Noies: Com us quedaríeu si us regalessin això després de guanyar un campionat esportiu?

| 22/05/2019 a les 10:48h
Arxivat a: FEMINISME, feminisme, masclisme, masclista, regal, squash, femení, esports
 
Imatge il·lustrativa
T’imagines guanyar un campionat esportiu femení i que, a part del trofeu, com a obsequi et donin dues caixes de cera depilatòria, un vibrador i una llima elèctrica pels peus? Això és el que els ha passat a les quatre guanyadores del campionat d’Astúries d’Squash.

I ja no fa falta ni entrar en el debat de l’esport femení, que ja n’hem parlat en vàries ocasions. Elisabet Sadó, una de les guanyadores, ha estat 15 anys jugant a squash com a professional, competint a nivell internacional i ha estat número 1 del món i set vegades campiona d’Espanya. Però l’obsequien amb aquest trist regal masclista.

Les campiones, davant d’aquest gest tan indignant per part de l’organització del campionat (els homes, evidentment no van rebre aquest tipus de premis), no han dubtat a presentar una reclamació davant la Federació d’Squash del Principat d’Astúries.
 

“Situacions com aquesta demostren que les dones no estem en les mateixes condicions que els homes”, va dir Elisabet Sadó en declaracions a Cadena Ser. A més, l’esportista professional segueix lluitant per donar visibilitat a l’squash femení i animar les nenes a agafar la raqueta.

La bona notícia és que Squash Oviedo ha confirmat la dimissió de la seva directiva en un comunicat oficial:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Dimite la directiva del Squash Oviedo admitiendo el error en los obsequios entregados en el Campeonato de Asturias de squash, el kit depilación, la lima eléctrica y el vibrador. La junta ha hecho un comunicado público en el que "lamentan profundamente el malestar causado, admitiendo, como no puede ser de otra manera, que los obsequios fueron inapropiados y que nunca debieron ser entregados. Tenemos que dejar constancia que en ningún momento hemos afirmado que los obsequios no fuesen ni sexistas ni discriminatorios. Lo que hemos manifestado desde el Club es que no lo hicimos ni con ánimo sexista, ni ofensivo, ni discriminatorio". Continúa explicando que "En este caso, los organizadores del evento no comprobaron la idoneidad de los obsequios con carácter previo a la entrega de los mismos. Por lo tanto, los responsables del Club y de la Organización, no supieron supervisar, con la diligencia debida, el desarrollo del evento, toda vez que la entrega de premios forma parte del mismo" "Entendemos la reacción de las compañeras, así como de las instituciones, y por ende la repercusión mediática. El Club reitera sus disculpas a las jugadoras, a la Federación y a cualquier persona o entidad que se haya podido sentir ofendida. Extendemos nuestras disculpas al Squash femenino nacional y al resto de deportistas de cualquier tipo de competición. Este tipo de actuaciones no ayudan a la igualdad y respeto mutuo que debe imperar en las competiciones deportivas, y en la sociedad de la somos parte. Como consecuencia de lo que antecede, Don Ignacio Manzano Roces, Presidente de Club Squash Oviedo y Pablo Revuelta Rodriguez, Vicepresidente del Club, han presentado en el día de hoy su dimisión, al ser los máximos responsables de lo acontecido, dimisiones que se suman a la ya presentada por Don Ignacio como Vocal de la Federación Asturiana de Squash. Los responsables salientes piden, asimismo, disculpas a título personal, por todo lo acaecido."

Una publicación compartida de Ganamos con Ellas (@ganamosconellas) el


Què en penseu de tot plegat? Us llegim als comentaris! 

 
 



L'actriu Joana Vilapuig, protagonista de la icònica sèrie juvenil “Polseres vermelles”, visita AdolescentsiCat. Filla de l’artista plàstic Oriol Vilapuig i amb una germana també actriu, li preguntarem què significa viure en aquest ambient ple de creativitat i talent. La Joana no para de fer teatre i cinema, i també volem en quins projectes està immersa.  

Què t'ha semblat?

0
0
0
0
0
0
0

COMENTARIS

Pues fatal
Anònim, 22/05/2019 a les 14:09
+36
-1
Crec que esta malament. Ja que tothom es lliure de si vol depilarse o no. De veritat, hi ha gent que sembla que tingui ment d un nen@ de 2 petit.
...
Anònim, 22/05/2019 a les 15:23
Interessant
+65
-0
crec que eviden ment no haurien de regalar això pero si ho fan perquè no amb els nois també jo soc un noi i m’encanta anar depilat
en canvi
Anònim, 22/05/2019 a les 22:54
+22
-0
jo soc una noia i no m’agrada anar depilada🤷🏻‍♀️
Opino que
Anònimaa, 22/05/2019 a les 17:46
Interessant
+81
-6
Si em regalen un vibrador jo seria ben feliç, ara, la cera i la llima doncs no xd
Rt
Anònim, 22/05/2019 a les 22:18
+6
-0
Jajaja penso igual😂 jo amb el vibrador em quedaria ben a gust
.
Anònima, 22/05/2019 a les 18:01
+44
-1
aver, jo el vibrador l'agreeixo eeh ajajajaj
I jo
Anònim, 22/05/2019 a les 21:06
+4
-0
Dona i jo amb lo cars k son...
Femi periodismo
Cristian58885, 22/05/2019 a les 20:27
+5
-13
Es cierto lo de los regalos, en ningún caso fue como parte del premio, son productos que los patrocinadores ceden.
¿Que se hizo? Como solo participaron 4 mujeres, en vez de sortearlos, como sí hicieron con los productos para hombres, ya que eran mas y era mejor sortearlo, a las chicas se los entregaron, en ningún caso como parte del premio.
Sexista seria que les regalaran una escoba por ejemplo, entiendo que la gente se moleste, pero a dia de hoy no creo que este mal visto, son productos cotidianos en el dia a dia de las mujeres, no creo que un hombre montara este lio si le regalan un anillo vibrador y una maquina de afeitar.
Saludos
Flipo
Anònim, 23/05/2019 a les 11:01
+8
-0
A ver, siempre con la misma m***** de que tenemos que ir depiladas i todo eso y que encima los patrocinadores regalen eso es como... Obviamente no creo que un hombre
monte tanto jaleo si le regalasen una maquina de afeitar porque no esta mal visto que no se afeite
Genial
Diva Secreta, 22/05/2019 a les 21:05
+3
-18
Ho veig genial! A part dels premis també un vibrador i cera depilatória de regal! Més que bé!

Atentament Diva Secreta
Diva secreta
Anònima feminista indignada 🙎🏻‍♀️, 23/05/2019 a les 19:23
+5
-0
Caram! Vaja vaja,Diva, sembla que ens tornem a trobar.
Mira no sé si ets
• Algú que escriu comentaris sense sentit per a cridar l’atenció (Això espero)
• Una persona amb una bena als ulls. És trist que no siguis conscient del masclisme que la dona ha de suportar encara avui dia. Vull dir que no passa res si hi ha dones que es volen depilar, per exemple jo sóc una d’elles però no trobo just i a més a més és masclista que es doni per suposat que les dones són de depilar com per ser més atractives.
hombre
Anònima sorpresa, 03/06/2019 a les 18:01
+0
-0
on t' havies ficat ? seque els teus comentaris son per tenir fans i vols que algu et faci cas maca, ho hasa conseguit, no crec que pensis aixi de debo en el segle 21
Flipo
Anònima, 22/05/2019 a les 21:13
+5
-2
Pero aquest 16% ( de moment )que no ha votat que això és masclista no hi pensa...
Anem millorant 🤦
Andi, 23/05/2019 a les 21:09
+0
-0
Bno bno, sembla que va a millor, ara és un 4%😅😅
Mare meva, com està la societat avui en dia🤦🤦
2%
Anònima sorpresa, 03/06/2019 a les 18:02
+0
-0
han votat l' ultima, mae mia
*fueguito fueguito*
Anònim, 22/05/2019 a les 21:25
+4
-1
el vibrador cunde ajajajsjs
Molt fort, molt trist
Anònima, 22/05/2019 a les 21:26
+6
-0
Ho trobo molt fort, q als homes els obsequïn diferent q les dones. I si elles no es volen depilar?
Jo trobo q SHAN PASSAT 😡
wtf
Anònima, 22/05/2019 a les 22:12
+2
-3
jo estaría súper feliç si em regalessin això. potser elles no es depilen o algo ns pero a mi m’agrada anar sense pels 🤷🏻‍♀️
als nois que els haurien regalat?
Femi periodismo
Cristian58885, 22/05/2019 a les 22:44
+1
-2
Es cierto lo de los regalos, en ningún caso fue como parte del premio, son productos que los patrocinadores ceden.
¿Que se hizo? Como solo participaron 4 mujeres, en vez de sortearlos, como sí hicieron con los productos para hombres, ya que eran mas y era mejor sortearlo, a las chicas se los entregaron, en ningún caso como parte del premio.
Sexista seria que les regalaran una escoba por ejemplo, entiendo que la gente se moleste, pero a dia de hoy no creo que este mal visto, son productos cotidianos en el dia a dia de las mujeres, no creo que un hombre montara este lio si le regalan un anillo vibrador y una maquina de afeitar.
Saludos
Nse...
Anònim, 23/05/2019 a les 09:13
+4
-2
Si als nois els hi fan els mateixos regals, ho trobo estupendo. Però... En cas que no sigui així, ho trobo una enorme falta de respecte.

Aver...
Anònim, 23/05/2019 a les 16:46
+3
-1
Als nois també els hi podrien haver regalat en plan lo mateix pro es un regal osigui si no es depilen o algú que ho tirin o qualsevol cosa pero hi han noies que els hi faria servei... tampoc és per tant
Si ja però...
Anònima, 31/05/2019 a les 20:48
+0
-0
Però regalen la crema depilatoria perquè en aquesta mer*a societat creien q una dona per ser bonica ha d'anar depilada i això no té perquè ser així

Jo no em depilo i sóc ben bella, per fora i per dins.
masclista
Anònimafeminista, 23/05/2019 a les 18:17
+2
-0
si es masclista, mentre als homes els regalen un trofeu i molts diners a elles un lot femeni
Anem millorant 🤦
Andi, 23/05/2019 a les 21:18
+0
-0
Bno bno, sembla que va a millor, ara és un 4%😅😅
Mare meva, com està la societat avui en dia🤦🤦
Ye
Anònim, 29/05/2019 a les 20:33
+0
-0
A mi em sembla bé que regalin un vibrador i polles varies, el q no em sembla bé es que a una dona li regalin cera i a un home no. Si els regals haguessin sigut iguals, cap problema, pero el q em nl sembla b es q a un home li regalin x cosa i a una dona una llima pels peus, q tothom sap q no utilitzara , ni tant una dona ni un ome
😡😡
😡😡, 10/06/2019 a les 19:57
+0
-0
que fort!😡 estic sense paraules!