Ja ha acabat el judici del procés: 5 coses que has de saber

| 13/06/2019 a les 12:04h
Arxivat a: ACTUALITAT, judici procés
 
Imatge il·lustrativa
Aquest dimecres va finalitzar el judici del procés. Quatre mesos i 52 sessions després, el futur dels acusats és ara a les mans dels set jutges del Suprem. Com que segurament en sentireu a parlar, i molt, durant aquests dies, us portem algunes dades clau sobre aquesta causa:

 


Versió sense playbuzz

Qui són els acusats?
Els principals acusats són membres de l'anterior Govern i els màxims dirigents de l'ANC i Òmnium Cultural durant el referéndum:
- Oriol Junqueras, exvicepresident del govern i conseller d'Economia
- Jordi Turull, exconseller de la Presidència
- Joaquim Forn, exconseller d'Interior
- Raül Romeva, conseller d'Exteriors
- Dolors Bassa, exconsellera de Treball, Afers Socials i Família
- Josep Rull, exconseller de Territori
- Meritxell Borràs, exconsellera de Governació
- Carles Mundó, exconseller de Justícia
- Santi Vila, exconseller d'Empresa i Coneixement
- Carme Forcadell, expresidenta del Parlament
- Jordi Sànchez, expresident Assemblea Nacional Catalana
- Jordi Cuixart, president Òmnium Cultural

De què se'ls acusa i a quines penes de presó s'enfronten?
En el judici s'han examinat els fets que van derivar en el referèndum de l'1-O i la declaració d'independència. La principal acusació que recau sobre els líders independentistes és la de rebel·lió, amb l'agreujant de malversació, i també desobediència. Les penes de presó a les quals s'enfronten van des dels 7 anys, per aquells acusats només de malversació i desobediència, fins a més de 25 anys pels acusats també de rebel·lió.

Quan se sabrà la sentència?
El veredicte es podria conèixer a l'octubre, tot i que no és segur. A més, els advocats i advocades de la defensa ja han anunciat que, depenent del sentit de la sentència, portaran al cas als tribunals europeus.

Com ha actuat la defensa?
Els arguments de les defenses han servit per combatre, sobretot, la malversació, un delicte que comporta penes de presó però que ha passat més desapercebut a l'ombra de la rebel·lió i la sedició. Si una idea ha quedat clara durant aquests quatre mesos, és que el referèndum estava externalitzat i que no es va pagar amb recursos públics, un escenari que complica provar la malversació.

Què han dit els acusats en els seus discursos finals?
Durant la seva intervenció final en el judici, els acusats han demanat diàleg i han remarcat que el moviment independentista sempre ha estat pacífic i allunyat de la violència. En aquest link trobareu un resum amb les seves intervencions.

Què t'ha semblat?

0
0
0
0
0
0
0

COMENTARIS

Fins a la figa del judici
Anònima, 13/06/2019 a les 14:38
+27
-60
Es fa una mica pesat tot això. Dia sí i dia també es parla sobre el judici del procés, i tothom comença a fer les seves cavilacions sobre si és just o no. Crec que hi ha problemes a Espanya que requereixen més la nostra atenció. Al cap i a la fi tenim allà a un home en una posició neutral, anomenat Marchena, que els té a tots ben assegudets i que decidirà quina sentència els imposa.

Per una altra banda haig de dir que l'acusació sobre malversació que s'ha esmentat, no es errònia, perquè sinó que vingui algú i m'expliqui d'on han tret els cèntims aquesta gent. A més, el terme 'malversació' engloba, no només la sostracció de béns públics, sinó també una administració deslleial d'aquests, és a dir, que els diners es destinen a recursos col·lectius amb fins inadequats, com pot ser la subvenció de pàgines web, propaganda... Un cop molt baix per a una democràcia que paradòxicament els acusats i la resta de líders independentistes tant els agrada atribuïr-se.
Malversació
Anònima, 13/06/2019 a les 19:02
+19
-4
Si creus que hi ha hagut malversació és perquè no has mirat el judici perquè amb els testimonis s’ha pogut comprovar que no s’han utilitzat diners públics
Tu parles de democràcia?
Anònima , 13/06/2019 a les 20:13
+0
-0
Tu parles que parles de democràcia i de que hi va haver malversació (malversació que NO hi va haver), explicam com coi han posat a la presó persones per les seves idees quan estem en un "país" (Espanya, que jo no ho considero el meu país) "democràtic".
T'ho dic jo. Espanya no és democràcia, Espanya és que un grup d'ANIMALS anomenats la manada violen una noia i com hi ha un militar i un guàrdia civil no els passa res i els deixen pel carrer ja que "no hi ha risc de fuga" però un d'ells es enxampat intentant aconseguir un pasaport (però calma, que "no hi ha risc de fuga) ; en canvi, unes persones intenten defensar les idees de la gent que els ha votat i escollit i els tenen mesos (perno parlar ja de anys) tancats per fer la seva feina de manera pacífica i respectuosa, posant-los a la presó i allunyant-los dels seus fills, família, amics, etc.

Espanya no és democràcia, Espanya cada cop sembla més una puta dictadura.

I per últim, si tan "segurs" estan de que no hi ha majoria independentista que permetin fer un referèndum i sortim de dubtes. ("dubtes" que sembla que no tenen ja que "no hi ha majoria independentista", però es veu d'una hora lluny quin seria el resultat de les votacions)


VISCA CATALUNYA
LLIBERTAT PRESOS POLÍTICS (quan estem en un "país" on se suposa que no hi han presos polítics, d'aquí falses acusacions com la de malversació, etc.)


I tinc molt més a dir però em passaria més d'una hora escrivint així que et vagi bé amb la teva "democràcia". I sí, el referèndum que van fer els actuals presos polítics i exiliats va ser una mostra de democràcia.
Fins a la figa del judici
Anònima, 13/06/2019 a les 20:20
+0
-0
Doncs si tú creus que no hi ha hagut malversació vol dir que no has escoltat les declaracions dels fiscals.
Perdó?
AV, 13/06/2019 a les 20:44
+1
-0
Nanu, si tu estas fins la figa del judici fins on han d'estar ells i elles de la presó? Aquesta gent se l'ha jugat per nosaltres, això no és cap broma, gràcies a ells vam poder votar, em sembla super fort el que has dit.

Malversació, vale, i? Primer de tot que encara no està comprovat, i en segon lloc, què pàssaria si haguessin utilitzat diners públics? Serà que no hi ha polítics corruptes en aquesta vergonya de país que no n'han utililtzat!!!

Siusplau, una mica de seny, aquesta gent se l'ha jugat per nosaltres, com si el judici dura un any, hem d'estar al seu costat i sortir al carrer com mai!

Visca Catalunya!
AJJAJA
Anònima, 13/06/2019 a les 14:56
+27
-87
Ajjajaja jajajajaja al carrer!💪🏽❤️💛❤️
Visca la Santa Patria Mare Espanyola
Visca ESPANYA, 13/06/2019 a les 20:18
+5
-8
Visca Catalunya i Espanya!!! Jo el condenaria a extradició permanent i ilegalitzar els partits independentistes
Per TÚ
Anònim, 13/06/2019 a les 21:12
+3
-4
Fill de puta!
Pel de dalt dels diners
Anònim, 14/06/2019 a les 08:59
+2
-1
Si estàs al dia i veig que saps molt el que es malversació. Que sàpigues que els diners per les urnes els va posat un particular que es fa dir pol crec que era. Que va sortir a TV3 amb la veu distorsionada. I va portar les urnes al seu cotxe des-de Xina i les va passar frontera amb França. Ningú sap qui es però se sap que els exconsellers no han tingut res a veure I respecte la publicitat òmnium i ANC poden perfectament publicitar les trobades,etc.
Eeeeeep teeet
Anònimaaaa , 13/06/2019 a les 15:22
Interessant
+103
-32
Són tan grans! Ho tornarem a fer! 🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️
🤭
Anònim, 13/06/2019 a les 18:37
+28
-101
Tornareu a la presó!👍🏽
Injustícia
Anònima, 13/06/2019 a les 15:55
Interessant
+98
-28
Primer de tot vull dir que aquesta pobre gent no ha fet res de dolent. Simplement van defensar les seves idees i van lluitar per allò que volie. Però no van fer mal a ningú, tot ho van fer de manera pacífica.

Per altra banda, el tema dels diners. No estic molt ben informada però segons el que he llegit en cap moment els diners es van agafar dels béns publics. Llavors quin és el problema? Per què s’enfronten a fins a 25 anys de presó per un cosa tan absurda? Hi ha gent ara mateix a casa seva molt tranquila i que han fet molt més que celebrar un referèndum “il.legal”.

Jo realment no sé si els diners que van utilitzar eren dels recursos públics, però i què si ho van fer?
Vull dir, portem molts anys demanant la independència de Catalunya. El problema és que Espanya no vol que Catalunya marxi perquè tenen molt a perdre. I per aquest motiu es va fer un referèndum l’1 d’octubre; perquè el govern esoanyol mai ens deixarà decidir el nostre futur per por.

Només demanem fer unes eleccions, d’això se’n diu democràcia. I no vol dir que hagi de guanyar el sí. Si surt que no ho acceptarem, però si surt el sí també ho haurien d’acceptar els espanyols.

Per tots els presos, sou molt forts. I tan de bo sortiu aviat. Us volem a casa.🎗

Pd: espero haver-me expressat bé i perdó per les faltes

Estic d'accord però
Anònim, 13/06/2019 a les 19:54
+17
-7
Penso que tens tota la raó, els presos haurien de ser lliures però en part sí que hi ha proves que es va utilitzar diners públics. Per altra banda, Catalunya té igual o més a perdre que Espanya, perquè imagineu per un moment que es celebra un referéndum legal y guanya el sí, la EU ja ha dit que Catalunya mai formaria part, en aquest cas no tindriem euros, i d'on treuria els diners el Govern? A més, moltes empreses s'anirien , com ja a passat i potser el turisme baixaria i una part de la gent que se sent espanyola potser abandonaria el país. Bueno, cadascun és lliure de pensar el que vulgui, simplement us demano adolescents que MAI us quedeu amb un sol costat la moneda, sempre és bo saber les opinions contràries i els seis motius. Un petó😘. Pd. digueu tot des del respecte.👌
Catalunya i l'economia
Anònim, 13/06/2019 a les 21:12
+4
-2
Espanya ha comprat a la UE perque digui que en un futur Catalunya quedaria fora de la UE, peró realment creus que la UE farà fora 223.000.000.000 € a l'any. A la UE li interessa en aquest moment poc la situació política a Catalunya, peró pel que fa a l'economia no deixaràn que tants Milions d'Euros es perdin i no tant per la Comissió o el Parlament Europeus si no pel Banc Central Europeu. I tampoc crec que Brusseles restringeixi l'entrada a Catalunya per que hi ha molta gent que vol vistar la nostra Barcelona i els altres punts del nostre país. I pel que fa a les empreses tranquil, creus que ningú voldrà subministrar a 7,5Milions de persones? Encara vindràn més empreses a subministrar el nostre país. La política de la por mai funciona. Visca Catalunya!
Catalunya i l'economia
Anònim, 13/06/2019 a les 21:13
+3
-2
Espanya ha comprat a la UE perque digui que en un futur Catalunya quedaria fora de la UE, peró realment creus que la UE farà fora 223.000.000.000 € a l'any. A la UE li interessa en aquest moment poc la situació política a Catalunya, peró pel que fa a l'economia no deixaràn que tants Milions d'Euros es perdin i no tant per la Comissió o el Parlament Europeus si no pel Banc Central Europeu. I tampoc crec que Brusseles restringeixi l'entrada a Catalunya per que hi ha molta gent que vol vistar la nostra Barcelona i els altres punts del nostre país. I pel que fa a les empreses tranquil, creus que ningú voldrà subministrar a 7,5Milions de persones? Encara vindràn més empreses a subministrar el nostre país. La política de la por mai funciona. Visca Catalunya!
🤯
Anònima, 13/06/2019 a les 21:54
+1
-0
El Marchena és neutral? What?
A i els diners per al referèndum segurament van sortir de gent catalana amb diners.
No va aver malversació
Anònima, 13/06/2019 a les 21:57
+1
-1
Nooo, coi no els del PP ja controla en la economia Catalana.
Si no sabeu del tema no opineu.
JAJAJAJAA
Anònim, 13/06/2019 a les 16:12
+19
-5
Like si vols saberho per et fa pal llegir
Uu
Anònima, 13/06/2019 a les 16:23
+33
-107
ARRIBA ESPAÑAAAA OSTIAAA!!!❤💛❤
.
Anònim, 13/06/2019 a les 22:23
+11
-2
a quina hora arriba, ho dic per no fer tard
jijijhola
Anònim, 16/06/2019 a les 12:01
+0
-0
sisi la merda flota per aixo està a dalt inutiil
Doneu li like i compartiu porfaa
Anònim, 13/06/2019 a les 17:44
+2
-9
Doneu-li like i compartiu!!! 🙌
Es per un treball super important del cole



Qzeuskf5_4E

Si el link no us funciona, copieu lo al buscador i adjunteu lo.
Ens farieu un gran favor, moltes gràcies!! 💓
PUTA ESPANYA!!
Anònim, 13/06/2019 a les 19:04
+40
-23
🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️
Catalunya está dins d'Espanya
Anònim, 13/06/2019 a les 20:14
+7
-6
Si t'adones estás dient també puta a Catalunya.😂
M
Anònim, 13/06/2019 a les 22:53
+6
-5
Si tu ets espanyol crack! Li deus la teva vida a ESPAÑA!!!!
Epaa
Anònim, 14/06/2019 a les 00:13
+4
-2
no ens emocionem.
Enquesta PREC
Anònim, 13/06/2019 a les 19:58
+0
-5
Hola! Agrairiia si poguessiu contestar la seguent enquesta pel meu prec


WYZt33cvpGVdsWy5
INDIGNANT
Anònim, 13/06/2019 a les 23:51
+7
-3
Llibertat Preses Polítiques
Error
Anònim, 14/06/2019 a les 11:02
+4
-5
Polítics presos. *
Indults
Anònimaaaa, 14/06/2019 a les 12:25
+5
-2
Abans o després aplegaran els indults (jo estic a favor) i segur que no compleixen ni 1 any a la pressó, segons el reglament al Codi Penal; els indults son otorgats per el Govern espanyol i tenen com a funció evitar una condemna o pena que puga crear un clima d'inestabilitat y empitjorar la convivència en la població.
El govern de Pedro Sanchez no a descartat aquesta opció, inclús el propi Iceta va recomanar els indults per a millorar el problema polític a Catalunya.
Jo soc seguidora de ERC i considere que aquesta via que a dut l'independentisme com la via unilateral está morta. No serveix per a res (ja es veu les conseqüències que a dut, uns a la càrcel donant la cara davant de tot de forma molt valenta i honorable i altres en canvi fugint a Bèlgica i vivint la "vida pare" menjant llagosta i anant a la òpera baix el pretext de "exil•li").
El millor es mantindre un clima de calma a Catalunya centrar-nos en els problemes reals dels catalans com sanitat i educació i deixar l'independentisme en negociació amb Madrid SEMPRE.
No abandonar el referéndum d'autodeterminació MAI, però sempre amb la via del diàleg i la negociació amb el govern central per a evitar uns nous pressos, un 155 i fer-nos sempre les víctimes.
Gracies per la atenció ;)
AJAJAJAJAJ
Anònim, 14/06/2019 a les 12:42
+4
-3
ARRIBA españa porqye la mierda FLOTA
La història del cosí de'n Puigdemont
Fernando II de Trastámara, 14/06/2019 a les 17:55
+4
-1
Et posaré un exemple ben clar:

Imagina que vius a un poble en que el batle és el cosí de'n Puigdemont. Aquest vol posar una gran tortuga daurada al mig de la plaça. A tu et sembla una merda que posin un tortuga gegant al mig de la plaça del TEU poble. Tu s'ho dius al cosí del Puigdemont, i ell que és molt democràtic et diu: No, abans de posar la tortuga anirem tots a votar, farem un referèndum.

El dia de la votació, tu t'apropes a l' urna democràtica i et diu el cosí del Puigdemont, que és el batle:

No, tú no pots votar només poden votar les cases que són a la plaça. Tú no vius aquí! Tu vius a un altre carrer!

Tu respons:

Escolta, com que no visc aquí però si és la plaça del Meu poble...

Al igual que l'exemple Catalunya és una COMUNITAT del meu país. I al cosí de'n Puigdemont depèn del grau de democràtic que sigui ni tans sols deixarà votar a tota la plaça, deixarà votar a les cases que estiguin més a prop de la tortuga

En conclusió, si estàs d'acord amb el "referèndum d'autodeterminació", també has d'estar d'acord amb el cosí d'en Puigdemont.