«Quins efectes secundaris pot tenir la pastilla del dia després?»

per Redacció, 18 de maig de 2019 a les 10:00 |
A continuació llegiràs la consulta d’una noia enviada al Consultori d’Adolescents.cat. El text és el que ens ha enviat:

Usuari d'Adolescents.cat:

Hola. Em vaig prendre la pastilla del dia després per si de cas (ell no s'havia corregut però jo estava fèrtil i no em volia arriscar) i dissabte, a part de tenir el típic mal d'ovaris sense ser exagerat, també vaig veure que tenia morats bastant foscos indolors per les cames i cuixes i n'he contat més de 6 en total. No pateixo cap malaltia ni res de caràcter circulatori. No és el primer cop que prenc la pastilla del dia després, ja n'havia pres una el juny passat només i no em va passar això dels morats que jo recordi, sols vaig tenir el mal d'ovaris similar al d'aquest cop. Pot ser degut a algun efecte secundari? En quants dies m'hauria de desaparèixer? Que haig de fer? Gràcies.

 

RESPOSTA:

Hola,



El millor que podries fer és consultar-ho amb l'infermera o la ginecòloga del Centre d'Atenció Primària de la teva zona o si ho prefereixes pots escriure a Sanitat Respon i et contestaran metges accedint al chat: http://sem.gencat.cat/ca/061CatSalutRespon/.


No sabem si aquests morats que dius són deguts a la pastilla d'emergència o a alguna altra causa.

Una abraçada i gràcies per escriure'ns!

Helena Angel

Psicòloga Iesp - Wommum
@Helenangelpsico
http://www.helenaangel.com


http://www.consultajove.cat

 Pots fer la teva consulta al Consultori d'Adolescents.cat aquí
 

D'acord amb la web de Cat Salut els efectes secundaris més freqüents de la píndola de l'endemà són dolor de mama, nàusees, vòmits, mal de cap, marejos, alteracions dels cicle menstrual, etcètera. Podeu trobar més informació sobre d'anticoncepció d'emergència en aquest link. En qualsevol cas, el millor és sempre consultar a un metge.
Arxivat a:
CONSELLS, consultori
Participació
????
Per Anònim el 18 de maig de 2019 a les 18:48
1   0
coi m’he quedat igual

A ver
Per Anònimaa el 18 de maig de 2019 a les 16:06
6   0
Pensava k dirieu quins efectes te i no heu comentat res... Okay, nomes mal dovaris pk ho diu la noia🤷‍♀️

WOW
Per Anònimaa el 18 de maig de 2019 a les 15:21
10   0
Deu meu, aquest article ha solucionat tots el dubtes que tenia wow (ironía per si algú no ho enten)

Pregunta
Per Anònima el 18 de maig de 2019 a les 14:37
0   0
COM ES FA UN CONSULTORI?

Fes el teu comentari

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari no l'envia un robot publicitari

Un portal de:

Adolescents.cat és el portal més visitat entre els usuaris joves de Catalunya. Aquí hi trobaràs tot allò que t'interessa sobre els teus ídols, consells per resoldre els teus dubtes i inquietuds, tests, actualitat, vídeos virals, gossip, apunts, treballs, resums d'exàmens, assessorament sobre sexualitat i parella, comunitat, etc. Vivim per entretenir-vos i treballem per a satisfer-vos. Un lloc a internet on la diversió està assegurada. No t'oblidis de recomanar-nos als teus amics.
Segueix-nos a:
Cerca a Adolescents.cat:

Tecnologia: Sobrevia.net
Llicència: CC BY-NC-ND
Mitjà associat a l'ACPC
 
Amb la col·laboració de: