Així serà l'educació del futur

per Laura Estrada, 8 de setembre de 2019 a les 06:00 |
Repensar l'educació i "sacsejar" el sistema: això és busca el programa Escola Nova 21. El seu director, Eduard Vallory, explica que l’objectiu és adequar l'ensenyament als reptes i necessitats actuals. En altres paraules, dotar d'eines els alumnes per resoldre problemes de la vida real, en comptes d'exigir que s'aprenguin de memòria les comarques de Catalunya i les hagin de recitar quan el mestre ho demana, per exemple. El que defensa Escola Nova 21 és el que consta a l’Agenda 2030 en matèria d’educació.

L'Agenda aposta per preparar els alumnes perquè sàpiguen desenvolupar-se i trobar les respostes que necessiten, i que això es faci possible a través d'una actualització del sistema educatiu, orientat en aquesta línia. La Maquinista, de Sant Andreu de Barcelona, forma part d’Escola Nova 21 des de fa dos anys, quan va iniciar-se el programa.


Però en què consisteix Escola Nova 21 i l'educació competencial de l'escola La Maquinista? Anem per parts. La iniciativa ha fet de paraigua a aquests projectes que trenquen amb el model educatiu instaurat i tradicional i que aposten per un treball competencial, en lloc de memorístic, prioritzant altres aprenentatges i amb metodologies diferents", diu Vallory.

El passat 19 de desembre, la Generalitat i diversos municipis van acordar que el procés d’actualització educativa Escola Nova 21 passés a ser una política pública. Això es tradueix, com explica el mateix director del programa, en què el sistema educatiu d'aquesta escola s'implanti en la resta de centres de Catalunya. Així doncs, en l'educació del futur, la qual ja està arribant, es tindrà més en compte l'aprenentatge del dia a dia i no tant els exàmens o les proves. 
 

Escola La Maquinista a Barcelona. Foto: Josep M Montaner.


 
Participació
Bueno
Per Uskxkslfks el 9 de setembre de 2019 a les 18:30
0   0
Aquest metode em sembla un bon projecte, de debó. Però no m'ha quedat clar si el que es canviarà es la forma en que se'ns fa recordar el que estudiem, o el contingut. Perquè estic seguríssima de què més d'un s'ha confós amb això.

pero...
Per anonima el 9 de setembre de 2019 a les 13:28
4   0
qui ha dit q aixi no tinguin disciplines, tambe han de treballar i esforçarse i el resultat es millor, ja q despres ho saben aplicar a la vida real i ho aprogiten mes. i de lo q no sabran estar quiets en una cadaira, nhi ha q fan examens i tampoc en saben en canvi a aquest tipus de escoles tmb sabem estar assegunts en una cadira tranquilament.

Del futur?
Per Anónima el 9 de setembre de 2019 a les 11:34
6   0
Jo vaig estudiar parvulari i primària, amb aquest mètode, aprendre els coneixements bàsics a través dels temes que ens interessaven als alumnes i no sobre el que posava als llibres. Crec que la meva escola no forma part d'aquest programa, i fa molts anys que ja treballaven així. Perdó si hi ha faltes.

En contra
Per Anònima el 9 de setembre de 2019 a les 11:25
17   10
Doncs jo estic en contra d’aquest mètode. L’article no diu com ho faran per aconseguir aquesta educació, només diu que se centrarà en les competències del dia a dia. Però, com? D’acord que a ningú li agrada tenir deures ni exàmens, però és una forma d’aconseguir disciplina, hàbits, rutina, concentració... Una persona que té un examen sap, en teoria, que ha d’estudiar dies abans; això comporta que s’hagi d’organitzar, creant d’aquesta forma hàbits d’estudi i rutines. I pels que estigueu en contra de les rutines, dir-vos que fins la jubilació estareu fent rutines (insti, universitat, feina...) i que si des de petits no ens hi acostumem, de grans serà quan no sabrem estar quiets en una cadira concentrant-nos, perquè ho trobarem “avorrit”. I és que, clar que és més divertit fer el que proposa aquest mètode, però si simplifiquem és un peix que es mossega la cua perquè al simplificar una etapa la resta d’etapes educatives també s’hauran de simplificar i acabarem tots “atontats”. Ja em podeu acribillar a dislikes

A veure.....
Per ; el 9 de setembre de 2019 a les 10:49
13   1
He estat dos anys d insti amb l escola 21 aquesta, no estic d acord amb el mètode tradicional de empassar vomitar, però crec k l unic que s aconsegueix es fer pujar la mitja. ALGU a preguntat als alumnes que els sembla l educació que reben?!? NO! Es per això que em sembla que cap dels sera el del futur, perquè l única cosa que es vol és augmentar els resultats(nota) per sentir-se millor. Fins aquí el plasta del dia.

Perfecte👏
Per Beibii el 9 de setembre de 2019 a les 00:19
19   5
Hem sembla perfecta aques projecta ja era hora que pensessin en nosaltres els alumnes pq no tots tenim les mateixes capacitats i al final el que t'aprens t'ho aprens per l'examen di després se t'oblida. O no? Pode sóc la única però crec que del que après aquest any no m'anracordo ni de la meitat i perquè? Pues perquè numes miren pels exàmens i jugarte la nota al examen no pensen que després se t'ovlidara només m'ho estudio per la nota Doneu like si tinc raó plsss❤️

El meu insti