a les 20:37
+6
-1
A mi de petita m'han contat aquestes histories i ara mateixa soc feminista. Jo crec que aquestes histories no van a canviar el pensament de ningun xiquet/a. Tot dependra de l'educacio que li donen a casa, i no d'un conte.

Aixi que trobo la mesura innecesaria.
No critiqueu plis es la meva opinió
Anònim, 16/04/2019 a les 21:18
+6
-0

No vull dir k en aquests contes no hi hagi una part sexista, però avans les coses eren així i no tenien a ningú que els hi ensenyes que les dones no eren inferiors ni que l'igualtat no pugues existir, per tant més que criticar-ho jo penso que al contrari s'ha de llegir i de conèixer ja wue no podem amagar el passat sino que l hem de fer servir de model per no tornan-se a equivocar.
I que alguns vale però la csputxsta vermella no ho és.... Si que ella va a portar el menjar a la iaia però tampoc és tant greu això a vegades u faig jo i no és res dolent, i el llop no és perquè sigui un mascle és perquè és el llop, un animal ferotge i per això és el dolent.

Gràcies pel vostre temps.
La veritat
Anònim, 16/04/2019 a les 21:20
+4
-1
No dic k totes no siguin sexistes, pero pk ens preocupem en intentar cambiar el Passat i no el futur?🤷
Aquests llibres es van Fer fa molt d temps, i el k sta fet fet sta.
Son d'aquestes petites coses k mai entendre: k tothom es keixa per xorrades k a la época per dur k siguiente eren normals
Opinió
Anònim, 16/04/2019 a les 21:36
+1
-0
Jo crec que si ens posem aixi doncs malament. Aquests contes son masclistes perque l’home salva la dona. ¿I els contes on la dona salva l’home? ¿No son res no? Ningu es queixa. Son contes, han estat pensats aixo, jo crec que els nens tenen dret a llegir aquests contes infantils, perque tots expliquen coses diferents.
observacio d la societat😂
Anònimaa, 16/04/2019 a les 21:46
+1
-0
ultimament veiem la cara sexista, machista, homofoba, etc. a TOT estiguin fets en aquesta intencio o no.
Filem prim i ens descentrem del objectiu
Anònim, 16/04/2019 a les 22:22
+1
-0
I tant que són sexistes! Avui dia sería una bogeria publicar això. Però formen part de la història i cultura, i retirar-los em sembla ridícul. Pq no enreretirem també parts històriques de la escola que també són masclistes, racistes, xenòfobes... Si us plau, objectiu clar.
Opinió
Anònim, 16/04/2019 a les 22:33
+0
-0
Això tampoc hauria de ser així realment aquests contes ens han marcat la infància i si que potser són sexistes però quan hereu petits ho pensaveu? Potser el que s'ha de fer es amplia els llibres de nens/nenes petits/petites i ensenyarlos tant com d'un canto com de l'altre.
.
Anònim, 16/04/2019 a les 22:40
+1
-0
Potser si que son masclistes aquests contes, pero hem de tenir en compte que es van escriure en una altre epoca on el mascliste estava “acceptat”. Crec que abans que treure llibres clasics que han estat escrits en una epoca molt diferent al segle XXI ens hauriem de preocupar per coses actuals masclistes, com cançons...
La meva opinió
Anònim (noia), 16/04/2019 a les 22:47
+0
-0
Ho trobo ridicul, o sigui són els contes de la nostra infància i no entenc com tot està canviant d’aquesta manera. Jo no dic q no sigui “sexista” jo l’únic q opino és q tot s’exagera molt.
Amoh a ver
Anònim, 16/04/2019 a les 23:06
+0
-0
Sí que son sexistes, però són de l’any de la pera i hi ha coses més sexistes a la societat i no s’han eliminat. Són contes infantils que quan s’ho llegeixes a un nen petit no es fa ninguna pel·lícula al cap dient: com que sóc dona, per ser poderosa mhe de casar amb un home, doncs no. Ni les meves àvies ni tietes ni ma mare ni jo, Etc em pensat coses similars. Jo crec que abans de treure contes populars s’han de millorar altres coses. Perdó si no esteu d’acord amb mi, però aquest és el meu punt de vista.
No es sexisme es tradició
Anònim, 16/04/2019 a les 23:18
+1
-1
No deixare que els contes de la meva infancia desapareixin. Han pasat de generació en generació, no ho aturarem ara.
Pff
Anònim, 16/04/2019 a les 23:31
+1
-0
Siguin sexistes o no, es van fer a una epoca diferent aquestes, trobo que la ventafocs qui mana es la dona sobre la dona, igualment tenen molts anys aquestes històries i no tenen perquè prohibir-les per més que llegim un conte no significa que hem de ger el mateix són metàfores es pot dir de tot, però jo veien això mai m'he cregut que sóc inferior que qualsevol home, simplement ah sigut la meva infància i estem a "temps" per canviar-ho per això cal innovar i no prohibir.
Perquè una cosa es faci "invisible" no vol dir que deixi d'existir.
TOTS ho son
Anònim, 16/04/2019 a les 23:34
+0
-1
qui hagi votat que la ventafocs no es sexista de veritat que flipo
Opineu el que vulgueu
Anònim, 17/04/2019 a les 01:32
+0
-0
Perque retirar els llibres i taxar-los de sexistes? Si el conte de la capuxeta en canvi de ser una caputxeta vermella noia fos un noi i el llop una noia el conte seria millor? Podriem dir que hi ha igualtat? Doncs no es exactament el mateix, el conte ja esta escrit no cal canviar res i ningú s'ha d'ofendre, si voleu canviar el futur i que hi hagi igualtat real feu nous contes on doni igual si el protagonista es noi/noia el que sigui o si la salva un noi/noia o el que sigui, perque tal com plantejeu molts el problema es que la noia queda taxada de indefensa pero si fos un noi no quedaria taxat de indefens tambe? O aixo esta bé i no hi ha cap problema? Demostreu aixi igualtat?
Opineu el que vulgueu
Anònim, 17/04/2019 a les 01:33
+0
-0
Perque retirar els llibres i taxar-los de sexistes? Si el conte de la capuxeta en canvi de ser una caputxeta vermella noia fos un noi i el llop una noia el conte seria millor? Podriem dir que hi ha igualtat? Doncs no es exactament el mateix, el conte ja esta escrit no cal canviar res i ningú s'ha d'ofendre, si voleu canviar el futur i que hi hagi igualtat real feu nous contes on doni igual si el protagonista es noi/noia el que sigui o si la salva un noi/noia o el que sigui, perque tal com plantejeu molts el problema es que la noia queda taxada de indefensa pero si fos un noi no quedaria taxat de indefens tambe? O aixo esta bé i no hi ha cap problema? Demostreu aixi igualtat?
Opineu el que vulgueu
Anònim, 17/04/2019 a les 01:34
+0
-0
Perque retirar els llibres i taxar-los de sexistes? Si el conte de la capuxeta en canvi de ser una caputxeta vermella noia fos un noi i el llop una noia el conte seria millor? Podriem dir que hi ha igualtat? Doncs no es exactament el mateix, el conte ja esta escrit no cal canviar res i ningú s'ha d'ofendre, si voleu canviar el futur i que hi hagi igualtat real feu nous contes on doni igual si el protagonista es noi/noia el que sigui o si la salva un noi/noia o el que sigui, perque tal com plantejeu molts el problema es que la noia queda taxada de indefensa pero si fos un noi no quedaria taxat de indefens tambe? O aixo esta bé i no hi ha cap problema? Demostreu aixi igualtat?
Opineu el que vulgue
Anònim, 17/04/2019 a les 01:35
+0
-0
Perque retirar els llibres i taxar-los de sexistes? Si el conte de la capuxeta en canvi de ser una caputxeta vermella noia fos un noi i el llop una noia el conte seria millor? Podriem dir que hi ha igualtat? Doncs no es exactament el mateix, el conte ja esta escrit no cal canviar res i ningú s'ha d'ofendre, si voleu canviar el futur i que hi hagi igualtat real feu nous contes on doni igual si el protagonista es noi/noia el que sigui o si la salva un noi/noia o el que sigui, perque tal com plantejeu molts el problema es que la noia queda taxada de indefensa pero si fos un noi no quedaria taxat de indefens tambe? O aixo esta bé i no hi ha cap problema? Demostreu aixi igualtat?
Opineu el que vulgueu
Anònim, 17/04/2019 a les 01:35
+0
-0
Perque retirar els llibres i taxar-los de sexistes? Si el conte de la capuxeta en canvi de ser una caputxeta vermella noia fos un noi i el llop una noia el conte seria millor? Podriem dir que hi ha igualtat? Doncs no es exactament el mateix, el conte ja esta escrit no cal canviar res i ningú s'ha d'ofendre, si voleu canviar el futur i que hi hagi igualtat real feu nous contes on doni igual si el protagonista es noi/noia el que sigui o si la salva un noi/noia o el que sigui, perque tal com plantejeu molts el problema es que la noia queda taxada de indefensa pero si fos un noi no quedaria taxat de indefens tambe? O aixo esta bé i no hi ha cap problema? Demostreu aixi igualtat?
Opineu el que vulgueu
Anònim, 17/04/2019 a les 01:36
+0
-0
Perque retirar els llibres i taxar-los de sexistes? Si el conte de la capuxeta en canvi de ser una caputxeta vermella noia fos un noi i el llop una noia el conte seria millor? Podriem dir que hi ha igualtat? Doncs no es exactament el mateix, el conte ja esta escrit no cal canviar res i ningú s'ha d'ofendre, si voleu canviar el futur i que hi hagi igualtat real feu nous contes on doni igual si el protagonista es noi/noia el que sigui o si la salva un noi/noia o el que sigui, perque tal com plantejeu molts el problema es que la noia queda taxada de indefensa pero si fos un noi no quedaria taxat de indefens tambe? O aixo esta bé i no hi ha cap problema? Demostreu aixi igualtat?
Opinió d'una futura mestra
Tres voltes rebel, 17/04/2019 a les 01:51
+1
-0
Estic estudiant educació i més d'una vegada m'he preguntat què fer amb els contes clàssics. Els infants s'eduquen envoltats de referents sexistes, i d'un rol femení molt estereotipat (bella durment, princesa de st Jordi...). Però no deixen de ser narracions clàssiques que formen part de la nostra cultura. De la mateixa manera que expliquem la Guerra Civil, hem de seguir ensenyant aquests contes. Això sí, sempre des d'una mirada crítica i combinats amb altres narracions més modernes o actuals on es mostrin personatges femenins empoderats (Pipi, Alícia al País de les Meravelles, Brave...).
Contes (meva opinio)
Anònima, 17/04/2019 a les 02:05
+0
-0
Jo he crescut llegint i mirant aquests contes (mirant en versió peli eeh) i sóc feminista, jo mai he cregut que els homes ens han de defensar ni son superiors. Treure aquests llibres no crec que sigui la millor opció però bueno... . Aah i la de Sant Jordi es una tradició catalana molt coneguda i ningú es para a pensar en això, es un dia on dons i reps amor, ja sigui donant roses, llibres o felicitant. Si es treu les pròximes generacions (contant els nedons d'avui en dia) no sebran perquè es fa i s'anira perdent aquesta tradició (que per a mi es molt maca independentment del sexisme que hi hagi a la història/conte).

Pd: si voleu veure una versió on la caputxeta vermella no es selvada pel caçador i es tot vestant raro però dona un bon missatge us recomano "la verdadera historia de caperucita roja" I per la de la bella dorment mireu maléfica.
Infància
Anònim, 17/04/2019 a les 10:03
+0
-0
Buah, tots aquests contes són la meva infància!!
Crec que retirar-los es passar-se una miqueta. Jo sóc la primera en lluitar contra el sexisme, però crec que eliminant aquests contes no farem res. L'educació va més enllà dels contes que llegim, té a veure amb el que els nens veuen als adults. Si de veritat volem acabar amb el sexisme comencem per canviar actituds.
I lo dels contes... Estaria guai escriure'n d'altres que no siguin sexistes però poder llegir-los tots.
Exagerat
Anònim, 17/04/2019 a les 10:52
+1
-0
Pot ser que alguns d'aquests contes siguin sexistes però, són contes tradicionals i de tota la vida i trobo que tant si els treuen com si no han de pensar que en algun moment algú el hi explicarà el conte de la caputxeta vermella o el de la ventafocs no???
No em sembla bé
Anònim, 17/04/2019 a les 13:28
+1
-0
No ho trobo bé, aquests contes són classics i cultura a la vegada. A més trobo que el conte de Sang Jordi no l’haurien de llevar perquè és la nostra cultura i la nostra festa.
Trobo que és passar-se
Aveure esq tothom diu el mateix i no
Anònim, 17/04/2019 a les 13:47
+1
-1
Holis mia veig q tothom està dient q no són sexistes perquè no estàn sent sopreses per un home, però 1; en la caputxeta pinten a una mare que confia en la seva filla (super jove) en anar pel bosc a portar menjar a la seva àvia, (tot bé) però després l'home (el llop) arriba i fa q la caputxeta es perdi pq ella sembla q no pot pensar sola pq el llop li diu q vagi per un altre camí i ella es queda alo ah doncs vale, quan se suposa q ja sabia com anar,no?
Després la de Sant Jordi no cal ni parlar-ne massa, la princesa com a pamfila i l'altre com el home més fort i més heroi del món, donant per sentat que els homes per ser 'guapos i guais' han de ser forts i sempre 'cuidar' de la noia....
Apart per aquesta gent dient aixo, hi ha cap historieta famosa q sigui del revés, l'home és dèbil i la dona li ha d'ajudar? NO , i per aquest motiu tots aquests contes són sexistes. Sobre els altres dos no n'he parlat pq sincerament no me'ls sé molt bé però vaya en els dos crec q es una nena sopresa per les seves germanes... Hi ha algú així semblant però de nois, NO carinyus no
Ho sento el meu català Porto mesos sense estar a Catalunya
Opineu el que vulgue
Anònim, 17/04/2019 a les 14:14
+0
-0
Perque retirar els llibres i taxar-los de sexistes? Si el conte de la capuxeta en canvi de ser una caputxeta vermella noia fos un noi i el llop una noia el conte seria millor? Podriem dir que hi ha igualtat? Doncs no es exactament el mateix, el conte ja esta escrit no cal canviar res i ningú s'ha d'ofendre, si voleu canviar el futur i que hi hagi igualtat real feu nous contes on doni igual si el protagonista es noi/noia el que sigui o si la salva un noi/noia o el que sigui, perque tal com plantejeu molts el problema es que la noia queda taxada de indefensa pero si fos un noi no quedaria taxat de indefens tambe? O aixo esta bé i no hi ha cap problema? Demostreu aixi igualtat?
Res es sexista
Anònim, 17/04/2019 a les 15:23
+0
-0
En aquella època la vida era així, encara que No us aradi. Retirar aquests llibres només ho pot haver fet un conplet idiota, són clàssics i són així.
És tradició contar aquests contes als teus fills, si tu els vols deixar clar que són sexistes perquè les dones es poden defensar i no cal que vingui un home, ho pots fer, però des del meu punt de vista es innecessari
Real
Anònim, 17/04/2019 a les 15:31
+0
-0
El cop que em trobi una dona sent violada pel carrer potser paso d’ella perquè si l’ajudo m’acusara de masclista.
Com canvien els temps
Anònim, 17/04/2019 a les 15:36
+0
-0
Abans salvar a una noia indefensa era un gest noble.
Ara salvar una pobra noia indefensa és aprofitar-se del seu estat psíquic per violar-la posteriorment.
.
Anònim, 17/04/2019 a les 16:18
+0
-0
Se'ns està anant de les mans.
Caputxeta Comunista
Anònima , 17/04/2019 a les 16:42
+0
-0
La caputxeta es comunista va de vermell
NO FA FALTA
Anònim, 17/04/2019 a les 20:08
+0
-0
Jo penso q no fa falta treure aquests contes dels llocs, encara que siguin sexistes formen part de la cultura. Per crear una societat més igualitaria, pebso que s'hauria d'explicar aquests contes a les nenes les històries des de diferents punts de vista o explicant-lis q els nois també poden rebre una rosa i les noies poden derrotar a un drac o salvar a algú. La educació hauria de posar aquest pensament a les nenes i no faria falta treure aquests clàssics. I vull aclarar q jo estic a favor de la igualtat entre gèneres, és a dir, amunt el FEMINISME
PATÈTIC
Anònim, 18/04/2019 a les 11:51
+0
-0
Patètic que pengeu noticies FALSES adolescents.cat. Patètic, quina vergonya. Només useu contingut que pugui generar controvèrsia ara?
Se sap que no és cert. La Directora ha dit ja suficients vegades, que el que han fet és retirar llibres sexistes, sí, però no retirar pas CLÀSSICS.
Aviam si us informeu abans de penjar noticies, perquè feu mal a una escola que no busca generar problemes, sinó fer-ne front de la manera més directa, amb l'educació per la igualtat de gènere.
Redacció aviam si us informeu
Anònim, 18/04/2019 a les 11:47
+0
-0
Hola, doncs realment escric per dir que es tracta d'un article FALS. Teoricament entenem el redactar articles d'auesta pàgina web, com l'acció de basar-se en fets reals i escriure'n un contingut que atraigui al jovent a llegir-ho.
Em fa PENA llegir una noticia falsa redactors!
Si bé és cert que l'escola ha retirat una serie de llibres sexistes (ben fet!), el que NO ha fet és retirar pas els contes infantils clàssics com aquests que anomeneu a l'article.

Així que demano, si pot ser (no crec que sigui tan difícil) que la proxima vegada que volgeu publicar un article, que useu fonts vàlides. No agafeu qualsevol cosa que serveixi per a publicar un article d'ndòle moderna.

Decepció al llegir la noticia.