«És normal que la regla no em vingui regular?»

per Redacció, 25 de juliol de 2019 a les 10:00 |
A continuació llegiràs la consulta d’una noia enviada al Consultori d’Adolescents.cat. El text és el que ens ha enviat:

Usuària d'Adolescents.cat:

Hola


Des de fa poc tinc la regla. La vaig tenir fa uns dies i ara no sé quan em vindrà i tinc una mica de por per si em ve quan estic de viatge (hi ha punts) La meva pregunta és: la regla es regula molt de pressa?
Per si us serveix, el primer cicle em va durar 38 dies.
Merci!

RESPOSTA:

Hola Lili!

Doncs durant el primer any especialment la regla pot ser irregular, per tant, pot resultar una mica complicat determinar la data exacta en la qual et vindrà la següent regla. De mica en mica, aniràs coneixent els teus cicles i si són regulars, et serà més fàcil fer "prediccions" sobre el següent.



Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!

Mariona Busto

Psicòloga 
@marionabusto
http://www.consultajove.cat


">www.consultajove.cat 

 Pots fer la teva consulta al Consultori d'Adolescents.cat aquí


Us deixem amb les dues afectacions més habituals relacionades amb la menstruació:

Hi ha dos tipus de trastorns: l'absència de menstruació (amenorrea) i el sagnat menstrual abundant. El primer sol ser conseqüència d'una problemàtica coneguda com anovulació (absència d'ovulació). Per tant, el millor que es pot fer és consultar a un expert. Pel que fa al segon trastorn, el sagnat menstrual abundant, es pot arribar a considerar una problemàtica quan la regla dura més de 8 dies i es perd molta sang. Aquesta afectació, molt habitual entre les adolescents, es deu a l'anovulació secundària la qual es tradueix en un sagnat abundant irregular. Si us passa, aneu al metge i us dirà el tractament a seguir.

Arxivat a:
CONSELLS, consultori
Participació
Regla
Per Anonima el 26 de juliol de 2019 a les 03:40
1   0
Estic cagada perque fa com tres mesos que no em ve la regla y fa ja com 2-3 anys que la tinc, hauria de preocuparme i anar al metge? A sobre em fa vergonya dir-li a la meva mare i estic donant-li voltes jo sola tot el dia

emb va passar fa uns anys
Per Anònima sorpresa el 26 de juliol de 2019 a les 19:16
0   0
fa uns anys emb va passar, no emb va venir en 3 mesos, com que estava proecupada ( soc verge) vaig nar al ginecoleg i no era res greu, al dia seguent em va venir, a vegades passa, tu esperet unes setmanes i si continua igual, ves al metge
Mmmm
Per Anònima el 26 de juliol de 2019 a les 08:27
0   0
Si has fol*** potser sí que hi has de donar voltes
=)
Per Anònimaaa el 25 de juliol de 2019 a les 19:31
2   0
Joder! Jo tinc prop de 18 anys i encara no tinc la regla!

Doncs jo...
Per Anònim el 25 de juliol de 2019 a les 18:57
0   0
Jo macabo denterar q tinc sagnat mentrual abundant pq sempre tinc moltissima sang i em dura de 9 a 11 dies de normal i a vegaded més dies i tots els dies ve super forta fa un any i mig q la tinc i em va arribar quan trnia 11 anys ara en tinc 13😅😅

soc irregular
Per Anònima el 25 de juliol de 2019 a les 17:40
1   0
tto que no es gaire normal que et trigui 4 o 5 mesos a venir-te, un cop emb va trigar 3 a mi

Pregunta
Per Anònima el 25 de juliol de 2019 a les 16:41
3   0
Q significa si em tarda uns 2 mesos entre "una regla i laltre"? Fa 1 any que la tinc

PUO
Per Anònim el 25 de juliol de 2019 a les 12:28
12   0
A mi em ve com cada 40 dies o asi. Ve quan li dona la santa gana basically. Es un palooo, fa com 2 anys que la tinc i segueix igual de irregular. Si vas al metge et dona hormones i passo d'hormonar-me amb 17 anys. Prefereixo ser irregular xd. Thank u

Lol
Per Anònim el 25 de juliol de 2019 a les 12:17
6   0
Jo porto cm 3 anys amb la regla i em ve cada 15 dies puajaja

Regla irregular
Per Anònima el 25 de juliol de 2019 a les 11:38
25   0
Jo ja fa 4 anys que tinc la regla i la segueixo tenint irregular ☹️

Doncs a mi....
Per Anònim el 25 de juliol de 2019 a les 11:12
2   0
Tranquila perquè jo el primer any em venia cada 2 mesos o més. Simplement no ho contava i per saber si em venia la regla em guiava a través del meu flux.

Ajuda
Per Anònima el 25 de juliol de 2019 a les 10:53
7   0
Hola estic precupada perque quan em masturbo nomes sento satisfaccio total si m’imagino que soc algu en plan una amiga meva o algu amb un altre i nose si es normal o estic enferma mental algu mho pot dir mercii

Vaya merda
Per Anònim el 25 de juliol de 2019 a les 10:48
8   0
Donsc fa uns 3 anys i mig que tinc la regla i em va cada 100 dies o més. Em dura només 3 dies. No crec que això passi gràcies a què és el primer any que la tinc. 😞. Pd: Porto un any i mig amb aquest problema.

Aprofita, no?
Per Anònim el 26 de juliol de 2019 a les 01:58
2   0
Ami em ve cada 28-30 dies i em dura una setmana i amb molta sang.... es horrible, quina sort teniu si us dura poc i no molt abundant
Rt
Per Anònim el 25 de juliol de 2019 a les 18:00
2   0
Exactament igual 😂. Sabeu si es un problema? Mai he anat al ginecoleg.
és possible que tengui vaginisme?
Per Anònim el 25 de juliol de 2019 a les 10:29
5   0
fa molts anys que tinc la regla, però mai no m’havia atret a possar-me un tampó. L’altra dia ho vaig probar i no em passava. Hauria d’anar al ginecòleg?

És normal que no senti gaire plaer quan em fam dits?
Per Anònim el 25 de juliol de 2019 a les 10:23
6   0
L’altre dia em van fer dits i em feia un malt molt fort, que l’únic que volia és que ell parés, és normal els primers cops? O es ell qui o fa malament?

Per la dels dits
Per Anònima el 25 de juliol de 2019 a les 13:16
8   0
És normal, primer de tot, la vulva té el plaer al clítoris, si, fer dits pot donar plaer, però si no estimules el clítoris es poc probable que en tinguis, la part del mal, es normal, s'ha danar a poc a poc, si no tentren 2 doncs es fa 1 i a poc a poc es van afegint pro sobretot aue testimulin el clítoris xk trobaràs llavors el gran plaer. Masturbet, et trobaràs a tu mateixa i el que tagrada i el que no per poder guia a la teva parella o amb qui facis les coses amb allò que t'agrada i allò que no, perque si no saps tu que t'agrada ell o ella tampoc ho sabrà Un petó molt fort
Hola! Consell plis
Per Anònima el 25 de juliol de 2019 a les 10:21
5   0
D'aquí uns dies vaig a un parc d'atraccions i justament em toca la regla. Per les muntanyes russes, atraccions fortes i estar tot el dia moventme que maconselleu? Tampax, compresa O aquella nova compresa que ha sortit per fer esport??? Pliss

Consell
Per Anònim el 25 de juliol de 2019 a les 13:16
15   0
Jo taconsello q et posis un tampó i un salvaslip per si de cas!!!
.-.
Per Anònima el 25 de juliol de 2019 a les 10:12
43   11
Like si tens ara mateix la regla :v

Lol