Descobreixen que hi ha 5 velocitats de creixement en els adolescents: comprova quina és la teva

per Redacció, 13 de juny de 2019 a les 10:57 |
Hi ha cinc velocitats de creixement en els adolescents i no només una, com es creia fins ara. Aquesta és la conclusió a la qual han arribat investigadors de la Vall d'Hebron després de realitzar un estudi que s'ha allargat més de 10 anys, del 1995 al 2017.

Durant aquest temps, els científics han seguit l'evolució de 1.453 persones (743 noies i 710 nois). Des dels 4 anys fins a l'arribada a l'edat adulta, els investigadors han recopilat dades de la talla, la velocitat de creixement, el pes i l'índex de massa corporal dels participants. D'acord amb l'estudi, l'inici de la pubertat, és a dir, l'aparició dels caràcters sexuals (creixement dels pits en les noies, increment de la mida testicular en els nois), provoca que s'acceleri el creixement.

Aquesta és la classificació que han elaborat els científics en funció de les velocitats de creixement: voteu la vostra!


 
Arxivat a:
SALUT, adolescent, creixement
Participació
😭
Per Anònima el 14 de juny de 2019 a les 02:32
1   1
Si pero el fer-te pis al llit no desapareix amb la meva pubertat. Per quee. Estic farta d'això, em quita les ganes de viure.😭😭

Genètica
Per Anònima el 13 de juny de 2019 a les 23:36
4   0
A veure, apart de que cadascú té un ritme diferent també influeix la genètica. Si els teus pares són més alts O baixos...

Madurador tardana
Per Anònima el 13 de juny de 2019 a les 22:45
3   0
Jo medeixo 1'45 i tothom em diu enanaa hahaha, algú com jo????

Maduradora moooltt tardana
Per Anònima el 13 de juny de 2019 a les 19:22
12   0
I si tinc 14 anys i encara no he crescut i sóc noia?? Això no està ben fet...

I JO
Per Anònim el 19 de juny de 2019 a les 23:22
0   0
Jo tinc 13 anys medeixo 1.45 i estic totalment plana i no creixi gens M'han mirat si tinc algun problema de creixement, però per 2mm no es considera problema
Rt
Per Anònim el 14 de juny de 2019 a les 09:32
1   0
Bua jo també. Sóc noia, tinc 14 anys i medeixo 1,50m i encara no tinc la regla....
.
Per Anònim el 14 de juny de 2019 a les 07:24
2   0
Igual, estic planissimaa tu?
Em passa el mateix
Per Anònima el 13 de juny de 2019 a les 20:41
4   0
Buaaah rt, tinc 14 anys i dintre de poc faré els 15 i medeixo 1'58🤦🏼‍♀️ sóc la més baixeta de la meva classe
Doneu-li like i compartiu porfaa
Per Anònim el 13 de juny de 2019 a les 17:53
3   1
Doneu-li like i compartiu!!! 🙌 Es per un treball super important del cole https://youtu.be/Qzeuskf5_4E Si el link no us funciona, copieu lo al buscador i adjunteu lo. Ens farieu un gran favor, moltes gràcies!! 💓

JAJAJAA
Per Anònim el 13 de juny de 2019 a les 16:27
29   0
La meva es el no creixement

i els que hem nescut amb problemes?
Per Anònim el 13 de juny de 2019 a les 16:10
1   7
o sigui els prematurs, gent que te alguna malaltia ossia no estem dins d'aquestes velocitats com sempre la societat ja ens etiqueta i ens fa fora de totes les enquestes i tests... soc noia, em va venir la regla als 8 anys, en tinc 21 ara i medeixo 1.45 perquè?? doncs soc prematura(x ser exactes vaig neixer als 6 mesos). per la regla de 3 que han dit aquests cientifics als 12 anys hauria de medir 1.57 cm, ostia em falten 7mm... em fan molta gracia aquests estudis perquè es vasen en una part de la població i tots com burrus ens ho creiem

Abans de tot
Per Anònima el 13 de juny de 2019 a les 22:10
0   6
Ok que siguis prematura però almenys no facis faltes sispli.
i els que hem nescut amb problemes?
Per Anònim el 13 de juny de 2019 a les 15:57
18   15
o sigui els prematurs, gent que te alguna malaltia ossia no estem dins d'aquestes velocitats com sempre la societat ja ens etiqueta i ens fa fora de totes les enquestes i tests... soc noia, em va venir la regla als 8 anys, en tinc 21 ara i medeixo 1.45 perquè?? doncs soc prematura(x ser exactes vaig neixer als 6 mesos). per la regla de 3 que han dit aquests cientifics als 12 anys hauria de medir 1.57 cm, ostia em falten 7mm... em fan molta gracia aquests estudis perquè es vasen en una part de la població i tots com burrus ens ho creiem

Tens un doctorat o master?
Per Anònim el 13 de juny de 2019 a les 22:54
3   2
nop, encara gràcies que acabes de fer la Selectivitat. No no soc científica, soc una programadora. pero ei! se com funcionen, pk a mi la ciència m'ha estudiat. au va el got de llet i a dormir que es tardet, qui queda mes en ridicul es gent com tu que comenten aquestes coses.
Per la que es queixa
Per Anònim el 13 de juny de 2019 a les 18:49
17   15
Noia, si no tens ni idea de com funcionen els estudis científics, no cal ni que comentis, perquè quedes en ridícul...
maduradora molt tardana 🙌🏻
Per Anònima el 13 de juny de 2019 a les 12:20
34   0
jajajaja a mi em fa gràcia que quan jo tenia 12 anys amb prou feines arribava a 150cm i casi tothom era més alta que jo, em prenien per una nena de 10 anys perquè tb estava plana. Als 13 anys ja era una mica més alta pero continuava plana i bastant prima i uns nens de 8/10 anys del meu barri es pensaven que tenia la seva edat i volien jugar amb mi. Però als 14 vaig créixer casi 10cm de cop i ja començava a ser més alta, vaig créixer fins els 16/17 anys. Ara crec que ja no creixeré més però ja està bé ja que medeixo 175cm i supero a casi totes les de la meva classe que abans eren més altes que jo. I ja no estic plana jajaaj tot arriba al seu moment.

Jo espero
Per Anònim el 19 de juny de 2019 a les 23:18
0   0
Jo espero que creixi perquè m'està passant el mateix, i és una mica incòmode no se com dir-ho tu vols dsentur-te gran com les teves amigues, però les teves amigues et tracten com si fossis un bebè i tens la mateixa edat. Quina ràbia!!
Jaja
Per Anònim el 13 de juny de 2019 a les 22:09
0   0
Dios jo igualll😂 ara soc més alta que totes i menys plana que totes santas amas😂