5 respostes a preguntes que potser t'has fet sobre la píndola del dia després

per Redacció, 7 de setembre de 2019 a les 06:00 |
Un 24,5% de les adolescents assegura haver-se pres la píndola del dia després i un 6% confessa haver-la utilitzat més d'una vegada. Així ho assenyala l'Enquesta d'hàbits relacionats amb la salut a alumnes de 4t d'ESO de la demarcació de Barcelona.



El preocupant és que hi ha persones que fan servir aquest medicament d'emergència com si es tractés d'un mètode anticonceptiu més, quan realment no ho és. És per això que avui hem volgut fer un article amb les preguntes més freqüents i les seves respostes sobre aquest tema. Hem extret la informació del web de salut de la Generalitat i també d'altres portals especialitzats.

 


Versió sense playbuzz


Exactament que és la píndola del dia després?
És un medicament d'emergència que conté substàncies hormonals i que es pot utilitzar en cas de fracàs del mètode contraceptiu habitual –si es trenca el condó per exemple- o després d'una relació sexual no protegida. Només és eficaç per a aquesta relació i si es torna a tenir una altra relació no protegida cal repetir el tractament.

És eficaç?
Té un alt grau d'eficàcia, especialment si es pren durant les setanta-dues hores després de les relacions sexuals. La píndola de l'endemà només evita l'embaràs de la relació sexual més recent i, per tant, en les següents caldrà usar un mètode anticonceptiu més segur. Entre tots els que hi ha, el preservatiu (tant el masculí com el femení) és un dels més recomanats perquè permet evitar al mateix temps l'embaràs, les infeccions de transmissió sexual (inclosa la sida) i altres malalties.

Quins riscos té?
Encara que es pot prendre quan es necessiti, no s'ha d'utilitzar com un mètode anticonceptiu habitual, ja que altera el cicle menstrual i pot no ser efectiva si s'utilitza de manera sistemàtica.

Té efectes secundaris?
La píndola de l'endemà no és un mètode anticonceptiu corrent i pot tenir efectes secundaris, com ara dolor de mama, nàusees, vòmits, mal de cap, marejos, alteracions del cicle menstrual, etcètera.

Com es pot obtenir?
La píndola es pot obtenir de manera gratuïta i mantenint la confidencialitat a la xarxa sanitària de Catalunya, als centres d'atenció primària, als centres d'atenció a la salut sexual i reproductiva i a les unitats d'urgència d'atenció continuada. També es pot obtenir a les oficines de farmàcies.

Participació
ets y embarazos
Per lel el 8 de setembre de 2019 a les 16:30
0   0
..

tuu
Per la de sense proteccio el 8 de setembre de 2019 a les 15:43
0   0
si k hi ha risc , hi ha risc de que hagis agafat infeccio de transmisio sexual ,en cas de k ell el tingui, i de un embaras ,pq hi ha el liquid preeseminal o algo aixi. et donc un consell ,fes-ho millor amb condo

jo
Per juju el 8 de setembre de 2019 a les 13:01
0   0
el noi condo i si ho feu sense condo i ejacula doncs la pildora per no quedarte embarassada

jo
Per juju el 8 de setembre de 2019 a les 13:00
0   1
crec q no perq els espermatozoides estan al semen i si no ejacula no passa res

Per la de pildora o condo
Per Anonimaa el 8 de setembre de 2019 a les 10:55
0   0
La pildora és per un cas d emergencia per si el preservatiu falla. Si algun dia se us trenca el condo, llavors si que hauries de pendret la pildora del dia despues.

Risc baix
Per Anonima el 8 de setembre de 2019 a les 10:49
0   0
Si no es corra dins i estas als teus dias infertils no et preocupis, el risc es baix. Quedarse embarassada no es tant facil com diuen i menys si no ejaculen dins. Tothom et dira que el preseminal blablabla.. però aquest liquid nomes funciona quan el noi a ejaculat abans, ja que el preseminal ajuda a expulsar els restos d espermatozous que han quedat dins del conducte.. llavors si que el risc es una mica mes alt.. El que han de fer abans de mantenir relacions es , esperar un parell d hores i pixar molt perque es neteji be el conducte.

Habiaaam
Per Anonima el 7 de setembre de 2019 a les 23:55
1   0
Us explico el meu cas.. Amb el meu novio vem tenir relacions amb condo als dias no fertils, i no se perque es va trencar el condo... ens vem donar compte per el sorollet que va fer i va retirar el platan rapid, no es va correr dins i de liquid preseminal hi habia poc , el meu novio em va dir que no passaria res , que si no ejacula (semen) no te perq haber perill... doncs vaig decidir no pendrem la pastilla del dia despues, si que em vaig rayar uns dias, i la regla em va venir amb 2 dias de retras , em vaig quedar molt mes tranquila🤗 Si alguna mes no s ha pres la pastilla comenta plisss, segurament no sere la unica q a fet aixo..

Sense proteccio
Per Anònim el 7 de setembre de 2019 a les 14:27
2   0
Jo tinc un dubte. Si he tingut relacions sexuals sense proteccio pero ell no s’ha corregut, hi ha risc d’algo?

Pildora o condo
Per Anonima el 7 de setembre de 2019 a les 13:35
1   0
No ho entenc? Osigui a la meva primera relacio que ha d’utilitzar el noi? I jo? M he de prende la pildora abans o despres o quan? Esq no ho entenc? Osigui de normal el mu novio utilitza condo i ja esta no? Esq ns