8 paraules en català que molta gent diu malament, tu també? [VOL. 6]

per Redacció, 28 de setembre de 2019 a les 06:00 |
Hi ha paraules que estem acostumats a dir-les d'una manera concreta des de petits i ja ens surten així. Però això no vol dir que siguin correctes. A continuació et mostrem una llista d'algunes d'aquestes paraules que moltes persones pronuncien i o diem malament. Vota aquella que diguis més.




 


Versió sense playbuzz

Exitós / d'èxit

Cuarto / habitació

Despiste / descuit

Peató / vianant

Vale / d'acord

Xino / xinès

Estutx / estoig

Imborrable / inesborrable o indeleble





 
Arxivat a:
RÀNQUINGS, ortografia
Participació
Gràcies
Per Gràcies el 1 d'octubre de 2019 a les 21:24
0   0
Merics😍

Bueno/bé
Per Ivanra el 29 de setembre de 2019 a les 12:56
0   0
"Bueno" o la variant "bono" no són genuïnes ni normatives, la forma recomanada és "bé".

Disfrutar (incorrecte)
Per Anònim el 29 de setembre de 2019 a les 11:36
0   0
Disfrutar = gaudir

Formularis
Per Anònim el 29 de setembre de 2019 a les 09:49
2   0
Formularis fets😉

Quarto
Per Anònim el 29 de setembre de 2019 a les 05:17
1   1
Encara que la paraula sigui un catellanisme introduït el segle XIX...està al diccionari..p.ex. de l'enciclopèdia...amb aquest significat de cambra...habitació.. Recorda...que alguns exemples....quarto de les rates...el quarto dels mals endreços... Pe

Economista
Per Eduard Arruga i Valeri el 29 de setembre de 2019 a les 00:46
1   0
És correcte dir “bueno”, com a expressió d’aprovació ?

Economista
Per Eduard Arruga i Valeri el 28 de setembre de 2019 a les 23:30
0   0
És correcte dir “bueno”, com a expressió d’aprovació ?

...
Per . el 28 de setembre de 2019 a les 17:39
10   1
Sombra - ombra

Pues/Doncs
Per Anonimaaa majaa el 28 de setembre de 2019 a les 17:20
9   0
Jo ho intento i algun dia ho dire bé🤗

Jajaj
Per Anonima el 28 de setembre de 2019 a les 17:06
0   0
El gif 7.... XDes dic quasi totes malament

males cares
Per 31 el 28 de setembre de 2019 a les 15:06
4   0
portu ulls de xino pro no soc xinès

HOLA A TOTS I TOTES
Per alumne 2n de batx el 28 de setembre de 2019 a les 14:05
3   2
Hola! Feu-me el favor si encara no heu contestatㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ Si podeu, respongueu aquesta enquesta, no us portarà més de 5 minuts. És pel meu TR (treball de recerca) esque vaig fatal i el tinc que entregar en res. Moltes gràcies enserio us estimo:))ㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ https://forms.gle/dZyfzKVfNKu8f48e8

M'AJUDES?
Per Anònim el 28 de setembre de 2019 a les 13:51
3   1
Hola! Estic intentant fer una estadístics sobre temes de reciclatge i canvi climàtic. Em seria de gran ajuda si puguessiu respondre aquest formulari: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSca_YCIy4nR0OFPNvw67OeDRzlTbwRREiq3CPJunl3l17vxhg/viewform?usp=sf_link Moltes gràcies!