Descobreixen que hi ha 5 velocitats de creixement en els adolescents: comprova quina és la teva

| 13/06/2019 a les 10:57h
Arxivat a: SALUT, adolescent, creixement
 
Imatge il·lustrativa
Hi ha cinc velocitats de creixement en els adolescents i no només una, com es creia fins ara. Aquesta és la conclusió a la qual han arribat investigadors de la Vall d'Hebron després de realitzar un estudi que s'ha allargat més de 10 anys, del 1995 al 2017.

Durant aquest temps, els científics han seguit l'evolució de 1.453 persones (743 noies i 710 nois). Des dels 4 anys fins a l'arribada a l'edat adulta, els investigadors han recopilat dades de la talla, la velocitat de creixement, el pes i l'índex de massa corporal dels participants. D'acord amb l'estudi, l'inici de la pubertat, és a dir, l'aparició dels caràcters sexuals (creixement dels pits en les noies, increment de la mida testicular en els nois), provoca que s'acceleri el creixement.

Aquesta és la classificació que han elaborat els científics en funció de les velocitats de creixement: voteu la vostra!


 

Què t'ha semblat?

0
0
0
0
0
0
0

COMENTARIS

maduradora molt tardana 🙌🏻
Anònima, 13/06/2019 a les 12:20
+34
-0
jajajaja a mi em fa gràcia que quan jo tenia 12 anys amb prou feines arribava a 150cm i casi tothom era més alta que jo, em prenien per una nena de 10 anys perquè tb estava plana. Als 13 anys ja era una mica més alta pero continuava plana i bastant prima i uns nens de 8/10 anys del meu barri es pensaven que tenia la seva edat i volien jugar amb mi. Però als 14 vaig créixer casi 10cm de cop i ja començava a ser més alta, vaig créixer fins els 16/17 anys. Ara crec que ja no creixeré més però ja està bé ja que medeixo 175cm i supero a casi totes les de la meva classe que abans eren més altes que jo. I ja no estic plana jajaaj tot arriba al seu moment.
Jaja
Anònim, 13/06/2019 a les 22:09
+0
-0
Dios jo igualll😂 ara soc més alta que totes i menys plana que totes santas amas😂
i els que hem nescut amb problemes?
Anònim, 13/06/2019 a les 15:57
+17
-14
o sigui els prematurs, gent que te alguna malaltia ossia no estem dins d'aquestes velocitats com sempre la societat ja ens etiqueta i ens fa fora de totes les enquestes i tests...

soc noia, em va venir la regla als 8 anys, en tinc 21 ara i medeixo 1.45 perquè?? doncs soc prematura(x ser exactes vaig neixer als 6 mesos). per la regla de 3 que han dit aquests cientifics als 12 anys hauria de medir 1.57 cm, ostia em falten 7mm...

em fan molta gracia aquests estudis perquè es vasen en una part de la població i tots com burrus ens ho creiem
Per la que es queixa
Anònim, 13/06/2019 a les 18:49
+17
-14
Noia, si no tens ni idea de com funcionen els estudis científics, no cal ni que comentis, perquè quedes en ridícul...
Tens un doctorat o master?
Anònim, 13/06/2019 a les 22:54
+2
-2
nop, encara gràcies que acabes de fer la Selectivitat.
No no soc científica, soc una programadora. pero ei! se com funcionen, pk a mi la ciència m'ha estudiat.

au va el got de llet i a dormir que es tardet, qui queda mes en ridicul es gent com tu que comenten aquestes coses.
i els que hem nescut amb problemes?
Anònim, 13/06/2019 a les 16:10
+0
-7
o sigui els prematurs, gent que te alguna malaltia ossia no estem dins d'aquestes velocitats com sempre la societat ja ens etiqueta i ens fa fora de totes les enquestes i tests...

soc noia, em va venir la regla als 8 anys, en tinc 21 ara i medeixo 1.45 perquè?? doncs soc prematura(x ser exactes vaig neixer als 6 mesos). per la regla de 3 que han dit aquests cientifics als 12 anys hauria de medir 1.57 cm, ostia em falten 7mm...

em fan molta gracia aquests estudis perquè es vasen en una part de la població i tots com burrus ens ho creiem
Abans de tot
Anònima, 13/06/2019 a les 22:10
+0
-6
Ok que siguis prematura però almenys no facis faltes sispli.
JAJAJAA
Anònim, 13/06/2019 a les 16:27
+28
-0
La meva es el no creixement
Doneu-li like i compartiu porfaa
Anònim, 13/06/2019 a les 17:53
+3
-1
Doneu-li like i compartiu!!! 🙌
Es per un treball super important del cole



Qzeuskf5_4E

Si el link no us funciona, copieu lo al buscador i adjunteu lo.
Ens farieu un gran favor, moltes gràcies!! 💓
Maduradora moooltt tardana
Anònima, 13/06/2019 a les 19:22
+12
-0
I si tinc 14 anys i encara no he crescut i sóc noia?? Això no està ben fet...
Em passa el mateix
Anònima, 13/06/2019 a les 20:41
+4
-0
Buaaah rt, tinc 14 anys i dintre de poc faré els 15 i medeixo 1'58🤦🏼‍♀️ sóc la més baixeta de la meva classe
.
Anònim, 14/06/2019 a les 07:24
+2
-0
Igual, estic planissimaa tu?
Rt
Anònim, 14/06/2019 a les 09:32
+1
-0
Bua jo també. Sóc noia, tinc 14 anys i medeixo 1,50m i encara no tinc la regla....
Madurador tardana
Anònima, 13/06/2019 a les 22:45
+3
-0
Jo medeixo 1'45 i tothom em diu enanaa hahaha, algú com jo????
Genètica
Anònima, 13/06/2019 a les 23:36
+4
-0
A veure, apart de que cadascú té un ritme diferent també influeix la genètica. Si els teus pares són més alts O baixos...
😭