Les dues tendències sobre el món de la moda que has de conèixer

per Redacció , 3 de novembre de 2019 a les 06:00 |
Per a confeccionar uns texans es necessiten 7.500 litres d'aigua, quantitat que equival al líquid que beu de mitjana una persona en 7 anys! Segons l'ONU, la indústria de la moda és la segona més contaminant del planeta: produeix més emissions de carboni que tots els vols i transports marítims internacionals junts. En els darrers anys ha multiplicat la seva producció, i ha passat de produir dues temporades a produir-ne més de sis, per a oferir cada dos mesos noves peces i tendències al consumidor.

Per tal de lluitar contra aquest fet, a Suècia ha sorgit un fenomen batejat com a köpskam, entès com "la vergonya de comprar". Aquest comportament busca reduir la compra de roba pel seu alt cost climàtic i per la irresponsabilitat ecològica que representa seguir els dictàmens de la moda.

Resultado de imagen de throw clothes gif

Aquest fenomen penalitza el consum obsessiu de peces de roba i el fet de presumir-ne a les xarxes socials. Els unboxings i les col·laboracions que fan alguns influencers comencen a ser mal vistos: "El köpskam pot afectar sobretot celebrities, influencers i marques, perquè són aquestes figures les que més mostren en xarxes les seves noves adquisicions i col·laboracions", explica Neus Soler, professora dels Estudis d'Economia i Empresa de la UOC.

A més, no només creix el köpskam. A diversos països s'ha instaurat el moviment no buy year, que anima la gent a no comprar roba durant un any, amb la finalitat de ser conscients de la falsa necessitat de comprar-ne amb tanta freqüència. Què en penses: et sumaries a aquesta iniciativa?

 
 
Arxivat a:
ACTUALITAT, moda
Participació
Ethical
Per Ethical el 5 de novembre de 2019 a les 07:37
2   0
Tranqui, comprar roba de segona mà no va en contre del repte. En un món ideal la gent compraria només roba quan la necessités, és a dir; tinc uns pantalons que tenen 5 anys, estan foradats i recosits però ja no poden aprofitar-se més, només llavors tinc la necessitat de comprar-me'n uns. Malauradament, la societat i la indústria ens ha inculcat un capitalisme que ens porta a voler, voler i voler més roba sense tenir-ne la necessitat. Comprar roba de segona mà és molt millor que comprar-la nova. La de segona mà no comporta tanta despesa energètica ni de recursos.

Resposta
Per M. A el 4 de novembre de 2019 a les 22:52
0   1
Jo també

Per el WTF
Per Anonimaa el 4 de novembre de 2019 a les 21:53
1   1
Deu se que tu no coneixes a ningún sense feina pero jo tinc amics i familiares que els resulta MOLT difícil trobar feina, pero moltisim i si no ho sabies la contaminacio existeix desde fa mes de 100 anys, aixo no es nou i si realment te importa el Medí ambient no estarias utilitzan l'internet, ni teindriau móvils, etc... Es molt fácil parla de preocuparse per el Medí ambient quan no tens mes preoupacio que aprova exámens i els pares pagan tot.

A veure
Per Anònimaaa el 4 de novembre de 2019 a les 12:08
0   0
Una cosa pro si creixes necessites roba nova, no es per presumir es per no anar amb uns pantalons k en contes d'anar te als turmells van al genoll, o una samarreta de màniga llarga k et passa a anar a la meitat del braç. (vale una mica exagerat tot pro bnu) Si compro roba es pq en necessitem no per diversió i ensenyaro a les xarxes. Srry per les faltes

Roba de segona mà
Per H (un altra cop) el 4 de novembre de 2019 a les 00:02
2   0
Jo em comprometo a no comprar roba de tendes en les quals hi ha roba nova. Però en realitat tinc un problema amb la roba de segona mà i es que compro moltíssim perquè a mi em va lo Vintage i es troba cada ganga que mare de Déu... Llavors no se si conta o no aquesta mena de Challenge si compro a aquedtes tendes de segona mà...

Wtf
Per H el 3 de novembre de 2019 a les 23:58
3   1
A ver, sense el planeta si que no hi haurà treball cap de suro. Primer va el planeta i després la merda de societat egoista i capitalista.

Estic d’acord a mitjes
Per Anònima el 3 de novembre de 2019 a les 23:29
4   0
Entenc el concepte de no comprar per no contaminar tant, pero per altra Banda jo dubto que pogues estar un any sense comprar roba, perquè els pantalons s’em acaben gastant I sent petits, passa igual que les sabates s’acaben gastant de tant portar-les....

x2
Per 0142668 el 3 de novembre de 2019 a les 21:27
0   0
jo igual

roba
Per masea el 3 de novembre de 2019 a les 21:09
4   3
Jo no compro roba i, si en necessito, me la faig jo mateixa.

Cada quan compreu roba?
Per Mamen el 3 de novembre de 2019 a les 20:43
3   1
Jo tenc texans que fa 10 anys que els tenc!!!

No ho se
Per Anonimaa el 3 de novembre de 2019 a les 20:38
1   13
La veritat jo no se si esta be passar-se un any sense compra roba, aixo el que fa es que la gente que treballa a les botigues de roba es quedin sense feina, si ja es dificil trobar feina a sobre contrevuir a que hi hagi menys feina doncs ho veig malament, el medi ambient es important pero es mes important treballar, sense treball no pots cuidar el Medí ambient perqué et preocupara mes com sobreviure el dia a dia

Innecessari
Per Mace el 3 de novembre de 2019 a les 17:38
6   0
És innecessari comprar tanta roba, només ho fa la gent que vol anar a la última !!

Pregunta
Per Ola el 3 de novembre de 2019 a les 14:06
28   1
Cada quant compreu roba? (Curiositat) Jo dos vegades l’any.

.
Per Anònim el 3 de novembre de 2019 a les 13:51
2   3
Jo mai faig servir texans.