DADES L'incendi de la Ribera d'Ebre ja és el segon més gran dels últims 20 anys

per Roger Tugas Vilardell, 28 de juny de 2019 a les 14:03 |
L'incendi de l'Ebre ja suma 5.700 hectàrees i està lluny encara d'estabilitzar-se. En el moment actual, de fet, el 2019 ja és l'any amb més massa forestal cremada dels últims quinze anys, bàsicament a causa d'aquest incendi. 

 
A la memòria queden els incendis que van fer estralls arreu de la península Ibèrica i a Catalunya, en especial al Berguedà i al Bages. Aquell any, es van calcinar 75.702,2 hectàrees forestals al país, lleugerament per sobre de les 65.811,7 hectàrees del 1986, quan el foc va arrasar l'Alt Empordà, Montserrat i les comarques del Bages o l'Anoia. En tercer lloc, a força distància, se situa l'any 1998, quan els incendis van atacar durament la Catalunya Central. L'Alt Empordà va tornar a ser el focus del foc el 2012, l'últim cop que es van superar les 10.000 hectàrees forestals calcinades.


L'incendi més gran, al Berguedà

De forma desagregada, l'incendi més mortífer va ser el que va unir dos focus originats a Casserres i Montmajor, al Berguedà, i que es va emportar 22.919 hectàrees de zona forestal, el 1994. Aquell mateix, un altre foc va arrasar bona part del Bages (16.045 hectàrees), nascut a Sant Mateu de Bages. En tercer lloc, n'hi ha un d'Aguilar de Segarra del 1998 (15.272 hectàrees) i, tot seguit, dos d'originats a La Jonquera (Alt Empordà), el 1986 (15.223 hectàrees) i el 2012 (10.477 hectàrees).


Ara per ara, el de la Ribera d'Ebre és l'onzè incendi que ha cremat més massa forestal dels darrers 34 anys i el segon dels últims 20 anys, amb 6.500 hectàrees. Malgrat tot, el risc que segueixi estenent-se és elevat i fins i tot s'apunta que podria arribar a cremar 20.000 hectàrees, situant-se tan sols per darrere del mortífer incendi del Berguedà del 1994, que va endur-se cinc vides.

 
Participació
🔥🔥
Per Anònima riberenca el 29 de juny de 2019 a les 10:08
4   0
LO SUD CREMA, SI, TAMBÉ EXISTIM.

Prou
Per Anònim el 29 de juny de 2019 a les 02:26
2   0
El planeta pot suportar un incendi causat per la naturalesa, al cap i a la fi, és la mateixa naturalesa la que els provoca... però el nostre planeta NO pot suportar la contaminació que dia a dia l'èsser humà va causant, ni això ni molt menys cremar-se perquè algú ha decidit fer-ho ja que li sembla divertit, o perquè a algú se li ha oblidat llançar l'ampolla de cervesa, plàstic, o el que sigui, allà on s'ha de llançar. Cuidem el món, si-us-plau, que és el lloc on fem el nostre dia, on convivim i on vivim. I fem que els incendis deixin de ser comuns avui en dia. 🤕

Terror
Per Anònim el 28 de juny de 2019 a les 15:30
40   0
Sóc de les Terres de l'Ebre i estem molt preocupats. Això cada cop va a més i el foc ja es troba a prop fins i tot de la central nuclear d'Ascó. Crusem els dits i siusplau, difoneu les notícies. Això hauria d'estar sortint per totes les televisions, però la part sud estem oblidats i no fan ni cas del que ens està passant. El sud també és Catalunya!!

Gràcies!!
Per Anònim el 30 de juny de 2019 a les 10:49
1   0
No sé qui sou però us estimo!!❤ Moltes gràcies! Per sort han conseguit estabilitzar el foc després de tants dies, però les hectàrees cremades i els danys causats són aterradors... Esperem que no tinguem cap incendi així a Catalunya durant l'estiu, perquè amb aquesta calor...😣 Em fa por de com pot ser el futur perquè cada any això va a més😥
I el bages tmb
Per Anònim el 29 de juny de 2019 a les 03:12
1   0
L,any Passat 2 incendis tots. Molt aprop de laltre estaven a 300m de arribar a me casa i un tros pertit de la finca de me iaia es va cremar i ademes això ho va provocar un piromen ( persona que Li atrau el foc es a dir que Li agrada cremar cosses) donç aquesta persona va provocar el foc i la cuoncecuencia va ser que es tingues que mudar ni preso ni osties . I Avui per la tarda sa cremat un tros molt aprop del llac de Navarcles . PD: L,an apagar rapid.
Igual
Per Anònim el 28 de juny de 2019 a les 22:52
3   0
Jo tinc família per allà on es va començar a fer l'incendi ara estic amb el cor 💔,tots els riberencs/es estem CAGtS
😝
Per Anònim el 28 de juny de 2019 a les 17:32
10   0
Sortt❤❤❤ jo tb creu els dits a que a tu i els altres no us passi res🤞🤞🤞
Help
Per AnònimA el 28 de juny de 2019 a les 14:46
2   14
Algú que vulgui conèixer gent nova?? Sóc una noia (de 17 anys) m'agradaria conèixer persones noves, principalment nois, però tampoc m'importaria si fossin noies. No cal malpensar... simplement que sóc tímida i veig com totes les meves companyes ja han fet de tot, tenen parella o flirtegen per insta... i jo vaig com una mica perduda. I em diuen: amb la facilitat que és obrir a un noi i tal... però no m'atreveixo. Per això deia que si algú vol parlar... seria per un insta de frases que tinc (sieempreefrasees), per anar pillant practica i tal. Sorry pel textazo i mercii

xiqueta
Per Anònimaa el 29 de juny de 2019 a les 10:04
0   0
que no et faiguis a cap ara on vius, que et fa pensar q et faras a algu d'un altre lloc. no va a maled pero..🤣❤❤
pel q a dit pesadaa
Per Anònimaa el 29 de juny de 2019 a les 10:02
1   0
pesada no desesperada pareix, veig aixo a cada puto article noiaa
Pel que diu ets pesada he Noia, bla,bla,bla
Per Anònim el 29 de juny de 2019 a les 03:03
2   0
Que sapigues que ets un putu mal educat de merda i un amargar que es pensa que per parlar malament d,algu setà mes guai ho algu. Que sapigues que si vas així per la vida ningú et soportarà
joddeeer
Per Anònim el 28 de juny de 2019 a les 17:21
13   7
ets pesada eh noia, et creus que algu vol algo? pos no
Joder
Per Anònim el 28 de juny de 2019 a les 14:12
5   1
Qui li estem foten a la naturalesa ? La cremen la destruim , conteminem...enserio es lamentable que tinguem que fer aixo , aquest pas en quedarem sense boscos i animals per culpa dels sers humans .