4 coses que has de saber sobre els hàbits sexuals dels adolescents catalans

| 15/04/2019 a les 12:41h
Arxivat a: SALUT, relacions sexuals, sexe
 
Imatge il·lustrativa
Aquest 2019 la Diputació de Barcelona ha publicat l'informe Enquesta d'hàbits relacionats amb la salut a alumnes de 4t d'ESO de la demarcació de Barcelona. El document recull els resultats de les enquestes realitzades a més de 8.000 alumnes de 41 municipis catalans entre 2015 i 2017.

I quines dades s'hi poden trobar? Doncs l'informe estudia diferents conductes relacionades amb la salut dels adolescents com els hàbits d'alimentació, el consum d'alcohol, el consum de cànnabis i les relacions afectives i sexuals, entre molts altres.

Per tal de conèixer més sobre aquest estudi hem parlat amb el Lluís Camprubí, un dels seus autors. En aquest article ens centrarem en els resultats sobre les relacions sexuals: us explicarem alguns dels aspectes més destacats de l'informe sobre aquest àmbit. Aquest, però, no serà l'únic article que farem sobre l'estudi. Més endavant publicarem nous textos enfocats en els altres blocs temàtics de la investigació. Aquí teniu el resum que hem preparat sobre els hàbits sexuals dels adolescents catalans:

Quan comencen a tenir relacions sexuals amb penetració els adolescents?
 

Segons l'estudi, només un 26% dels nois i un 23% de les noies d'entre 14 i 17 anys asseguren haver mantingut relacions sexuals amb penetració. Si l'anàlisi es fa per territori, es poden veure algunes diferències. Per exemple, en els municipis de l'àrea metropolitana de Barcelona hi ha un percentatge més elevat de nois, 27,9%, que han mantingut relacions sexuals en comparació amb els municipis de l'interior de Catalunya on la xifra és del 19,9%.

Amb quina freqüència tenen relacions?
 

De les noies que mantenen relacions, un 70,2% assegura tenir sexe amb freqüència, un cop a la setmana o més. Pel que fa als nois, aquest percentatge és el 59,5%.

Quins són els mètodes anticonceptius més utilitzats?
 


Els mètodes anticonceptius més utilitzats pels adolescents són el preservatiu masculí i la píndola anticonceptiva. De fet, el condó és el mètode més conegut pels joves, tot i que només un 53,2% dels nois es declara "capaç" d'anar a comprar preservatius i un 42,8% de portar-ne sempre a sobre. 

Els adolescents tenen pràctiques de risc?
 

Sí, prop d'un 30% dels joves enquestats assegura haver fet servir mètodes no segurs com la marxa enrere. A més un 15,7% declara directament no haver utilitzat cap tipus de mètode anticonceptiu en les seves relacions sexuals! Una altra dada preocupant és l'elevat ús de la píndola del dia després: un 24,5% dels enquestats diu haver-ne fet ús i un 6% confessa haver-se-la pres més d'una vegada.

"Una de les coses que ens ha sorprès de l'estudi és que en tots els hàbits i pràctiques de risc, la majoria de joves, declaren ser coneixedors dels perills que comporten. Això, però no es tradueix en unes pràctiques més contingudes", ens explica el Lluís Camprubí.

Què t'ha semblat?

0
0
0
0
0
0
0

COMENTARIS

Pues que quieres que te diga...
Anònim, 15/04/2019 a les 21:18
+17
-18
Jo crec que podria viure sense este article, la veritat
Pues que quieres que te diga...
Anònim, 16/04/2019 a les 18:45
+17
-2
Jo podria viure sense este comentari, la veritat
Que es?
Anònima, 15/04/2019 a les 23:08
+6
-3
Algu sap que es la.marxa enrere?
marxa enrerre
Anònim, 16/04/2019 a les 09:35
+7
-0
la marxa enrere crec que es que penetren sense condó i quan veuen que el noi es correrà treure la polla rapidament per que no es corri dins la noia
Si
Anònim, 16/04/2019 a les 10:20
+2
-0
Quan el noi es va vorre surt de la noia per a no correrse-li dins
retirar la polla just abans de corre's
Anònim, 16/04/2019 a les 10:37
+6
-0
retirar la polla just abans de corre's
Pregunta del segle
Anònim, 15/04/2019 a les 23:08
+21
-2
Si tens pels al cony a la altra persona no li fara fastic o es algo normal pero si vols tenir relacions ....
algu mes se li a pasat pel cap ?
Fastic
Anònim, 16/04/2019 a les 09:31
+11
-1
Si li fot fàstic ke s foti, k ell@ segur k tb en tindrà pk tenir-ne es algo normal i natural
Tot depen de la persona
Anònim, 16/04/2019 a les 10:13
+6
-0
Pero... ningú s'ha de sentir obligat a depilar-se. Al final, si ho penses si una persona pot liar-se amb un noi amb barba... Per què ha de fer fàstic o molestar els pèls en una altra part del cos? És el mateix, mentre hi hagi una bona higiene...
A mi
Anònim, 16/04/2019 a les 10:22
+2
-0
Estic igual
Que es?
Anònima, 15/04/2019 a les 23:09
+1
-1
Algu sap que es la.marxa enrere?
pues nada
Anònima, 15/04/2019 a les 23:12
Interessant
+52
-1
i jo aqui mes verge que loli jaajajja
I després estic jo
Anònima, 15/04/2019 a les 23:34
+32
-0
Com l'anunci: El pare diu condó, la mare diu pastilla i jo dic:
MORIRÉ VERGE!! :/
Ajuda 🙏🏼
Anònim, 16/04/2019 a les 00:00
+6
-0
Si fas una mamada sense condó et pot transmetre algun tipus de malaltia? No ho tinc gaire clar, perque aleshores li hauria de xupar amb condó?
Si
Anònim, 16/04/2019 a les 10:15
+2
-0
Al final és igual que si penetres sense condó, i encara que no expulsi el semen dins el liquid preseminal que va expulsant per lubricar també pot contagiar malalties
rt
Anònim, 16/04/2019 a les 10:39
+0
-1
M'ha pasat el mateix. Algu respon????
Per aquesta raó als adolescents ens la pela
Anònim, 16/04/2019 a les 05:19
+13
-1
Està clar que per molt que ens diguin que una cosa és perillosa la farem igual. Bàsicament perquè durant tota la vida hem crescut amb por i això ja no ens funciona, per ha que els adolescents ens prenguem més seriosament aquests temes al parlar d'això s'han d'utilitzar altres sentiments.

També, això pot succeir pel fet de que la part més important del nostre cervell s'està desenvolupant i aquesta ens demana que siguem independents i com tot el que hem après ens ho han ensenyat pares i professors, inconscientment per sentirnos independents, fem tot el contrari al que ens diuen pares i professors.
Ehhh
Anònima, 16/04/2019 a les 08:28
+2
-1
Ho sento però algú em podria dir que són cànnabis plis😂
.
Anònim, 16/04/2019 a les 09:32
+0
-0
marihuana
M'has recordat a una amiga😂
Anònim, 16/04/2019 a les 10:21
+2
-0
Marihuana
Pal del cannabis
Anònim, 16/04/2019 a les 10:29
+1
-0
Es marihuana
La maria
Anònimaa, 16/04/2019 a les 11:03
+0
-0
.
Sóc la dels cànnabis
Anònima, 16/04/2019 a les 14:34
+1
-1
Esque en algunes coses vaig arrasada i no m'entero però em altres sé massa😂😂
Uau
Anònim, 16/04/2019 a les 08:31
+17
-2
Hi ha adolescents de 14 anys que han tingut relacions sexuals amb penetració?!
i d menys
Anònim, 16/04/2019 a les 14:43
+5
-3
no es tracta de l' edat, sinó de si està o no preparada la persona
Ningú ha pensat en...
Anònim, 16/04/2019 a les 13:33
+5
-0
Ningú ha pensat que si un 26% dels nois han tingut relacions entre els 14 i els 17 i un 23% de les noies també hi haurà noies que ho han fet per primer cop amb el mateix noi? A mi m'ha cridat molt l'atenció que voleu que us digui. 😂😂
Resposta
Anònim, 16/04/2019 a les 21:19
+0
-0
Seria una posible resposta, una altra pot ser que ho hagin fet amb nois més grans de 17 anys
penetració als 14 anys
Anònima, 16/04/2019 a les 14:26
+2
-0
m'ho esperava i massa que sortis que nens de 14 que ya ho han fet pero a la vegada m'ha sorpres
Que es penetracio?
JoAnònim, 16/04/2019 a les 17:22
+0
-0
Ola bon dia algu em contwsta
Que te la fiquin
Anònima, 16/04/2019 a les 17:52
+1
-0
Bàsicament, follar.