Descobreixen que ens està sortint un nou os i aquest és el motiu

| 19/06/2019 a les 10:43h
Arxivat a: ACTUALITAT, cos humà, os
 
Imatge il·lustrativa
Cada cop utilitzem més el mòbil i això està afectat el nostre cos de manera literal. Així es desprèn d'un estudi dut a terme per la Universitat de Sunshine Coast, a Austràlia. Els investigadors han descobert que l'ús dels telèfons està transformant el nostre esquelet.

En concert, els científics han detectat el "naixement" d'un nou os just a sobre del coll, a la base inferior del crani. Segons publica la BCC, aquesta espècie de "banya", batejada com protuberància occipital extrema, afecta especialment els joves.

 

En concret, els científics ja han detectat més de 218 casos en persones d'entre 18 i 30 anys. De moment, l'os més gran descobert fins ara fa 3,6 centímetres.

Com ja us podeu imaginar, aquesta protuberància és conseqüència de passar-nos hores amb el coll inclinat cap endavant per mirar el mòbil o la tauleta. "Mantenir aquesta posició pot augmentar la pressió en la conjuntura on els muscles del coll d'adhereixen al crani i és probable que el cos respongui a aquest fet creant nous teixits ossis", explica el doctor David Shahar.

Segons el doctor, detectar si tenim aquest nou os,  és relativament fàcil. L'únic que hem de fer és palpar amb els dits la part posterior del crani, just a sobre del coll, i observar si hi tenim "un bony" o no.

Què t'ha semblat?

0
0
0
0
0
0
0

COMENTARIS


Anònima, 19/06/2019 a les 10:57
Interessant
+59
-3
jo no tinc res…
Això és impossible
Anònim, 19/06/2019 a les 13:47
Interessant
+77
-2
És una explicació totalment Lamarckiana
Impossible
Anònim, 19/06/2019 a les 14:21
+24
-1
Rt. Només llegir-ho em poso malalt.
JAJAJAJAJAJ
Anònima, 19/06/2019 a les 14:37
+10
-3
Total Jajajaja ja veus
Preocupació
Anònim, 19/06/2019 a les 18:47
+8
-4
Que entengui això em fa preocupar-me. Sóc llesta?😂
Emm
Anònim, 20/06/2019 a les 00:03
+0
-0
No ho pillo...
...
Anònim, 22/06/2019 a les 11:30
+0
-0
Com pot ser que encara segueixin en peu teories Lamarkianes?
EL TINCCCC
Anònim, 19/06/2019 a les 16:15
Interessant
+52
-1
Diooos el tinc, jo ja estava preocupat per si tenia un tumor o algo aixi bua meu salvat enserio🤦🏼‍♀️😂
Rt
Anònim, 19/06/2019 a les 16:55
+3
-0
Bua jo tamb m estava precupant a ful😂
Que heavyy
Anònim, 19/06/2019 a les 17:37
+7
-0
Et juro que em passava igual, fa anys que el vaig descubrir jaja
Ksks
Alsabi, 19/06/2019 a les 22:36
+0
-0
També el tinc i estava rallat fa temps
X2
Anònim, 20/06/2019 a les 07:50
+2
-0
Jo també el tincc però també potser que es formi al estar inclinat a l'hora d'escriure a classe no?
.
Anònim, 20/06/2019 a les 18:57
+0
-0
Jo m'he cagat tiooo
Ja pensava que tenia cancer o algo
Poca broma
Anònim, 19/06/2019 a les 16:17
+39
-0
Poca broma que jo tinc un bony😂😂😂😂
Metoo
Anònim, 19/06/2019 a les 18:13
+2
-0
Jo tambe tinc un bony...
Jo tambeee
Anònim, 19/06/2019 a les 19:13
+8
-0
Real k jo pensava k no el tindria i va i em toco alla i tinc un bony😅😂😂 tot i k jo no miro taant el mobil😂ara fora conyes, m estic començant a rallar😅😑
TINC POR
Anònim, 20/06/2019 a les 09:07
+0
-0
Jo tb tinc aquest especie de bony😓
Ehh
Anònim, 19/06/2019 a les 16:21
+18
-1
Jo tinc un bony en aquest zona, hem preocupo O no!?
..
Anònim, 19/06/2019 a les 16:22
+15
-0
Jo des dels 2 anys que el tinc
Hee que el tinc
Anònim, 19/06/2019 a les 16:41
+7
-0
quin puto mal rollo, sembla un tumor
EL TINC
Anònim, 19/06/2019 a les 17:01
+1
-0
tinc por JAJAJAJA
Mestic espantant
Anònim, 19/06/2019 a les 17:05
+14
-1
Q jo si q el tinc i nmes tinc 14 anys!! Es normal?? Q aqi posa que es entre 18 i 30 anys.

Like si us passa el mateix.
x2
Anònim, 19/06/2019 a les 23:13
+0
-0
Jo tinc 15 i també
crec que el tinc
Anònima, 19/06/2019 a les 18:52
+4
-0
crec que tinc el bony
Loool
Anònim, 19/06/2019 a les 20:13
+1
-0
Des de petita pensava que tenia una cosa rara, per fi te explicació jajajajaja
Venga ya
Anònim, 19/06/2019 a les 23:41
+3
-2
No me jodais, si eso lo tiene todo el mundo, hasta la abuela q no ha tocao un móvil en su vida lo tiene😂 preguntadle a quien queráis, la mayoría de personas tienen eso
Forat?
Anònima, 20/06/2019 a les 06:36
+0
-0
Jo noto més un forat q un bony🤷🏼‍♀️
En quin any vivim?
Anònim, 20/06/2019 a les 08:54
+4
-0
ES IMPOSSIBLE QUE SURTI UN OS AIXI PERQUÈ SI. I menys per utilitzacio del mobil. El que si que passa es que el mobil es perjudicial i les posicions que adoptem en utilitzar-lo encara mes i en alguns casos i al cap de molts anys de fer-lo servir tindrem mal a les cervicals i als dits i pot ser que es modifiqui una mica la postura de la nostra columna cervical. Pero es IMPOSSSSSSIBLE que aixo ho trensmetem a les nostres generacions perque no ho tenim els gens.
Vigileu que pengeu perque despres hi ha gent que s'ho creu tot!
Aquí vienee el listoooo
Anònim, 20/06/2019 a les 10:34
+4
-1
I tu que has de saber 😂?
AQUI VIENE EL LISTO
Anònima, 20/06/2019 a les 19:03
+0
-0
X2, a veure no es perque si, te alguna rao
Jo el tinc