«Això que sento és un orgasme?»

| 09/06/2019 a les 10:00h
Arxivat a: CONSELLS, consultori
 
Imatge il·lustrativa
A continuació llegiràs la consulta d’una noia enviada al Consultori d’Adolescents.cat. El text és el que ens ha enviat:

Usuària d'Adolescents.cat:

Hola! Quan m'estimulen el clítoris sento molt plaer, massa. Em poso molt tensa i m'agrada molt, però sempre que estic a punt d'arribar a l'orgasme dic que parin perquè és com que sento massa plaer i no entenc per què no deixo que acabin. A més, sento un formigueig al cap i és com que em marejo. Potser això que sento ja és l'orgasme en si i el tallo o no ho sé. Què podria fer per aguantar més aquest plaer o per no marejar-me?


Moltes gràcies!

RESPOSTA:

Hola stm,

Algunes noies/dones tenen molta sensibilitat al clítoris i l'estimulació directe els hi pot arribar a generar molèstia. El que sovint ajuda és no estimular de forma directe, estimular de forma més indirecte el clítoris.

Tampoc sabem si quan et masturbes tu sola també et passa. Si és així prova a estimular-te de forma més indirecte, i si no és així, ensenya a les teves parelles sexuals com ho han de fer. La sensibilitat al clítoris només la sents tu, per tant, ets tu qui ha de guiar ;)

Una abraçada i gràcies per escriure'ns!

Helena Angel
Psicòloga Iesp - Wommum
@Helenangelpsico
http://www.helenaangel.com
 

 Pots fer la teva consulta al Consultori d'Adolescents.cat aquí


Si voleu saber més sobre el clítoris, us deixem el link d'un article que vam fer amb dades sobre aquest òrgan.

Què t'ha semblat?

0
0
0
0
0
0
0

COMENTARIS

Emm
Anònima, 09/06/2019 a les 12:27
Molt interessant
+107
-1
A mi en passa el mateix i aquesta resposta ni m'ha ajudat gaire. Q cony es estimular indirectament?
.
Anònim, 09/06/2019 a les 14:17
+1
-0
Tocar altres zones a prop i el clitoris en si no tocarlo massa. Crec que es aixo.
Igual
Anònim, 09/06/2019 a les 17:24
+0
-0
Estic igual i tampoc ma ajudat gens aquesta resposta
pel que pregunta
Anònim, 09/06/2019 a les 19:14
+1
-0
es refereix a no estar-se tota l'estona amb el clítoris, sinó anar tocant altres parts del cony a part del clitoris
Yaves
Anònim, 09/06/2019 a les 19:42
+7
-1
Que faig, mel bufo?😂😂
hola
Anònim, 09/06/2019 a les 20:33
+0
-0
jo ho faria no tan fort
mmm
Anònim, 09/06/2019 a les 22:39
+1
-0
Mai s'expliquen bé els de la redacció.
Conseig
Anònim, 09/06/2019 a les 23:50
+1
-0
Doncs tocar-te al voltant, tipus et toques els llavis, l'orifici de la vagina...
Personalment
Anònim, 10/06/2019 a les 08:06
+2
-0
No sé si és això exactament, però indirectament seria anar tocant altres parts que no siguin el clítoris en si (la part que veus) ja que aquest té com unes branquetes que arriben a altres parts de la vagina. Una altra opció és fer-ho per sobre de les calcetes, així hi ha una campa intermitja que talla una mica la sensibilitat.
Esper-ho que hagi pogut ajudar a algú.
Nota: experimenteu amb vosaltres mateixes/mateixos. És la millor manera per poder entendre el nostre cos.
Nois
Anònim, 09/06/2019 a les 13:10
+0
-0
L'orgasme masculí és en el moment de la ejaculació?
No sempre
Anònim, 11/06/2019 a les 05:35
+0
-1
Totes aquelles persones amb penis poden arribar a l'orgasme sense necessitat d'expulsar el semen. Però si és cert que majoritàriament m'expulsen.
PD: Recordem que no tots els homes tenen penis i no totes les dones tenen vagina.
El mateix
Anònima, 09/06/2019 a les 13:38
+1
-0
A mi em passava el mateix. Al final vaig acabar descobrint que quan sentia massa plaer era perquè estava a punt de corre’m. Deixa que surti, no tinguis por.
Si et fa molt mal o no et sents del tot còmode, intenta tocar per les cuixes, per fora la vagina... Si ho fas lent i amb moviments suaus és menys probable que t’acabi fent aquesta mol.lèstia. Més suau i de forma irregular, i menys ràpid i regular;)
???
Anònima, 09/06/2019 a les 13:57
+0
-0
Jo encara no he fet res, ni lios, ni petons ni res. Tampoc m'he masturbat. Q se sent en un orgasme?
Resposta
Anònim, 09/06/2019 a les 18:54
+0
-0
No posis els dits directe a sobre, fes cercles al voltant. Sino a traves dels llavis tambe va be. El cas es no tocarlo directe molt fort (pel voltant per exemple), o posarhi algo pel mig (com els llavis majors, o alguna peça de roba tambe com les calces o una tovallola)
Orgasme masculí
Anònim, 10/06/2019 a les 09:35
+0
-0
Jo quan em masturbo, sempre el tallo quan en surt el semen. Algún mes lo passa?