La critica per anar vestida així i el que passa després encara us indignarà més

| 20/06/2019 a les 11:45h
Arxivat a: XARXES SOCIALS, masclisme, sexisme
 
Imatge il·lustrativa
Un 49,9% de les dones ha patit assetjament sexual, segons dades de l'Enquesta de Violència Masclista de 2016. Els comentaris obscens, les mirades intimatòries, els tocaments no volguts....són només algunes de les moltes violències a les quals les dones s'han d'enfrontar de manera quotidiana.

Unes violències directament relacionades amb la societat masclista en la qual, malauradament, encara vivim. Una societat que continua tractant les dones com objectes i sexualitzant la seva imatge.

Precisament això és el que ha volgut denunciar l'usuari de Twitter @sawyer explicant la desagradable situació que va presenciar fa uns dies a la feina.

Tot va començar quan un dels responsables de l'empresa on treballa va deixar anar: "No entenc per què les dones es queixen de com les tracten quan fan coses com aquestes". "Com quines?", li va replicar ell. Acte seguit el seu company li va mostrar la foto d'una noia a la xarxa social Linkedin. La jove anava vestida amb una samarreta bàsica de tires de color gris i somreia a càmera. 
 

El @sawyer no veia res estrany a la foto, així que va tornar a preguntar al seu cap què estava criticant exactament. La seva resposta? "Que es faci fotos com si fos una pu**". 

I això no és tot, l'home també va "justificar" que les noies que es vestien de manera "provocativa" fossin assetjades, amb comentaris de l'estil: "Què s'esperen anant així?".

El @sawyer ha volgut compartir aquesta conversa per tal de denunciar els comportaments masclistes i per fer obrir els ulls a totes aquelles persones que encara neguen aquesta realitat. És per això que el seu últim tuit ha estat: "Homes, no troneu a preguntar més a les dones per què tenen por". 

PODEU LLEGIR LA CONVERSA QUE VA PUBLICAR EN AQUEST FIL DE TWITTER

Què t'ha semblat?

0
0
0
0
0
0
0

COMENTARIS

enserio?
Anònima feminista, 20/06/2019 a les 14:54
Interessant
+76
-11
per anar amb tirantas ha d dir aquesta ximpleria? osigui, masclista? si va vestida normaleta no se que s' empatolla el tio
???
Anònim, 20/06/2019 a les 17:22
+38
-0
Ni q no anès vestida així. Cadascú es vesteix com es vol vestir i si algú vol ensenyar més, doncs que ensenyi més, ens l’hauria de sudar. El q vull dir és que ningú té dret a fer aquesta mena de comentaris, vagis vestida com vagis vestida.
Resposta a la anònima feminista
Anònima, 20/06/2019 a les 17:47
+27
-2
Com que va normaleta? Fa falta anar "normaleta" perquè no ens diguin res? Podem anar com vulguem i ningú ens ha de dir res encara que ensenyem molta carn o poca carn, potser per a tu el que veus com normal per ella és com va vestida sempre i tu ho veus raro
segona resposta
Anònima del, 20/06/2019 a les 18:27
+5
-1
he dit que ho veig raro? no oi? que vagi com vulgui, emb sembla normal que vagi amb tirants, jo l' unic que dic es que ningu te dret a dir el que ha dit aquest home, simplement. vinga bona tarda
Cansada
Anònim, 20/06/2019 a les 17:48
Interessant
+62
-0
Estic molt cansada, enserio. Avui he anat amb uns pantalons curts a l'insti, cosa completament NORMAL. Jo acostumo a portar roba ampla, ja q per a mi es més còmode. Avui, però, anava amb una semarreta de tirants i uns shorts. No només m'han mirat diferent a l'insti sino que la meva mare quan ha arrivat a casa m'ha dit "has anat així a l'institut?" "no és adecuat, us deixen portar aixo?" "Vas com si anessis a la platja" quan m'he enfadat i li he dit q era adequat si a mi m'agradava i que no tenia res d malament anar vestida aixi em diu "si fossin uns cm més llargs, encara. Però no és adequat" li he dit q havia d canviar la seva forma d pensar i que aquests comentaris fan vergonya. Tot seguit, quan li he tornat a preguntar què tenien d malament els pantalons m'ha contestat "són una distraccio. Amb els nois de la teva edat i les seves homones, és una distraccio" estic enfadadíssima amb la meva mare. Ser d'una altre "generació" o "època" no és excusa. VESTEIXO COM EM SURT DEL CONY I NO TÉ RES DE DOLENT.
Ole tu
Anònim, 20/06/2019 a les 18:37
+3
-0
Estic molt d’acord amb tu
oi nena, la puta ama
Anònima feminista, 21/06/2019 a les 17:29
+1
-0
pero ni que fosi minifaldilla tu a mes distraccio amb uns shorts? y per anar amb tirants et diu aixo la teva mare? que pasa si fa calor? no aniras amb jersey
nopucmes
Anònim, 20/06/2019 a les 18:39
+1
-1
osigui per molt que anem vestides provocant per dirho dalguna manera, no ha de ser un problema. perque provoquem no vol dir que volguem que ens violin o algo, nss eeh
Bajanades
Nerrr, 20/06/2019 a les 18:45
+4
-1
Estem al segle vint-i-u, si us plau, any 2019. Ja n'hi ha prou de sentir-nos amb por de sortir al carrer per si ens dirán quelcom o no. I homes, tingueu dos collons d'una vegada i comenceu a ser homes.
El món està fotut
Anònima, 20/06/2019 a les 23:25
+6
-0
El que més rabia em dona és que els tíos no se sapiguen controlar, són uns animals que pensen que aquí són l’autoritat i despres van culpant a les noies de provocar quan són ells qui tenen la culpa i s’han de controlar. Tinc amigues que pensen que és la seva naturalesa però jo no hi estic gens d’acord, aquí hem de conviure tots com a espècies de dos sexes.
PD: (a lo de saberse controlar, em refereixo a les violacions, el maltracte y el despreci general dels homes cap a les dones) (general)
..
Anònim, 20/06/2019 a les 23:56
+4
-0
Soc marroquina I al meu pare li agrada que vaig súper tapada I jo em quedo en plan pues no vaig a linsta en una sports curtissims I creo tops I despres a cas a mhu cambio ja que me mare treballa I no hu sap lo pitjor es que ....al meu pare per mi es Masclista aquell día estaba jugando a fútbol amb els meu germans I clar despres ve ell I em riu ves a cuidar del teu germano petit ja que tu ets la noia I jo li dic pues no veshi tu .mes tard jugaba a fútbol amb veu I diu el futbol hi juguent els nens no le nenes amb vaig enfedar I vaig començar a plorar I marxo va hi despres diu vina a mirar com juguem I li dic que no deies que el futbol era de nens pues te la pilota .
Ell no sap com em sento ..avui mha vist amb aquestes tires de la foto I comenta diuent tápat una mica ara l'estic odian d'una manera que penso que quan sigui gran marxo de casa I faig lo que em surtido del cony
Quina ràbia q ton pare et tracti així
Anònima, 21/06/2019 a les 10:38
+1
-0
Bua, Espero q algun dia puguis vestir com realment vols sense q ningú ni el teu pare et diguin res. És difícil però podries intentar explicar-li com et sents i q per ser dona no ets menys i q pots fer el q vulguis. Molts anims ❤️
masclista el teu pare
Anònima feminista, 21/06/2019 a les 17:36
+0
-0
per que no ciuda ell del teu germa? cullons es el pare te responsabilitat, a no que com a marroqui no es la seva obligacio(ironia), de veritat flipo encara amb algunes cultures, no se suposa que si ets a un altre pais pots fer el que vulgis? vull dir de vestir i tal, jo se de marroquines que no porten mocador i van amb samarretes de maniga curta, penso que a aquesta cultura encara existeix aquest tipus de masclisme-
Flipant
Anònim, 21/06/2019 a les 09:30
+2
-0
Acas es culpa nostra q ens assetjin? La culpa es de les persones q assetjen no x la manera en com anem vestides. TENIM UNA MERDA SOCIETAAT! aveure si obrim una miqueta els ulls i tenim una mica mes de cervell.
Persones
Anònim, 21/06/2019 a les 15:35
+4
-0
Mola molt veure que no estem soles, noies. Molts ànims a totes pq no ens ho mereixem.💜