«Tinc probabilitats de quedar-me embarassada si he fet això?»

per Redacció, 20 de juliol de 2019 a les 10:00 |
A continuació llegiràs la consulta d’una noia enviada al Consultori d’Adolescents.cat. El text és el que ens ha enviat:

Usuària d'Adolescents.cat:

Estava tenint relacions amb el meu nòvio i se'ns ha trencat el condó, ell no havia ejaculat encara. És possible que estigui embarassada? Que he de fer? Vaig al metge a demandar la píndola del dia després o no és necessari perquè no és possible que estigui embarassada? Ajuda...

 

RESPOSTA:

Hola Binsbip!



Si no havia ejaculat encara, les probabilitats d'un embaràs són més baixes, però no podem dir que hi ha risc zero, perquè sempre que es produeix penetració sense cap mètode anticonceptiu (o si aquest falla) es pot produir un embaràs. Quan es trenca el preservatiu és una situació en la qual està indicada l'anticoncepció d'emergència. Aquesta pastilla la pots obtenir als Centres d'Atenció Primària (CAP), als centres d'atenció a la salut sexual i reproductiva, a les unitats d'urgència d'atenció continuada i a les farmàcies.

Recordeu que és important prendre-la com més aviat millor des que us va passar.

Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!

Mariona Busto

Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat

 

 Pots fer la teva consulta al Consultori d'Adolescents.cat aquí


 

Arxivat a:
CONSELLS, consultori
Participació
A mi em va pasar
Per Anònima el 21 de juliol de 2019 a les 10:21
2   0
El segon cop q tenia relacions i va i es trenca el condó, vaig haver d dir-li a m mare i anar a una farmàcia pq estàvem D vacances. Pd: la pastilleta d merda es molt cara

a vegades
Per Anònim el 20 de juliol de 2019 a les 21:25
1   0
es pot trencar el condo, pero si no es coloca corectament

Pildora
Per Anònim el 20 de juliol de 2019 a les 18:13
1   0
La pildora sha de demanar acompanyat dels pares?

Primer petó?
Per Anònima el 20 de juliol de 2019 a les 17:50
3   0
D'aquí poc em donaré el meu primer petó amb un noi que té 'molta experiencia'. Com es fa? Gracies adolescents❤️

Poc a poc
Per Anònima el 21 de juliol de 2019 a les 14:25
0   0
Nervis fora i intentar no anar molt rapid, es millor poc a poc i despres ja sirt sol
HOLA?
Per Anònim el 20 de juliol de 2019 a les 17:27
6   0
La psicologa s'ha oblidat d'esplicar que aquesta píldora no és una simple pastilla... pot causar símptomes com vómits i a mes a mes desajusta el cicle menstrual. Tinc amigues meves que ja s'han près més de sis píldores aquest 2019, TOTAL pots fer-ho sense condó I al dia seguent comprar en qualsevol lloc una pildora del dia despres. Super important, no s'ha d'utilitzar com metode anticonceptiu...!!!!!!!!

si no ha ejaculat
Per Anònim el 20 de juliol de 2019 a les 10:41
6   63
no estas embaraçada, si el semen no ha entrat a la vagina, no et preocupis

primera resposta
Per Anònima del comentari el 22 de juliol de 2019 a les 17:49
0   3
no no emb crec la mes llesta, aixo ho penses tu, cosa teva, apa, bona tarda
Nop
Per Anònima el 20 de juliol de 2019 a les 22:53
3   0
No has escoltat mai el dit, “Antes de llover chispea?” Pues eso. Abans de eyacular surt el líquid preseminal que és segregat abans que el semen i encara que són poques les possibilitat no hi ha risc zero, moltes dones han quedat embarassades aixi. Salutacions.
Bueno
Per Anònim el 20 de juliol de 2019 a les 19:31
2   0
Abans d’ejacular poden sortir fluids que continguin espermatozoides i quedarse embaraçada, pero com diuen el risc és mes baix
Ehhh
Per Anònima el 20 de juliol de 2019 a les 18:56
8   1
Existiría una cosa anomenada líquid preseminal que contè espermatozoides
Tu q?
Per Anònimq el 20 de juliol de 2019 a les 16:17
2   1
Tu q et creus mes llest/a que algu que ha estudiat aixo o que?😂