Què és la pansexualitat i perquè se n'està tornant a parlar?

per Redacció , 24 de juliol de 2019 a les 07:09 |
Aquesta setmana les xarxes socials i els mitjans de comunicació s'han omplert d'escrits sobre la pansexualitat. El motiu? Bella Thorne. L'actiu ha revelat en una entrevista al programa Nigthline que aquesta és la seva orientació sexual: "Realment sóc pansexual, però fins ara no ho sabia", ha assegurat.

I què és exactament la pansexualitat? Segons el diccionari Termcat, les persones amb aquesta orientació són plurisexuals, és a dir, "poden sentir atracció sexual per qualsevol altra persona, independentment del sexe o el gènere".


Per tant, doncs, es tracta d'un terme més ampli que la bisexualitat, la qual tradicionalment s'ha referit només a l'atracció cap a homes i dones -si bé és cert que en els darrers anys aquesta definició s'ha anat actualitzant-.

Segons assenyalen diversos experts a la CNN, la pansexualitat es desvincula del gènere binari -masculí i femení- i té en compte l'espectre sencer, com per exemple les persones de gènere fluid o intersex.


L'origen del terme pansexual prové del mot pansexualisme, el qual Sigmund Freud va popularitzar a principis del segle XX. El va utilitzar per defensar que la majoria de les conductes humanes deriven dels instints sexuals.
Arxivat a:
SEXUALITAT, pansexual
Participació
amb articles com aquest feu molt mal
Per bi el 26 de juliol de 2019 a les 22:07
1   1
la pansexualitat és bifoba i transfoba, si us plau informeu-vos abans de fer un article, aixi nomes feu mal i desinformeu encara més a la gent

Perquè és innecessari
Per Anònim el 25 de juliol de 2019 a les 00:45
2   2
El terme pansexualitat és totalment innecessari, ja que és el mateix que la bisexualitat, és un error pensar que només és atracció cap a homes i dones. SISPLAU MIREU EL VIDEO "EL PROBLEMA CON LA PANSEXUALIDAD" DE TIGRILLO, ÉS MOLT INTERESSANT I HO EXPLICA TOT https://www.youtube.com/watch?v=J38x1viDw2U

important
Per Anònim el 24 de juliol de 2019 a les 17:32
7   0
El manifest bisexual diu que no s'ha d'assumir que la bisexualitat és binaria perquè no ho o és. Una persona bisexual sent atracció cap a personas del seu mateix gènere i cap a la resta

Facts
Per Anònim el 24 de juliol de 2019 a les 14:33
2   7
Nois el gènere fluit i els espectres de gènere no existeixen, son mites posmoderns perque l'esquerra controli a la societat més fàcilment i els hi esteu deixant facilíssim, de res

Si que existeix
Per Anònim el 25 de juliol de 2019 a les 10:22
1   0
Tot hi que et costi creuret-ho hi ha persones que no nomes es consideren d un sol genere sino que potser es senten com mes d un. Jo tinc molts amics que se senten aixi i, si em dius que l esquerra ens controla per nsq, quina seria la seva rao?? Fer que la gent fos mes oberta de ment?
soc curtet
Per Anònim el 24 de juliol de 2019 a les 14:21
7   0
no ho he entes, aixo significa que un bisexual sol estima a homes i dones i que un pansexual a persones trans tambe, o com? perk si es aixi no entenc la diferencia, es a dir un trans tsme es un home o una dona no?

No ets curtet
Per Anònim el 25 de juliol de 2019 a les 10:19
0   0
No ho ets simplement esta mal explicat donat q el temre pansexual i bisexual son sinonims, sino ho fossin llavors la pansexualitat seria transofoba donat que com t ho dius inclouria els trans que se senten homes o dones, a mes tambe diuen que inclouria les persones que no es consideren ni home ni dona com els gender fluid, pero la gent bisexual tambe els inclou per tant no hi ha diferencia alguna apart que la pansexualitat ha fet molta propaganda per tumblr amb frases estil jo estimo a la gent per com es i no el seu genere i la gent a caigut i no s ha adonat q es el mateix que bisexual. (No intento ofendre a ningu, al cap i a la fi podeu ser el que volgueu pero simplement s ha d estar informat del que realment significa).
Pansexualitat
Per Anònim el 25 de juliol de 2019 a les 00:40
0   0
En veritat si a una persona li atrauen els homes i les dones però les persones trans no, no és bisexual, sinò transfòbica. Jo crec que com la definició de la bisexualitat s'ha anat actualitzant, arriba a ser ho mateix que la pansexualitat. I aquí vé la meva bomba: la pansexualitat discrimina a les persones trans.
Etiquetes
Per Una persona cansada el 24 de juliol de 2019 a les 11:51
18   4
De veritat es necessari etiquetar-ho tot? No podem entendre que només estimem a persones, i ja, siguin del sexe que siguin, amb els genitals que vulguin, i el físic que els doni la gana. De veritat, el dia que deixem d'intentar ficar-ho tot en capses ens anirà molt millor.

Etiquetes
Per Anònim el 24 de juliol de 2019 a les 15:01
1   2
Estem en un punt que les etiquetes son essencial tant per visivilitzar i per que la gent es pugui identificar i no pensi que es un bitxo raro
...
Per Anònim el 24 de juliol de 2019 a les 11:34
30   8
Aveure no cal posar etiquetes osigui q cadascu estimi a qui vulgui i jasta no??🏳️‍🌈

la meva opinio
Per Anònim el 24 de juliol de 2019 a les 13:19
27   2
no són etiquetes, son definicions. com dius a la teva avia avia i no li dius mare de tamare. pero tinc d reconeixer qe estaria molt be (i seria molt mes sa per tots i per la societat) dir m’agrada aquesta persona, sense tenir en compte el genere o el sexe i ja esta. perqe avui en dia si soc un home i dic qe m’agrada un altre home sense sortir del armari, es quedaran extranyats en plan: pero si no m’ho havies dit!!. pues fill/a no, pero tu tampoc m’has dit mai qe ets heterosexual.
No
Per Anònim el 24 de juliol de 2019 a les 11:33
25   16
La pansexualidad no existe

Para la del si existe
Per Anònim el 24 de juliol de 2019 a les 23:24
2   1
Claro que existe, se llama bisexualidad
si existe
Per Anònima sorpresa el 24 de juliol de 2019 a les 19:56
2   6
de dondete lo has sacao que no existe? si hace ya tiempo se hablo, bueno años.
CORRECCIÓ
Per Anònim el 24 de juliol de 2019 a les 07:53
119   5
Si us plau informeu-vos millor, és veritat que la definició de pansexualitat és aquesta, però la gent s'equivoca al pensar que la bisexualitat només inclou homes i dones i no inclou a persones no-binàries (això era fa anys, a mida que ha anat passant el temps el terme s'ha actualitzat). Per tant, a efectes pràctics, la bisexualitat i la pansexualitat són el mateix. També és un error pensar que les persones bisexuals només es fixen en persones cisgènere i no en persones trans, si una persona et diu que només li agrada la gent cis, sorpresa: no és bisexual, és trànfoba.

Pansexual es un terme transofob
Per Anònim el 25 de juliol de 2019 a les 10:12
0   0
La pansexualitat inclouria a la gent q no es considera ni home ni dona, cosa que ja esta inclos en la bisexualitat, es a dir actualment els termes pansexual i bisexual serien sinonims casi. Si l'excusa q s'utilitza es que inclouen a la gent trans que es cambia a un genera binari, aixo obiament seria transofob donat que aquestes persones s'haurien de considerar del mateix genere del que se senten. Per lo tant la gent que actualment es considera pansexual es basicament perque es diu q es fixen en com es una persona primer i no pas del genere, cosa que fan els bisexuals igual.
Informeu-vos (amb carinyo)
Per Anònim el 24 de juliol de 2019 a les 12:39
30   2
A més la pansexualitat al fer aquestes distincions és trànsfoba perquè un home és un home sigui trans o cis, igualment que una dona, o qualsevol altre gènere. I també és bifòbic, ja que invisibilitza aquesta lluita històrica, i es contraproduent perquè en escència son iguals. També fan diferencies on no hi ha, la gent bisexual se sent atreta per tot tipus de gènere com s'ha dit al comentari d'adalt, ja que BIsexual es refereix al teu propi gènere i la resta. Un altre factor bifòbic és el "jo m'enamoro de les persones no del físic", les pesones bi s'enamoren també de les persones, no tenen perquè superficials, això és un factor personal, no pas de l'orientació sexual. (Ho sento per faltes o alguna construcció mal feta a alguna frase, però he intentat sintetitzar la informació jeje) Per cert: Ja que sou periodistes (i els que no ho sou també), tingueu curiositat i informeu-vous, ja que així anem aprenent dels errors i creixent com a persones amb ment oberta. Em torno a disculpar, però pel possible "tostón", jeje
Gràcies
Per Anònim el 24 de juliol de 2019 a les 11:39
25   2
Totalment d'acord amb la correcció, les persones bisexuals poden sentir-se atretes per altres de gènere no binari i no per això passen a ser pansexuals.