Aquestes samarretes feministes ho estant petant a Instagram, t'hi sents identificada?

per Adolescents.cat , 22 de juliol de 2019 a les 08:49 |
No és cap novetat que les dones vivim amb molta pressió social per diferents motius. Un d'ells per exemple, és que quan passes dels 25 anys, comences a sentir que "t'has de centrar", buscar-te una parella estable, tenir fills, etc.

Un altre dels grans problemes que tenim les noies és que se'ns sexualitza i se'ns valora pel nostre físic: "estàs massa seca", "t'hauries d'aprimar", "no tens tetes", i un llarg etcètera.

Per tot això, l'artista anglesa Florence Given va decidir fer aquestes samarretes amb missatge, per visualitzar tot el que comporta ser dona en aquesta societat. "Vaig tallar amb el meu nòvio i em vaig adonar que havia invertit molta energia en algú que no tenia intenció de tornar res a canvi. Estava fent voltes en cercles, i per què? Em vaig passar el temps intentant 'arreglar-ho' i esperant que algú madurés quan podria haver invertit tot aquest temps i energia en mi mateixa. Estava cansada de fer de mare a un home que en realitat era un nen", diu la Florence. L'artista afegeix: "En aquest moment em vaig adonar que volia acabar amb els arcaics rols de gènere que obliguen a les dones a complir amb certs estereotips".

Quina t'agrada més?

 
 

 
Participació
Totes
Per Anònim el 22 de juliol de 2019 a les 21:24
1   0
Love Sex Hate Sexism

Pel de el feminisme es igualtat
Per Anònim el 22 de juliol de 2019 a les 15:38
13   1
Ningú està dient que els homes no puguin portar samarretes feministes. #robasensesexe

...
Per Anònim el 22 de juliol de 2019 a les 12:13
9   4
Un dels problemes d’aquestes camisetes és que estan fetes per dones explotades, això no es veu, oi?

¿?
Per Anònim el 22 de juliol de 2019 a les 23:21
0   0
What? Qui t'ha dit o t'assegura que són dones explotades? Quan ho sapigues m'ho dius, perquè crec que has entés o interpretat una cosa que no és.
Pel de les dones explotades
Per Anònim el 22 de juliol de 2019 a les 15:37
3   5
Pot ser que no estiguin fetes per dones explotades o es que tota la Humanitat es explotada. No perquè siguin dones han de ser explotades
...
Per Anònim el 22 de juliol de 2019 a les 11:55
12   6
Recordem el suposat significat de feminisme: igualtat. A vegades se'ns oblida. Una samarreta feminista la tindria k poguer portar tothom.

Per el/la del hauria**
Per Anònim el 23 de juliol de 2019 a les 23:50
3   0
Bona resposta. Si el teu objectiu era fer un comentari inútil l'has clavat. Estem discutint sobre les samarretes i em surts amb l'ortografia (suposo k deu ser per falta d'arguments o un intent de deixar malament bastant penos). Per cert, tindrien està acceptat.
*hauria de
Per Anònim el 23 de juliol de 2019 a les 01:30
0   1
Estic molt d'acord amb tu sempre i quan parlis bé el català, merci😊
Pq...
Per NO ENTENC RES el 22 de juliol de 2019 a les 23:53
1   0
Perquè no s’ho pot posar un home?! Vull dir tots podem portar-lo, no?!
Ehem...
Per Anònim el 22 de juliol de 2019 a les 23:33
2   0
En realitat la igualtat és una cosa que es busca, si. Però el feminisme és l'alliberació de l'opressió que existeix de l'home cap a la dona. I com a conseqüència hi ha la igualtat. No pot haver igualtat fins que no hi ha l'alliberament. EI, NO DIC QUE LA IGUALTAT NO SIGUI CLAU, PERÒ TÈCNICAMENT NO ÉS EL QUE SIGNIFICA. I per altre banda, no sé si hi haurà també models homes que també la llueixen al compte de Insta, i que Adolescents.cat només ha ensenyat la de les noies. Però, qui diu que els homes no puguin vestir aquestes samarretes? Igualtat i tot el que vulguis però encara la classifiquem entre si és per noia o per noi. Entenc que hi ha diferencies entre el cos d'ambdos sexes però, per exemple, les camises no impedeixen que els nois no la puguin usar. I viceversa.
El feminisme no és pot vendre.
Per Anònim el 22 de juliol de 2019 a les 11:04
15   3
Estic totalment d'acord amb tu .

Oye tt
Per Tu prima del pueblo el 22 de juliol de 2019 a les 10:35
79   18
El feminisme es una revolució no una estrategia de marketing. No seràs més o menys feminista per portarles🤦‍♀️ #shame

.